DALITO!

23. 9. 2016

EANA NEWS

EANA NEWS



Novým prezidentom Európskej aliancie tlačových agentúr (EANA) sa stal výkonný riaditeľ a šéfredaktor švédskej agentúry TT Jonas Eriksson. Rozhodlo o tom Valné zhromaždenie EANA, ktoré sa dnes konalo v Bratislave.

Eriksson vystrieda na pozícii lídra aliancie výkonného riaditeľa britskej agentúry PA Clivea Marshalla. "Je to pre mňa veľká pocta a zároveň výzva viesť organizáciu, ktorá združuje 42 významných agentúr, ktoré síce pracujú v rôznych prostrediach, no majú jedno spoločné – ich cieľom je priniesť objektívne spravodajstvo na najvyššej úrovni," uviedol pre TASR Eriksson.

Za jednu z hlavných úloh považuje vytvorenie čo najširšej platformy, v rámci ktorej môžu členovia EANA smerovať k spoločným cieľom. "Spolupráca môže byť vždy ešte efektívnejšia a silnejšia, preto je aj mojou výzvou nájsť i nové možnosti spolupráce," povedal Eriksson.

Valné zhromaždenie bolo súčasťou trojdňovej konferencie EANA (21.9-23.9), ktorá sa po prvý raz konala na Slovensku. Na pozvanie Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) prijalo na konferenciu pozvanie viac ako 30 zástupcov významných agentúr, vrátane britskej PA, francúzskej AFP či nemeckej DPA. "Som veľmi rád, že sme tu v Bratislave mohli hostiť také významné stretnutie mediálnych lídrov," skonštatoval generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník.

Ocenil, že konferencia sa stala miestom pre vzájomnú inšpiráciu, ktorá poskytuje zúčastneným agentúram možnosť ďalšieho kvalitatívneho posunu v poskytovanom spravodajstve. "Keďže hlavnou témou konferencie bol rozvoj agentúrnych služieb, ktoré posilňujú ich nezávislosť, som presvedčený, že i výmena informácií a skúseností v tejto otázke bude pomocou pri nekončiacom procese obrany nezávislého agentúrneho spravodajstva," uviedol Rezník.

Hosťom bratislavskej konferencie EANA bol i Nick Wrenn, šéf Facebooku pre spoluprácu s médiami. V rámci programu bola odovzdaná cena EANA, ktorú získala nemecká agentúra DPA.

EANA je stavovská organizácia európskych tlačových agentúr so sídlom v Ženeve. Vznikla v roku 1956 a združuje dominantné agentúry z jednotlivých krajín, pričom z každej krajiny môže byť členom EANA len jedna vedúca agentúra na trhu.

Copyright © TASR 2016