Skupina Markíza aj v roku 2022 suverénne
kraľovala televíznemu trhu
Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa
v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stali seriálový megahit Druhá
šanca, Televízne noviny a štedrovečerná filmová klasika Pelíšky.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2022 udržala svoju stabilnú
pozíciu jednoznačného celodenného lídra
na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine
12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 25,1
% a konkurenčnú skupinu Joj (19,5 %) tak predstihla s rozdielom 5,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu
bola skupina Markíza v drvivej
väčšine vlaňajších dní – 338, v porovnaní
s rokom 2021 si tak polepšila
o ďalších 6 líderských dní.
Taktiež aj samotná TV
Markíza bola v roku 2022 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc,
keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný
celodenný trhový podiel 16,8 %. Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala
v rovnakom období o 4,0 percentuálne body slabší výsledok.
Jednoznačné celoročné
víťazstvo patrilo
skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď
zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,0
% a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %) tak predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola
skupina Markíza vo veľkej väčšine dní
uplynulého roka – 301, v porovnaní
s rokom 2021 si tak polepšila
o ďalších 10 líderských dní.
Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 18,6 % a s rozdielom 2,7 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj
(15,9 %).
„Skupina Markíza má za sebou
ďalší naozaj úspešný rok, pričom v počte líderských dní sme si medziročne
polepšili v celodennom i prime-time porovnaní. Veľmi ma teší, že diváci a
diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú
radosť nám robia aj skvelé výsledky našej najnovšej stanice Markíza KRIMI,“
zhodnotila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza a
dodala: „V rovnakom trende chceme pokračovať aj v roku 2023, už v
najbližších dňoch prinesieme dve veľké seriálové novinky Mama na prenájom a
Dunaj, k vašim službám. V príprave však máme aj množstvo ďalších atraktívnych
nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov.“
Seriálový megahit Druhá
šanca suverénne najúspešnejším vlaňajším programom TV Markíza
Absolútne najsledovanejším
programom v rámci ponuky TV Markíza sa
v roku 2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 a so
započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stal divácky mimoriadne
obľúbený pôvodný seriál Druhá šanca. Výnimočný dramatický seriál z
lekárskeho prostredia, ktorý vzniká podľa talianskej predlohy, robil divákom a diváčkam
spoločnosť v jarnej aj jesennej sezóne, obe série pozostávali zo 16
epizód.
Najsledovanejšou v cieľovej
skupine 12-54 bola 7. epizóda prvej série odvysielaná v pondelok 21. februára
2022, ktorá zaznamenala fantastický rating 13,0 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 30,7 %. Túto časť si vychutnalo taktiež rekordných až 697-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
Obe minuloročné série Druhej šance
dosiahli vynikajúci priemerný rating 11,5 % ako aj trhový podiel 31,1 %. Divákmi
aj kritikou nadšene prijatý seriál s výborným Jánom Koleníkom
v hlavnej úlohe prilákal k obrazovkám v
priemere 612-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Druhá šanca si tak s obomi
sériami pripísala status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho
pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.
Veľkolepý návrat obľúbenej
tanečnej šou Let’s Dance
Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradila
aj 7. séria úspešnej tanečnej šou Let’s Dance.
Najväčší divácky úspech zožal 7. priamy prenos, ktorý v nedeľu 17. apríla
2022 dosiahol excelentný rating 10,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,1
%. Vychutnalo si ju 611-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom
v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejšou stala
predchádzajúca 6. epizóda, ktorú si v nedeľu 10. apríla 2022 nenechalo
ujsť až 647-tisíc divákov.
Tanečná súťaž Let's Dance sa na
obrazovky TV Markíza vrátila po päťročnej prestávke a na jar 2022
sa stala jednoznačne najsledovanejšou zábavnou šou na celom trhu. V
cieľovej skupine 12-54 dosiahlo všetkých 10 priamych prenosov vynikajúci
priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 28,9 %.
Strhujúce výkony atraktívnej
zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych
tanečníc a tanečníkov, si vychutnávalo v priemere až 605-tisíc divákov
starších ako 12 rokov. Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na
základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Ján Koleník a Vanda
Poláková.
Úspešné nové série osvedčených
formátov
Nová séria úspešnej reality šou o
chudnutí Extrémne premeny Slovensko si aj uplynulú jeseň udržiavala
výraznú divácku pozornosť. Všetkých 12 premiérových epizód zaznamenalo skvelý
priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 25,3 %, v priemere si ich nenechalo
ujsť 347-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyšší výkon v
cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Extrémne premeny Slovensko v stredu 12.
októbra 2022, kedy si pripísali rekordný rating 8,6 % a rovnako aj
najlepší trhový podiel 29,8 %. Túto časť si nenechalo ujsť taktiež
rekordných 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Utorkové večery patrili na jeseň
2022 ďalšiemu mimoriadne obľúbenému rodinnému komediálnemu seriálu Pán
profesor. Všetkých 13 vlani odvysielaných epizód tohto seriálového hitu
zaznamenalo vynikajúci priemerný rating 8,4 % a rovnako aj trhový podiel 24,6
%.
Pán profesor si v utorok 1.
novembra 2022 s desiatou epizódou štvrtej série pripísal rekord, keď v cieľovej
skupine 12-54 dosiahol najvyšší rating 9,5 % a nadpriemerný trhový podiel
24,7 %. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť vychutnalo
rekordných 416-tisíc divákov.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom
Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal ma
jeseň 2022 k obrazovkám v priemere 363-tisíc divákov vo veku nad 12
rokov.
Farma potvrdila status najpopulárnejšej
reality šou na celom trhu
Silnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza bola na jeseň 2022 dlhoročne
úspešná reality šou Farma, ktorej 14.
sezóna dosiahla priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 24,1
% v cieľovej
skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 369-tisíc divákov starších ako 12 rokov.´
Absolútne najsledovanejším sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal záverečný
priamy prenos, v ktorom v sobotu 17. decembra 2022 zápolila trojica
najúspešnejších farmárov pod moderátorským vedením Mareka Fašianga. V cieľovej
skupine 12-54 dosiahlo toto veľké finále rekordný rating 10,4 % a druhý
najvyšší trhový podiel 32,5 %.
Rozprávkovú výhru vo výške 75 000 eur si napokon v napínavých finálových
disciplínach vybojoval súťažiaci Filip „FiFqo“ Jánoš. Jeho záverečnú
cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť v rámci 14. ročníka taktiež rekordných 525-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
Počas vianočných sviatkov si divákov podmanili
kultové filmové klasiky
Celkovo najsledovanejším filmom z celoročnej bohatej programovej
nádielky TV Markíza sa na Štedrý deň, v sobotu 24. decembra 2022, stal legendárny
český film Pelíšky, ktorý je už neodmysliteľne spätý s obdobím Vianoc. V
obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol excelentný rating 12,0 %
a vysoko nadpriemerný trhový podiel 26,0 %. Hviezdne obsadenú trpkú
filmovú komédiu si nenechalo ujsť 508-tisíc divákov starších ako 12
rokov.
Prvý sviatok vianočný, nedeľa 25. decembra 2022, patril klasickej
českej rozprávke Princezna se zlatou hvězdou, ktorá si zaknihovala titul druhého
najsledovanejšieho tohtoročného filmu v rámci ponuky TV Markíza.
V cieľovej skupine 12-54 dosiahla Princezna se zlatou hvězdou fantastický
rating 11,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,6 %.
Nezabudnuteľnú filmovú rozprávku o krásnej princeznej Lade, ktorej čelo zdobila
zlatá hviezda, si na Markíze pripomenulo až 611-tisíc divákov starších
ako 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o celkovo
najsledovanejší vlaňajší filmový titul na obrazovkách TV Markíza.
Už tradične zabodovala aj legendárna vianočná rozprávka Perinbaba, ktorá si v
sobotu 24. decembra 2022 v cieľovej skupine 12-54 pripísala výborný rating
10,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,2 %. Sviatočný podvečer v jej
spoločnosti strávilo 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových
skupinách
Excelentné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2022 aj hlavná
spravodajská relácia Televízne noviny,
ktorá tak opäť potvrdila svoju
úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej
cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný
celoročný rating 6,6 % a trhový podiel 23,2 %.
Súhrn najdôležitejších udalostí dňa
na Markíze uprednostnilo v priemere
430-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie
uplynulého roka si v nedeľu 25. decembra 2022 pozrelo až 679-tisíc divákov.
Rekordný rating 12,7 % a rovnako
aj najvyšší trhový podiel 32,5 % zaznamenalo aj v cieľovej skupine
12-54. Zároveň tiež išlo v oboch hlavných cieľových skupinách o najsledovanejší spravodajský program roku 2022 v rámci
celého trhu.
Televízne noviny boli v roku
2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď
predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – až 329. Aj v rámci univerzálnej
cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou
na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 23,7 %.
Nemenej výborne sa v roku
2022 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54
dosiahla priemerný rating 6,9 % a trhový
podiel 22,9 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 460-tisíc divákov
vo veku nad 12 rokov.
Vynikajúco si počínala aj
politická diskusná relácia Na telo, v roku 2022 zaznamenala skvelý
priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 21,5 %. Zaujímavé debaty moderované Michalom
Kovačičom lákali k obrazovkám Markízy v priemere 381-tisíc divákov
starších ako 12 rokov.
Najlepší vlaňajší výkon zaznamenalo
Na telo s vydaním odvysielaným v nedeľu 10. apríla 2022, do ktorého
po viac než troch rokoch prijal pozvanie predseda strany Smer-SD Robert Fico.
V diskusnom dueli sa stretol s predsedom parlamentu a lídrom hnutia Sme rodina Borisom
Kollárom. V cieľovej skupine 12-54 si táto politická tolkšou pripísala excelentný
rating 8,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 31,8 % od obnovenia relácie na
jeseň 2018. Zaujímavú debatu o v tom čase najhorúcejších témach,
medzi ktoré patrila prebiehajúca vojna na Ukrajine a neutíchajúce zdražovanie,
si nenechalo ujsť taktiež rekordných 578-tisíc divákov vo veku nad 12
rokov.
Výborná výkonnosť menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
V cieľovej skupine 12-54 si prvé miesto v celoročnom rebríčku
sledovanosti televízie Doma suverénne
vydobyl turecký seriálový hit Láska na prenájom, ktorý sa zaradil
medzi historicky najúspešnejšie tituly tejto stanice. V oboch cieľových skupinách sa divácky
najúspešnejšou stala epizóda odvysielaná v pondelok 24. januára 2022,
ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla fantastický rating 3,7 % a vysoko
nadpriemerný trhový podiel 10,9 %. Vychutnalo si ju celkovo 231-tisíc
divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej
skupine išlo o najsledovanejší vlaňajší program televízie Doma.
Divácku popularitu si zachováva tiež
kulinárska relácia Varte s nami, najúspešnejšie vydanie v pondelok
7. marca 2022 dosiahlo skvelý rating 2,9
% a trhový podiel 7,6 % v rámci
cieľovej skupiny 12-54.
Najsledovanejším filmom za celý
uplynulý rok sa na Doma stal romantický titul Stačí pridať lásku,
ktorý v sobotu 22. januára 2022 dosiahol v cieľovej skupine 12-54 výborný
rating 2,9 % a trhový podiel 6,7 %.
Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý rok najviac divákov vybralo v stredu
20. júla 2022 priamy prenos z druhého kola kvalifikácie Ligy majstrov, v
ktorom sa po tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan
Bratislava s maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť. Druhý polčas
tohto atraktívneho duelu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším
programom stanice Dajto za celý rok 2022.
V obchodne podstatnej cieľovej
skupine 12-54 dosiahla druhá polovica zápasu excelentný rating 5,1 % a
vysoko nadpriemerný trhový podiel 17,6 %. Napínavý futbalový súboj, ktorý
sa po záverečnom obrate skončil fantastickým víťazstvom Slovana 2:1, si v
priebehu rozhodujúceho druhého polčasu vychutnalo až 305-tisíc divákov
starších ako 12 rokov.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice
Dajto najviac zabodoval hviezdne obsadený kinohit Muži v čiernom
3, ktorý v piatok 25. februára 2022 zaznamenal vynikajúci rating 3,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9
% v rámci cieľovej skupiny 12-54.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie
Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného kriminálneho
seriálu Mentalista, ktorá vo štvrtok 29. decembra 2022 dosiahla rating
1,4 % a trhový podiel 4,0 % v cieľovej skupine 12-54. V univerzálnej
cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo s 69-tisíc divákmi pri obrazovkách epizóde
českého seriálového hitu Policie Modrava, ktorá bola odvysielaná v sobotu
10. decembra 2022.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj
dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA