DALITO!

22. 9. 2016

Konferencia Európskej aliancie tlačových agentúr (EANA)

Konferencia Európskej aliancie
tlačových agentúr (EANA)

Nezávislá a dôveryhodná informácia začína mať v súčasnosti oveľa vyššiu cenu, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. V úvodnom príhovore Konferencie Európskej aliancie tlačových agentúr (EANA), ktorej účastníci sa v Bratislave venujú efektívnej ochrane i posilňovaniu nezávislého agentúrneho spravodajstva, to uviedol generálny riaditeľ hostiteľskej Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) Jaroslav Rezník.
Vo svojom vystúpení poukázal na to, že hľadanie a obrana nezávislosti tlačových agentúr je nekončiaci proces. "Tento proces musí byť konštantný a efektívny, lebo neustále trvajú snahy o ovplyvňovanie verejnej mienky v takej či onakej otázke," upozornil Rezník. Dodal, že snaha o informačnú manipuláciu má variabilnú a často veľmi kreatívnu formu. "Preto aj naše snaženie o podanie rýchlej, overenej a objektívnej informácie niekedy pripomína konanie žongléra," skonštatoval generálny riaditeľ TASR.
Rezník vyjadril presvedčenie, že bratislavská konferencia EANA a výmena informácií prispejú k tomu, aby tlačové agentúry aj v období razantného nástupu sociálnych sietí ostali najdôveryhodnejším zdrojom informácií pre laickú a odbornú verejnosť.
Na trojdňové podujatie (21.-23.9.), v rámci ktorého sa okrem konferencie Európskej aliancie tlačových agentúr uskutoční Valné zhromaždenie EANA, prijalo pozvanie 33 delegácií na čele s prezidentom EANA Clivom Marshallom z britskej agentúry PA.
Medzi prvými hosťami konferencie vystúpil šéf Facebooku pre spoluprácu s médiami Nick Wrenn, ktorý sa venoval možnostiam spolupráce s tlačovými agentúrami v kontexte potenciálu šírenia a dosahu agentúrneho spravodajstva prostredníctvom sociálnej siete.
V rámci programu bude odovzdaná cena EANA, ktorú získala nemecká agentúra DPA. Valné zhromaždenie aliancie si v piatok zvolí v Bratislave nového prezidenta EANA.
Európska aliancia tlačových agentúr je stavovská organizácia európskych tlačových agentúr so sídlom v Ženeve. Vznikla v roku 1956 a združuje dominantné agentúry z jednotlivých krajín, pričom z každej môže byť členom EANA len jedna vedúca agentúra na trhu.

Copyright © TASR 2016