Prieskum Median SK
Poslucháči minulý rok najčastejšie počúvali Rádio Expres, televízni diváci najviac sledovali TV Markíza a najčítanejším denníkom bol Nový Čas. V roku 2016 sa zároveň zvýšil záujem o kultúrne podujatia a program kín. Vyplýva to z dát z prieskumov spoločnosti MEDIAN SK, s. r. o. zozbieraných od 11. januára 2016 do 18. decembra 2016 na vzorke 8 567 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Agentúru SITA o Základnej správe z prieskumu MML-TGI zo spojených dát za rok 2016 informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK.
V počúvanosti rádií za rok 2016 vedie Rádio Expres s 19 percentami a tesne za ním s 18 percentami nasleduje prvý okruh Slovenského rozhlasu, RTVS Rádio Slovensko. Tretie najpočúvanejšie bolo s 11 percentami Fun rádio. Sedempercentnú počúvanosť dosiahli Rádio Jemné, Rádio Europa 2 a regionálny okruh Slovenského rozhlasu RTVS Rádio Regina. Sedmičku najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Vlna s piatimi percentami. Podľa prieskumu denne rádio počúva 66 percent ľudí. Výsledky počúvanosti sa odrážajú aj v podiele na trhu (share). V roku 2016 malo Rádio Expres 23-percentný podiel na trhu a Rádio Slovensko podiel 22 percent. S 12-percentným podielom sa na trhu pohybovalo Fun rádio. Osempercentný podiel mali Rádio Regina, Rádio Europa 2 a Rádio Jemné. Rádio Vlna dosiahlo sedem percent. Ostatné rozhlasové stanice držali spolu 12-percentný podiel z trhu.
Televíziu v roku 2016 celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov, z nich najviac (51%) videlo program Televízie Markíza. Sledovanosť na úrovni 32 percent zaznamenala TV JOJ a za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka (RTVS) s 25 percentami. Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola minulý rok 84 percent. V podiele na trhu viedla s 39 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla 22 percent a za ňou sa so 16-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka RTVS.
Z celoštátnych denníkov si v roku 2016 udržal prvú pozíciu Nový Čas s čítanosťou 15 percent. Čítanosť na úrovni šesť percent majú za minulý rok denníky Sme a Pravda. Nasleduje denník Plus jeden deň s piatimi percentami a Šport so štyrmi percentami. Korzár a denník Hospodárske noviny mali čítanosť tri percentá populácie vo veku 14 až 79 rokov. Posledné vydanie niektorého celoštátneho denníka vlani čítalo 29 percent populácie. Za posledných 14 dní čítalo niektorý z celoštátnych denníkov 65 percent ľudí.
Najčítanejším týždenníkom minulého roka je podľa zistení MEDIAN SK Plus 7 dní s čítanosťou osem percent. Šesťpercentnú čítanosť mali týždenníky Báječná žena, Život a Nový čas pre ženy. Štyri percentá obyvateľov SR čítali týždenníky Slovenka a Eurotelevízia a tri percentá Katolícke noviny. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS ) dosiahla 10 percent a sieť Petit Press MY noviny šesťpercentnú čítanosť. Posledné vydanie niektorého z týždenníkov si prelistovalo alebo prečítalo 39 % ľudí. Za „posledné tri mesiace“ tak spravilo 72 percent populácie .
Najčítanejším dvojtýždenníkom sa vlani stal TV max s čítanosťou päť percent. Nasledujú Tele plus a Bratislavské noviny s dvomi percentami. Dvojtýždenník Relax dosiahol jednopercentnú čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť tri percentá. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov . Dvojtýždenníky si v „posledných šiestich mesiacoch“ prečítalo 26 percent populácie.
Z bežne dostupných mesačníkov boli najviac čítané Záhradkár a Zdravie, ktoré mali sedempercentnú čítanosť. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami, mesačník Nový čas Krížovky so štyrmi percentami a za nimi s trojpercentnou čítanosťou tituly Auto magazín a Kam do mesta. Celková čítanosť mesačníkov bola v roku 2016 na úrovni 43 percent. Za posledný rok si mesačník prečítalo 54 percent ľudí.
Kým v roku 2015 si podľa prieskumu kúpilo 41 percent obyvateľov Slovenska lístky do divadla, na koncerty, či výstavy a podobne, v roku 2016 to bolo až 44 percent. V porovnaní s rokom 2015 vzrástla aj návštevnosť kín. V roku 2016 odpovedalo 35 percent obyvateľov Slovenska kladne na otázku, či navštívili kino v posledných 12 mesiacoch, pričom v roku 2015 to bolo 32 percent. Zvýšil sa aj záujem o filmy v 3 D technológii. Pokiaľ v roku 2015 videlo niektorý 3 D film 53 percent návštevníkov kina, v roku 2016 to bolo 56 percent.
Spoločnosť MEDIAN SK, s. r. o. realizuje národný prieskum spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media na Slovensku kontinuálne od roku 1997.
©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané