21. 3. 2009
Sobotnonedeľné rezne a káva



20. 3. 2009
MEDIA NEWS





VÝROKY TÝŽDŇA
19. 3. 2009
MEDIA NEWS



Pre tri štvrtiny miléniovej generácie, teda ľudí vo veku od 14 do 25 rokov, je počítač väčší zdroj zábavy ako televízia. V porovnaní s ostatnými generáciami trávia o tretinu menej času sledovaním televízie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte o postavení médií, ktorý realizovala nezávislá prieskumná agentúra Harrison Group na vzorke 8 824 ľudí vo veku od 14 do 75 rokov žijúcich v Brazílii, Nemecku, Japonsku, Veľkej Británii a USA v septembri a októbri 2008. Miléniová generácia je vo všetkých uvedených krajinách bez rozdielu kultúry rýchlo prispôsobivá a má podobné záujmy v oblasti médií. Najaktívnejšia je v počítačových hrách, hudbe a používaní internetu ako formy sociálneho kontaktu. Osemdesiat percent respondentov miléniovej generácie pravidelne vyhľadáva, sťahuje a počúva hudbu na internete, 73 percent mladých pravidelne nadväzuje on-line kontakty prostredníctvom sociálnych sietí či diskusných miestností. Pre takmer 60 percent týchto ľudí a tretinu všetkých respondentov je vhodným zdrojom zábavy i mobilný telefón. Najčastejšie ho používajú na fotografovanie a posielanie esemesiek. V Japonsku je však bežnejšia komunikácia prostredníctvom e-mailu. Z prieskumu ďalej vyplýva, že vo všetkých piatich krajinách zostáva najobľúbenejším "prehrávačom videí" televízia. Čoraz väčšiu popularitu si získavajú aj osobné počítače, mobilné telefóny a ďalšie prenosné prehrávače. Najväčší vplyv na ľudí má televízna reklama. Až za ňou má miesto reklama v časopisoch, novinách a na internete. Rozhlasová reklama skončila na piatom mieste. Agentúru SITA o tom informoval Tomáš Kočí zo spoločnosti Omnipublic.


SLOVAK FREE MEDIA


Pokuty naše každodenné

Copyright © TASR 2009
Zomrela Natasha Richardson

18. 3. 2009
TASR NEWS

STV NEWS


TOP OF THE POPS
TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY -Markíza -15.3.2009; 2.Ordinácia v ružovej záhrade III. (10.) -Markíza -12.3.2009 ;3.*DNES- Markíza -9.3.2009; 4. *Počasie -Markíza -15.3.2009 ; 5. Ordinácia v ružovej záhrade III. (9.) -Markíza -10.3.2009 ; 6. *NOVINY TV JOJ- TV JOJ -15.3.2009 ; 7.*Športové noviny- Markíza -15.3.2009; 8. Osobnosť televíznej obrazovky 2008- Jednotka -11.3.2009 ; 9. Aj múdry schybí -Markíza -13.3.2009 ;10. *Krátke TN -Markíza -14.3.2009; 11.SUSEDIA- Markíza -9.3.2009 ; 12. Na pokraji smrti -Markíza- 14.3.2009; 13. *Panelák -TV JOJ -9.3.2009; 14. PROMINENTI -Markíza- 15.3.2009 ;15. Pošta pre teba -Jednotka -14.3.2009 ; 16. Smotánka -Markíza- 14.3.2009 ; 17. *NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ- 9.3.2009; 18. ŠPORT- TV JOJ -9.3.2009; 19. Lampáreň -Markíza -15.3.2009 ; 20.Kutyil s.r.o. II.- TV JOJ- 9.3.2009
Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV
17. 3. 2009
SLOVAK MEDIA NEWS


MEDIA NEWS



Vlastník najvýznamnejších gruzínskych opozičných novín Georgian Times dnes oznámil, že zastaví ich publikovanie v dôsledku zastrašovania jeho rodiny zo strany miestnych úradov. Malchaz Gulašvili povedal, že 13. marca zastavili ozbrojení policajti auto, ktoré šoféroval jeho syn, a prehľadali ho. Ako upresnil, prehliadka mala byť odplatou za to, že jeho noviny sú v opozícii voči prezidentovi Michailovi Saakašvilimu, a uviedol, že išlo o najnovší znak smerovania k autoritárstvu v Gruzínsku. "Toto je psychologický teror," podotkol vydavateľ na tlačovej konferencii. "Prečo nám nepovedia, že v Gruzínsku je diktatúra a prestanú vytvárať ilúziu, že krajina je demokratická," dodal. Odporcovia Saakašviliho ho obviňujú, že obmedzuje slobodu médií a že vyprovokoval minuloročnú katastrofálnu vojnu, keď Rusko vyslalo tanky a vojakov v reakcii na gruzínsky útok na separatistický región Južné Osetsko. Gulašvili ďalej dodal, že ďalšie publikácie vrátane anglickej verzie Georgian Times budú naďalej vychádzať. Gruzínske ministerstvo vnútra uviedlo, že nevie o prehľadaní auta Gulašviliho syna, odmietlo akúkoľvek možnú politickú motiváciu. Zdroj: Reuters

