13. 4. 2016

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
 

Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila vysielateľovi Markíza Slovakia spol. s.r.o. finančnú pokutu v celkovej výške 13 319 eur. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu Lucia Jelčová. Vysielateľ Markíza Slovakia dostal pokutu 7 000 eur za porušenie zákona o zreteľnom oddelení reklamy, rozoznateľnosti a nezameniteľnosti reklamy od iných programov 3. decembra 2015 v TV DOMA tým, že odvysielal komunikáty označujúce sponzora programov Dr. House, Mentalista a Zlaté Vianoce. Za rovnaké porušenie dostal vysielateľ Markíza Slovakia aj pokutu 3 319 eur, pretože 20. augusta 2015 pred programom Športové noviny a po ňom odvysielal komunikáty označujúce sponzora programu odkazom na jeho výrobok, ktoré naplnili definíciu reklamy. Tretiu pokutu 3 000 eur udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu vysielateľovi Markíza Slovakia za porušenie zákona o ochrane maloletých tým, že 4. augusta 2015 v čase o 18:01 odvysielal v TV Markíza program Rodinné prípady, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval expresívne vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov.
Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči vysielateľovi Markíza Slovakia za možné porušenie zákona o objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov a oddeľovaní názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru v súvislosti s vysielaním príspevku Voľby 2016: Prieskum v programovej službe TV Markíza 19. januára 2016. Správne konanie voči vysielateľovi Markíza Slovakia začala Rada aj v prípade možného porušenia pravidla vysielania reklamy na lieky, keď 27. januára odvysielal v programovej službe TV DOMA reklamný šot na liek, v ktorom odzneli informácie o spôsobe dávkovania liekov nezodpovedajúce informáciám o spôsobe dávkovania týchto liekov uvedeným v písomnej informácii pre používateľa liekov, čím mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti, aby reklama na liek bola pravdivá a zodpovedala požiadavke ochrany jednotlivca pred poškodením.
Pokutu 7 000 eur udelila Rada vysielateľovi MAC TV s.r.o. za porušenie zákona o zreteľnom oddelení reklamy, rozoznateľnosti a nezameniteľnosti reklamy od iných programov zo dňa 13. novembra 2015, keď v TV JOJ odvysielal komunikát označujúci sponzora programu, čím naplnil definíciu reklamy. Táto pokuta zahŕňa aj porušenie povoleného počtu prerušení programu reklamou a za porušenie vysielacieho času vyhradeného reklamným šotom. Vysielateľ MAC TV dostal ešte pokutu 1 000 eur za porušenie povinnosti vysielať v súlade s udelenou licenciou, podľa ktorej má programová služba Senzi vysielať len stopercentne doplnkové vysielanie, nie programové vysielanie.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.