28. 2. 2018

MAREK MAĎARIČ ODSTUPUJE Z FUNKCIE MINISTRA KULTÚRY

MAREK MAĎARIČ ODSTUPUJE Z FUNKCIE 

MINISTRA KULTÚRY 

Marek Maďarič (Smer-SD) odstupuje z funkcie ministra kultúry. Svoje rozhodnutie oznámil na stredajšej tlačovej konferencii.Vražda novinára Jána Kuciaka a jeho priateľky nedovoľuje ministrovi kultúry Marekovi Maďaričovi (Smer-SD) pokračovať vo funkcii šéfa rezortu kultúry. Ako na stredajšom tlačovom brífingu povedal, je to jeho osobné rozhodnutie, vyplývajúce aj z toho, že k médiám a novinárom má práve najbližšie ministerstvo kultúry. „Neviem si po vražde novinára predstaviť, že by som naďalej pôsobil vo funkcii šéfa tohto rezortu,“ uviedol Maďarič.
Zároveň oznámil, že sa ostáva radovým členom Smeru-SD.
Ako na stredajšom tlačovom brífingu povedal, je to jeho osobné rozhodnutie, vyplývajúce aj z toho, že k médiám a novinárom má práve najbližšie ministerstvo kultúry.
Svoju abdikáciu, o ktorej podľa vlastných slov uvažoval už od pondelka, oznámil v stredu ráno premiérovi Robertovi Ficovi (Smer-SD). "Po rozhovore zobral moje rozhodnutie na vedomie," uviedol.  Prezidentovi predloží abdikáciu v pondelok. 
Vylúčil, žeby motívom bol politický kalkul do budúcnosti, zdôraznil, že jeho rozhodnutie nesmeruje ani k výzve na konanie iných ministrov. Otázkam, ktoré sa pýtali na medializované informácie o kontaktoch členov Smeru s osobami, spájanými s talianskym podsvetím odpovedal, že je to úloha polície, prokuratúry, aby takéto informácie preverili. "Ja nie som sudca ani vyšetrovateľ, aby som niekoho súdil a hodnotil," uviedol.
Verí, že tragédia prispeje i k väčšej tolerancii vo vzťahu medzi politikmi a novinárskou obcou.
Maďarič nechcel špekulovať o svojom  nástupcovi. "Je to vec, o ktorej rozhodne vedenie Smeru, ja už členom vedenia nie som," povedal.
Maďarič zastáva funkciu šéfa rezortu kultúry po tretí raz. V parlamentných voľbách v roku 2006 bol zvolený za poslanca Národnej rady SR a Smer-SD ho nominoval do vlády na post ministra kultúry SR, vo svojej funkcii zostal do konca volebného obdobia vlády SR v roku 2010. Po období rokov 2010-2012, keď bol Smer-SD v opozícii, sa po predčasných voľbách v apríli 2012 na post ministra kultúry vrátil.

 


Copyright © TASR 2018