Pôvodná tvorba TV
Markíza žne úspechy
Dobová rodinná
sága Dunaj, k vašim službám si za minulý týždeň polepšila až o ďalších
49,4 % divákov, ktorý ju sledovali nelineárnym spôsobom, podvečerná Mama na
prenájom vďaka trojdňovej oneskorenej sledovanosti zinkasovala ďalších 45,5
% divákov a nová reality šou Na nože 36,9 % divákov.
Televízia Markíza
má úspešne za sebou šiesty
týždeň vysielania veľkých seriálových noviniek Mama na prenájom a Dunaj,
k vašim službám. V hlavnej a zároveň jedinej obchodne podstatnej
cieľovej skupine 12-54 oba seriály potvrdili v čase vysielania
svoje vedúce postavenie na trhu. Medzitýždenne si výrazne polepšila nová
stredajšia reality šou Na nože. Obľúbenosť týchto formátov ešte viac
zvýrazňujú dáta aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, ktoré
sú oficiálnou jednotnou menou pri predaji reklamy.
Denný rodinný seriál Mama na prenájom porazil konkurenčnú šou
Bez servítky na TV Joj so všetkými piatimi epizódami, ktoré boli odvysielané v minulom
týždni. So započítanou trojdňovou oneskorenou sledovanosťou dosiahli v cieľovej
skupine 12-54 výborný priemerný rating 7,6 % a trhový podiel 27,9 %. Podvečerný
seriálový hit si tak pri náraste o tisíc divákov udržal
ratingovú hodnotu z predchádzajúceho týždňa a trhový podiel si
vylepšil v priemere o jeden percentuálny bod. Bez servítky zaznamenalo
v rovnakej cieľovej skupine o štyri percentuálne body nižší priemerný
podiel na trhu 23,9 %.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak Mama
na prenájom z hľadiska ratingu polepšila o 2,4 percentuálneho bodu a teda o 45,5
% divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si navýšila
o 3,7 percentuálneho bodu.
Celkovo si Mamu na prenájom aj so započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti v uplynulom týždni vychutnávalo v priemere 437-tisíc
divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si seriál polepšil
priemerne o ďalších 109-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 33,2 %.
Rovnako aj strhujúca dobová sága Dunaj, k vašim službám v
cieľovej skupine 12-54 s obomi minulotýždňovými epizódami porazila konkurenčný
seriál Nemocnica na TV Joj. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli skvelý
priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 23,8 %. Nemocnica v rovnakej
cieľovej skupine zaznamenala nižší priemerný podiel na trhu 22,1 %.
Oproti výkonu iba v
rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu
polepšil o 2,7 percentuálneho bodu a teda až o 49,4 % divákov, ktorí
seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si vylepšil o 3,6 percentuálneho
bodu.
Celkovo Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti sledovalo uplynulý týždeň v priemere 474-tisíc
divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil
priemerne o ďalších 142-tisíc divákov, čo predstavuje nárast až o 42,8 %. Medzitýždenne
si seriál udržal rovnaký počet divákov.
V stredu 15. februára 2023 odvysielala TV Markíza druhú
epizódu novej reality šou Na nože. So započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala opäť víťazom
stredajšieho večera, keď porazila konkurenčný seriál Hranica na TV Joj.
V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo Na nože vynikajúci rating
8,1 % a trhový podiel 25,9 %, seriál Hranica na TV Joj zaostal s výrazne
nižším podielom na trhu 15,0 %. Oproti úvodnej časti z predchádzajúceho
týždňa si šou z hľadiska ratingu polepšila o 1,0 percentuálny bod
a trhový podiel jej podrástol až o 4,1 percentuálneho bodu.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak novinka
z hľadiska ratingu polepšila o 2,2 percentuálneho bodu a teda o 36,9 %
divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si navýšila
o 2,4 percentuálneho bodu.
Celkovo si Na nože aj so započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti uplynulú stredu vychutnalo 364-tisíc divákov starších ako
12 rokov. Oproti živému vysielaniu si šou s renomovaným šéfkuchárom Martinom
Novákom, ktorý podáva pomocnú ruku reštauráciám v problémoch, polepšila
o ďalších 83-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 29,5 %. Medzitýždenne
získala na svoju stanu ďalších 10-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Vynikajúco si minulý týždeň počínala aj hlavná spravodajská
relácia TV Markíza Televízne noviny, ktorá je v čase vysielania stabilnou jednotkou na trhu.
Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli v cieľovej skupine 12-54
excelentný priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 27,7 %. V porovnaní so
živým vysielaním získali ďalších 1,2 % ratingového bodu, čo predstavuje nárast
o 17,8%.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta sledovalo
na Markíze v priemere 513-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Oproti
sledovanosti živého vysielania si tak polepšili v priemere o ďalších 60-tisíc
divákov.
Oneskorená sledovanosť zahŕňa pozastavenie programu v čase jeho vysielania a
sledovanie s oneskorením, alebo jeho nahratie a prehratie počas troch nasledujúcich
dní od jeho nasadenia v lineárnom vysielaní, prípadne sledovanie z archívu
prostredníctvom TV prijímača.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA