DALITO!

29. 10. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prezidentské voľby sú pre hlavné televízne stanice v Spojených štátoch vždy značnou finančnou injekciou. Počet divákov rastie a s nimi aj počet zadávateľov reklamy. A samozrejme rastie aj cena reklamy.
Táto kampaň je obzvlášť dobrá. Podľa informácií rozhlasovej stanice NPR spravodajská televízia CNN zarobí na reklamách približne 100 miliónov dolárov.
"Televíznej stanici sa začalo dariť, a to vďaka iniciatívam jej šéfa Jeffa Zuckera a vďaka nepredvídateľným slovám iného muža: Donalda Trumpa," uviedla NPR. Kandidát na prezidenta svojimi ráznymi a nezaobalenými rečami pritiahol nesmiernu pozornosť verejnosti aj médií.
"Oveľa skôr než iní sme rozpoznali, že Donald Trump je tak trochu fenomén," povedal tento mesiac šéf CNN Jeff Zucker študentom Harvardskej univerzity. "Nikdy neviete, čo povie. Nikdy neviete, čo sa stane," dodal Zucker. Práve to podľa neho pritiahlo pozornosť divákov.
A médiá to využili. Značne zvýšili ceny reklamy, predovšetkým počas televíznych debát kandidátov.
"Prezidentské debaty sú zlatou baňou pre médiá," uviedla po prvej prezidentskej debate minulý mesiac televízia CNBC. Hoci debaty boli bez prestávok a bez reklám, zlatou baňou boli diskusie pred debatami a po nich.
Hlavné televízne stanice si v tom čase účtovali za 30 sekúnd reklamného času viac než 200.000 dolárov, hoci bežne stojí 30 sekúnd v hlavnom vysielacom čase len niekoľko tisíc dolárov. S touto informáciou prišli viaceré médiá.
Riaditeľ CNN informáciu NPR o stomiliónovom zisku ani potvrdil, ale ani nepoprel. Pre magazín The Hollywood Reporter len povedal, že "NPR je výborná novinárska organizácia."
Riaditeľ reklamy televízie Fox News Paul Rittenberg pre magazín Adweek uviedol, že "debaty boli našou verziou Super Bowl a predpokladáme multimiliónové zisky za jednu noc."
"Zadávatelia reklamy zmenili prezidentskú debatu na nový Super Bowl," napísal po prvej prezidentskej debate, ktorá mala rekordnú sledovanosť, aj denník Washington Post.
Super Bowl je finále súťaže amerického futbalu, je známe vysokou sledovanosťou a dobrými reklamami, ktoré si firmy dávajú vyrobiť reklamy špeciálne práve pre túto príležitosť.
Niektoré tak urobili aj v prípade tohtoročných prezidentských debát. Producent piva napríklad prišiel s reklamou, v ktorej sa muži z Mexika a zo Spojených štátov stretávajú na pive pri múre. Postavenie múra na hranici s Mexikom je jednou z najzvučnejších tém kampane.
Európska automobilka zase ponúkla reklamu so sloganom: Múdro si vyber ďalšieho šoféra.
Denník Wall Street Journal napísal, že aj napriek niekoľkonásobným cenám bol reklamný čas pred debatami a po nich v hlavných televíznych staniciach vypredaný.
"Fakt, že debaty boli vypredané, je unikátny vzhľadom na to, že TV ratingy v posledných štyroch rokoch klesali. Ukazuje to silu týchto volieb," uviedol pre Wall Street Journal jeden zo zadávateľov reklamy.

