4. 6. 2011

Zomrel James Arness

Zomrel James Arness
Vo veku 88 rokov v piatok zomrel americký herec a veterán druhej svetovej vojny James Arness, ktorého životnou úlohou bola postava šerifa Matta Dillona vo westernovom seriáli Gunsmoke (1955 - 1975). Tento seriál má 20 sérií, ktoré v premiére vysielali 20 rokov, čím sa zaradil medzi vôbec najdlhšie v televíznej histórii. Arness bol s ním ako predstaviteľ hlavnej úlohy spätý od začiatku do konca. V prvej polovici 90. rokov si zahral aj v štyroch televíznych filmoch Gunsmoke s podtitulmi Posledný Apač (1990), Do posledného muža (1992), Dlhá cesta (1993) a Zákon jednotlivca (1994). Rodák z Minnesoty bol za stvárnenie Dillona v 50. rokoch trikrát nominovaný na cenu Emmy. Podľa hercovej oficiálnej webovej stránky zomrel Arness prirodzenou smrťou v Los Angeles. Zanechal po sebe syna Rolfa, jeho ďalšie dve deti zomreli ešte počas jeho života rovnako ako jeho brat Peter Graves, ktorý bol taktiež známym hercom.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Art Film Fest News

Art Film Fest News
Na 19. ročníku Art Film Festu, ktorý sa uskutoční od 17. do 25. júna v Trenčianskych Tepliciach a v Trenčíne, si budú môcť diváci pozrieť aj diela z kolekcie krátkych filmov. Niektoré z nich už boli ocenené na rôznych medzinárodných filmových festivaloch. Snímka Cagey Tigers (2011) tento rok súťažila v sekcii mladých talentov Cinéfondation v Cannes. Režisérom je študent 3. ročníka Filmovej a televíznej fakulty Akadémie múzických umení v Prahe, ktorý tvorí pod pseudonymom Aramisova. Vo svetovej premiére uvedie Art Film Fest krátkometrážny film slovenských tvorcov - Martina Snopeka a Ivany Laučíkovej s názvom Posledný autobus. Mladú slovenskú kinematografiu bude v súťaži reprezentovať aj animovaná snímka Petra Budinského Dvojičky (TWINs) o siamských dvojčatách, ktoré zápasia nielen v ringu, ale aj mimo neho. Na Art Film Feste premietnu aj filmy, ktoré ocenili na tohtoročnom medzinárodnom filmovom festivale Berlinale - čílsku snímku Sprcha (1999) a švédsky film Neživí (2010), ktorý bol nominovaný na cenu Európskej filmovej akadémie. So svojím filmom sa predstaví aj anglický režisér, minuloročný víťaz Art Film Festu, Paul Wright. Jeho snímku Až sa rieka sfarbí na červeno (2010) nedávno ocenili britskou národnou cenou BAFTA. V kategórií krátkych filmov na filmovom festivale Art Film Fest súťažia snímky do 30 minút. Kolekcia 44 krátkych filmov predstavuje zmes hraných, dokumentárnych, experimentálnych a animovaných filmov, z profesionálnych i študentských dielní z celého sveta.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Sobotný pokus

Sobotný pokus
V sobotu 4. júna prijali pozvanie do štúdia relácie V politike Richard Sulík a Robert Fico. V politike odvysiela TA3 v premiére v sobotu o 12.30 h a v repríze v nedeľu 5. júna o 11.00 a o 21.00 h. Moderátorka Alžbeta Vlková sa bude s hosťami Richardom Sulíkom (predseda SaS) a Robertom Ficom (predseda Smeru-SD) venovať témam týkajúcim sa verejnej voľby generálneho prokurátora, ako vplývajú vládne opatrenia na život občanov a ako ovplyvňujú ich politické nálady.

3. 6. 2011

AVF NEWS. Zuzana Gindl-Tatárová odstúpila

AVF NEWS
Zuzana Gindl-Tatárová odstúpila
Predsedníčka Rady Audiovizuálneho fondu (AVF) Zuzana Gindl-Tatárová ku dňu 30. júna odstúpi zo svojej funkcie. TASR dnes o tom informovala hovorkyňa rezortu kultúry Eva Chudinová. Svoje rozhodnutie dnes Gindl-Tatárová ministrovi kultúry SR Danielovi Krajcerovi vysvetlila závažnými zdravotnými dôvodmi. Zároveň sa vzdala aj členstva v Rade AVF. "Minister kultúry vzal na vedomie informáciu profesorky Gindl-Tatárovej a poďakoval sa jej za doterajšiu prácu v prospech AVF. Naďalej však s profesorkou Gindl-Tatárovou bude spolupracovať pri riešení problémov v oblasti audiovízie," uviedla Chudinová. Gindl-Tatárová sa stala predsedníčkou Rady AVF 17. februára. Rada ju na tento post zvolila na dvojročné funkčné obdobie spomedzi svojich členov, medzi ktorých sa dostala po vymenovaní ministrom kultúry v januári ako expert na oblasť nezávislých producentov v audiovízii.
Copyright © TASR 2011

Ázacis odišla z RTVS

Ázacis odišla z RTVS
Petra Ázacis sa od 1.júna 2011 vrátila do spravodajskej televízie TA3 , známa športová moderátorka. Bývalá reprezentantka SR v hádzanej sa vracia do TA3, kde pôsobila v rokoch 2001 až 2007 ako športová redaktorka a moderátorka, neskôr ako moderátorka spravodajstva a zahraničia. Svoje predchádzajúce skúsenosti získala v televízii VTV a ako športová redaktorka vo Fun rádiu. Od roku 2007 až doteraz bola súčasťou tímu športovej redakcie Slovenskej televízie.

AVF NEWS. ŤAVODA ZA KOLEVSKÚ

AVF NEWS ŤAVODA ZA KOLEVSKÚ
Rada Audiovizuálneho fondu na svojom štvrtom riadnom rokovaní 30. mája 2011 schválila s prihliadnutím na zdôvodnenie príslušných odborných komisií pre podprogram 1.1 z rezervy rady sumu 8 000 Eur a pre podprogram 1.2 z rezervy rady sumu 27 000 Eur. Tieto prostriedky sú určené na navýšenie podpory pre tie projekty, ktoré odborná komisia uviedli v zdôvodnení svojho návrhu a ktoré zároveň preukázateľne spĺňajú priority určené v Štruktúre podpornej činnosti Audiovizuálneho fondu na rok 2011. Rada sa tiež oboznámila s vyhodnotením podnetov a návrhov, ktoré predložili odborné komisie po hodnotení žiadostí vo výzve 2/2011 Vyhodnotenie pripravila pracovná skupina, ktorej gestorom je Miloslav Luther. Rada v tejto súvislosti poverila riaditeľa, aby odporúčania odborných komisií a pracovnej skupiny realizoval v praxi a aby následne o tom informoval radu. Rada sa tiež oboznámila s ďalšími odporúčaniami a návrhmi, ktoré predložili odborné komisie na základe hodnotenia žiadostí vo výzve 3/2011. Tieto návrhy tiež budú predmetom rokovania stálej pracovnej skupiny zriadenej radou na vyhodnocovanie podnetov a pripomienok k podpornej činnosti fondu. Rada na svojom rokovaní zvolila Ing. Roberta Ťavodu za podpredsedu rady na funkčné obdobie dvoch rokov a zároveň vyjadrila doterajšej podpredsedníčke Petronele Kolevskej, ktorej sa skončilo funkčné obdobie, poďakovanie za konštruktívny a zodpovedný výkon jej funkcie v predchádzajúcom období.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Vyzerá to, že kolaps Skypu je globálny. Teraz viete, že je to produkt Microsoftu." Používateľ siete Twitter

"Mal som včera sen, že som český hokejový reprezentant a vo finále majstrovstiev sveta sme zdolali Kanadu. Ďakujem fotografom, s vami sú tlačové konferencie vždy zábavné." Usain Bolt

