3. 12. 2005
Najobľúbenejší divák
Haluška
Nebezpečný človek
2. 12. 2005
KONCESIA-Rybníček and Rezník Featuring MK SR
Návrh Zákon z ........... 2005 o rozhlasovom poplatku a televíznom poplatku a o doplnení zákona č. 515/2003 Z. z. Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone Čl. I § 1 Úvodné ustanovenie (1) Tento zákon upravuje platenie, vyberanie a použitie rozhlasového poplatku a televízneho poplatku. (2) Rozhlasový poplatok je poplatok za služby verejnosti poskytované Slovenským rozhlasom v oblasti rozhlasového vysielania.[1]) (3) Televízny poplatok je poplatok za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou v oblasti televízneho vysielania.[2]) § 2 Príjemca rozhlasového poplatku a televízneho poplatku Príjemcom rozhlasového poplatku je Slovenský rozhlas1) a príjemcom televízneho poplatku je Slovenská televízia2) (ďalej len „príjemca poplatku“). § 3 Použitie poplatku (1) Príjmy z rozhlasového poplatku a televízneho poplatku (ďalej len „poplatok“) je príjemca poplatku oprávnený použiť len na a) plnenie povinností uložených osobitnými predpismi[3]) a b) úhradu nákladov spojených s výberom poplatku a evidenciou podľa tohto zákona. (2) Príjemca poplatku je povinný pri použití poplatku podľa odseku 1 zachovávať najväčšiu hospodárnosť a efektívnosť jehoich použitia. § 4 Platiteľ poplatku Platiteľom poplatku podľa tohto zákona je a) a) fyzická osoba, ktorá je odberateľom elektriny v domácnosti[4]) s odberným miestom[5]) viažucim sa na byt[6]), a) b) fyzická osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitného predpisu[7]) a zamestnáva aspoň jedného zamestnanca v pracovnom pomere, ktorý nie je jej rodinným príslušníkom, ani osobou s ťažkým zdravotným postihnutím[8]); fyzická osoba, ktorá má miesto podnikania rovnaké ako adresu trvalého pobytu nie je platiteľom podľa písmena a), b) c) c) právnická osoba založená za účelom podnikania[9]) a podnik alebo organizačná zložka zahraničnej osoby oprávnená podnikať na území Slovenskej republiky[10]), právnická osoba, ktorá zamestnáva v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu[11]) aspoň jedného zamestnanca, ktorý nie je osobou s ťažkým zdravotným postihnutím. § 5 Oslobodenie od poplatku (1) Od povinnosti platiť poplatok je oslobodený platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a), ktorý žije v spoločnej domácnosti s osobou s ťažkým zdravotným postihnutím, alebo sám je osobou s ťažkým zdravotným postihnutím. (2) Fyzická osoba, ktorej vznikol nárok na oslobodenie od poplatku podľa odseku 1, preukáže túto skutočnosť na tlačive príjemcu poplatku. (3) Od povinnosti platiť poplatok sú ďalej oslobodení Slovenský rozhlas, Slovenská televízia, Rada pre vysielanie a retransmisiu[12]) a Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky[13]). § 6 Sadzba poplatku pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a) (1) Pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a) je základná mesačná sadzba rozhlasového poplatku 40 Sk. (2) Ak je platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a) odberateľom elektriny v domácnosti s odbernými miestami viažucimi sa k trom a viac bytom, základná mesačná sadzba rozhlasového poplatku podľa odseku 1 sa zvyšuje o 40 Sk za tretí a o 40 Sk za každý ďalší takýto byt. (3) Pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a) je základná mesačná sadzba televízneho poplatku 100 Sk. (4) Ak je platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a) odberateľom elektriny v domácnosti s odbernými miestami viažucimi sa k trom alebo viac bytom, základná mesačná sadzba televízneho poplatku podľa odseku 1 sa zvyšuje o 100 Sk za tretí a o 100 Sk za každý ďalší takýto byt. (5) Mesačná sadzba poplatku podľa odseku 1 a 3 je znížená o 50 % pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a), ktorý je a) poberateľom starobného dôchodku[14]) a žije osamelo alebo len s poberateľom starobného dôchodku, alebo len maloletou osobou, b) poberateľom dávky v hmotnej núdzi[15]) alebo osobou spoločne posudzovanou s poberateľom dávky v hmotnej núdzi. (6) Platiteľovi poplatku, ktorému vznikol nárok na zníženie poplatku podľa odseku 5, preukáže túto skutočnosť na tlačive príjemcu poplatku. § 7 Sadzba poplatku pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. b) a c) (1) Mesačná sadzba