Triumfálny návrat
seriálového hitu Pán profesor,
fantastický štart novej Farmy aj Mamy na
prenájom
Skupina
Markíza v pondelok prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového
podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.
Ostrý štart jesennej
televíznej sezóny v pondelok 4.
septembra 2023 potvrdil, že tú
najlepšiu televíznu ponuku nájdu diváci jedine na Markíze. Večerné programové menu trhového lídra nedalo konkurencii najmenšiu šancu a ovládlo
rebríčky sledovanosti. Skupina Markíza
zároveň včera prekonala
niekoľkoročné rekordy v rámci
dosiahnutého trhového podielu celodenne
aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.
Suverénne najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54
sa stala úvodná epizóda 5. série diváckeho hitu Pán profesor. Pripísala si vynikajúci rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 30,1 % a doslova tak prevalcovala ponuku konkurencie. Seriál Hranica na TV Joj v rovnakej
cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 13,1 % a film Tancovať ďalej
zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,5 %. Pán profesor si doslova podmanil najmä cieľovú skupinu mladých
žien vo veku od 15 do 24 rokov,
ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 60,0 %.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách,
ktorý aj vo svojej novej sezóne dáva opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých
talentov, pritiahol k obrazovkám TV
Markíza celkovo 352-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Pán profesor zasiahol až 527-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Fantastickým štartom sa
môže pochváliť aj nasledujúca, v poradí už 15. sezóna dlhoročne obľúbenej reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola jasnou jednotkou na trhu s výborným
ratingom 4,4 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 26,9 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala so zábavnou
šou Inkognito v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 13,8 %.
Prvú epizódu Farmy s novým konceptom
súboja troch generácií si nenechalo
ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mala na 332-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola
Markíza aj podvečer s premiérou úvodnej
časti 2. série úspešného denného rodinného seriálu Mama na prenájom. V komerčnej
cieľovej skupine 12-54 sa uviedla s výborným ratingom 4,4 % aj trhovým podielom 24,9 %. Taktiež výrazne oslovila cieľovú
skupinu cieľovú skupinu mladých žien
vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze
v čase vysielania seriálu zabezpečili
podiel na trhu až 41,3 %.
Ďalšie osudy obľúbených seriálových postáv si vychutnalo celkovo 284-tisíc divákov starších ako 12 rokov, aspoň na tri minúty si Mamu na prenájom zaplo 371-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Tradične vynikajúco si
počínali aj večerné spravodajské relácie TV Markíza. V rámci univerzálnej
cieľovej skupiny 12+ sa najsledovanejším
pondelkovým programom stala relácia
Počasie, ktorú si pozrelo 423-tisíc divákov.
V cieľovej skupine 12-54 jej patrila druhá priečka v pondelkovom
rebríčku sledovanosti so skvelým
ratingom 6,6 % a trhovým podielom 26,0 %. Štvoricu divácky najúspešnejších včerajších programov uzatvárajú Televízne noviny (rating 6,6 % / share 30,5 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,2 % / share 23,0 % v CS 12-54).
Markíza robí divákom príjemnú
spoločnosť už od skorého rána, keď
stabilne úspešné Teleráno (share 30,3 % v CS 12-54) nedalo žiadnu šancu konkurenčným Ranným Novinám (share 13,4 % v CS
12-54) na TV Joj.
Výrazne zabodovala aj
televízia Dajto, ktorej patrilo až sedem najvyšších priečok v pondelkovom
rebríčku sledovanosti menších staníc. Prvé miesto obsadil kultový
komediálny seriál Susedia (rating 1,6 % / share 6,5 % v CS
12-54). Ďalšie priečky patrili večernej akčnej komédii Zabijakov osobný
strážca (rating 1,4 % / share 6,4 % v CS 12-54) a legendárnemu
sitkomu M*A*S*H (rating 1,2 % / share 8,3 % v CS 12-54 a rating
1,2 % / share 7,0 % v CS 12-54). Nočná repríza akčného filmu 22
výstrelov zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný
trhový podiel až 16,5 %.
Na obrazovkách televízie Doma
si nadpriemerne počínala kultová telenovela Rosalinda, ktorá si
popoludní pripísala podiely na trhu 6,9 % a 8,3 % v cieľovej skupine
12-54. Výborne sa darilo aj nasledujúcim seriálom Chicago Fire (rating
1,0 % / share 5,7 % v CS 12-54) a V hre je láska (rating 1,0
% / share 4,6 % v CS 12-54), turecká romantika tak dosiahla
nadpriemer aj v ostrej konkurencii hlavných spravodajských relácií.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) v pondelok
v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 prekonávala rekordy. Celodenne
dosiahla fantastický trhový podiel
38,5 %, ktorý naposledy pokorila v septembri 2016. V komerčne najdôležitejšom prime-time
19:00-23:00 zaznamenala ešte vyšší trhový podiel 39,2 %, ktorý je najlepší
od októbra 2016.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE+TS0-3+HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj
dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA