Prieskum Median SK
Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je Rádio Expres a televíziou s najvyššou sledovanosťou je Markíza. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI), ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" je 68 percent. Poradie najviac počúvaných rádií otvára Rádio Expres s 19 %, druhé najpočúvanejšie je Rádio Slovensko (Slovenský rozhlas, SRo - RTVS) so 17 % a tretie je Fun rádio s 11 %. Počúvanosť osem percent dosiahlo Rádio Jemné. Rádio Europa 2 získalo 7 % rovnako ako Rádio Regina (SRo - RTVS). Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio_FM s 3 %. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval včera" 26-percentnú počúvanosť. Rozhlasová sieť Radio Services má počúvanosť 18 % a sieť Radio Group 16 %. Agentúru SITA o výsledkoch prieskumu informovala Linda Kleinertová z Median SK.
Za posledný týždeň rádio počúvalo 91 % populácie. Aspoň raz za týždeň počúva 35 % Rádio Expres, Rádio Slovensko si vyberie 31 % a Fun rádio 24 %. V rebríčku nasleduje so 17 % Rádio Jemné, ďalej so 16% Rádio Europa 2 a s počúvanosťou 15 % Rádio Regina. Sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Vlna so 7%. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval posledný týždeň" 43 %. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 36 % a sieť Radio Group 32 %.
V 3. a 4. kvartáli 2015 získalo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres (23 %), nasledované Rádiom Slovensko (21 %) a Fun rádiom (13 %). Share 9 % má Rádio Jemné, Rádio Europa 2 a Rádio Regina majú rovnako osempercentný podiel na trhu. Rádio Vlna má 4 %. Ostatné rozhlasové stanice držia spolu 14-percentný podiel z trhu.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza (51 %). Sledovanosť na úrovni 31 % zaznamenala TV Joj a za ňou sa umiestnila Jednotka (RTVS) s 25 %. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 86 %, pričom televíziu v 3. a 4. kvartáli 2015 sledovali takmer štyri milióny divákov.
"Včera" si podľa prieskumu pozrelo niektorú zo staníc Markíza Group 55 percent divákov. Televízna skupina Joj group dosiahla v parametri "sledoval včera" 34 % a Slovenská televízia (Jednotka a Dvojka RTVS) 26 %. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu je za 3. + 4. kvartál 2015 nasledujúce: na prvom mieste je s 39 % TV Markíza, TV Joj dosiahla 20 % a za ňou sa s podielom na trhu 16 % umiestnila Jednotka (RTVS).
Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila od 22. júna do 13. decembra 2015 na vzorke 4 306 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. V časti venovanej elektronickým médiám monitoroval prieskum 49 rozhlasových staníc a 58 televíznych staníc. Median SK uskutočňuje prieskum v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.
©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.