rozhlasového poplatku je pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. b) a c) zamestnávajúceho a) od 1 do 9 zamestnancov 100 Sk, b) od 10 do 24 zamestnancov 200 Sk, c) od 25 do 49 zamestnancov 400 Sk, d) od 50 do 99 zamestnancov 800 Sk, e) od 100 do 499 zamestnancov 1200 Sk, f) od 500 do 999 zamestnancov 1 800 Sk, g) od 1000 zamestnancov 3 000 Sk. (2) Mesačná sadzba televízneho poplatku je pre platiteľa poplatku podľa § 4 písm. b) a c) zamestnávajúceho a) od 1 do 9 zamestnancov 200 Sk, b) od 10 do 24 zamestnancov 400 Sk, c) od 25 do 49 zamestnancov 800 Sk, d) od 50 do 99 zamestnancov 1600 Sk, e) od 100 do 499 zamestnancov 2400 Sk, f) od 500 do 999 zamestnancov 3 600 Sk, g) od 1000 zamestnancov 6000 Sk. (3) Rozhodujúcim dňom na určenie počtu zamestnancov na účely výpočtu sadzby poplatku podľa odseku 1 a 2 je počet zamestnancov v prvý deň mesiaca za ktorý sa poplatok platí; do počtu zamestnancov sa nezapočítava zamestnanec, ktorý je osobou s ťažkým zdravotným postihnutím. § 8 Vznik povinnosti platiť poplatok (1) Povinnosť platiť poplatok platiteľovi podľa § 4 písm. a) vzniká prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom uzatvoril zmluvu o odbere elektriny. (2) Povinnosť platiť poplatok platiteľovi podľa § 4 písm. b) vzniká prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom zamestnal aspoň jedného zamestnanca. (3) Povinnosť platiť poplatok platiteľovi podľa § 4 písm. c) vzniká prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom zamestnal aspoň jedného zamestnanca. § 9 Oznamovacia povinnosť a platenie poplatku (1) Platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a) je povinný príjemcovi poplatku oznámiť do 30 dní a) vznik povinnosti platiť poplatok; v oznámení o vzniku povinnosti uvedie meno, priezvisko, rodné číslo, adresu trvalého pobytu, odberné miesta viažuce sa na byt, korešpondenčnú adresu a údaj o skutočnosti zakladajúcej oslobodenie podľa § 5 alebo zníženie sadzby poplatku podľa § 6 ods. 3, b) zmenu údajov uvedených v oznámení podľa písmena a). (2) Platiteľ poplatku podľa § 4 písm. b) a c) je povinný príjemcovi poplatku oznámiť do 30 dní a) vznik povinnosti platiť poplatok; v oznámení o vzniku povinnosti uvedie obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania, identifikačné číslo a počet zamestnancov, b) zmenu obchodného mena, sídla a zmenu počtu zamestnancov rozhodujúcu pre zmenu sadzby poplatku (§ 7). (3) Osoba, ktorá prestala spĺňať podmienky platiteľa poplatku, je povinná túto skutočnosť oznámiť príjemcovi poplatku do 30 dní. (4) Príjemca poplatku informuje platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a) o výške sadzby poplatku a možnostiach spôsobu platby na základe oznámenia o vzniku povinnosti platiť poplatok podľa odseku 1 písm. a). (5) Platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a) je povinný platiť poplatok príjemcovi poplatku do posledného dňa kalendárneho mesiaca, za ktorý je povinnosť platiť poplatok. (6) Príjemca poplatku informuje platiteľa poplatku podľa § 4 písm. b) a c) o výške sadzby poplatku a možnostiach spôsobu platby na základe oznámenia o vzniku povinnosti platiť poplatok podľa odseku 2 písm. b). (7) Platiteľ poplatku podľa § 4 písm. b) a c) je povinný platiť poplatok príjemcovi poplatku podľa dohody s príjemcom poplatku. § 10 Kontrola plnenia povinností (1) Kontrolu plnenia povinností podľa tohto zákona vykonáva príjemca poplatku. (2) Platiteľ poplatku je povinný na výzvu príjemcu poplatku preukázať zaplatenie poplatku podľa tohto zákona najviac za obdobie posledných troch rokov. (3) Platiteľ poplatku podľa § 4 písm. a), ktorý je oslobodený od povinnosti platiť poplatok, je povinný na výzvu príjemcu poplatku preukázať dôvod oslobodenia od povinnosti platiť poplatok; platiteľ poplatku, ktorý si uplatňuje zníženie sadzby poplatku, je povinný na výzvu príjemcu preukázať dôvod zníženia sadzby poplatku. (4) Ak príjemca poplatku zistí, že platiteľ poplatku nesplnil povinnosť podľa § 9 ods. 1 až 3, bez zbytočného odkladu ho vyzve na splnenie povinnosti. (5) Ak platiteľ poplatku nesplní povinnosť podľa § 9 ods. 5 alebo 7, príjemca poplatku bez zbytočného odkladu najneskôr však do šiestich mesiacov od nesplnenia povinnosti vyzve platiteľa poplatku na jej splnenie. (6) Ak si platiteľ poplatku nesplní týmto zákonom ustanovenú povinnosť ani na výzvu podľa odsekov 2 až 5, príjemca poplatku oznámi túto skutočnosť príslušnej obci. § 11Pokuty (1) Na konanie o pokutách podľa tohto zákona je príslušnýá obvodný úrad obec v územnom obvode v mieste trvalého pobytu, miesta podnikania alebo sídla ktorej má platiteľa poplatku uvedenéhoý v oznámení podľa § 10 ods. 6 trvalý pobyt, miesto podnikania alebo sídlo. (2) Obvodný úradbec uloží platiteľovi poplatku podľa § 4 písm. a), ktorý nesplnil povinnosť podľa a) § 9 ods. 5 pokutu do 3 000 Sk, b) § 10 ods. 2 alebo 3 pokutu do 1 000 Sk. (3) Obvodný úrad uloží platiteľovi poplatku podľa § 4 písm. b), ktorý nesplnil povinnosť podľa a) § 9 ods. 7 pokutu do sumy 4 000 Sk, b) §10 ods. 2 alebo 3 pokutu do sumy 2 000 Sk. (4) Obvodný úrad uloží platiteľovi poplatku podľa § 4 písm. c), ktorý nesplnil povinnosť podľa a) § 9 ods. 7 pokutu do sumy 6 000 Sk, b) §10 ods. 2 alebo 3 pokutu do sumy 3 000 Sk. (5) Pri ukladaní pokút podľa odseku 2 až 4 sa prihliada najmä na závažnosť porušenia povinnosti a dĺžku trvania protiprávneho stavu. (6) Pokutu podľa odseku 2 až 4 možno uložiť do jedného roka odo dňa, keď sa obvodný úrad o porušení povinnosti dozvedela, najneskôr však do troch rokov odo dňa, keď k porušeniu povinnosti došlo. (7) V rozhodnutí o pokute obvodný úrad zároveň určí aj lehotu na splnenie povinnosti, za porušenie ktorej sa pokuta ukladá. (8) Na konanie o pokutách sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní,[16]) ak tento zákon neustanovuje inak. (9) Výnosy z pokút sú príjmom štátneho rozpočtuobce; poplatky získané na základe výkonu rozhodnutia sú príjmom príjemcu poplatku. § 12 Evidencia platiteľov poplatku (1) Príjemca poplatku vedie na účely tohto zákona evidenciu platiteľov poplatku, ktorá obsahuje a) meno, priezvisko, rodné číslo, adresu trvalého pobytu, korešpondenčnú adresu, odberné miesta viažuce sa na byt, skutočnosť zakladajúcu oslobodenie spod povinnosti platiť poplatok a skutočnosť zakladajúcu zníženie sadzby poplatku platiteľa poplatku podľa § 4 písm. a), b) obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania, identifikačné číslo a počet zamestnancov platiteľa poplatku podľa § 4 písm. b) a c), c) deň vzniku povinnosti platiť poplatok, deň zmeny povinnosti platiť poplatok podľa tohto zákona a dôvod vzniku alebo zmeny povinnosti platiť poplatok. (2) Osoby, ktoré vlastnia alebo spravujú evidenciu odberateľov alebo odberných miest elektriny, sú povinné na účely vytvárania a aktualizácie evidencie platiteľov poplatku podľa odseku 1 písm. a) bezodplatne mesačne poskytovať príjemcovi poplatku tieto údaje o odberateľoch elektriny v domácnosti: meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu, rodné číslo, počet odberných miest a ich adresy, a to bez ohľadu na spôsob úhrady nákladov za elektrinu. (3) Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny na požiadanie poskytuje príjemcovi poplatku potrebnú bezodplatnú súčinnosť na účely vytvárania a aktualizácie evidencie platiteľov poplatku podľa odseku 1. § 5 ods. 1 a § 6 ods. 5 písm. b). (4) Sociálna poisťovňa na požiadanie poskytuje príjemcovi poplatku potrebnú bezodplatnú súčinnosť na účely vytvárania a aktualizácie evidencie platiteľov poplatku podľa odseku 1§ 6 ods. 5 písm. a) a na účely kontroly počtu zamestnancov platiteľov poplatku podľa § 4 písm. b) a c). (5) Príjemca poplatku a obce si poskytujú za účelom výberu a vymáhania poplatku vzájomnú súčinnosť . (6) Osobné údaje získané podľa tohto zákona podliehajú ochrane osobných údajov podľa osobitného zákona; využívať ich môže len príjemca poplatku a poverená osoba (§ 13) a len na účely tohto zákona. § 13 Poverená osoba Príjemca poplatku môže zmluvne poveriť inú osobu výberom poplatku a kontrolou plnenia povinností podľa tohto zákona. § 14 Povinnosti príjemcu poplatku (1) Príjemca poplatku je povinný informovať verejnosť o povinnostiach podľa tohto zákona najmä na svojej internetovej stránke a prostredníctvom vlastného vysielania. (2) Príjemca poplatku je povinný zabezpečiť dostupnosť tlačív podľa tohto zákona, a to najmä na svojej internetovej stránke a prostredníctvom distribúcie tlačív na obce alebo iné vhodné miesta prístupné verejnosti na celom území Slovenskej republiky. § 15 Vzťah k medzinárodným zmluvám Ustanovenia tohto zákona sa nepoužijú, ak medzinárodná zmluva, ktorá bola ratifikovaná a vyhlásená spôsobom ustanoveným zákonom, ustanovuje inak. § 165 Prechodné ustanovenia (1) Tam, kde sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch používa pojem „koncesionársky poplatok“, rozumie sa tým „rozhlasový poplatok a televízny poplatok“. (1) Pokiaľ doterajšie predpisy používajú pojem „koncesionársky poplatok“, rozumie sa ním poplatok podľa tohto zákona. (2) Na platiteľa poplatku podľa doterajších predpisov, ktorému vznikla povinnosť platiť poplatok podľa tohto zákona sa nevzťahuje povinnosť podľa § 9 ods. 1 písm. a) a § 9 ods. 2 písm. a); platiteľ poplatku podľa doterajších predpisov poskytne príjemcovi poplatku, za účelom aktualizácie evidencie platiteľov poplatku podľa § 12, súčinnosť. (3) Právne úkony urobené pred nadobudnutím účinnosti tohto zákona sa posudzujú podľa doterajších predpisov, nároky na poplatky z omeškania, ktoré z nich vznikli nadobudnutím účinnosti tohto zákona zanikajú. (2) .......................... § 175 Zrušovacie ustanovenie Zrušuje sa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 212/1995 Z. z. o koncesionárskych poplatkoch a o zmene zákona č. 468/1991 Zb. o prevádzkovaní rozhlasového a televízneho vysielania v znení neskorších predpisov v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky číslo 320/1996 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky číslo 225/1996 Z. z., zákona číslo 188/1999 Z. z., zákona číslo 195/2000 Z. z. a zákona číslo 241/2003 Z. z. Čl. II Zákon č. 515/2003 Z. z. o krajských úradoch a obvodných úradoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 333/2004 Z. z. a zákona č. 36/2005 Z. z. sa dopĺňa takto: V § 4 ods. 3 sa za slovo „vozidiel4)“ vkladá čiarka a slová „rozhlasového poplatku a televízneho poplatku4a)“. Poznámka pod čiarou k odkazu 4a znie: „4a) Zákon č. ..../2005 Z. z. o rozhlasovom poplatku a televíznom poplatku a o doplnení zákona č. 515/2003 Z. z. Čl. III § 1 Účinnosť Tento zákon nadobúda účinnosť .............. 2006. [1] ) Zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase. [2] ) Zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii. [3] ) Napríklad § 5 ods. 1 zákona č. 619/2003 Z. z., § 5 ods. 1 zákona č. 16/2004 Z. z., § 18 ods. 2 písm. e) zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách. [4] ) § 2 písm. b) bod 25. zákona č. 656/2004 Z. z. o energetike a o zmene niektorých zákonov. [5] ) § 2 písm. b) bod 17. zákona č. 656/2004 Z. z. [6] ) § 43b ods. 4 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. [7]) § 2 ods. 2 písm. b) a c) zákona č. 513/1991 Zb. obchodný zákonník [8]) § 51 a 57 zákona č. 195/1998 Z. z. o sociálnej pomoci v znení neskorších predpisov [9] § 2 ods. 1 Obchodného zákonníka. [10] § 21 ods. 4 Obchodného zákonníka. [11] ) Napríklad zákon č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisoch, zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov, zákon č. 73/1998 Z. z. o štátnej službe príslušníkov Policajného zboru, Slovenskej informačnej služby, Zboru väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky a Železničnej polície v znení neskorších predpisov. [12]) Zákon č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov. [13]) § 6 a nasl. zákona č. 610/2003 o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. [14])§ 65 až 73 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov. [15]) § 1 a § 10 ods. 1 zákona č. 599/2003 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov. [16]) Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisoch. [17]) Zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
Vyhodené peniaze
VÝROKY TÝŽDŇA
"Veď to vysiela čiernobielo ! Bože, nevšimol som si ten prepínač na farbu !" "Máme iba rádio ! (v pozadí : Ocko, poď sa pozrieť , United práve dali gól !/" " Nepozerám televíziu . tá je pre môjho psa. ozerá ju iba on, ale neplatím za neho ! " "To nie je televízor, to je akvárium ! "Pes nám zjedol licenciu a teda neviem kedy vypršala". Takže- pokuta za £1,000 + licencia za £126.50." Výhovorky prichytených neplatičov televíznych koncesií v Severnom Írsku "Ľudia to často zle interpretujú. Nejde o to, že žena nesmie pri pôrode vydávať žiadny zvuk, ale mala by sa pokúšať porodiť v tichosti." Scientológ a herec Tom Cruise v televíznej talkshow Barbary Waltersovej.
"Keď zmaturoval Samo Tomeček, zmaturujem aj ja." Martina Šindlerová
"Treba zistiť, či to nebolo zinscenované "
Predseda SMK Béla Bugár o videohite Pavla Ruska a Ivety Henzélyovej
"To čo naznačujete je nechutné. Ja som 15 rokov v politike, ale na takúto nízkosť som si nezvykol."
Minister vnútra Vladimír Palko odmietol možnosť, že policajné akcie sú preto, aby sa policajti nemohli zúčastniť na proteste
"Takéto záležitosti vecou právneho štátu a demokracie. Vedúci odborového zväzu polície porušil svoju úlohu, a jeho nadriadený, minister vnútra, mu preto uložil trest. Som na úspechy Slovenska pod vedením vlády Mikuláša Dzurindu a hoci sa Slovensko stále môže zlepšovať, spomínaný problém neexistuje. Vyzývam Vás, aby ste hlasovali proti ."
Europoslanec Peter Šťastný v Európskom parlamente odvolaní slovenského predsedu Odborového zväzu polície
1. 12. 2005
Barbara Walters's "10 Most Fascinating People of 2005"
Barbara Walters a Tom Cruise
Paradox dňa
President Bush addresses the U.S. Naval Academy in Annapolis, Maryland.
Yours, Michael Moore
Pod lampou KDH ?
Oznam pre dlžníkov
Farebná Dajana- výsledky
Súťaž o najhoršiu slovenskú televíznu reláciu za rok 2005.
POWERED BY
Celkovo sa súťaže zúčastnilo 1805 z vás ,premilených čitateľov. Vy ste rozhodli, vy ste majitelia tohto blogu, jeho akcionári. Aj preto som do nového Zákona o rozhlasovom poplatku a televíznom poplatku jemnou dekompozíciou zakomponoval svoju maličkosť. Preto ho plne podporujem !
Teraz k výsledkom :
1. miesto -Odpovede z obrazovky-STV 361/20% Relácia si zopakovala svojim nezameniteľým čarom minuloročné víťazstvo.Odpovede si opäť zaslúžia osobitnú cenu poroty za nápadité miešanie pojmov a dojmov. Cenu venuje aj Rada STV, ktorá dva razy odporúčala Richardovi, aby ju, preboha, nevysielal. A keď, tak inak. Ale radšej nie.
2. miesto-
Mojsejovci- Markíza- 274/15% Pôvodne suterén, to sme však nevedeli, čo príde. Po iných skúsenostiach vcelku inteligentná zábava. Braňo, na zdravie a do dna ! 3 .miesto-Peniaze na ruku- STV -227/13% Škoda hovoriť. Richard však poslúchol po prvý raz Radu STV. Chýbať mi bude frekvencia žmurkania Andrey Ušiakovej. Naposledy som nameral 112 za minútu. NEUVERITEĽNÉ ! Overte si . Ako hovoria inzeráty, neobanujete !4. miesto-Vyvolení - TV JOJ -182/10% Týmto sa chcem poďakovať bývalému ministrovi kultúry SR Milanovi Kňažkovi za usporiadanie Dní českej kultúry.
5. miesto-
Blesk- STV -180/10% Tak blbé, ako sa len dá. Napriek spolupráci s bulvárom sledovanosť mizivá. Alebo práve preto ?
6. miesto-Televízne noviny- Markíza - 174/10%
Za niektorými šotmi je mi smutno. Nevidieť Paľa štyri krát za desať minút, jednoducho smútok v duši sa mi rozlieva. Ale čierny oznam, sledovaný 12 % divákov stál za to !