2. 6. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Nemecká polícia včera pri celoštátnej akcii dočasne zadržala piatich moderátorov ultrapravicového internetového rádia a pozastavila jeho vysielanie. Ako informovala polícia v Berlíne, internetové rádio Irminsul vysielalo od februára 24 hodín denne a v jeho programe figurovalo množstvo hudobných nahrávok i moderátorských vstupov so štvavým obsahom. K zadržaniam osôb vo veku 25-35 rokov a ich následnému predvedeniu na políciu a výsluchom došlo v berlínskej štvrti Tegel, ďalej v Castrope-Rauxeli v spolkovej krajine Severné Porýnie-Vestfálsko, v Penigu i Görlitze v Sasku, ako aj v bavorskom Steine. Domové prehliadky sa uskutočnili aj na území spolkových krajín Bádensko-Württembersko a Sasko-Anhaltsko. Pri nich orgány zhabali značné množstvo dôkazových materiálov, ale i počítače využívané pre prevádzku rádia. Všetci dočasne zadržaní sú už na slobode, informovala agentúra DPA. Ruskí vyšetrovatelia obvinili Rustama Machmudova z vraždy ruskej novinárky Anny Politkovskej z roku 2006. Oznámil to dnes Vyšetrovací výbor Ruskej federácie. Výbor v dnešnom vyhlásení uviedol, že vyšetrovatelia zhromaždili dostatočné množstvo dôkazov o Machmudovej vine. Politkovskú, ostrú kritičku Kremľa a jeho politiky v Čečensku, zastrelili 7. októbra 2006 v Moskve vo výťahu domu, v ktorom bývala. Vražda pritiahla pozornosť celého sveta a poukázala na násilie voči novinárom v Rusku, ktoré sa považuje za jednu z najnebezpečnejších krajín pre žurnalistov, uviedla agentúra AP. Machmudova zatkli tento týždeň v utorok (31. mája) v jeho rodnom Čečensku. Vyšetrovatelia doposiaľ mlčia o tom, kto vraždu Politkovskej nariadil. Súd v tureckom meste Trabzon na tresty do šiestich mesiacov vo väzení dnes odsúdil šesť policajných dôstojníkov za účasť na vražde popredného novinára arménskeho pôvodu Hranta Dinka. Informovala o tom tlačová agentúra Anatólia. Dinka (53) zastrelil 17-ročný mladík 19. januára 2007 pred istanbulskou redakciou dvojjazyčných novín Agos, v ktorých bol šéfredaktorom. Novinár bol známy svojimi komentármi o masakroch Arménov v Turecku počas prvej svetovej vojny, ktoré dráždili tureckých nacionalistov. Dinkova vražda vyvolala v Turecku vlnu pobúrenia a obáv o slobodu prejavu. Na jeho pohrebe sa v Istanbule zúčastnili desaťtisíce ľudí. Súd udelil polročné tresty väzenia bývalému veliteľovi policajnej stanice v Trabzone, ako i šéfovi tajnej služby v rovnakej provincii. Ďalší štyria dôstojníci dostali štyri mesiace väzenia, pričom ďalších dvoch obvinených uznal súd za nevinných. Odsúdených uznal súd vinnými za ľahostajnosť a neschopnosť zabrániť Dinkovej vražde, napriek tomu, že ich tajné služby varovali pred nebezpečenstvom útoku na novinára. Dinka dvakrát súdili a raz i odsúdili za urážku "Turecka" v článkoch, ktoré sa zaoberali vzťahmi medzi Tureckom a Arménskom. Mladík, ktorý novinára podľa vyšetrovateľov zastrelil, čelí súdnemu procesu. Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) v septembri rozhodol, že Turecko neochránilo život Hranta Dinka, ani nezabezpečilo slobody jeho prejavu, za čo nariadila vláde, aby rodine zosnulého vyplatila odškodné.
Copyright © TASR 2011

Ad Onegin za pol milióna eur

Ad Onegin za pol milióna eur

Otvorený list Petra Šugára, riaditeľa Umelecko-dekoračných dielní SND:
Dovoľte, aby som krátko reagoval na článok „

Onegin za pol milióna eur“ uverejnený v denníku SME v stredu 1.júna 2011. Je mi ľúto, že ma ako priamo zodpovedného za výrobu divadelných výprav v SND neoslovili, ale použili informácie z mimoriadne tendenčnej, postrihanej a neetickej reportáže v relácii STV Reportéri. Vzhľadom k horeuvedenému prosím o zverejnenie môjho stanoviska. Umelecko-dekoračné dielne SND, ktorých som riaditeľom od r. 1996, zabezpečujú okrem iných činností aj kompletnú výrobu divadelných výprav. Jedná sa ako o scénické, tak aj o kostýmové výpravy. A tu sa začína určitý problém, ktorý je skrytým podtextom tlaku, ktorý je vedený proti SND v týchto dňoch. O čo ide? O skrytú privatizáciu Umelecko-dekoračných dielní SND na Mliekarenskej ulici č. 6 v Bratislave. O privatizáciu sa od r. 1996 rôzne skupiny pokúsili už trikrát a vždy sa podarilo vedeniu SND za pomoci MK SR toto jasnými argumentmi a číslami odvrátiť. Samozrejme, dvojhektárový pozemok, dnes vo veľmi lukratívnej časti Bratislavy, je jedna vec a následná výroba divadelných výprav v externom (súkromnom) prostredí vec druhá. Generálny riaditeľ SND Andrej Šoth po svojom nástupe jednoznačne vylúčil, že by také niečo počas jeho funkčného obdobia bolo možné. Čo s tým? Budeme ich diskreditovať. Ale ako? Nájdeme si redaktora .... a našli! Pán Peter Janků z STV, mimochodom scénický výtvarník, člen Občianskeho združenia „Pro scéna“, ktoré ako profesná organizácia výtvarníkov (predseda Peter Čanecký) sídli kde? Predsa v UDD SND na Mliekarenskej č. 6. Slovenské národné divadlo poskytlo priestor na ich stretávanie sa – v dobrej viere. Náhoda? Peter Janků disponuje kópiami interných dokumentov SND, ktoré nie sú verejne prístupné. Odkiaľ ich má? Vráťme sa však k článku v denníku SME. Na vysvetlenie, ako a prečo tá - ktorá divadelná výprava koľko stojí a z čoho sa jej hodnota skladá, uvádzam: V prvom rade sú to materiálové náklady, teda peniaze, za ktoré sa nakúpi materiál na základe podrobných rozpočtov, ktoré máme spracované na každú výpravu. Toto je v skutočnosti jediný priamy náklad a finančný tok na každú výpravu. Objem finančných prostriedkov na výrobný materiál je prílohou kontraktu uzatváraného na kalendárny rok medzi ministerstvom kultúry SR a SND. Pre Vašu informáciu v r. 2009 to bolo 700.000.-€, v r. 2010 – 500.000.-€ a na rok 2011 to je 550.000.-€. V druhom rade sú to nepriame náklady, ktoré sa skladajú z viacerých položiek, ako sú mzdy, odvody, energie, dane, ostatné náklady nemateriálnej povahy, opravy a údržba strojového parku, jeho obnova, pohonné hmoty atď. Aby bolo, prosím, každému jasné, v súlade so zákonom o účtovníctve, o ktorom sa páni Janků, Chudovský, Bendík – odborníci, ktorí sa vyjadrovali v relácii „Reportéri“ ani netušia, rovnako ako pán Radačovský, sme povinní všetko, čo sami vyrobíme, aj oceniť a to aj robíme. Čiže, spočíta sa reálny materiálový náklad s nepriamymi nákladmi, ktoré sa mimochodom na žiadnu výpravu nikdy neplatia a vznikne hodnota výrobku! Pre porovnanie, cena nepriamych nákladov, ktoré sú zahrnuté v cene práce je 20.-€ za hodinu, značkový autoservis má cenu práce 40.-€ - 55.-€ za hodinu! Umelecko-dekoračné dielne SND sú špičkovým pracoviskom, kde sú sústredení remeselníci veľmi vysokej odbornej úrovne a kvality. Výsledky našej práce môžete vidieť na každom predstavení. Som mimoriadne hrdý, že našu umeleckú prácu, ktorá je vždy prácou ručnou a jej výsledkom sú prototypy, môžem porovnávať s vyspelým zahraničím, kde v rámci našich možností dosahujeme prinajmenšom ich úroveň. Záverom by som chcel poprosiť všetkých tzv. odborníkov (Janků, Chudovský, Bendík, Radačovský a pod.), aby neskresľovali, nezavádzali verejnosť, ale pozreli sa na výsledky svojej práce, ktorú v SND zanechali. Tým sa nechcem vyjadrovať k inscenáciám, ktoré tu režírovali, ale k výpravám, ktoré UDD SND pre ich inscenácie vyrobili. Malý príklad: Materiálový náklad na jeden kostým (pod kostýmom rozumieme všetko od topánok, cez šaty až po parochňu a pokrývku hlavy) bol: Luskáčik (Radačovský) - 173,77€ Foscariovci (Chudovský) - 154,53€ Trubadúr (Bendík)- 219,69€ Onegin - 142,58€ Tak prosím, tu je pravda, páni odborníci. Hodnota výpravy sa totiž vždy odvíja od: - počtu kostýmov (Luskáčik – 270 ks, Onegin – 360 ks) - v ktorom období sa inscenácia odohráva (súčasnosť, barok, rokoko, atď.) - či je to napríklad balet klasický alebo súčasná choreografia - náročnosť spracovania výpravy - veľkosť výpravy - počet obrazov v inscenácii - počet prevlekov - počet prestavieb scény - možnosti skladovania a prevážania - časový limit stavby a búrania scény - možnosti čistiť kostýmy, atď. Vzhľadom k prebiehajúcej kontrole MK SR v SND, ktorá predpokladám sa bude zaoberať aj touto medializovanou problematikou, musíme počkať na jej výsledky, na základe ktorých sa preukáže, čo je kampaň a čo je pravda. Redaktorovi denníka SME som navrhol, aby sa mojej odozve dal nadpis „Onegin za 128.189,02€ - klasický balet pre dve divadlá – SND a ŠD Košice“ s podtitulkom: 2008 Luskáčik – rozprávka 93.445,75€ (Radačovský) 2009 Everest – súčasný balet 73.343,57€ (Radačovský) 2008 Boris Godunov – opera 109.389,97€ (Chudovský) 2007 Trubadúr- opera 131.341,79€ (Bendík) 2005 Veselá vdova - opereta 76.415,72€ (Chudovský) Všetky doklady sú k nahliadnutiu v Umelecko-dekoračných dielňach SND.

S pozdravom ,Peter Šugár ,riaditeľ Umelecko-dekoračných dielní SND

ART FILM FEST News

ART FILM FEST News
O trofej Art Film Festu - Modrého anjela zabojujú aj najnovšie filmy, ktoré uviedli na filmovom festivale v Cannes. “Doslova na poslednú chvíľu sa nám podarilo získať do súťaže tri horúce novinky, ktoré sa objavili pred pár dňami v oficiálnom výbere festivalu v Cannes,” povedal riaditeľ Art Film Festu Peter Nágel. Medzinárodná súťaž hraných filmov uvedie 15 titulov. “Do súťaže sa snažíme dostať snímky s výrazným autorským rukopisom, originálnou ideou a presvedčivým filmárskym spracovaním. Každý vybraný film je dielom zaujímavých osobností, ktoré sú veľkým prísľubom pre európsku a svetovú kinematografiu,” uviedol Nágel. Za jeden z najväčších "úlovkov" festivalu, ktorý sa uskutoční od 17. do 25. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, možno označiť rakúsky film Michael režiséra Markusa Schleinzera. Do súťaže Art Film Festu prichádza priamo z hlavnej súťaže Cannes, kde bojoval o hlavnú cenu - Zlatú palmu. Film zobrazuje posledných päť mesiacov nedobrovoľného spoločného života desaťročného Wolfganga a tridsaťpäťročného Michaela. "Toto je príbeh o zločincovi. Chcel som priniesť záznam jeho vlastného videnia sveta. Úmyselne som sa bránil akýmkoľvek objasňujúcim názorovým alebo vysvetľovacím morálnym stanoviskám. Je tu len muž a dieťa a ich interakcie. Chcel som vytvoriť niečo, čo musíte sami odhaliť. Kde sa každý musí pozrieť, čo to je, a čo to s ním urobí. Pozorne sledujte svoje pocity. Myslím, že to pomôže nielen spoločnosti a nám všetkým, ale aj prispeje k ďalšiemu vývoju,“ povedal režisér o svojom debute. Hraný debut francúzskeho režiséra Rolanda Edzarda Koniec mlčania (La fin du silence) uviedli v Cannes v sekcii Quinzaine des realisateurs (Režisérska pätnástka). Príbeh snímky sa začína v odľahlom dome v horách, kde zrazu prepukne zúrivá hádka a mladšieho syna Jeana vyhodia z domu. Pripojí sa ku skupine lovcov, aby sa naučil zabíjať. Ďalšiu noc však zhorí auto jeho matky a Jean sa cíti byť zodpovedný. Mizne v lese... "Chcel som vytvoriť impresionistický napínavý príbeh, žiadnu sociálnu drámu,“ vysvetlil režisér. Rovno z Cannes prichádza na Art Film Fest aj ruská intímna dráma Lovec (Ochotnik) režiséra Bakura Bakuradzeho. Snímku uviedli v sekcii Un certain regard (Istý pohľad). Rozpráva o farmárovi Ivanovi, ktorého svet tvoria jeho prasiatka, traktor a predaj mäsa. Má ženu, dcéru v puberte a malého syna. A je vášnivý poľovník. Všetko sa zmení po príchode dvoch nových robotníčok z miestnej väznice. "Tento film hovorí o podstate intimity, o nutnosti intimity. Je to najsilnejší pocit, ktorý zažíva človek na tomto svete. Čo sa stane, keď tento rozmer každodennosti pretrhne intimita medzi dvoma ľuďmi? Čo sa stane, ak niekto vstúpi do nášho života, hoci nemá žiadne ilúzie, ale potrebuje práve nás?” pýta sa režisér vo svojom filme. V súťaži sa predstaví aj anglicko-americká snímka Ponorka (Submarine) režiséra Richarda Ayoadeho, ktorá sa stala diváckym hitom na prestížnych festivaloch v Toronte, Sundance aj Berlíne. Zobrazuje príbeh 15-ročného chlapca, ktorý si určí dva zásadné ciele - prísť do svojich nasledujúcich narodenín o panictvo a zabrániť matke opustiť rodinu kvôli učiteľovi tanca. Silným hráčom bude aj film Zimné prázdniny (Han jia) čínskeho režiséra Li Hongqiho, ktorý získal Zlatého leoparda a Cenu Fipresci na MFF Locarno 2010. Leitmotívom filmu je nuda v Číne alebo čo robiť v meste, kde to nežije. Deti a mládež pochmúrneho provinčného mesta spoznávajú úmornosť života bez školskej dochádzky. To, čo na prvý pohľad vyzerá ako ďalšia typická čínska festivalová snímka plná zdĺhavých záberov, sa čoskoro mení na absurdnú frašku parodujúcu tento typ okázalých produkcií. Slovensko bude mať v tejto súťaži zástupcu po prvý raz vo festivalovej histórii. Bude ním film Dom mladej slovenskej režisérky Zuzany Liovej, ktorý bol s úspechom uvedený aj na slávnom festivale v Berlíne. Art Film Fest ho premietne v exkluzívnej slovenskej predpremiére počas otváracieho ceremoniálu. Snímka rozpráva príbeh otca, ktorý pre každú zo svojich dvoch dcér stavia dom. Do stavieb premieta svoje sny a ambície, ktoré stratil počas komunizmu. Lenže dcéry sa proti otcovi začnú nečakane búriť a na povrch vychádzajú skryté tajomstvá. Českú kinematografiu bude na Art Film Fest reprezentovať celovečerný debut Václava Kadrnku Osemdesiat listov (Osmdesát dopisů), ktorý tiež uviedlo tohtoročné Berlinale v sekcii mladých filmov Forum. Snímka vznikla na základe osobných spomienok autora, ktorý vykresľuje atmosféru bezmocnosti počas komunizmu. Vaškova matka sa totiž snaží získať dokumenty potrebné na vycestovanie za manželom do Veľkej Británie. Predrať sa cez byrokratický aparát k opätovnému stretnutiu rodiny je ale veľmi ťažké. A kým úrady posvätia cestu, napíše matka presne osemdesiat listov, v ktorých manželovi popisuje útrpné prekážky.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Clarice Taylor

Zomrela Clarice Taylor
Zomrela Clarice Taylor, predstaviteľka matky doktora Huxtablea v populárnej Show Billa Cosbyho (1984). Ako jej hovorca potvrdil pre magazín People, herečka naposledy vydýchla v pondelok vo veku 93 rokov obklopená svojimi blízkymi. Taylor účinkovala v rozhlase, televízii i v divadle viac ako päť desaťročí a pomohla vydláždiť cestu pre afroamerických hercov začiatkom 60-tych rokov. Za stvárnenie Anny Huxtable si v roku 1986 vyslúžila nomináciu na cenu Emmy. Mala dvoch synov - Williama a Jamesa a päť vnúčat.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

1. 6. 2011

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť...

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť...

Ad :Prepúšťanie sa odkladá

Ad : Prepúšťanie sa odkladá
Dobrý deň, p. Malec,

K Vášmu článku zo dňa 31.5.2011 o hromadnom prepúšťaní v RTVS si dovolím uviesť Vaše dezinformácie na pravú mieru: 1. V RTVS k 30.4.2011 pôsobilo 9 odborových organizácií (5 základných organizácií OZM, 1 základná organizácia NKOS a 3 profesijné odborové organizácie: OAT, APZ, ÚPOH pri SOSR). 2. Základná organizácia Odborového zväzu masmédií pri SRo v súlade so Stanovami ZO v októbri 2009 zvolila na ďalšie funkčné obdobie za predsedníčku ZO p. Zdenku Baumanovú – legitimita a oprávnenia sú preukázateľné 3. Všetkých 9 odborových organizácií dňa 12.1.2011 uzavrelo dohodu o postupe pri kolektívnom vyjednávaní ku KZ RTVS - za odborové organizácie združené v OZM vyjednávala a podpísala KZ RTVS predsedníčka OZM, (zhodou okolností aj túto funkciu vykonáva p. Zdenka Baumanová), pričom kolektívneho vyjednávania sa zúčastnil aj poverený predseda ZO OZM pri STV Bratislava, p. Ivan T. Priehradný. Z uvedeného vyplýva, že p. Baumanová nezastupovala zamestnancov celého RTVS (KZ podpísali aj predsedovia odborových organizácií, ktoré nepatria do OZM) – aj táto dohoda je legitímna a preukázateľná 4. Na kolektívnom vyjednávaní dňa 26.01.2011 sa zmluvné strany (zástupcovia zamestnancov a zamestnávateľa) dohodli, že vzájomnú komunikáciu odborových organizácií so zamestnávateľom bude organizačne zabezpečovať predsedníčka ZO OZM pri SRo, p. Baumanová – ide o legitímnu a preukázateľnú dohodu zúčastnených strán. Z uvedeného vyplýva, že predsedníčka ZO OZM pri SRo nekoná a nerozhoduje za zamestnancov celého RTVS, ale vykonáva úlohu „koordinátora“ v takom rozsahu, ako to ukladajú všeobecne záväzné predpisy, KZ RTVS a interné dohody, bez zasahovania do kompetencií a zákonných právomocí jednotlivých ZO. Rovnako zavádzajúca je aj Vaša informácia o hromadnom prepúšťaní v RTVS– toto prebieha od 23.5.2011 do 30.04.2012, to však neznamená, že hneď 23.5.2011 mali byť všetkým nadbytočným zamestnancom doručené výpovede. V súlade v ustanovením KZ RTVS zmluvné strany začiatkom apríla 2011 prerokovali všetky opatrenia súvisiace s hromadným prepúšťaním a dohodli postup jeho realizácie.
Od Vás, minimálne ako bývalého člena Rady STV, som očakávala publikovanie pravdivých a overených informácií (základné pravidlo žurnalistickej etiky), ale to asi len v prípade, že Vaša stránka nebude alibisticky označená ako „úplne závislá a neobjektívna stránka o médiách, hlavne o RTVS“. S pozdravom

Zdenka Baumanová predsedníčka OZM predsednička ZO OZM pri SRo

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Speváčka Tulisa Contostavlos z hip-hopového tria N-Dubz bude účinkovať ako porotkyňa v britskej talentovej šou The X Factor. Ako v utorok potvrdila televízia ITV, 22-ročná Britka si zasadne do poroty spolu s americkou speváčkou a bývalou členkou dievčenskej skupiny Destiny’s Child Kelly Rowland, Garym Barlowom zo skupiny Take That a dlhoročným porotcom súťaže, írskym hudobným manažérom Louisom Walshom. Jej účasť v porote znamená, že sa do nej nevráti speváčka Cheryl Cole, ktorú minulý týždeň vyradili z poroty americkej verzie tej istej talentovej šou. Do poroty sa vráti iba jeden zo štvorčlennej poroty predošlej série - Louis Walsh. Dvaja z nich, Simon Cowell a speváčka Cheryl Cole, prijali ponuku, aby ako porotcovia účinkovali v americkej verzii The X Factor. Cole, bývalá členka dievčenskej skupiny Girls Aloud, v nej však nakoniec účinkovať nebude, pretože si neporozumela s inou členkou americkej poroty, speváčkou Paulou Abdul. Tretia porotkyňa, austrálska speváčka Dannii Minogue, odišla z britskej šou pre jej záväzky v súťaži Australia's Got Talent. Informáciu zverejnila webová stránka NME.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pre nedostatok dôkazov včera nemecký súd zbavil najznámejšieho televízneho meteorológa Jörga Kachelmanna obvinení zo znásilnenia. Verdikt je zavŕšením deväťmesačného procesu, ktorý patril k najostrejšie sledovaným v Nemecku vôbec. Z publika na krajinskom súde v Mannheime sa po oznámení rozsudku voči populárnemu moderátorovi ozval potlesk a radostné zvolania. Kachelmann (52), švajčiarsky občan, neustále popieral obvinenia, že svoju bývalú priateľku (38) ohrozoval nožom a znásilnil ju. Zatkli ho v marci 2010 na frankfurtskom letisku a zadržiavali 132 dní. Podľa verdiktu by mal dostať odškodné za čas strávený vo vyšetrovacej väzbe. Náklady na proces zaplatí štát. Obhajoba počas 44 dní pojednávania argumentovala nezrovnalosťami vo výpovediach žalujúcej, ktorá zmenila časť pôvodnej výpovede, i lekárskym posudkom, podľa ktorého si zranenia mohla spôsobiť sama. Súd napokon rozhodol o tzv. oslobodení od obžaloby druhého stupňa, keďže v procese išlo o tvrdenia proti tvrdeniu a nepriame dôkazy proti obžalovanému neboli dostatočné. Prokuratúra pre Kachelmanna žiadala trest štyri roky a tri mesiace odňatia slobody. Ešte pred vynesením rozsudku avizovala, že v prípade oslobodenia moderátora sa s najväčšou pravdepodobnosťou odvolá. Päť rokov po vražde ruskej novinárky a kritičky Kremľa Anny Politkovskej zadržali vyšetrovatelia podľa ruských mediálnych informácií jej pravdepodobného vraha. Podozrivého Rustama Machmudova zatkli v Čečensku, uviedla rozhlasová stanica Echo Moskvy s odvolaním sa na vyjadrenie jeho advokáta Murada Musajeva. Agentúra Interfax uviedla, že sa tak stalo včera skoro ráno v okrese Ačchoj-Martan. Musajev spresnil, že Machmudov bude vydaný úradom v Moskve. "Teraz ho prevážajú do Moskvy," povedal. Ruská prokuratúra doposiaľ správu o zadržaní vraha Politkovskej nekomentovala. Politkovskú zastrelili 7. októbra 2006 pred jej moskovským bytom. V Pakistane včera po dvoch dňoch objavili telo nezvestného novinára Salíma Šahzáda, ktorý vyšetroval prienik teroristickej siete al-Káida do pakistanského námorníctva. Telo so stopami po mučení našli v kanáli v okrese Mandí Bahauddín, oznámila podľa agentúry AP miestna polícia. Alí Daján Hasan z organizácie Human Rights Watch predpokladá, že Šahzáda uniesla a zabila pakistanská tajná služba. "Povedal mi, že ho sledujú tajné služby a že dostáva výhražné telefonáty," citovala Hasana agentúra Reuters. Šahzádov článok vyšiel po tom, čo islamisti minulý týždeň vtrhli na najväčšiu námornú základňu v meste Karáči, kde 18-hodín zvádzali boje s vládnymi silami. Tajná služba obvinenia poprela. Šahzád pracoval pre internetové noviny Asia Times Online a taliansku agentúru Adnkronos a zmizol v nedeľu v Islamabade cestou na talkshow do televízie. Jeho telo našli asi desať kilometrov od opusteného auta v okrese Mandí Bahaudín v provincii Pandžáb. Telo identifikovali príbuzní. Šahzáda v novembri 2006 v Afganistane uniesli militanti z Talibanu, neskôr ho bez ujmy prepustili. Pakistan bol vlani krajinou, kde zabili najviac novinárov. Podľa organizácie Reportéri bez hraníc v krajine pri výkone povolania zahynulo 11 žurnalistov. Pakistanských novinárov okrem islamistických militantov ohrozujú aj vládne bezpečnostné agentúry, ktoré často pôsobia mimo zákon. Copyright © TASR 2011

31. 5. 2011

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

Národná rada SR dnes (31.5.2011) schválila novelu zákona 167/2008 Z.z. o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve. Novela zákona bola predložená v súlade s Programovým vyhlásením vlády SR, v ktorom sa konštatuje, že: "Vláda SR prehodnotí uplatňovanie tlačového zákona a vykoná potrebné legislatívne zmeny, najmä zrušenie práva na odpoveď verejného činiteľa.“ "Schválením tohto zákona sa splnil ďalší bod z Programového vyhlásenia vlády a z programu strany Sloboda a Solidarita", konštatuje minister kultúry SR Daniel Krajcer, nominant SaS. Novelou sa obmedzuje právo na odpoveď pre verejného činiteľa, ak ide o skutkové tvrdenie súvisiace s výkonom jeho právomocí. Ako súkromnej osobe mu zostáva právo zachované, čo je v súlade s ústavou SR. Čo sa týka práva na odpoveď, podľa novely zákona - možno žiadať o uverejnenie odpovede iba vo vzťahu k nepravdivému, neúplnému alebo pravdu skresľujúcemu skutkovému tvrdeniu, ktoré sa dotýka cti, dôstojnosti alebo súkromia fyzickej osoby, alebo názvu alebo dobrej povesti právnickej osoby, na základe ktorého možno osobu presne určiť. Schválením novely Tlačového zákona sa naprávajú niektoré ustanovenia doteraz platného zákona, ktorý bol prijatý za predchádzajúcej vlády a ktorý bol kritizovaný domácimi i európskymi inštitúciami. Informáciu pre TASR poskytla hovorkyňa MK SR Eva Chudinová.

Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS Prepúšťanie sa odkladá

RTVS NEWS

Prepúšťanie sa odkladá

Podľa našich informácií generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková neinformovala 19. mája 2011 Radu RTVS presne o stave hromadného prepúšťania v Rozhlase a televízii Slovenska , ktoré sa malo spustiť od pondelka 23. mája. Nespustilo sa. Presúva sa na september tohto roku. Dôvodov môže byť viac. Jedným je nedostatok finančných prostriedkov, tým závažnejším, je však údajné nezvládnutie rokovania s odbormi. 13. mája na to doplatila výpoveďou aj vedúca Sekcie ľudských zdrojov Marcela Vlčková. Ďalším dôvodom môže byť aj nelegitimita odborov zamestnancov SRo Zdenky Baumanovej pre celú RTVS.

PUBLIC MEDIA NEWS

PUBLIC MEDIA NEWS
Verejnoprávne médiá majú svoje miesto v spoločnosti. Počas pracovnej návštevy na Slovensku to pre TASR uviedol predseda Stálej komisie pre oznamovacie prostriedky českého senátu Jiří Oberfalzer. "Práve preto, že sme malé krajiny, tak je to o to viac potrebné. Na takom malom trhu sa na komerčnej báze niektoré veci robiť nedajú," vysvetlil s tým, že debata o opodstatnení verejnoprávnych médií je v Česku veľmi vášnivá. On osobne sa bráni názoru, ktorý niektorí presadzujú, že služba, ktorú tieto médiá poskytujú, sa dá kúpiť od kohokoľvek. Vyvíjané úsilie by sa malo zamerať na to, aby skutočne realizovali službu vo verejnom záujme, a nie ich rušiť. "Teda, aby robili to, čo sa nedá robiť na komerčnej báze. Čiastočne sa to darí, ale niekedy sa to nepodarí a to je potom zdrojom týchto diskusií," poznamenal. Ako dodal, intenzívne sa debatuje aj o tom, čo vlastne to vlastne verejná služba je a aká by mala byť. Oberfalzer upozornil na nebezpečenstvá, ktoré v sebe skrýva zrušenie koncesionárskych poplatkov, a tým vlastne závislosť na štátnom rozpočte. "Ekonomický záujem môže byť použitý ako určitý nátlak na vedenie médií a môže spôsobovať vyššiu mieru tendencií k cenzúre," konštatoval. Rovnako v krízových časoch môže napríklad ekonomicky myslené šetrenie narušiť ďalšiu činnosť televízie či rozhlasu. Rovnako sa podľa v krajinách rozmerov SR a ČR nedá očakávať veľká konkurencia v agentúrnom spravodajstve. "Lebo odbyt nie je taký masový. Potom vzniká iba otázka - kto trhu dominuje. V Česku to obhájila ČTK. Aj keď bolo niekoľko pokusov a niekoľko subjektov sa pokúsilo do tejto sféry vniknúť, tak neuspeli," priblížil. Na Slovensku je iná situácia. "Pretože v minulosti zrejme prešla TASR nejakou krízou, ktorá dala priestor pre konkurenciu," poznamenal predseda komisie. V tejto súvislosti ale poukázal na problém nízkeho konkurenčného prostredia, keďže jeden dominantný hráč na trhu následne diktuje ceny, za ktoré predáva svoje služby. Členovia komisie počas svojej pracovnej cesty navštívia verejnoprávne médiá, ale zavítajú i do komerčnej spravodajskej televízie TA3. "Všímame si veci, ktoré sa nejakým spôsobom dajú prípadne aplikovať v ČR," vysvetlil Oberfalzer. Najviac ich inšpirovalo zlúčenie Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, keďže táto téma sa u našich susedov rozoberá už niekoľko rokov. "Chceli sme poznať, či sa už prejavujú nejaké pozitívne efekty," podotkol. Tiež sa chcú inšpirovať spôsobom kreovania mediálnych rád. Páči sa im napríklad presná, zákonom stanovená, definícia na odbornosť ich členov. "U nás to tak nie je a je to predmetom neustálej kritiky, pretože nie všetci členovia sú plne kompetentní na vykonávanie tejto funkcie," uzavrel.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc - Markíza ; 2. Česko Slovenská SuperStar - Markíza ; 3. Modré z neba- Markíza ; 4. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza 5.; Nočné Televízne noviny - Markíza ; 6. Ordinácia v ružovej záhrade V. - Markíza ; 7. Športové noviny - Markíza ; 8. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 9. Počasie - Markíza ; 10. ŠPORT- TV JOJ ; 11. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 12. Hancock - Markíza ; 13. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 14. Lampáreň - Markíza ; 15. Panelák – TV JOJ ; 16. Krimi noviny- TV JOJ ;

30. 5. 2011

Zase to SME a zlodej Mikolaj

Zase to SME a zlodej Mikolaj
Prečo Planéta vedomostí prekáža pánovi Žabkovi a spoločnosti aSc? V denníku Sme bol uverejnený dňa 30.5.2011 článok, ktorý na prvý pohľad možno u mnohých čitateľov vzbudí dojem, že Planéta vedomostí je to najhoršie, čo mohlo slovenské školy postihnúť. Čitateľ sa z pre nás neznámeho dôvodu nedozvie o kvalitách Planéty vedomostí prakticky nič. Nedozvie sa o stovkách, respektíve tisícoch pozitívnych referencií od učiteľov, detí a tých, ktorí sa s Planétou zoznámili. Napriek tomu, že sme denníku Sme konkrétne ukážky a názory poskytli. Okrem iného sme im poskytli aj štatistiku návštevnosti portálov, na ktorých učitelia s digitálnym vzdelávacím obsahom Planéta vedomostí pracujú. Od začiatku roku 2010 sú to nasledovné nezanedbateľné čísla: · Viac ako 5.000.000 zobrazení vzdelávacích objektov · Viac ako 500.000 návštev · Odučených bolo niekoľko 1000 hodín na školách učiteľmi používajúcimi Planétu vedomostí · Učitelia vytvorili tisíce prezentácií, domácich úloh a zadaní pre deti Digitálny obsah Planéta vedomostí vychádza z anglického originálu Universal Curriculum, ktorý vytvorila spoločnosť Young Digital Planet patriaca pod významnú fínsku spoločnosť SANOMA. SANOMA patrí k najväčším vydavateľom na svete. Universal Curriculum je dnes už implementovaný v rôznych vzdelávacích projektoch v 25 krajinách sveta v šiestich jazykoch a implementovali ho do vzdelávacích systémov jednak viaceré lokálne ministerstvá školstva a jednak významné vzdelávacie spoločnosti. Napr. spoločnosť Pearson, najväčšia vzdelávacia spoločnosť na svete, implementuje v súčasnosti digitálny vzdelávací obsah Universal Curriculum do systému vzdelávania v Austrálii. Na tvorbe Universal Curriculum sa podieľali stovky odborníkov tak zo škôl, univerzít z viacerých krajín, ako aj vývojárov z komerčnej sféry. Vývoj trval približne tri a pol roka tímu cca 250 ľudí. Ponúkli sme denníku Sme bezplatne pre všetkých ich čitateľov sprístupnenie vzorových lekcií Planéty vedomostí, aby si rodičia a celá verejnosť mohla spraviť reálny obraz o kvalite učebnej pomôcky, ktorou sa môžu už dnes ich deti vzdelávať a o nástroji pre učiteľov, ktorý dostávajú do rúk a môžu si ho prispôsobiť svojim vzdelávacím potrebám. Táto ponuka ostala bez reakcie. Poskytli sme denníku Sme aj vyjadrenie pani učiteľky s jej menom a školou, na ktorej učí, aby sa s ňou prípadne mohli spojiť a získať jej vyjadrenie. Tento e-mail nám prišiel cca pre dvoma týždňami a práve takáto spätná reakcia od učiteľov nám dáva energiu pokračovať ďalej v našom úsilí – spraviť niečo hodnotné pre učiteľov, deti a celú spoločnosť. Jej názor bol nasledovný: „Dobrý deň! Chcem sa s Vami podeliť o moje skúsenosti s portálom Planéta vedomostí (PV). Už od minulého školského roka poznám Planétu vedomostí. V tomto roku som sa zúčastnila aj certifikovaného školenia Učiteľ PV. PV považujem za výbornú učebnú pomôcku pre nás učiteľov i žiakov. Dosiaľ som využívala pripravené prezentácie k danému učivu - vybrala som tie animácie, cvičenia, ktoré mi k danej téme vyhovovali (no len priamo z daného predmetu, presne z jednej lekcie). No, ale objavila som (sama pre seba ) OBROVSKÝ význam PV. Nedávno som preberala na matematike tému PRIAMA ÚMERNOSŤ. Množstvo príkladov v učebnici, skvelé animácie na PV. Ale zistila som, že žiakom chýba PREPOJENIE SO ŽIVOTOM. A tak mi napadla téma BÚRKA - jav taký obyčajný, v lete takmer každodenný. Vyhľadala som na PV materiály k danej téme (čo je to, ako vzniká, prečo sa skôr blýska ako zahrmí, ako ďaleko je búrka,.............) . Využila som materiály z matematiky, fyziky - rôzne zákonitosti, o ktorých žiaci ešte nevedeli. Všetko som spracovala do pracovného listu. Žiaci pracovali na počítačoch vo dvojiciach, počúvali ukážky, počítali, kreslili grafy - no veľká škoda, že som nemala kameru - pretože takú prácu na hodine som ešte asi nezažila. Nasledoval pracovný list k téme CHLIEB - opäť niečo také obyčajné, ale koľko materiálu som z PV mohla využiť (ako kysne chlieb, ako sa pečie,....) a opäť prepojenie s chémiou (i keď nie všetkému ešte rozumeli), matematikou. Úplne úžasné bolo, keď žiaci doma piekli chlieb a priniesli nám ho aj na ochutnávku. Ďalšia skvelá hodina. Piataci preberali na geografii učivo o slnečnej sústave. Skvelé animácie na PV, tabuľky a práca s textom. Žiaci sa naučili počítať aritmetický priemer, zistili zaujímavosti o jednotlivých planétach. Dokonca si zahrali hru a poskladali si PUZZLE . A už mám aj novú tému (ktorú si vybrali sami žiaci) - vraj DINOSAURY (už sa teším, ako využijem portál PV). Pracovné listy (PL) dopĺňam o vlastné Hot Potky, rôzne články z internetu, zameriavam sa na čitateľskú gramotnosť. Žiaci pracujú aj doma, pretože všetky PL sú spracované formou ÚLOHY. Všetko si môžu opäť prehrať, pozorne počúvať, zapisovať si. Posielam Vám aj ukážky PL (určite v budúcnosti spracujem aj metodiky, i keď príprava jedného PL mi vždy zaberie celú sobotu :) ) . Môžem skutočne povedať, že PLANÉTA VEDOMOSTÍ priniesla do môjho učiteľského života NOVÝ ROZMER - a hlavne ŽIVOT. Za toto všetko Vám veľmi ĎAKUJEM.“ Denník Sme, veríme, že len nedopatrením poskytol nadštandardný priestor konkrétnej podnikateľskej skupine, ktorá má priamy záujem poškodzovať našu spoločnosť a Planétu vedomostí. Redaktorka nás o tejto skutočnosti vôbec neinformovala. Nemali sme tak možnosť reagovať na ich slová, ktoré sú zavádzajúce a nepravdivé. V článku sa spomína ako fakt, že existuje konkurencia – firma aSc. Tento „fakt“ je čitateľovi ponúkaný ako pravdivý, hoci ich produkt digitálneho obsahu ani zďaleka nespĺňa čo i len elementárnu možnosť porovnania s Planétou vedomostí. Túto skutočnosť potvrdzuje aj to, že pán Gottweis sa nemieni uchádzať o zákazku. A to aj napriek tomu, že túto možnosť má!! Ministerstvo školstva priam vyzvalo európsky hospodársky priestor, aby sa prihlásili potenciálni konkurenti, ak existujú a predložili porovnateľné riešenie ako je Planéta vedomostí. Spravilo tlačovú konferenciu ešte pred spustením oficiálneho publikovania v európskom aj slovenskom vestníku pre verejné obstarávanie. Prečo spoločnosť aSc nereflektovala na túto oficiálnu výzvu? Odpoveď je jasná – pretože nemajú konkurenčný produkt a ich zámerom je poškodiť dobré meno spoločnosti AGEMSOFT a Planéty vedomostí. Podstatou podnikania zo zákona, ale najmä ZDRAVÉHO ROZUMU je dosahovať zisk, a týka sa to aj aSc. Na svete neexistuje firma, ktorá by dobrovoľne nevyužila možnosť uspieť! Na rozdiel od pána Sadloňa či ďalších s Planétou vedomostí spokojných špičkových pedagógov dostal veľký priestor pán Žabka. Ten má, samozrejme, právo na svoj názor. Ale: demokracia je aj diskusia a súťaž. Pre férovú diskusiu je však jednou z podstatných a nevyhnutných podmienok, aby bolo jasné, kto koho a aké záujmy presadzuje. Za legitímne prirodzene považujeme aj férovú súťaž podnikateľských subjektov a záujmov. Tie by však mali byť jasné a nie skryté. Pán Žabka je však prepojený so skupinou, ktorá v školstve podniká, zarába a, samozrejme, rada by zarábala viac - aSc. Tejto skupine dokázateľne Planéta vedomostí prekáža. To by samo osebe nebolo nič zlé, problémom a veľmi vážnym je však to, keď jej jednotliví členovia skrývajú svoj obchodný záujem za záujem verejný. Čitateľ sa o prepojení pána Žabku a aSc nedozvie NIČ! Pár faktov na dokreslenie situácie: Ján Žabka ·autor učebníc matematiky pre druhý stupeň ZŠ (učebnice ešte za ministra Mikolaja kupoval štát) ·autor pracovných zošitov z matematiky s elektronickou nadstavbou ·organizuje aktívne útočiacu kampaň medzi učiteľmi na rôznych verejných aj neverejných fórach voči PV – napr. konferencia súkromných škôl, blog – zborovna.sk, časopis Dobrá škola a ďalšie ·predaj pracovných zošitov p. Žabku (komerčná aktivita!!) zabezpečuje aSc s.r.o. (Ján Gottweis) aSc – softvérová firma, Ján Gottweis - majiteľ ·existuje osobné prepojenie medzi p. Žabkom a Gottweisom (obaja v článku Sme vystupujú) ·má vo veľkom počte škôl riešenie na organizáciu rozvrhov, školskej agendy – aSc agenda ·snaží sa presadiť aj s e-learningom, domáce úlohy cez internet, digitálny obsah v neporovnateľnom rozsahu a kvalite spracovania k Planéte vedomostí, ponúka elektronickú nadstavbu pre pracovné zošity – Ján Žabka ·Planéta vedomostí v spojení s prepojenými tlačenými produktmi, napr. metodiky a pracovné zošity od vydavateľstva RAABE sú pre aSc obchodnou hrozbou, ktorá má potenciál zobrať im značnú časť trhu Sme presvedčený, že aSc a p. Žabkovi ide jednoznačne o vlastný ekonomický prospech, ktorý ukrývajú za verejný záujem a, žiaľ, denník Sme to aj tak prezentoval. Podľa nás ide jednoznačne o praktiky nekalej hospodárskej súťaže. Na záver by sme vám chceli pripomenúť, že 14. júna bude konferencia, na ktorej bude vyhodnotený veľký testovací projekt Planéty vedomostí. Sme presvedčení, že tam je demokratický priestor na diskusiu. Pretože najmä učitelia a široká pedagogická obec by mala rozhodnúť, čo slovenskému školstvu skutočne môže pomôcť. Ing. Ján Trubač AGEMSOFT, predseda predstavenstva Prikladáme aj vyjadrenie väčšinového akcionára spoločnosti AGEMSOFT, a.s., ktorý stojí osobne za financovaním tohto celospoločensky veľmi významného projektu, akým Planéta vedomostí pre učiteľov a deti na Slovensku rozhodne je.
Ako väčšinového akcionára spoločnosti AGEMSOFT a. s., ma pobúrilo spájanie s bývalým ministrom školstva Jánom Mikolajom v súvislosti s Planétou vedomostí. Spoločnosť AGEMSOFT nemala NIKDY žiaden priamy kontrakt s ministerstvom školstva pod vedením pána Mikolaja. Faktom je že, AGEMSOFT s Planétou vedomostí uspel u stoviek učiteľov, ktorých sa môžete opýtať a ktorí s Mikolajom nemajú nič spoločné. Pán Mikolaj podľa môjho občianskeho názoru v pozícii ministra pracoval najmä na svojom vlastnom obohacovaní, je obyčajný zlodej a mal by čeliť trestnému stíhaniu. Som šokovaný a považujem za výsmech, že denník SME dáva priestor takejto osobe, aby sa vyjadrovala k budúcnosti školstva. RNDr. Martin Šamaj, CSc

