17. 7. 2010
16. 7. 2010
VÝROKY TÝŽDŇA
"Je potrebné hľadať odpovede na množstvo otázok, napríklad či nebol prezident v deň katastrofy opitý, či nenaliehal na pilota, aby pristál, alebo prečo sa osudný let omeškal o 25 minút. Každopádne však Kaczyński nesie morálnu vinu za to, čo sa stalo, on to celé totiž zorganizoval. Má na rukách krv." Janusz Palikot
„ČT 1 odložila zpravodajské povinnosti na ČT 24 a vesele tak může vysílat jakoukoliv komerci. ČT 2 je pak úplný paskvil. Půl národa se tam podívá na nejkomerčnější fotbal či hokej a pak přepne, neboť pak následuje hudba z respiria pro dva diváky, aby se naplnila kvóta kulturních pořadů. To je koncepce kanálů? Ne, to je jen vytěžování vysílacího času, divák ČT 2 neexistuje, jen divák jednotlivých pořadů. O kanálu ČT 4, kde se za službu veřejnosti hrazenou z poplatků považuje golf a poker, raději nemluvit. Jestli je institut ředitelů kanálů krokem ke skutečné existenci kanálů, to tedy nevím,.Ćeská televize by měla být zrušena". Ladislav Jakl,tajomník prezidenta Ćeskej republiky
„ Prekvapilo nás, že jeden z našich denníkov vo svojom dnešnom vydaní radšej zverejnil nekompletné informácie z minulého týždňa, než by počkal na konečnú verziu finančnej správy. Nie je to fér voči čitateľom, ktorým sa v mene plnenia redakčných termínov dostávajú polovičaté informácie. Naviac celkové náklady na našu kampaň odhadli na 5 mil. eur. Priznávame, naša kampaň bola výrazná, ale žeby bola ešte o štvrtinu nákladnejšia než kampane SDKÚ, SAS, KDH a MOST dohromady? Ak by to nebola informácia v jednom z najčítanejších denníkov na Slovensku, tak by to bolo vtipné.Chápeme, že celkové náklady na kampaň sú pre novinárov aj verejnosť veľmi dôležité, ale ak už chcela redakcia odhadovať koľko nás kampaň stála, mohla ju bez problémov porovnať s kampaňou strany SAS, ktorá podobne ako naša využívala facebook, aktivistov a last minute nákup billboardov. My sme mali naviac televíznu reklamu. Takto by sa dopracovali k číslu okolo 1 milióna eur, čo by bol veľmi presný údaj. Celkové náklady na kampaň SDĽ v parlamentných voľbách 2010 boli totiž 1 039 057,90 eur. “ Marek Blaha ,predseda SDĽ
15. 7. 2010
14. 7. 2010
TOP OF THE POPS

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV
13. 7. 2010
STV NEWS
SLOVAK MEDIA NEWS
V prípade novely tlačového zákona, ale aj nahradenia zmlúv so štátom a koncesionárskych poplatkov určených pre verejnoprávne médiá fixnými platbami zo štátneho rozpočtu, ktoré avizovala vládna koalícia, je ako prvé na ťahu Ministerstvo kultúry (MK) SR. Pre TASR to povedal predseda mediálneho výboru parlamentu Pavol Abrhan (KDH).
Dodal, že by malo ísť o štandardný proces, kedy koalícia na základe Programového vyhlásenia vlády a Legislatívneho plánu vlády predkladá parlamentu zákony prostredníctvom jednotlivých ministerstiev.
Príprava novely tlačového zákona, aj riešenie úhrad za služby verejnoprávnych médií bude v gescii rezortu kultúry, kresťanskí demokrati sa k týmto zámerom môžu vyjadriť už v čase predstavenia Legislatívneho plánu vlády. "Očakávam, že Programové vyhlásenie vlády by mohlo byť hotové niekedy začiatkom augusta, legislatívny plán by teda mohol byť niekedy koncom tohto mesiaca," odhadol Abrhan.
V prípade tlačového zákona je podľa neho potrebná širšia novela, nielen zrušenie práva na odpoveď v prípade politikov, ktorú sľubujú koaličné programové tézy. "Vyjadríme sa k nej v priebehu pripomienkového konania. Budú sa dať zúročiť aj negatívne skúsenosti s praktickou aplikáciou dnešného zákona," poznamenal Abrhan.
"Osobne podporujem zrušenie koncesionárskych poplatkov, ale aj zmlúv verejnoprávnych médií so štátom a ich nahradenie fixnou platbou zo štátneho rozpočtu," povedal Abrhan. Ak totiž ministerstvo kultúry prostredníctvom zmlúv so štátom dofinancováva verejnoprávne médiá, dostáva ich do konfliktu záujmov kedykoľvek informujú práve o tomto ministerstve. Najmä nahradenie koncesionárskych poplatkov garantovanými platbami zo štátneho rozpočtu si však bude vyžadovať rokovania s Ministerstvom financií SR, keďže zaťažuje štátny rozpočet.
Copyright © TASR 2010
Za prvých šesť mesiacov tohto roka bolo do programu Trojky zaradených viac ako 500 priamych prenosov. Mali spolu vyše 1 000 hodín, čo je viac ako 41 dní. Vysoký počet priamych prenosov ovplyvnili veľké svetové športové podujatia, najmä zimné olympijské hry vo Vancouveri a majstrovstvá sveta v hokeji a vo futbale. Agentúru SITA o tom informoval PR manažér Dvojky a Trojky STV Branislav Šanta.
Z olympiády v kanadskom Vancouveri priniesla Trojka 377 hodín a 49 minút programu, z čoho 234 hodín boli priame prenosy. Futbal, ktorým v posledných týždňoch aj vďaka úspechom našej reprezentácie na šampionáte v Juhoafrickej republike žilo celé Slovensko, bol na Trojke zastúpený 138 zápasmi. Z toho 64 prenosov bolo v júni a prvej dekáde júla z Majstrovstiev sveta 2010 v JAR. Vo vysielaní vyplnili futbalové prenosy 276 hodín, čo je 11 a pol dňa. Ako dodal Šanta, hokej, aj vďaka MS 2010 v Nemecku, si v programe Trojky vyárendoval tretiu priečku najnasadzovanejších športov s 83 priamymi prenosmi v celkovej dĺžke 207 hodín.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
12. 7. 2010
STV NEWS
Na Cyrila a Metode mnohý hospodár sa smeje
Jednotka horšie, Dvojka horšie a Trojka oveľa horšie.
JOJ lepšie, JOJ PLUS horšie.
Markíza lepšie, ale stále výrazne pod 30 %. TV DOMA o chĺpok lepšie.
TA 3 lepšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ veľmi výrazne klesol na 1,43 %
Markíza - 28.76 %
TV DOMA - 2.47 %
Jednotka - 15.37 %
Dvojka - 2.85 %
Trojka - 2.07 %
TV JOJ – 18.65 %
JOJ PLUS- 2.86 %
TA 3 - 2.60 %
ABSOLUT ŠMIHUL
Správy STV Jednotka - 11.07.2010 -158 tisíc divákov,
3,3 % sledovanosť, 11,4 % share
11. 7. 2010
Zomrel Robert Spillane
Prieskum MEDIAN SK
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť MEDIAN SK uskutočnila od 9. novembra do 6. decembra 2009 a od 29. marca do 20. júna 2010 na vzorke 3 602 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum monitoroval 45 rozhlasových staníc. Vyplýva to z tlačovej správy o prieskume - MEDIAN SK, Rádiá, IV.-VI./2010, o ktorej agentúru SITA informoval Ján Badinský zo spoločnosti MEDIAN SK.
Z údajov o "včerajšej počúvanosti" vyplýva celková počúvanosť 72,7 percenta. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou bolo Rádio Expres s 21,3 %, za ním je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Rádio Slovensko (17,2 %) a tretie súkromné Fun rádio (13,7 %). Štvrté miesto patrí Jemným melódiám so 7,6 % a piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total so 7,4 %. Na šiestom mieste je regionálna stanica SRo - Rádio Regina so 6,7 %. Siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 s 5,9 %.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 92,4 %. Poradie otvára Rádio Expres s 34,8 %, nasleduje Rádio Slovensko s 29,0 % a tretie je Fun rádio s 25,4 %. S 18,5 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 16,5 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14,1 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 s 10,9 %.
V apríli až júni 2010 malo najväčší podiel na trhu Rádio Expres - 25,1 %, Rádio Slovensko malo podiel 18,9 % a Fun rádio 14,5 %. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Europa 2 so 7,9 % a na piatom Jemné melódie s podielom na trhu na úrovni 7,6 %. Šieste miesto obsadila rozhlasová sieť RADIONET total s podielom 7,4 % a siedme Rádio Regina s podielom 6,9 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11,7 % z trhu.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