7. miesto-
Big Brother - Markíza -171/9% Aj tak nás sleduje !8. miesto-
Všetci na palubu- TV Nautik -84/5% Neopakovateľné, pripomínajúce začiatky čiernobieleho vysielania. Šarmantná moderátorka.Zvyšok relácií je zanedbateľný... Relácia Pre a proti Slovenskej televízie dostáva osobitnú cenu denníka Daily Jihad za koncepciu a moderovanie. Cenu si možno prevziať u His Excellency Comrade Engineer Mohammad Naji Otri ,Shahbandar Street,Damascus, Syria.
Vo februári nás čaká Súťaž o Najtrápnejšiu CELEBRITU Televíznej Obrazovky 2005 ako ilegálna sprievodná akcia OTO 2005
Váš Sanchez Illich Ramirez CARLOS
30. 11. 2005
SuperStar SK vs. Svet Again
KONCESIA-Rybníček and Rezník or Rezník and Rybníček
MEDIA NEWS
SRO,s.r.o. 13
Rozhlasová rada dnes v prvom hlasovaní v poradí druhej voľby generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu nového šéfa rozhlasu nezvolila. Do druhého kola hlasovania, ktoré bude 14. decembra, postúpil Ľuboš Machaj so šiestimi hlasmi a Jaroslav Rezník s piatimi hlasmi. Ostatní kandidáti dostali menej ako tri hlasy.
Apage Satanas
To. čo sa odohralo v relácii Správy a komentáre 22.11. Biskupi - Pozor na niektoré hnutia ,za účastí hostí ako Ondrej Garaj / Ekumenická spoločnosť pre štúdium siekt/ a Jozef Kováčik /riaditeľ Tlačovej kancelárie KBS/, som už dho nemal možnosť vidieť. Možno tak v roku 1989 . Nejde ani tak o hnutia Nazaret a Betánia / členovia hnutí si museli pýtať na všetko dovolenie od vodcu. A aj to, čo si majú kúpiť do obývačky a koľko majú mať detí a mnohí členovia sa uzavreli a prestali sa stretávať s ostatnými katolíkmi /. Šok prišiel neskôr . Za nebezpečné sekty, bez vysvetlenia a oponentúry boli označene :
Alternatívna medicína, Apokalyptické kulty , Astrológia, Bhagwan Sri Rajneesh (Osho) , Biotronika , Bratstvo Himawanti , Cirkev Ježiša Krista svätých neskorších dní (mormoni) , Cirkev zjednotenia (munisti), Damanhur , Ezoterika a okultizmus , Hare Krišna hnutie (ISKCON) , Herbalife , Hnutie Grálu, Homeopatia, Charizmatické hnutie , Joga, Kineziológia , Makedonová, N. L. , Most k slobode , New Age , Psychotronika, Raëliánske hnutie, Reinkarnácia , Reiki , Rodina lásky (Deti Božie), Sahadža joga , Satanizmus , Scientologická cirkev , Silvova metóda , Svedkovia Jehovovi , Šrí Činmoj , Transcendentálna meditácia, UFO. Nuž, spletené hrušky s jablkami. Redaktor Závodský nedal priestor oponentom a spolu s predstaviteľmi cirkvi ako jedinými hosťami všetky uvedené hnutia dal do jedného vreca- nebezpečné sekty.
Potom sa vlastne stáva to , čo logicky musí nasledovať. Do Rádia Lumen sa dovolala vystresovaná babička a pýtala sa, či smie zbierať liečivé bylinky a či to nie je v rozpore s katolíckou vierou, keďže táto cirkev aj liečenie bylinkami zaraďuje medzi alternatívne a teda satanské. / mail od diváka / . Ako koncesionár sa pýtam,prečo sa môžu beztrestne šíriť aj čiastočné bludy ži za verejné peniaze.
NEPORAZILO BY VÁS ?
