O novinkách z predošlého dňa Slováci stále najradšej čítajú v Novom Čase (25 percent). Siaha po ňom viac ako milión čitateľov. S odstupom za ním v rebríčku čítanosti nasledujú denníky Pravda (8 percent) a SME (7 percent). Na štvrtom mieste je denník Plus jeden deň rovnako so siedmimi percentami a Šport s čítanosťou päť percent. Po štyri percentá čitateľov majú Korzár a Hospodárske noviny, po dve percentá Új Szó a Avízo. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý uskutočnila od 22. júna do 6. decembra minulého roka na vzorke 4 363 Slovákov vo veku 14 - 79 rokov. V treťom a štvrtom kvartáli minulého roka uviedlo 43 percent respondentov, že „čítal(a) posledné vydanie“ niektorého z monitorovaných denníkov a až 82 respondentov, že denník „čítal(a) posledných 14 dní“. Podľa prieskumu 51 percent opýtaných uviedlo, že prelistovalo, alebo prečítalo posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Rebríček vedie Plus 7 dní, ktorý číta 15 percent opýtaných. Druhé miesto patrí týždenníku Život s čítanosťou 12 percent, tretí je Nový Čas pre ženy s deviatimi percentami. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste (deväť percent), na piatom je časopis Markíza (osem percent), na šiestom Eurotelevízia so siedmimi percentami. Prehľad uzatvárajú Katolícke noviny so štyrmi percentami. Dvojtýždenníky podľa prieskumu číta trinásť percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako štvorpercentnú čítanosť, za ním sa zaradil dvojtýždenník Stop (jedno percento). Rovnako jedno percento respondentov číta aj dvojtýždenníky TV Svet, Žena a život, Relax a Autoburza. Celková čítanosť mesačníkov v treťom a štvrtom kvartáli minulého roka bola 53 percent. Rebríček otvára časopis Eva s desiatimi percentami. Nasledujú mesačníky Zdravie (tiež s desiatimi percentami) a EMMA (deväť percent). Mesačník Záhradkár dosiahol osempercentnú čítanosť. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport (šesť percent), na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie (päť percent) a na siedmom Auto Magazín (rovnako s piatimi percentami). © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Konateľka Interblue Jana Lütken poslala ministrovi životného prostredia Jozefovi Medveďovi list, v ktorom tvrdí, že ju zranil redaktor televízie Markíza Michal Kovačič. Informuje o tom portál tv.sme.sk. Televízia v stredu nakrúcala reportáž zo stretnutia zástupcov Ministerstva životného prostredia SR s Lütken, kde sa mali strany dohodnúť, či Interblue zaplatí Slovensku dlh 15 miliónov eur. Po rokovaní sa pokúšal štáb získať reakciu konateľky, ktorá pred ním utekala. Podľa šéfredaktora Televíznych novín Lukáša Dika zvažuje vedenie televízie voči Lütken právne kroky za ohováranie. "Pani Lütken sa v situácii, ktorú opisuje, zachovala presne tak, ako ste mali možnosť vidieť na zázname, ktorý TV Markíza odvysielala 21. januára 2010. Okrem iného je z tohto záznamu zrejmé, že pani Lütken opúšťa budovu v poriadku a bez zjavných zdravotných problémov," konštatoval Diko. V jednom momente za sebou Lütken zabuchla dvere a krátky moment sa s redaktorom Markízy pretláčala. "Keď som sa snažila opätovne vojsť na slovenský konzulát, títo dvaja muži (redaktor a kameraman, pozn. SITA) ma nasledovali. Udreli ma do hlavy vstupnými kovovými dverami na konzuláte, keď som sa ich za sebou snažila zatvoriť," uvádza Lütken v liste. Ako ďalej píše, na pomoc si musela zavolať vodiča. Celý incident vraj môže dosvedčiť niekoľko osôb. "Takéto správanie a psychické násilie je možno normálne na Slovensku, no vo Švajčiarsku je neakceptovateľné," sťažuje sa Lütken Medveďovi. V liste, ktorý v piatok poslala aj do denníka SME, tvrdí, že utrpela otras mozgu a nemôže viac rokovať o emisiách. "Z tohto dôvodu mi neurológ nedovolil pracovať, preto budem musieť rezignovať - možno len dočasne - ako členka v rade Interblue Group (Europe) AG," konštatuje Lütken s tým, že bude slovenskú stranu informovať, kto prevezme riadenie spoločnosti. Rezort životného prostredia sa k obsahu listu pre médiá odmietol vyjadriť.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
" Ak Maroš Šefčovič naozaj tvrdil, že Rómovia (v zmysle kolektívne) zneužívajú sociálny systém, diskvalifikuje ho to na post eurokomisára." Peter Morvay, SME
„Ja už čakám na to, kedy sa niekto pobije kvôli mne. Mne by sa to tak páčil.“ Lucia Kollárová
"Chcem dať jasne najavo, že protirómske vyhlásenia pripisované Marošovi Šefčovičovi sú neprijateľné, a preto som požiadal mojich kolegov, aby sa touto otázkou zaoberali na híringu Šefčoviča, ktorý sa uskutoční na budúci týždeň v pondelok." Josep Daul ,predseda frakcie Európskej ľudovej strany (EPP) v Európskom parlamente
"Súkromný sektor skúša kúpiť právo na vytváranie verejnej mienky mimo verejnej kontroly.“ TASR
" SITA sa snaží „získať monopol v oblasti agentúrneho spravodajstva“. MK SR
"Csáky chodí do Budapešti po informácie, čo má na Slovensku robiť, spája sa s Dzurindom a Figeľom. Čo budú Dzurinda a Figeľ musieť splniť, aby vyhoveli Csákyho požiadavkám. Zrušenie jazykového zákona, ospravedlnenie Sólyomovi, alebo zvýšenie štandardu pre maďarskú menšinu. Pán boh nás ochraňuj pred takou alternatívou.“ Robert Fico
„To je hypotetická otázka. Ale keby som aj išiel tristovkou, bol som na hlavnej ceste." Tibor Mako
" Věci veřejné často mluví o etice a morálce, ale vy jste se teď musel přiznat, že jste osm let svým nejbližším lhal. Jak chcete voliče přesvědčit, že nepodvedete i je? To, co jsem udělal, není dobrý příklad a není to následováníhodné. Musím ale říct, že znám asi šest set manželských párů a jenom tři, kde jsou si partneři věrní. Obdivuji je. Je to úžasné. Ale v zemi, kde se každé druhé manželství rozvádí a padesát procent obyvatel přiznává nevěru, bychom museli každého druhého „zastřelit“. Přečetl jsem si v novinách takovou glosu o důvěryhodnosti politika, který byl nevěrný, a ta redaktorka se v ní ptá: „Podvede mě při sepisování obchodní smlouvy spíše manželsky věrný podnikatel, nebo nevěrný?“ Myslím, že to platí i pro můj případ. Obchodník a politik je přece jenom něco jiného, ne? Kdybych byl předsedou křesťanské strany, tak bych samozřejmě okamžitě rezignoval. Já jsem ale předsedou strany liberální, která také zastupuje mladou generaci. Ta má už úplně jiné názory na manželství. Je mnoho lidí, kteří preferují nezávislost. Je velká móda takzvaných singles, lidí, kteří se rozhodli, že se vůbec nebudou ženit.“ Radek John
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
1. Medzi bezodplatnými programami a koprodukčnými projektmi je zásadný rozdiel. Bezodplatné programy vysielané Slovenskou televíziou sú napríklad dokumentárne a publicistické diela, vzdelávacie kampane, ale aj študentské filmy, filmy z produkcie Ústavu pamätí , národa, Filmového ústavu, filmy regionálnych televízií... Žiaden z týchto programov nie je sponzorovaný komerčnými subjektami. Keďže tieto programy sú bezodplatné, STV za ne nič neplatí a teda argumentácia v predmetnom článku, že televízia „kupčí s vysielacím časom“, je skoro až trestuhodná. Slovenská televízia dokáže zdokumentovať všetkých 83 programov (jednorázových i cyklických relácií), s celkovou dĺžkou 7 513 minút. 2. Program Páni zo semafora, ktorý týždenníku Plus 7 dní leží tak veľmi v žalúdku, je koprodukčným projektom, kde vklad Slovenskej televízie spočíva výlučne vo vecnom plnení (poskytnutie štúdia, technika, kameramani, osvetľovači, promo), kým financovanie projektu realizuje koproducent, ATelier s.r.o.. Takto znelo aj oficiálne stanovisko, ktoré STV poskytla týždenníku Plus 7 dní. Všetko ostatné v inkriminovanom článku sú fabulácie autorky, ktoré jednoducho nie sú pravdivé. Neznalosť problematiky potom vedie autorku k argumentácii, že „kabátikom detskej relácie sa prikryje úplne drzo urobený kšeft za peniaze koncesionárov“, hoci sama priznáva, že STV neinvestovala do výroby programu ani cent. Tak akéže peniaze koncesionárov?! 3. Redakciu Plus 7 dní aj jej čitateľov Slovenská televízia ubezpečuje, že určite má záujem o všetky sponzorské výnosy. Ten, kto sa čo i len trochu pohybuje v komerčnej sfére však dobre vie, že peniaze zo sponzoringu môže sponzorovaný subjekt dostať len vtedy, keď ich je potenciálny klient ochotný zaplatiť!!! Preto napísať, že „Ak vezmeme do úvahy, koľko stojí šírenie signálu, jeho rozdávaním STV prichádza o desaťtisíce eur, ktoré by mohla zinkasovať,“ je na smiech. Platilo by to len vtedy, ak by sa sponzori o priestor vo vysielaní trhali. Navyše, v citovanej vete je priamy rozpor, ktorý vyplýva z nepochopenia situácie: STV žiaden signál nerozdáva, a už vôbec je scestné spájať cenu za šírenie signálu s cenníkom inzercie či sponzoringu. STV má zo zákona povinnosť vysielať televízny program (vlastné programy a programy nakúpené na základe zmluvného vzťahu od iných subjektov) a v jeho rámci je presne určené percento času, ktoré môže tvoriť reklama, sponzoring a telenákup. 4. Na margo argumentov p. Rybníčka, ktorý tvrdí, že STV nemá nič spoločné s reláciou Páni zo semafora – Slovenská televízia opäť prízvukuje, že ide o koprodukčný projekt, v ktorom STV poskytuje materiálové plnenie. Inými slovami: STV má s programom ako koproducent spoločné všetko. Okrem iného aj propagáciu. Napokon, bolo by kontraproduktívne, ak by sme sa nestarali o programy, na výrobe ktorých sa podieľame: pre koprodukčné projekty zariaďujeme promo, štandardne spoluorganizujeme tlačové konferencie, predpremiéry, slávnostné uvedenia, a rovnako ich podporujeme pri distribúcii. 5. Zavádzajúci je aj výpočet ceny sponzoringu, ktorým argumentuje autorka článku. Presviedča totiž čitateľov, že pred reláciou bolo 7 sponzorských odkazov a následným násobením sa dostane k ohurujúcej sume 125 000 eur. Pravdou však je, že pred reláciou Páni zo semafora je JEDEN sponzorský odkaz v trvaní 10 sekúnd. Nikde neplatí, že ak je v jednom sponzorskom odkaze viac subjektov, každému z nich sa naúčtuje celková suma! Navyše, autorka článku zámerne zamlčala, že cenníková cena je stanovená pre 30-sekundový sponzorský odkaz a nepoužila vzorec pre výpočet ceny pre 10-sekundový sponzorský odkaz, ktorý je súčasťou cenníka reklamy STV. 6. Je nehorázne porovnávať nakladanie s reklamným časom v časoch predchádzajúcich manažmentov Slovenskej televízie so súčasným stavom. Tam kde kedysi mali povolené obchodovať s reklamným časom aj tretie strany, dnes platia prísne pravidlá: predaj reklamného priestoru i sponzoring sú absolútne pod kontrolou STV, tak ako sa toho dožaduje p. Rybníček. 7. A naostatok, hoci s o nič menšou dôležitosťou: zostáva záhadou, odkiaľ redaktorka vzala údaj, že STV ráta na ďalší rok s účtovnou stratou 7 miliónov (!) eur. Účtovná strata (rozdiel nákladov a výnosov) na rok 2010 je plánovaná vo výške 3,66 mil.€. Faktom je, že manažment STV pod vedením Štefana Nižňanského postavil na rok 2010 vyrovnaný rozpočet (príjmov a výdavkov). Zamieňanie si účtovnej straty s kumulatívnou stratou (nahromadeným dlhom STV za posledných 5 rokov, ktorý sa prenáša do ďalších období) je vážnym omylom. Je očividné, že týždenníku Plus 7 dní najväčšmi leží v žalúdku ani nie tak hospodárenie Slovenskej televízie, ako fakt, že program Páni zo semafora vyrába firma dcéry predsedu ĽS-HZDS Magdalény Gálikovej. Proti gustu niet dišputát. Ale zneužívať Slovenskú televíziu na politické ciele prekrúcaním čísiel a faktov je prinajmenšom nechutné. STV
Komentar k listu
1. Ak pri bezodplatne programe (Motoristicky magazin, Postav dom, zasad strom) je odvysielana reklama/sponzoring/propagacia vyrobkov, z ktorych STV nema nic, poskytuje svoj vysielaci cas na biznis externej firme. Ak to nie je kupcenie, potom to nazvime dobrocinnostou.
2. Citujem z uverejneneho clanku: "Draho zaplatený signál využívajú na svoj súkromný biznis aj externé firmy, ktoré STV "akože "zadarmo" dodávajú rôzne magazíny. Poniektorí vyvolení, napríklad aj firma dcéry Vladimíra Mečiara Magdalény Gálikovej ATelier, s. r. o., si dokonca svoj detský program Páni zo semaforu vyrobia v štúdiách televízie a s jej technikou. Tie, samozrejme, poskytne STV zdarma pod hlavičkou "materiálový vstup". No nepodnikajte za takýchto skvelých podmienok!"
Moja otazka na STV znela "Kolko relacii zadarmo dodavaju na Jednotku, Dvojku a Trojku externe firmy?" a hovorca do odpovede na tuto otazku zaradil aj Panov zo semaforu. Nikde predsa nepopierame, ze nejde o koprodukcny projekt, ved sami piseme, ze STV dava materialovy vstup.
Odpovede hovorcu STV boli v pisomnej forme velmi zmatocne a nekompetentne, natahoval cas, museli sme si veci ujasnovat aj cez telefon, co bolo nemenej zmatocne. Rovnako zmatocna je aj tato jeho reakcia. Zaroven treba konstatovat, ze v mediach odznela informacia o tom, ze cyklus 13-tich desaťminutových relácií Pani zo semaforu stojí cca 430 tisíc Eur, aj ked pani Galikova odmietla odpovedat na otazku kolko stoji vyroba jednej relacie. Pan Susko nijako nevyvratil, ba priam potvrdil, ze STV nema financne nic z toho, a ze partnerov, a teda sponzorov, ktori financuju tuto relaciu ziskala externa firma.
3. V clanku netvrdime, ze STV neinvestovala ani cent. Tvrdime, ze nezarobi ani cent. Kazdopadne, ak je to koprodukcia, bolo by logicke, aby cast sponzorskeho vynosu dostala aj STV. Opakujem: STV investovala formou materialoveho vkladu (studia+technika+obsluzny personal) ale zo sponzorskych vynosov nedostala nic. STV argumentuje, ze sponzori sa netrhaju. V pripade Panov zo semafora vsak sponzori su. Chcela som upozornit prave na fakt, ze ked externe prostredie zozenie peniaze na relaciu, tak vsetky vynosy zostavaju externej firme, ktora na rozdiel od STV tych sponzorov ziskat vie. STV to "nepriamo" zaplati poskytnutim techniky a kapacit a poskytne vysielaci cas. Vynos ziadny. To je problem,na ktory upozornujem a existuje.
4. Tvrdenia pana Rybnicka nekomentujeme, su to jeho tvrdenia a su citovane v uvodzovkach.
5. Sponzorske odkazy: Pred relaciou je jeden sponzorsky odkaz a po jej skonceni je ten isty sponzorsky odkaz. Oba trvaju po desat sekund. V clanku uvadzame, citujem: "Podľa cenníka reklamy uvedeného na internetovej stránke Slovenskej televízie stál vlani na jeseň sponzorský odkaz v trvaní dvakrát po desať sekúnd 686 eur." V cenniku vo formate .pps je uvedena tabulka s nazvami detskych relacii, kde je cena sponzorskeho odkazu v trvani 2x10sekund 686 eur bez dph. Informacia je presna, dokument v prilohe.
7. Strata 7 milionov: v tabulke je uvedena kumulativna strata, ciselny udaj pochadza z oficialnych verejne pristupnych dokumentov. Suma cca 7 milionov eur je kumulativna uctovna strata za roky 2009 a 2010. Pan Susko si zrejme neoveril dolezity fakt, ze uctovna strata sa neurcuje z porovnania prijmov a vydajov, ako sa nam snazi nahovorit, ale nakladov a vynosov. Zo zdroja www.stv.sk
Asi Lučaiová
Komunikačný odbor MV SR
Legendárny animovaný seriál Simpsonovci (1989) si v jednom zo svojich nasledujúcich dielov pripomenie aj zimné olympijské hry vo Vancouveri, ktoré sa začínajú 12. februára. Ako informuje jedna z oficiálnych internetových stránok Amerického olympijského výboru TeamUSA.org, Marge a Homer budú v epizóde, ktorú v premiére odvysielajú 14. februára, USA na olympiáde reprezentovať vo fiktívnom turnaji v curlingu miešaných družstiev. "Vedeli sme, že chceme urobiť niečo v súvislosti so zimnými olympijskými hrami vo Vancouveri. Chceli sme zobraziť Simpsonovcov ako priamych účastníkov. Páčila sa nám myšlienka športu, ktorý môžete hrať so svojím partnerom so všetkými problémami, ktoré prináša," uviedol jeden z autorov scenára Rob LaZebnik. Viacerí členovia štábu Simpsonovcov pochádzajú z Kanady, kde je curling jedným z najpopulárnejších športov. Pôvodne autori uvažovali, že z Homera urobia člena bobového tímu, napokon však uspela alternatíva s curlingom. Homer tak bude môcť využiť svoje skúsenosti z bowlingu a Marge záľubu v upratovaní. Keď sa rodina dostane do Vancouveru, Lisa sa stane závislá od výmeny odznakov a Bart spôsobí medzinárodný incident.
Google údajne vyšetruje, či niekto zo zamestnancov a zamestnankýň čínskej pobočky nepomohol v kyberútoku na internetového giganta, ktorý vyústil do toho, že firma pohrozila odchodom z Číny. Pre agentúru Reuters to uviedli dva nemenované zdroje. "Nekomentujeme žiadne klebety a špekulácie. Toto je pokračujúce vyšetrovanie a jednoducho nemôžeme komentovať detaily," reagovala hovorkyňa Google. Čínske médiá však informovali s odvolaním sa na nemenované zdroje, že niekoľkým miestnym zamestnancov a zamestnankyniam bol po 13. januári zamietnutý prístup k intranetu, ďalšia časť musela ísť na dovolenku a ďalších presunuli v rámci firmy. Vedenie Google odmietlo správy, že sa už rozhodlo zavrieť čínske pobočky. "Budeme s nimi rokovať v najbližších dňoch," tvrdia predstavitelia firmy. Google tvrdí, že nie je viac ochotný cenzurovať výsledky vyhľadávania na google.cn a pokúsi sa vyjednať legálny, nefiltrovaný vyhľadávač, alebo odíde z čínskeho