DALITO!

12. 1. 2016

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes uložila jednu finančnú pokutu, voči vysielateľom začala i viacero správnych konaní vo veci možného porušenia zákona. Pokutu vo výške 165 eur dostal vysielateľ Humenskej televízie, pretože nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 24. júna 2015 v čase od 18.00 do 21.00 h. TASR o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.
Na porušenie zákona upozornila RVR vysielateľa televízie Piešťany za to, že nedodal RVR na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania z 9. júna 2015. Na porušenie zákona bol upozornený aj vysielateľ televízie JOJ. Ten totiž 9. júla 2015 odvysielal program s názvom Súdna sieň so skrytými titulkami, ktoré z časového a obsahového hľadiska nekorešpondovali s dejom vysielaného programu.
RVR zároveň začala štyri správne konania. V troch prípadoch voči vysielateľovi spoločnosti Markíza-Slovakia, a to za možné porušenie oddeľovania názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru, ku ktorému malo dôjsť 29. októbra 2015 odvysielaním príspevku Kórejci stavajú načierno a 10. novembra 2015 odvysielaním príspevku Gorila po rokoch, v programe televízie Markíza - Televízne noviny. Tretí prípad sa týka televízie DAJTO a možného porušenia čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu, ku ktorému malo dôjsť v dňoch 21. až 24. októbra 2015 vysielaním programov Akčná výhra.
RVR začala správne konanie aj voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v súvislosti s tým, že dňa 24. októbra 2015 odvysielal upútavku na program Mongol – Džingischán, ktorá mohla obsahovať výňatky z programu znázorňujúce scény násilia.

Copyright © TASR 2016