3. 2. 2014

VYHLÁSENIE: Vyhovuje KDH obmedzovanie slobody médií?

VYHLÁSENIE: 
Vyhovuje KDH obmedzovanie slobody médií?


KDH odmietlo podporiť mimoriadnu schôdzu za odvolanie predsedu NR SR Pavla Pašku. Poslanec za hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti Jozef Viskupič považuje argumentáciu poslancov KDH za falošnú.
"Čo im bránilo prísť na stretnutie opozičných zástupcov s kancelárom NR SR, ktoré som inicioval, a kde boli oficiálne pozvaní? Zúčastnili sa ho predstavitelia OĽaNO, SaS, SDKÚ-DS a NOVA, pričom aj Most-Híd deklaroval ochotu spolupracovať." Podľa neho poslanci KDH nevedia priamo povedať, prečo sa rozhodli nepridať podpisy pod zvolanie mimoriadnej schôdze.
"Nechápem ich správanie. Neviem, či si mám myslieť, že sa poslanci KDH dali na cestu kolaborácie s vládnou mocou, ktorá otvorene bojuje proti slobode médií. Verím, že svoj postoj prehodnotia, ešte stále je možnosť," skonštatoval J. Viskupič.
Podpredseda KDH P. Abrhan kritizoval Viskupičovu iniciatívu za odvolanie, keďže mu chýbala diskusia v tejto veci. "Samozrejme, že som o mojom zámere diskutoval s kolegami, veď inak by som predsa nezískal dostatočný počet poslaneckých podpisov. Je farizejské, ak zástupcovia KDH tvrdia, že neprebehli rokovania. Rokovania prebehli, mali niekoľko stupňov, od KDH však nemáme výstup zo žiadneho z nich. Komunikujú s nami len cez médiá. Prečo sa KDH nepridalo, ak teda chce diskutovať? Podľa mňa diskutovať nechce a iba hľadá zámienku, aby si to nerozhádzalo s Paškom. Každopádne diskusia, po ktorej tak volá KDH, bude pokračovať na ďalšom grémiu, ktoré zvolám v mene troch poslaneckých klubov OĽaNO, Most–Híd a SDKÚ-DS, čo je aj dohodnuté s predsedami klubov týchto strán."
Jozef Viskupič návrh na zvolanie mimoriadnej schôdze zatiaľ ešte nepredložil, keďže sa snaží presvedčiť všetkých demokraticky zmýšľajúcich poslancov v parlamente, aby podporili iniciatívu za odvolanie Pašku.


TASR informoval poslanec NR SR za OĽaNO Jozef Viskupič.