trhu. Väčšina filtrov však na google.cn bola ešte v nedeľu, aj keď kontrola nad niektorými témami, napríklad nad masakrou z roku 1989 na Námestí nebeského pokoja, je zrejme slabšia. Google navyše odložil uvedenie svojho mobilného telefónu na čínsky trh. Potvrdila to pre agentúru AP hovorkyňa Google Marsha Wang, neuviedla však dôvod. Podľa nemenovaných zdrojov je ním však konflikt medzi internetovým gigantom a čínskou vládou. Google pohrozilo odchodom z Číny po útokoch čínskych vládnych hackerov a hackeriek, ktoré mali za následok krádež intelektuálneho vlastníctva internetového giganta. Ako informovala v pondelok agentúra Reuters, obeťami útokov sa stali aj zahraniční novinári a novinárky, konkrétne ich e-mailové kontá v rámci služby Gmail, ktorú prevádzkuje Google. Ako však tvrdí Klub zahraničných novinárov a novinárok v Číne, "novinári a novinárky v Číne sú zvláštnym cieľom hackerských útokov v uplynulých dvoch rokoch". Hudobná nahrávacia spoločnosť Sony Music Entertainment patriaca pod korporáciu Sony v utorok oznámi uzavretie zmluvy na päť rokov s televíznym producentom Simonom Cowellom, uviedli britské noviny Financial Times. Spoločnosť Sony Music vymení svoje stopercentné vlastníctvo nahrávacej značky Syco, ktorú producent sám založil, za 50-percentný podiel zo spoločného podnikania s Cowellom, píše sa ďalej. Výsledkom ich spoločného podnikania by mala byť produkcia v oblasti hudby, televízie i filmu. Cowell sa začiatkom mesiaca vyjadril, že končí ako porotca v šou American Idol, aby mohol rozbehnúť vlastnú spevácku súťaž. Spoločnosť Syco vlastní práva na množstvo objavov z talentovej šou, vrátane speváčok ako Leona Lewis či Susan Boyle. Jeden z tvorcov seriálu Glee (2009) Ryan Murphy dúfa, že 40-ročná speváčka a herečka Jennifer Lopez príjme ponuku na hosťovanie v seriáli. Uviedol to v zákulisí po získaní ocenenia Zlatý glóbus pre Najlepší televízny seriál - komédiu alebo muzikál. "O niekoľko týždňov mám stretnutie s Jennifer Lopez," uviedol Murphy. Záujem o účinkovanie v šou zo strany prvotriednych herečiek ako sú Julia Roberts či Julianne Moore je podľa neho úžasný. "Práve teraz nakrúcame 'madonnovskú' epizódu, na poctu Madonne," povedal tvorca a scenárista úspešného seriálu. Podľa jeho slov sa Madonna v šou "možno objaví a možno nie". Ako doplnil, spolupracujú i s Jane Lynch a Oliviou Newton-John. Informáciu zverejnil internetový portál people.com.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Pakistanská televízna stanica Dawn TV včera oznámila, že na dvoch jej zamestnancov zaútočili v uplynulých dňoch neidentifikovaní páchatelia. neznámi útočníci hodili dnes niekoľko kameňov na prázdne stojace auto Azaza Sáida a zablokovali tohto novinára a členov jeho rodiny v ich islamabadskom byte. Pred niekoľkými dňami hodil neznámy páchateľ skalu do auta iného pracovníka jednej z najpopulárnejších pakistanských televíznych staníc, ktorý bol na ceste v Islamabade. V súvislosti s týmito násilnými akciami vyjadrila stanica Dawn podozrenie, že za nimi stáli členovia niektorej z vplyvných pakistanských spravodajských služieb, ktoré sa občas vymykajú z kontroly štátnych úradov.