29. 11. 2005
Absolútna neznalosť
Ideálni kandidáti
MEDIA NEWS
Peniaze na ruku končia Slovenská televízia od 1. februára končí s vysielaním súťaže Peniaze na ruku. Generálny riaditeľ televízie Richard Rybníček dnes o tom informoval členov Rady STV. "Je to najbližší možný termín vzhľadom na konštrukciu zmluvy a 90-dňovú výpovednú lehotu," uviedol po rokovaní pre agentúru SITA predseda rady Miroslav Kollár. Milan Materák stiahol kandidatúru Rozhlasová rada dnes začala verejné vypočúvať kandidátov na generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu. Doobeda predstavili projekty rozvoja verejnoprávneho rozhlasu v najbližších piatich rokoch traja kandidáti - bývalý riaditeľ SRo, dnes pracovník ministerstva kultúry Jaroslav Rezník, riaditeľ Okresného bytového družstva v Poprade Marián Tropp a bývalý šéfredaktor Rádia Slovensko, hovorca ministerstva zdravotníctva Karol Farkašovský. Predseda rady Michal Dzurjanin informoval, že Milan Materák, ktorého rada mala vypočuť v stredu ako posledného, svoju kandidatúru stiahol. Big Brother go home ! Veľká časť amerických divákov si praje, aby sa programy ako Big Brother stratili z televíznych obrazoviek. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Russell Research týkajúcej sa povahy sledovaných televíznych programov v Amerike. Výskumu sa zúčastnilo 513 rodičov, ktorí majú deti vo veku medzi 2 až 17 rokov. Až 81 percent Američanov je znepokojených tým, aké programy pozerajú ich deti. Väčšina respondentov si myslí, že najlepším spôsobom ako ochrániť deti od toho, čo by nemali vidieť, je väčšia zaangažovanosť rodičov. Naproti tomu len deväť percent rodičov považuje za nutné, aby vláda zasahovala do programových štruktúr jednotlivých televíznych staníc.
Podpora Rady STV
MEDIA NEWS
KONCESIA-Jarjabek and Zmajkovičová and Čaplovič
Prinášame Vám tretí diel seriálu "Môj Zákon o koncesionárskych poplatkoch ". Dnes z dielne tvorivého tria Jarjabek, Zmajkovičová a Čaplovič
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY III. volebné obdobie Návrh Zákon Z .... 2004, ktorým sa dopĺňa zákon č. SR č. 212/1995 Z.z. o koncesionárskych poplatkoch Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone: Čl. I Zákon č. 212/1995 Z.z. v znení neskorších predpisov o koncesionárskych poplatkoch sa mení a dopĺňa takto: § 4 sa vypúšťa § 5, ods. 1 znie: Vyberateľom poplatkov je príjemca poplatkov. § 5, ods. 2 znie: Slovenský rozhlas a Slovenská televízia nie sú oprávnené pohľadávky voči koncesionárom odpredať, poskytnúť ako bankovú alebo inú garanciu, ako aj inak ich prevádzať na tretie subjekty. § 5, vkladá sa: (5) Poplatok z omeškania môže Slovenský rozhlas a Slovenská televízia účtovať na ťarchu platiteľa, ak do 30 dní po doručení písomnej výzvy podľa § 8, ods. 2 neuhradí dlžnú čiastku, alebo neprejaví vôľu splatiť ju v primeranej lehote, alebo nedoručí vyberateľovi poplatkov dokumenty preukazujúce neoprávnenosť vymáhania takéhoto poplatku. § 9, ods. 2: bodka na konci sa nahrádza bodkočiarkou a vkladá sa text: celková výška poplatku z omeškania pre jedného príjemcu nemôže prekročiť v prípade koncesionára - fyzickej osoby sumu rovnajúcu sa trojnásobku priemernej mesačnej mzdy podľa výpočtu Štatistického úradu a v prípade koncesionára – právnickej osoby sumu rovnajúcu sa dvadsaťnásobku priemernej mesačnej mzdy podľa výpočtu Štatistického úradu . § 9, ods. 3: číslovka 5 000 sa nahrádza číslovkou 500 a číslovka 15 000 sa nahrádza číslovkou 1 500. Čl. II Tento zákon nadobúda účinnosť 1. marca 2006. Dôvodová správa Všeobecná časť Platný Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 212/81995 Z.z. v znení neskorších predpisov o koncesionárskych poplatkoch upravuje podmienky platby poplatkov, ktorými občania v rozhodujúcej miere financujú poskytovanie služieb verejnoprávnych médií, Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie. Zákonom č. 241/2003 Z.z. z 19. júna 2003 Národná rada upravila výšku koncesionárskych poplatkov i výšku poplatkov z omeškania a umožnila verejnoprávnym inštitúciám ako príjemcom týchto poplatkov, aby ich výberom poverili tretiu osobu. Praktická skúsenosť ukazuje, že stanovené sadzby poplatkov z omeškania sú neúmerne tvrdé a zanedbaná platba vo výške niekoľko sto korún sa sankciami zvyšuje do astronomických výšok, pričom vyberanie koncesionárskych poplatkov a poplatkov z omeškania obchodnými partnermi verejnoprávnych inštitúcií vyvoláva podozrenie, že poplatky z