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Tlačový zákon, ktorý priznáva verejným činiteľom právo na odpoveď či opravu, ako aj motívy fúzie Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu do jednej inštitúcie RTVS (Rozhlas a televízia Slovenska) zaujímali českých politikov, ktorí sa dnes na pôde Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá stretli so svojimi slovenskými náprotivkami. "Zlúčenie Českej televízie a Českého rozhlasu je téma, o ktorej sa v ČR dosť dlho diskutuje a je vždy dobré získať praktickú skúsenosť," povedal pre TASR český senátor a predseda Stálej komisie Senátu pre oznamovacie prostriedky Jiří Oberfalzer (ODS). On sám by počas návštevy Slovenska chcel prísť aj na príčiny relatívneho neúspechu STV, keďže Česká televízia konkurenciu komerčných televízií ustála. "Budem o tom hovoriť s pani Zemkovou," avizoval. Inšpirujúci sa mu zdá aj náš tlačový zákon, ktorý v minulom volebnom období presadila vláda Roberta Fica (Smer-SD). "Bola okolo toho búrlivá debata, ale v súčasnosti je pokoj. Niekedy sa mi zdá, že by sa nám v ČR tiež hodil, no nie pre prominentnosť verejných činiteľov, ale preto, aby sa verejnosť mohla dozvedieť aj inú ako mediálnu interpretáciu," uviedol. Priestor na vzájomnú inšpiráciu v mediálnom prostredí vidí aj predseda mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). "Český mediálny trh je väčší, rozmanitejší, je tam oveľa viac zánikov a vznikov nových médií, čo má za následok ich ďaleko väčšiu farebnosť," vysvetlil. On sám si neúspech STV vysvetľuje aj legislatívou, ktorá od roku 1989 akoby vždy išla dva kroky za reálnym životom médií. "Nepripravenosť legislatívy sa najviac prejavila v roku 1995, keď prišla prvá súkromná televízia. STV na to vôbec nebola pripravená a v ten deň stratila značnú časť finančných prostriedkov, ktoré sa vo forme reklamy presunuli do súkromnej televízie," konštatoval. Aj preto skutočnosť, že STV vôbec ešte žije, považuje za malý zázrak.
Copyright © TASR 2011

Jasné slnce na Urbana hojnosť dobrého vína znamená

Jasné slnce na Urbana hojnosť
dobrého vína znamená

Slovenská televízia rezignovala na údaje z PMT a bola doposiaľ vyradená zo samostatného panelu a zaradená medzi ostatné televízie.