Copyright © TASR 2016

Kancelária prezidenta ČR sa nemusí ospravedlniť za výroky hlavy štátu Miloša Zemana v kauze Peroutka, aj keď to nariadil právoplatný rozsudok. Najvyšší súd ČR totiž vyhovel návrhu Pražského hradu a odložil výkon rozhodnutia súdu až do obdobia, keď sa už rozhodne o odvolaní v prípade.
Informoval o tom dnes na svojej webovej stránke verejnoprávny Český rozhlas s tým, že Najvyšší súd ČR zdôvodnil toto rozhodnutie konštatovaním, že Pražskému hradu by ospravedlnenie mohlo spôsobiť vážnu ujmu.
Rovnakú informáciu získala od svojho právneho zástupcu Františka Vyskočila aj Terézia Kaslová, vnučka Ferdinanda Peroutku.
Práve novinárova vnučka sa domáha v ČR ospravedlnenia za to, že Zeman prisúdil jej predkovi autorstvo článku Hitler je gentleman a výrok "keď nemôžeme spievať s anjelmi, musíme vyť s vlkmi". Existenciu článku o Hitlerovi sa Hradu nepodarilo doložiť, podľa historikov Peroutka žiadny takýto text nenapísal. Zeman aj naďalej trvá na tom, že ho čítal. Autorom výroku o vytí s vlkmi nie je Peroutka, ale novinár Jan Stránský.
Súd tak nariadil zverejniť ospravedlnenie Terézii Kaslovej. Kým obvodný súd dal Kaslovej na jar za pravdu v plnom rozsahu, odvolací senát sa Zemana čiastočne zastal. Hrad by sa podľa jeho verdiktu mal ospravedlniť za Zemanov výrok ohľadom autorstva článku Hitler je gentleman. Ospravedlňovať sa naopak nemusí za tvrdenia o výroku o vytí s vlkmi ani za úvahu o fascinácii intelektuálov ohavným
Keďže však Pražský hrad právoplatné rozhodnutie súdu ignoroval, súdny exekútor v pondelok rozhodol o uložení pokuty 100.000 Kč (3700 eur) za nerešpektovanie verdiktu súdu. Pražský hrad reagoval podaním návrhu na odloženie výkonu exekúcie kvôli nezverejneniu ospravedlnenia v kauze výrokov prezidenta ČR Miloša Zemana o Ferdinandovi Peroutkovi.
Obe strany sporu podali dovolanie na Najvyšší súd ČR, ktoré však nemá odkladný účinok. Terajší verdikt najvyššieho súdu to však mení až do rozhodnutia o nich.


Americký komediálny seriál Will a Grace (1998 - 2006) sa možno vráti na televízne obrazovky. Podľa informácií magazínu The Hollywood Reporter je televízia NBC údajne v počiatočnom štádiu rokovaní o znovuuvedení obľúbeného projektu, v ktorom by si opäť zahrali Eric McCormack, Debra Messing, Megan Mullally a Sean Hayes. Podľa viacerých nemenovaných zdrojov by malo ísť o limitovanú desaťdielnu sériu.
Ako informoval The Hollywood Reporter, spomínaní predstavitelia hlavných hrdinov ani tvorcovia seriálu David Kohan a Max Mutchnick zatiaľ neuzavreli žiadne zmluvy, o čo by sa mala vraj neskôr postarať spoločnosť Universal Television, ktorá projekt produkovala. Tiež nie je jasné, či by nakoniec NBC projekt vysielala alebo by sa o to postarala napríklad niektorá zo streamovacích služieb. Televízia aj Universal Television sa k znovuuvedeniu seriálu odmietli vyjadrovať. Podľa anonymného zdroja sa rokovania ešte len začali a je možné, že nové diely Willa a Grace vôbec nevzniknú.
Správy o obnovení seriálu prišli po tom, ako sa McCormack, Messing, Mullally a Hayes vrátili ako skupinka svojských priateľov vo videu k aktuálnym americkým prezidentským voľbám. Debra Messing, ktorá stvárňovala interiérovú dizajnérku Grace, sa pre The Hollywood Reporter vyjadrila, že by obnovenie seriálu nezatracovala. “Myslím, že sa s našimi životmi stalo toľko vecí, s ktorými by sa dalo pracovať. Ale v rámci niečoho kratšieho a možno ak by sme neboli limitovaní televíziou, dalo by nám to novú možnosť, pretože by sme mohli byť veľmi, veľmi zlí,“ uviedla.
Will a Grace priniesol príbeh spomínanej interiérovej dizajnérky Grace (Messing), ktorá býva v jednom byte s homosexuálnym právnikom Willom (McCormack), ako aj ich výstredných priateľov Karen (Mullally) a Jacka (Hayes). Seriál, ktorý vysielali osem sezón, si vyslúžil 83 nominácií na ceny Primetime Emmy, z ktorých 16 premenil na víťazstvo, pričom si toto prestížne ocenenie odniesol každý z predstaviteľov hlavných hrdinov. Seriál má okrem toho na konte napríklad aj sedem GLAAD Media Awards alebo sedem Screen Actors Guild Awards.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.