omeškania v konečnom dôsledku netvoria príjem oprávneného príjemcu, ale vylepšujú bilanciu vyberateľa poplatkov. Navrhovaná novelizácia komplexne rieši tento problém tak, že vylučuje možnosť odpredať vymáhanie koncesionárskych poplatkov, alebo inak nakladať s takýmito účtovnými pohľadávkami. Obe verejnoprávne inštitúcie disponujú dostatočnými právnymi a administratívnymi kapacitami, aby si zabezpečili inkasovanie koncesionárskych poplatkov priamo. Novelizácia navrhuje definovať maximálnu hornú hranicu poplatku z omeškania vo výške trojnásobku priemernej mesačnej mzdy v prípade fyzických a dvadsaťnásobku v prípade právnických osôb. Súčasne sa znižuje neúmerne vysoká základná sadzba poplatku z omeškania. Novelizácia ďalej jasne stanovuje, že je povinnosťou príjemcu najskôr platiteľa na omeškanie upozorniť a až následne siahnuť po sankciách účtovaním poplatku z omeškania. Predložený návrh zákona nebude mať vplyv na štátny rozpočet, ani na rozpočty obcí a vyšších územných celkov. Predložený návrh zákona nebude mať vplyv na životné prostredie. Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Osobitná časť K Čl. I Možnosť odpredať vymáhanie omeškaných koncesionárskych poplatkov spôsobuje netransparentnosť procesu ich vymáhania – možno predpokladať, že zo zákona určení príjemcovia koncesionárskych poplatkov odpredávajú pohľadávky za cenu, kalkulovanú na základe ich nominálnej hodnoty, bez započítania sankčných poplatkov z omeškania. V konečnom dôsledku je tak pre obchodnú spoločnosť, ktorá pohľadávky od verejnoprávnych inštitúcií odkúpi, výhodné nereklamovať zaplatenie dlžnej čiastky, ale počkať, kým vysoké sankčné poplatky nedosiahnu astronomickú výšku a následne si exekúciou dlžníka zabezpečiť neoprávnený vysoký zisk. Zákonodarca pri tvorbe Zákona č. 212/1665 Z.z. v znení neskorších predpisov jasne deklaruje, že účelom vyberania koncesionárskych poplatkov je financovanie činnosti verejnoprávnych médií. Preto navrhnutá novelizácia zákona vracia kompetencie inkasovať tieto poplatky (vrátane poplatkov z omeškania) na Slovenský rozhlas a Slovenskú televíziu a odníma verejnoprávnym inštitúciám nakladať s pohľadávkami koncesionárov podľa obchodného práva. Národná rada Slovenskej republiky pred dvoma rokmi nedomyslela dopady stanovených vysokých poplatkov z omeškania platieb koncesionárskych poplatkov. Ak je mesačný koncesionársky poplatok v prospech Slovenského rozhlasu zákonom stanovený na 40.- Sk, ale sankcia za každý i začatý mesiac v prípade právnickej osoby, napríklad živnostníčky – kaderníčky dosahuje 15 000.- Sk, znamená to, že sankcia je 3 750-násobok základnej dlžnej čiastky. Občania upozorňujú, že dochádza k situáciám, keď pre omeškanie sa s platbou z dôvodu sťahovania a podobne za jediný mesiac, spôsobuje po dvoch rokoch astronomickú sankciu 120 tisíc v prípade fyzickej osoby, ale i niekoľko miliónov v prípade právnických osôb, ktoré majú riadne registrovaných viac rozhlasových alebo televíznych prijímačov (pri dvoch rozhlasových a dvoch televíznych prístrojoch, čo je obvyklé napríklad v malých vidieckych pohostinstvách, môže jednomesačný výpadok platby (280.- Sk) za dva roky spôsobiť dlh vo výške 1 440 000.- Sk. Tu už ide o neuveriteľný vyše päťstotisícnásobok(!) dlžnej čiastky! Novelizácia preto navrhuje stanoviť hornú hranicu poplatkov z omeškania a to vo výške trojnásobku priemernej mesačnej mzdy podľa metodiky Štatistického úradu pre fyzické osoby a dvadsaťnásobku pre právnické osoby a umožňuje účtovať tieto poplatky z omeškania len po upozornení platiteľa, že príjemca eviduje jeho omeškanie. K Čl. II Navrhujeme účinnosť zákona od 1. marca 2006. DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI návrhu zákona s právom Európskej únie Navrhovatelia zákona: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Dušan Jarjabek, Renáta Zmajkovičová a Dušan Čaplovič Názov návrhu zákona: Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 212/1995 o koncesionárskych poplatkoch V práve Európskej únie je problematika návrhu zákona: neupravená Návrh zákona svojou problematikou: nepatrí medzi prioritné oblasti aproximácie práva uvedené v čl. 70 Európskej dohody o pridružení a svojou problematikou nepatrí ani medzi priority odporúčané v Bielej knihe Charakteristika právnych noriem Európskej únie, ktorými je upravená problematika návrhu zákona: bezpredmetné Vyjadrenie stupňa kompatibility s právnou normou Európskej únie: bezpredmetné