Markíza horšie, TV DOMA takisto horšie.
JOJ o chlp lepšie, JOJ PLUS horšie.
TA 3 horšie .
Markíza - 30,28 %
TV DOMA - 3,73 %
TV JOJ – 19,02 %
JOJ PLUS- 3,8 %
TA 3 - 1,62 %

29. 5. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Asi 20 ruských neonacistov napadlo v piatok v Moskve novinára vplyvného denníka Kommersant Elmana Soltachanova. Dôvodom bol jeho etnický pôvod - 38-ročný novinár pochádza z Čečenska. "Rusko Rusom!" kričali neonacisti pri tom, ako do bezbranného Soltachanova kopali a udierali. Ako informuje ruské ľudskoprávne hnutie SOVA, ktoré sa zaoberá podobnými prípadmi, novinár sa rozhodol, že prípad na polícii nenahlási. Ruskí neonacisti v uliciach ruských miest, predovšetkým Moskvy a Petrohradu, na osoby zo severného Kaukazu útočia pravidelne. Častými cieľmi ich útokov sa stávajú aj aktivisti za ľudské práva a novinári píšuci o ich záťahoch. V novembri dobili ďalšieho novinára denníka Kommersant tak, že upadol na niekoľko dní do kómy.
Bieloruský prezident Alexander Lukašenko povedal v piatok, že je pripravený vypovedať niektoré ruské médiá z Minska pre ich negatívne informovanie o ekonomickej kríze v bývalej sovietskej republike. "V ruských médiách je viac hystérie ako v ktorýchkoľvek iných," povedal autoritatívny líder na rokovaní vlády o kríze bieloruskej meny. "Pozorne sledujem ´naše´ zahraničné médiá... ktoré začínajú byť dominantné. Urobte všetko preto, aby tieto médiá neboli viac na našom území prítomné," povedal podľa Lukašenkovho tlačového oddelenia prezident. Lukašenko tvrdí, že negatívne mediálne správy vyvolali nákupnú paniku Bielorusov, ktorí sa obávajú hroziacej devalvácie meny. Zákaz niektorých ruských médií v Bielorusku by mohol ohroziť poskytnutie pôžičky, o ktorej Minsk s Ruskom rokuje. Agentúre Interfax to v sobotu povedal nemenovaný predstaviteľ ruskej vlády. Reagoval tak na hrozbu zo strany bieloruského prezidenta Alexandra Lukašenka, že je pripravený vypovedať niektoré ruské médiá z Minsku pre ich negatívne informovanie o ekonomickej kríze v Bielorusku. "Toto sa odrazí na rozhodnutí Ruska v súvislosti s pôžičkou pre Bielorusko," povedal nemenovaný zdroj z Kremľa. Začiatkom týždňa Bielorusko devalvovalo svoju menu o viac ako tretinu v snahe zachrániť svoje zmenšujúce sa štátne rezervy pôžičkou, ktorú Minsk dúfa, že mu poskytne Rusko a ďalšie bývalé sovietske republiky.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Art Film Fest News

Art Film Fest News

Aj napriek tomu, že Art Film Fest je v prvom rade filmovým festivalom, jeho návštevníci sa môžu opäť tešiť aj na množstvo bezplatných koncertov. Na jeho 19. ročníku, ktorý sa uskutoční od 17. do 25. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, nebudú chýbať koncerty pod holým nebom či vo Festivalovej kaviarni. V nedeľu 19. júna privíta trenčianske námestie legendárneho českého hudobníka Michala Davida. Na Art Film Fest zavíta s veľkou kapelou a fanúšikom ponúkne program, aký znel vypredanou pražskou O2 arénou pri príležitosti jeho vlaňajších 50. narodenín. Tento koncert prevedie trenčianske publikum hudobnou kariérou Michala Davida, jeho sólovou i muzikálovou tvorbou. Hudba bude znieť Art Film Festom každý večer v trenčianskoteplickej Festivalovej kaviarni. Úvodný sobotný večer bude patriť slovenskej skupine The Cellmates, ktorá nadviazala na tradíciu kvalitného rokenrolu 50. rokov minulého storočia, keď bolo z neho cítiť aj blues, gospel či country. Od nedele bude mať muziku na Art Film Feste v réžii hudobník Oskar Rózsa. Osobne bude uvádzať každý koncert. Nedeľný záver festivalového dňa spríjemnia držitelia viacerých hudobných ocenení Radio_Head Awards, hudobníci z kapely Billy Barman, ktorí návštevníkom ponúknu zmes indie a rokenrolu. V pondelok Oskar Rózsa vystúpi na Art Film Feste so svojím kvartetom. Sprevádzať ho budú známy bubeník Martin Valihora, ako aj Andrej Karlík na gitare a Arpád Farkaš na klavíri. V nasledujúce tri dni postupne vystúpia skupiny Ivan Hlas Trio, Hex a Longital. Vo štvrtok večer sa po vystúpení poslednej menovanej kapely po prvý raz na Art Film Feste predstavia Silné reči - stand-up comedy šou pod vedením Jána Gorduliča a jeho hostí. V piatok, v rámci večera Rádia FM, zakončí sériu festivalových koncertov vystúpenie skupiny Home Made Mutant, ktorú založil Maroš Hečko po rozpade známej kapely Free Faces. Koncerty vo Festivalovej kaviarni sa začnú každý deň o 21:00. Po hudobníkoch prevezmú pódium dídžeji.

Sprievodný program 19. ročníku Art Film Festu:
Sobota, 18.6. - The Cellmates a DJ Steve - otvorenie Festivalovej kaviarne v Trenčianskych Tepliciach Nedeľa, 19.6. - Michal David so skupinou - veľký koncert na námestí v Trenčíne Nedeľa, 19.6. - Billy Barman (Festivalová kaviareň) Pondelok, 20.6. - Oskar Rózsa Kvartet (Festivalová kaviareň) Utorok, 21.6. - Ivan Hlas Trio (Festivalová kaviareň) Streda, 22.6. - Hex (Festivalová kaviareň) Štvrtok, 23.6. - Longital a Silné reči (Festivalová kaviareň) Piatok, 24.6. - Home Made Mutant a DJ Lixx - večer Rádia FM (Festivalová kaviareň)

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Smer-SD už niekoľko týždňov hovorí o odvolávaní premiérky. Žiadny návrh však zatiaľ do podateľne parlamentu neprišiel. Čo je za tým? Aj o tom sa bude hovoriť v diskusnej relácii STV O 5 minút 12, ktorú odvysielame v nedeľu, 29. mája 2011 od 11:55 na Jednotke. Moderátor Radovan Slobodník MEDZI 4 OČAMI vyspovedá predsedu poslaneckého klubu Smeru-SD Pavla Pašku. Jazyky menšín vírili politické vody, ale už je koniec. Poslanci zmeny schválili a koalícia si opäť vydýchla. Parlament tiež rokoval o odpovedi Budapešti pre novú maďarskú Ústavu. Ako sa budú vyvíjať vzťahy susedov v budúcnosti? To sú témy diskusného duelu, v ktorom sa stretnú poslanec NR SR za Most-Híd a podpredseda OKS Ondrej Dostál a podpredseda SNS Rafael Rafaj. Reč bude aj o vzniku nových politických strán či priestupkovej imunite. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo budú tentokrát: podpredseda NR SR a predseda Most-Híd Béla Bugár a podpredseda Smeru-SD Dušan Čaplovič. Témami budú - Zákon o používaní jazyka národnostných menšín , Maďarská ústava a Aktuálna politická situácia .