5. 11. 2013

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Denník Nový čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník Tele Plus, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v druhom a treťom štvrťroku 2013 najčítanejšie a najsledovanejšie médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI 2.+3./2013, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum sa realizoval na vzorke 4021 respondentov, občanov Slovenskej republiky v dňoch 1.4.2013 až 15.9.2013. Celkovo bolo monitorovaných 271 tlačených médií, 49 rozhlasových staníc, 73 televíznych staníc a 4 teletexty.
Medzi denníkmi si drží prvú pozíciu Nový Čas s 18 percentami, druhý v poradí je denník Sme so 7 percentami, tretí Plus jeden deň a štvrtá Pravda majú rovnako 7 percent, nasledujú Hospodárske noviny so 4 percentami, Šport má rovnako 4 percentá, Korzár má čítanosť 3-percentnú, Új Szó 2-percentnú a pre Avízo sa rozhodlo 1 percento populácie vo veku 14 - 79 rokov.
V kategórii týždenníky dosiahol Plus 7 dní 11 percent, druhú pozíciu obsadil Život s 9-percentnou čítanosťou, nasleduje Nový čas pre ženy (8 percent), Báječná žena (7 percent), Eurotelevízia (5 percent), Slovenka (4 percentá) a Katolícke noviny (3 percentá).
Poradie čítanosti mesačníkov otvára časopis Zdravie s 9 percentami, ďalšími sú Záhradkár s 8 percentami, Eva a EMMA zhodne so 7 percentami, Nový čas Krížovky získal 4 percentá, rovnako 4 percentá na ďalších miestach dosiahli mesačníky Kam do mesta a Maxikrížovky.
Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 19 percentami, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 16 percentami, tretie Fun rádio s 12 percentami, štvrté Jemné melódie získali 8 percent, piate Rádio Europa 2 získalo 7 percent, šieste Rádio Regina 6 percent, siedma priečka so 4 percentami patrí Rádiu Viva. Rovnaké poradie rádií je aj v parametri "počúval minulý týždeň".
V parametri podiel na trhu (share) je na prvom mieste Rádio Expres s 22 percentami, druhé Rádio Slovensko s 20 percentami, tretie Fun rádio s 15 percentami, štvrté je Rádio Europa 2 s 9 percentami, piate Jemné melódie majú rovnako 9 percent, Rádio Regina dosiahlo 7 percent a Rádio Viva 5 percent.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc získala Televízia Markíza (56 percent), sledovanosť na úrovni 40 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka s 19 percentami, nasleduje TV Doma s 8 percentami, TA3 so 6 percentami, ČT 1 so 4 percentami a verejnoprávna Dvojka s 3 percentami. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV Dajto, RTL Klub, TV2 a Plus zhodne s 3-percentnou sledovanosťou.
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 2. a 3. kvartál 2013 vedie s 39 percentami TV Markíza, druhá TV JOJ dosiahla 25 percent, za ňou sa s 10-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma s 5 percentami, TA3 s 2 percentami a slovenskú sedmičku uzatvárajú TV Dajto a Plus s 1 percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 16 percent, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice - RTL Klub (2 percentá), TV 2 (2 percentá) a ČT1 (1 percento).
Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.

Copyright © TASR 2013