17. 2. 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Päť celoslovenských rádií odvysielalo v minulom roku takmer 200 tisíc reklám v celkovej dĺžke 1 361 hodín. Množstvo spotov medziročne vzrástlo o dve percentá. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Objem investícií do reklamy počas vlaňajška stúpol o 5,7 percenta a prekročil tak 70,5 mil. eur. Najväčší podiel na reklamnom koláči mali Rádio Expres a Fun rádio, každé niečo vyše 30 %. Nasledovalo rádio Jemné s podielom 13 %, verejnoprávne Slovensko 1 s 10 % a Europa 2 so 7-percentným podielom.
Najviac komunikovanou komoditou v rádiách boli osobné autá, pri ktorých výdavky do reklamy dosiahli cez 4 mil. eur. Nasledovali časopisy, na propagáciou ktorých išlo 3,8 mil. eur. Tretie miesto obsadili supermarkety, do podpory ich predaja smerovalo 3,3 mil. eur. "V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili štyri obchodné reťazce, Billa, COOP Jednota, Lidl, Tesco a tri automobilky Citroen Slovakia, Škoda Auto Slovensko, Porsche Slovakia," konštatovala spoločnosť TNS.
Najviac reklamných spotov bolo odvysielaných piateho decembra 2014 a to až 1 127. Najdlhší reklamný blok pustilo Fun rádio, trval takmer osem minút.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.