23. 12. 2016

Drobci z nového Večerníčka RTVS

Drobci z nového Večerníčka RTVS


Voláme sa Ben a Tom a všetci nás poznajú ako Drobcov. Teda, niekto nás zvykne volať aj nezbedník Ben a mudrlant Tom, no my sme pritom fakt veľmi dobrí chalani! Inak by sme sa predsa nemohli stať hrdinami nového večerníčkového seriálu, no nie?
Úplne po prvýkrát nás budete môcť vidieť v telke už na Štedrý deň o 18:30 na Dvojke, bude to naša veľká televízna premiéra. Potom máme pre vás pripravených ešte 6 ďalších super príbehov a v telke budeme až do konca roka 2016.
Každý večer budeme spoločne lúštiť rôzne záhady, zažijeme kopec srandy na výlete, zahráme si naozajstné divadlo, budeme piecť tortu, pretekať sa a vyvádzať s kamošmi na ihrisku. A čo je úúúúplne najlepšie? Naše veselé príbehy si budú môcť užiť aj naši nevidiaci a nepočujúci kamaráti , keďže všetky diely budú v telke so skrytými titulkami a tiež s hlasovým komentovaním!
Našou mamou je šikovná Vanda Raýmanová, ktorá nás vymyslela. Sama by to však určite nezvládla a preto jej s réžiou pomáhal Michal Struss, s výtvarnou stránkou Ivana Šebestová a animáciu mal na starosti kopec ďalších šikovných ľudí.
A najväčšmi sa tešíme z toho, že naším rozprávkovým hlasom bude slávna herečka Peťa Polnišová a musíme povedať, že sami by sme si neboli lepšie vybrali :-).
Ešte predtým, než sme sa dostali do telky, stihli sme precestovať skoro celučičký svet . Boli sme na festivale v Gruzínsku - tam sme vyhrali krásnu cenu za najlepší seriál, na Cypre, v Bukurešti a dokonca aj v Amsterdame (to je veľké mesto v Holandsku) a za veľkým oceánom v Chicagu.


A aby sme nezabudli, neboli by sme na svete bez pomoci RTVS a šikovných ľudí zo spoločnosti objectif a štúdia plaftik . Tak teda nezabudnite kamaráti, naše napínavé dobrodružstvá sa začínajú už počas týchto Vianoc na Dvojke . Tešíme sa na vás :-).


Slovenská herečka Petra Polnišová vyhlásila, že práca na očakávanom seriáli Drobci, bola náročná. Štyridsaťročná rodáčka z Bratislavy v animovanom večerníčku prepožičala hlas obom hrdinom - nezbedníkovi Benovi aj mudrlantovi Tomovi. "Bola to riadna fuška. Čo sa týka dabingovo-zvukovej práce, nič ťažšie som asi nerobila. Hlasy som totiž nahovorila v čase, keď seriál ešte nebol nakreslený. Ťažké bolo aj to, že som nahovorila obidve postavy, musela som sa na ne dobre nastaviť. Nahrala som hádam 1500 onomatopojí do hlasovej banky. Rôzne výkriky, slovíčka, zvuky, to bolo asi to najhoršie," uviedla herečka, ktorú napriek náročnosti práca veľmi bavila. "Sú veselí, hraví aj edukatívni. Som šťastná, že som na tomto animovanom seriáli mohla spolupracovať, strašne ma to bavilo," dodala. Diváci a diváčky budú môcť vidieť večerníček, ktorý ponúkne sedem epizód, počas blížiacich sa sviatkov. Prvú časť uvedie RTVS na Dvojke na Štedrý večer. "Som rada, že RTVS podporuje pôvodnú animovanú tvorbu, lebo tu máme naozaj kvalitných tvorcov. Verím, že diváci sa zabavia, ja som sa smiala na každom diele," vyjadrila sa herečka, ktorá seriál pustila aj jej dvom synom - Simonovi a Félixovi. "Samozrejme, už videli všetky diely a nielenže ich odobrili, ale u nás doma patria k zlatému fondu. Predsa len, dvaja bratia - asi sa v seriáli našli," prezradila Polnišová, ktorá sa predstavila napríklad vo filme Muzika (2007) a v súčasnosti účinkuje v zábavnej show Kredenc (2014) či seriáli Horná Dolná (2015). O réžiu sa postarali Vanda Raýmanová a Michal Struss. Na seriáli spolupracovali aj Ivana Šebestová, Michal Haruštiak, Ivana Laučíková alebo Jozef Mitaľ. Raýmanová, ktorá sa postarala tiež o scenár, spolupracovala s Polnišovou aj na snímke Kto je tam? (2010). "Celý štáb tohto filmu sa podieľal aj na výrobe Drobcov, takže s Peťou som počítala od začiatku. Nikoho lepšieho sme si ani vybrať nemohli," objasnila filmárka.


©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.