21. 2. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká rocková skupina Foo Fighters oznámila, že 7. apríla vydá na DVD a Blu-ray diskoch dokumentárny seriál o nahrávaní ich ôsmej štúdiovky Sonic Highways (2014). Osemdielny rovnomenný seriál pôvodne vysielala vlani od 17. októbra do 5. decembra televízia HBO, pričom obsahoval aj rozhovory s hudobníkmi ako Dan Auerbach, Joan Jett, Dolly Parton, Ian Mackaye, Chuck D, Billy Gibbons ale aj so súčasným americkým prezidentom Barackom Obamom.
Kapelu Foo Fighters založil v roku 1994 multiinštrumentalista Dave Grohl. Urobil tak po tom, ako zomrel Kurt Cobain - frontman legendárnej Nirvany, kde Grohl pôsobil ako bubeník. Skupina má na konte zatiaľ osem štúdiových albumov - Foo Fighters (1995), The Colour And The Shape (1997), There Is Nothing Left To Lose (1999), One By One (2002), In Your Honor (2005), Echoes, Silence, Patience & Grace (2007), Wasting Light (2011) a spomínaný Sonic Highways. Foo Fighters doteraz 25 ráz nominovali na prestížne hudobné ceny Grammy, pričom jedenásť nominácií sa im podarilo premeniť na sošky.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Jürgen Gramke

Pracovná skupina nemeckého hospodárstva pre korektné správanie spoločností, označovaná ako Arbeitskreis Corporate Compliance, schválila Kódex pre mediálnu prácu firiem. Cieľom je zabrániť skrytému ovplyvňovaniu redakcií zo strany reklamných partnerov. Informoval o tom portál Spiegel Online.
"Spoločnosti si dnes dokážu kúpiť redakčné spravodajstvo v rozsahu, ktorý bol v minulosti nemysliteľný. A túto možnosť aj využívajú," povedal predseda skupiny Jürgen Gramke. Ku skupine patria zástupcovia najväčších nemeckých koncernov, okrem iného Allianz, BASF, Deutsche Bank, Deutsche Börse, Deutsche Post, Deutsche Telekom, Lufthansa, Eon, RWE či Volkswagen.
Cieľom kódexu je opätovné oddelenie reklamy od nezávislého spravodajstva. Podľa hovorcu tlačovej rady Tilmanna Kruseho krajinské tlačové zákony a kódex médií sú medzičasom neúčinné, nakoľko sa zameriavajú výlučne na mediálne spoločnosti. Najmä menšie médiá stoja pod výrazným ekonomickým tlakom, čo podporuje pokušenie spoločností vyvíjať na ne nátlak. "Korporácie si musia uvedomiť, že aj napriek oprávneným ambíciám zvyšovať zisky na maximum nesú zodpovednosť za naše demokratické zriadenie. A centrálny význam má práve fungujúca a neskorumpovaná tlač," dodal Kruse.
Gramke plánuje v nadchádzajúcich týždňoch poslať kódex šéfom poslaneckých klubov v parlamente, ministerstvu spravodlivosti a Spolkovému združeniu nemeckého priemyslu (BDI).

Copyright © TASR 2015