
30. 5. 2009
Britain's Got Talent - Susan Boyle druhá !

Zomrel Waldemar Matuška
SLOVAK FREE MEDIA
Nový tlačový zákon, ktorý umožnil žiadať noviny o opravu či uverejnenie odpovede na článok, počas prvého roka jeho platnosti využilo menej ľudí a firiem, ako médiá očakávali. Tejto možnosti sa najviac domáhali politici, úrady a podniky, médiá dostali celkovo stovky žiadostí. Mnohé však nespĺňali formálne náležitosti, preto sa nimi nezaoberali.
"Len okrajová časť tých podnetov je od bežného občana," povedal ČTK predseda Združenia vydavateľov periodickej tlače Miloš Nemeček. "Drvivá väčšina je od politických ´celebrít´. V tituloch, ktoré sú ekonomicky orientované aj od ekonomických celebrít, alebo od firiem a potom v populárnejších tituloch aj od takzvaných celebrít," dodal.
Zákon novinám, časopisom a tlačovým agentúram priniesol povinnosť od 1. júna 2008 uverejňovať tiež odpovede dotknutých strán aj na pravdivé články. Nemeček poznamenal, že obavy novinárov z dopadov zákona sa naplnili len sčasti.
Podľa štúdie Fakulty masmédií Bratislavskej vysokej školy práva, ktorá mala k dispozícii údaje od denníkov Sme, Pravda a Hospodárske noviny, odpoveď alebo opravu požadovali najmä politici, úrady, miestna samospráva, právne kancelárie, záujmové skupiny a podniky.
Medzi prvými nové možnosti tlačového zákona využili politici vládnych strán. Napríklad koaličná ĽS-HZDS požiadala o opravu komentára denník Sme. Ten ju uverejnil, avšak s vlastným komentárom, keďže uznal len jedno chybné tvrdenie. Premiér Robert Fico (Smer-SD) zase uspel s požiadavkou o opravu zverejneného rozhovoru, ktorý poskytol Hospodárskym novinám.
"Bolo podstatne viacej žiadostí o opravu a odpoveď, ale nebolo ich až toľko, koľko sme sa obávali," poznamenal Nemeček. Napríklad denník Sme podľa štúdie dostal pred prijatím zákona len zopár žiadostí a desať mesiacov po tom ich už narátal 50. Množstvo stanovísk však noviny nezverejnili. "Zákon umožnil odmietať tieto žiadosti, pokiaľ nie sú v súlade so zákonom a to je vo veľkom množstve prípadov," podotkol Nemeček.
Podľa štúdie žiaden zo spomínaných denníkov neodmietol uverejniť opravu na faktickú chybu v článku. "Väčšina takých sa totiž nepodáva formálnou žiadosťou podľa zákona, ale neformálne - telefonicky či elektronickou korešpondenciou s redakciou," uviedol autor štúdie Branislav Ondrášik.
Zákon počas jeho schvaľovania vyvolal kritiku vydavateľov, opozície a medzinárodných organizácií pre možné ohrozenie slobody tlače. Denníky proti nemu dvakrát protestovali na titulných stranách.
Budúcnosť zákona však môže zvrátiť Ústavný súd, keďže ho opoziční poslanci napadli pre jeho údajnú protiústavnosť. Termín rozhodnutia súdu však zatiaľ známy nie je.
Copyright © ČTK 2009
Film Festival Zlín 2009
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
STV NEWS

Slovenská televízia odvysiela prvýkrát vo svojej histórii sv. liturgiu z Bratislavskej gréckokatolíckej eparchie.
Pri príležitosti sviatku Svätej Päťdesiatnice - Zostúpenia svätého Ducha, ktorú kresťania slávia v nedeľu 31. mája 2009, odvysiela o 10:30 h na Dvojke priamy prenos Archijerejskej Božskej liturgie sv. Jána Zlatoústeho z Katedrálneho chrámu Povýšenia vznešeného a životodarného kríža v Bratislave. Slúžiť bude bratislavský eparcha Mons. Peter Rusnák a liturgiu bude sprevádzať chrámový zbor Gréckokatolíckej farnosti Bratislava Chrysostomos pod vedením Martina Škovieru.
Sviatok Zostúpenia svätého Ducha, ľudovo zvaného Turíce, je spomienkou na udalosť zostúpenia svätého Ducha v podobe ohnivých jazykov na apoštolov zhromaždených v Jeruzaleme počas židovského sviatku Letníc na päťdesiaty deň po zmŕtvychvstaní Ježiša Krista.
29. 5. 2009
VÝROKY TÝŽDŇA
"Eurokampaň sa už začala, akurát že kampaňou proti Slovenskej národnej strane .Je perfektne naplánovaná a niektoré informácie záhadným spôsobom idú z takých miest, z ktorých by sa nemalo vynášať. Je zaujímavé, že po troch týždňoch sa zrazu objavila správa.Vtedy som sa síce trochu rozčúlil, ale vulgárne som policajtke nenadával. Je to celé cielene pripravené. Jedna kauza skončí a hneď druhá vybuchuje a stále tu ide o SNS. To už musí aj slepý vidieť, že ide o kampaň. Apelujem na národniarskych voličov, aby aktivity proti SNS ignorovali. Zrazu ako by bola SNS zodpovedná za všetky hriechy sveta." Ján Slota
"Nevnímam Rusko ako hrozbu, ale ako veľkú, silnú a ambicióznu krajinu, ktorej musíme jednoznačne prikladať väčšiu dôležitosť ako krajinám typu Estónska a Litvy."
Václav Klaus
„Ivete blahoželám k prvému orgazmu a nech si hlavne nepopletie kroky v Let´s Dance. Inak k tomu nemám čo povedať."
Dara Rolins
"Je nezvyklé, nekvalifikované, neslušné až arogantné, útočiť v médiách na prácu sudcov Ústavného súdu, ale aj na morálny kredit sudcov všeobecných súdov, hodnotiť ich ako posadnutých korupciou, úplatkárstvom, osobnými a regionálnymi väzbami s mafiou a páchateľmi závažných trestných činov vôbec. Žiadam tých, ktorí disponujú dôkazmi, že sudcovia, ktorí hlasovali za zrušenie Špeciálneho súdu, boli ovplyvňovaní, boli vyvíjané na nich politické a ústavnoprávne nátlaky, aby tieto mne alebo kompetentným orgánom neodkladne predložili." Ivan Gašparovič
" Pán Janiš by sa mal zamyslieť, koho vlastne zastupuje, keďže vo voľbách na primátora ho nepodporili ani jeho rodinní príslušníci."
Katarína Kližanová Rýsová
"SNS neexistuje. My sme im zástavu ukoristili, oni si ju neustrážili. Nikdy v histórii o ňu neprišli. " Alojz Hlina
"Nehnevajte sa, ale ak má byť nejaká informácia práve v denníku Sme považovaná za akýsi dôkaz, to snáď nemyslíte vážne. Sme drzí, sme otravní, sme klamári. To je náš postoj k denníku Sme. Denníku Sme neverím ani to, že je. K tejto téme bolo povedané všetko, my ideme zatepľovať. Ľudia nie sú zvedaví na tieto kriváctva médií a politikov."
Robert Fico
" Predkrízové odhady toho, koľko je na Slovensku bohatých ľudí boli trochu nadsadené. Mali sme pocit, že keď sami bohatneme, bohatnú všetci. Vzhľadom k dobe, keď Z1 začala, sa jej ekonomika nemôže vyvíjať inak. Je to televízia nie pre masy, ale pre úzku skupinu divákov. Tešili sme sa, ako tam budeme našich kamarátov, ako je Antonín Charouz, nútiť aby tam dával reklamu na mercedes , ako tam budú inzerovať butiky z Parížskej ulice. Z1 má rovnakú cieľovú skupinu, ako predajcovia luxusného segmentu. Ale ono to bohužiaľ nefunguje, predaj luxusného tovaru šiel dolu. Ľudia si teraz nechodia kupovať hodinky za milión, vidím to sám na sebe, musíme šetriť. V Česku je s televíziou ešte jeden problém - čokoľvek sa stane, hneď sa to dostane do vysielania verejnoprávnej spravodajskej ČT24." Patrik Tkáč
V Dubnici nad Váhom sa posrali
Vážení návštevníci.
28. 5. 2009
MEDIA NEWS
Hollywoodska herečka Demi Moore s manželom Ashtonom Kutcherom pravdepodobne pricestujú do Londýna, aby v sobotňajšom finále súťaže Britain's Got Talent podporili internetovú spevácku senzáciu Susan Boyle. Ako informoval spravodajský portál news.bbc.co.uk, prominentný pár pozvala porotkyňa Amanda Holden prostredníctvom mikroblogovacieho systému Twitter. Moore sa totiž zaradila k slávnym fanúšikom 48-ročnej Škótky po jej prvom verejnom vystúpení, ktoré si ľudia na celom svete cez YouTube pozreli vyše 58-miliónkrát.
Amanda Holden sa teda 46-ročnej Moore cez Twitter spýtala, či by nechcela priletieť do Londýna na sobotňajšie finále. Herečka odpovedala, že áno, v prípade, že jej Simon Cowell ponúkne odvoz svojím súkromným lietadlom. Ten napokon hereckému páru ponúkol letenky prvou triedou. "Žiadne súkromné lietadlo? Aj tak je to veľkorysá ponuka! Ďakujem! Aj Simonovi! Kedy je finále?" reagovala Moore na ponuku leteniek.
Víťaz alebo víťazka súťaže Britain's Got Talent vystúpi na tohtoročnej Royal Variety Show pred kráľovskou rodinou a získa 100-tisíc libier (v prepočte vyše 114-tisíc eur).
Spoločnosť Tiscali International Network, bývalá zložka Tiscali Group, dnes oznámila, že jej kúpa spoločnosťou BS Private Equity SpA, jednou z najväčších talianskych private equity firiem, bola dokončená. Keďže spoločnosť je teraz nezávislá od Tiscali Group, zmení svoj názov na "Tinet". BS Private Equity je odhodlaná presadzovať úspešný podnikateľský model spoločnosti Tinet a naďalej bude podporovať jej stratégiu globálneho rastu na veľkoobchodných trhoch s IP a Ethernetom. Navyše, Tinet posilní výkon svojej siete a zlepší zákaznícke podporné služby. Plánuje tiež sprevádzkovať tretie Network Operations Centre (NOC) v Spojených štátoch. "S podporou významnej private equity firmy sme schopný posilniť náš rast na trhu," hovorí Paolo Susnik, generálny riaditeľ spoločnosti Tinet. "A v dôsledku toho tiež môžeme pokračovať v poskytovaní kvalitných služieb našim zákazníkom." Paolo Pendenza, partner BS Private Equity, sa vyjadril: "Investujeme do spoločností, ktoré majú silný vedúci tím a osvedčený, udržateľný podnikateľský model. Je zrejmé, že spoločnosti Tinet nechýba ani jedno, ani druhé. Naše umenie spočíva v tom, že hľadáme spoločnosti, ktoré sú už silné, a pomáhame im využiť ich celý potenciál. Som presvedčený, že naša účasť pomôže spoločnosti Tinet k dosiahnutiu ešte väčších úspechov."
Facebook včera oznámil, že Digital Sky Technologies (DST), jedna z popredných svetových internetových investičných skupín s významnými akciami vo východoeurópskych a ruských internetových spoločnostiach, investovala do Facebooku 200 mil. USD výmenou za prednostné akcie predstavujúce 1,96 % vlastníckeho podielu, ohodnotené na 10 miliárd USD. Spoločnosť DST okrem toho naznačila, že plánuje odkúpiť kmeňové akcie Facebooku v hodnote minimálne 100 mil. USD, čo by zvýšilo likviditu akcií vlastnených súčasnými a bývalými zamestnancami spoločnosti. Podrobnosti tohto plánu by mali byť oznámené v lete. V súlade s bežnou praxou Facebooku, DST nebude zastúpená vo vedení Facebooku a nebude vlastniť špeciálne právo pozorovateľa. "Táto investícia dokazuje pokračujúci úspech Facebooku vo vytváraní celosvetovej sociálnej siete," uviedol generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg. "Ťažko sme pracovali, aby sme na Facebook prilákali viac ako 200 miliónov ľudí – 70 percent za hranicami USA – ktorí jeho prostredníctvom komunikujú s priateľmi, rodinou a spolupracovníkmi. Oslovilo nás množstvo firiem, ale DST ich prevýšili vďaka globálnej perspektíve, ktorú prinášajú – doloženej pôsobivým rastom a finančnými úspechmi ich internetových investícií. Na spoluprácu s tímom DST sa veľmi tešíme." "Naše skúsenosti s investovaním v ostatných regiónoch odhaľujú obrovskú hodnotu, ktorú vytvárajú spoločnosti budujúce sociálne siete, pretože nanovo definujú spôsob, akým ľudia spolu komunikujú," uviedol Yuri Milner, výkonný riaditeľ DST. "Podľa všetkých dôležitých meradiel – užívateľský rast a účasť, technologické inovácie a finančný výkon – je Facebook na podobnej trajektórii, aj keď v oveľa globálnejšom meradle. Veľmi radi investujeme do Facebooku Marka a jeho tímu, pretože robia svet otvorenejší a prepojenejší." Spoločnosť DST, ktorá má sídlo v Londýne a Moskve, je uznávaný investor mnohých úspešných internetových spoločností, pričom vlastní významné podiely v Rusku a vo východnej Európe, napr. v Mail.ru, Forticom a v Kontakte. Hlavné aktíva DST predstavujú viac ako 70 percent všetkých prezretí stránok v ruskom jazyku a jej sociálne siete sú lídrom na trhu vo viac ako 13 krajinách, pričom oslovujú viac ako 350 miliónov ľudí. Spoločnosť DST prevádzkujú traja partneri, ktorí majú zázemie v prevádzke, investíciách a financovaní: Juri Milner, v minulosti generálny riaditeľ Mail.ru, webovej stránky v ruskom jazyku č. 1; Gregory Finger, bývalý šéf moskovskej kancelárie NCH, multimiliardového hedžového fondu; a Alexander Tamas, bývalý šéf oddelenia investičného bankovníctva americkej investičnej banky Goldman Sachs. Vďaka pokrokovému chápaniu príležitostí v oblasti technológií a sociálnych médií je spoločnosť DST pre Facebook výborným partnerom, ktorý mu môže pomôcť otvoriť ďalšie možnosti rastu. 
STVSNSNEWS

Art Film Fest NEWS
Zajac za 66,3 centa
STV NEWS
TOP OF THE POPS

27. 5. 2009
SLOVAK MEDIA NEWS
Novinárom dnes na Úrade vlády SR ponúkli minerálnu vodu s logom Smer proti kríze. Pri dlhom čakaní na záver koaličnej rady síce občerstvenie potešilo, ale vynorila sa otázka, či vládny Smer-SD chce takto novinárov získať na podporu jeho kandidátov vo voľbách do Európskeho parlamentu. Riaditeľ tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR Braňo Ondruš pre agentúru SITA konštatoval, že novinárom chceli poskytnúť počas dvojhodinového čakania aspoň základné občerstvenie. "Keďže rokovanie zvolával Smer-SD, tak minerálky ponúkla novinárom Katka Kližanová-Rýsová."
Hovorkyňa strany Smer-SD Katarína Kližanová-Rýsová pre SITA uviedla, že rokovanie koaličnej rady je straníckou záležitosťou a novinárom chcela poskytnúť aspoň základný komfort. "Tak som si dovolila priniesť minerálku, na ktorej je spomínaná etiketa. Minerálku si dal vyrobiť líder kandidátky strany Smer-SD pre voľby do EP Boris Zala pre potreby svojej kampane." Pripomenula pritom, že novinárom už priniesla "koláče od mamy aj svokry" a dodala, že "žiadny iný zámer, ako poskytnúť novinárom základný komfort, v tom naozaj nebol."
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
V prvom kvartáli 2009 dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie internetových médií hodnotu 6,05 mil. (182 mil. Sk). V porovnaní s prvým kvartálom predchádzajúceho roku ide o 20%-ný nárast.
V prvých troch mesiacoch roku 2008 dosiahla internetová reklama hodnotu 5,03 mil. (151,5 mil. Sk). Najväčší podiel pritom mala tradične bannerová reklama (50,3 %), riadková inzercia (23,9 %) a katalógová inzercia (17,4 %).
„Niekoľkoročné porovnávania prvých kvartálov v príjmoch internetovej inzercie nám dávajú predstavu o vývoji trhu a dlhodobo sa nám potvrdilo, že celoročné nárasty sú zvyčajne vyššie," hovorí Milan Csaplár, Predseda Správnej rady AIM a dodáva:
„Práve v prvom kvartáli zasiahla hospodárska kríza Slovensko najviac. Zadávatelia začali efektívnejšie hospodáriť so svojimi rozpočtami, ale ako naznačujú čísla, internet patrí medzi atraktívne masmédiá a kríza sa ho dotkla najmenej.“
Rich médiá zaznamenali 800 %-ný nárast.
„Aj keď celkové odhadované príjmy za multimediálnu reklamu na internete v tomto roku budú niekde na úrovni pod 1 mil. Eur, všeobecný nárast znamená, že zadávatelia si uvedomili multimediálny faktor internetu. Smelo by som mohol povedať, že sú to prvé náznaky presunu inzertných príjmov z televízneho podielu. Samozrejme v tomto prípade ide o dlhodobý proces,“ myslí si Csaplár.
V rámci monitorovania inzercie prináša Asociácia internetových médií po prvýkrát aj rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví. Podľa očakávania sa na prvom miesta s takmer 23 %-ným podielom umiestnili telekomunikácie. Nasleduje motorizmus (16,8 %) ktorému výdatne pomohlo aj promovanie šrotovného. Prekvapením je tretie miesto pre drogistický tovar a parfumériu (10,6 %), až za touto kategóriou nasledujú finančný sektor (10,1 %). Prvú päťku uzatvára potravinársky tovar(7,8 %). „Dúfame, že zverejnením reklamných príjmov podľa odvetví presvedčíme viac zadávateľov o tom, že reklama na internete má svoje opodstatnenie. Veď už tretie a piate miesto pre drogistický a potravinársky tovar vyvracajú predsudky, že na internete sa nedá efektívne propagovať rýchloobratkový tovar,“ hovorí Milan Csaplár.
AIM funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiž informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ho tvorí 29 členov. Najnovším riadnym členom je spoločnosť Creative Solutions. AIM pribudol aj prvý pridružený člen – spoločnosť ETARGET SE. Objemy za prvý kvartál roka 2008 nahlásilo 18 členov. Objemy za prvý kvartál roka 2009 nahlásilo 26 členov, pričom prvé čísla sú za rok 2004. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIMmonitor, ktoré sa realizuje od januára 2007. Jeho merania sa môžu zúčastniť aj nečlenovia združenia.
Uvedené objemy internetovej reklamy vyjadrujú media-net hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o vyfaktúrovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. V prípade, ak by sa mala určiť gross hodnota, musela by sa k uvedeným hodnotám pripočítať poskytnutá zľava internetových médií ako aj hodnota nepredaného a bartrovaného reklamného priestoru.26. 5. 2009
MEDIA NEWS
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Keby len to...