2. 3. 2018

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Facebook nebude pokračovať vo vývoji rozdelenej hlavnej stránky (NEWSFEED), ktorú testoval od októbra v šiestich krajinách sveta vrátane Slovenska. Ľudia vraj v prieskumoch dali najavo, že si neželajú, aby bol ich obsah rozložený medzi dva NEWSFEED; jeden s príspevkami od priateľov a rodiny a druhý s materiálom od médií či značiek.
"Skúšame veľa nápadov - niektoré dopadnú dobre a spustíme je, iné nefungujú a upustíme od nich. Dnes sa zbavujeme niečoho čo nefungovalo: testu Explore Feedu," napísal na twitter Adam Mosser, ktorý má vo Facebooku na starosti vývoj hlavnej stránky.
Ako Explore Feed bol označovaný sekundárny tok príspevkov z komerčných účtov, kde sa používateľom zobrazoval obsah, ktorý algoritmus sociálne siete vyhodnotil ako zaujímavý pre daného jedinca. Okamžite po jeho uvedení sa však objavili sťažnosti, že nová služba ponúka len nepravdivé senzačné správy a naprosté banality.
"Dali ste nám odpoveď: Ľudia nechcú dva oddelené feedy. V prieskumoch nám ľudia povedali, že boli menej spokojní s príspevkami, ktoré sa im zobrazujú, a to, že mali dva oddelené feedy im reálne nepomohlo v zlepšenie kontaktu s rodinou a priateľmi," napísal Facebook.
Facebook spustil test na jeseň 2017 tajne a najmä v redakciách v zapojených krajinách potom vypukla panika, keď médiám na webové stránky zo dňa na deň prestali chodiť ľudia, ktorým sa už príspevky nezobrazovali v hlavnej ponuke. Tiež sa objavili správy, že nový systém pomáha šírenie falošných správ, ktoré spravidla generujú väčšiu aktivitu užívateľov. "Ľudia zvyčajne nezdieľajú nudné správy s nudnými faktami," povedal vtedy Filip Struhárik zo slovenských denník N, ktorý sa dlhodobo venuje problematike sociálnych sietí.
"Myslíme si, že nedávne zmeny vykonané na News Feed, ktoré kladú väčší dôraz na zmysluplné sociálnej interakcie, sú lepšie odpoveďou na spätnú väzbu, ktorú sme od ľudí dostali v zmysle, že chcú vidieť viac od priateľov a rodiny," napísal Facebook. Tieto zmeny samy o sebe vraj obmedzujú prísun obsahu od firiem, značiek alebo médií.




Copyright © ČTK 2018