Kameraman austrálskej televíznej stanice sa ospravedlnil svojmu šéfovi za to, že v sobotu večer nenakrútil zábery zo zachraňovania 18-mesačného dievčatka, zavaleného v haitskom hlavnom meste, lebo položil kameru na zem a pomáhal vyhrabávať dieťa z trosiek. Informovala o tom dnes webová stránka heraldsun.com.au. Kameraman Richard Moran z televízie Channel Nine počul v sobotu 16. januára zúfalý plač malej Winnie pod troskami budovy. Rozhodol sa ju začať vyhrabávať a zachrániť. "Vošiel medzi trosky, trčal v nich až po pás a zdvíhal kusy betónu," opísal situáciu reportér stanice Channel Nine Robert Penfold, ktorý bol s kameramanom. "A potom sa z ruín vynorilo toto malé dievčatko. Nikdy na to nezabudnem. Neplakalo. Vyzeralo úplne ohromene, takmer akoby videlo svet prvýkrát," dodal reportér Channel Nine. Keď dieťa vyslobodili, Moran a televízny tlmočník David Celestino ju podali ďalšiemu reportérovi televízie Channel Seven Mikovi Amorovi. Zábery z dramatickej záchrannej akcie odvysielali obe televízie v sobotu večer a obe stanice oznámili, že pomáhali dievčatko dostať z trosiek von. V záberoch zo zachraňovania však vidieť iba reportéra Amora z televízie Channel Seven, ako stojí nad dierou v zemi. Naťahuje sa za malým zaprášeným dievčatkom, leje jej na hlavu vodu, aby ju umyl od prachu, a podáva jej niečo na pitie. Televízia Channel Nine nemala žiadne vlastné nakrútené zábery, kvôli Moranovmu hrdinstvu. Ten neskôr zatelefonoval svoju šéfovi Markovi Calvertovi až do austrálskeho Sydney, aby mu vysvetlil, prečo mu zábery "ušli". Jeho kolega Amor: "V tej chvíli nešlo o správy." Od soboty sa záchranárom podarilo vytiahnuť z ruín vyše 90 živých ľudí. Copyright © TASR 2010
Model financovania verejnoprávnych médií Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu (STV a SRo), ktorý navrhuje v novelách zákonov poslanec Národnej rady SR za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý, by znamenal ich zoštátnenie. Pre TASR to uviedol hovorca ministerstva kultúry Jozef Bednár. "Ministerstvo kultúry s týmto návrhom nemôže súhlasiť a vníma ho len ako pokus pána Galbavého zviditeľniť sa v rámci svojej strany pred zostavovaním straníckej kandidátky do blížiacich sa parlamentných volieb," uviedol Bednár. Podľa Galbavého by už STV a SRo od januára 2011 nemali byť financované z poplatkov za služby verejnosti a na základe zmlúv so štátom, ale priamo zo štátneho rozpočtu. Tvrdí, že ním navrhovaný spôsob financovania týchto médií by im priniesol viac peňazí a väčšiu nezávislosť. Z jeho iniciatívy, ktorou sa bude parlament zaoberať na februárovej schôdzi, vyplýva, že STV by mala dostávať na svoju činnosť ročne sumu, ktorá predstavuje 0,7 percenta z celkových výdavkov štátu. Rozhlasu má patriť 0,3 percenta a peniaze pre obe médiá sa majú uhrádzať z kapitoly ministerstva kultúry (MK). "Navrhovaný spôsob znamená vyšší objem zdrojov, ktoré bude dostávať v súčasnosti podfinancovaná STV a SRo. Kým v tomto roku má rozhlas z poplatkov od občanov a na základe zmlúv so štátom spolu 27,756 milióna eur, na základe navrhovaného mechanizmu by to bolo 48,831 miliónov eur," konštatuje Galbavý v dôvodovej správe. Podobne by sa zvýšil aj objem zdrojov pre STV z dnešných 66,750 milióna eur na 113,939 milióna eur.
Copyright © TASR 2010
Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV
Jednotka klesla, Dvojka takisto. Trojka jediná vyššie.
JOJ klesla a JOJ Plus stúpla.
Markíza o chlp lepšie, stále pod 30 %, TV DOMA si polepšila.
TA 3 o chĺpok horšie .
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na
8,36 %.
Markíza - 29.52 %
TV DOMA - 2.27 %
Jednotka - 14.85 %
Dvojka - 2.79 %
Trojka - 0.78 %
TV JOJ – 21.01 %
JOJ PLUS- 2.98 %
TA 3 - 1.98 %