7. 1. 2023

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

meta: The Meta transformation of Facebook - The Economic Times
Írske regulačné úrady udelili v stredu americkej spoločnosti Meta, pod ktorú patria sociálna sieť Facebook a Instagram, pokutu 390 miliónov eur za porušenie pravidiel ochrany údajov. A zakázali spoločnosti nútiť používateľov v Európe, aby súhlasili s personalizovanými reklamami na základe ich on-line aktivity. TASR o tom informuje na základe správ AP a RTÉ.
Írska komisia pre ochranu údajov (Irish Data Protection Commission, DPC) uložila vo svojom rozhodnutí dve pokuty v celkovej výške 390 miliónov eur, ktoré by mohli otriasť obchodným modelom spoločnosti Meta. Facebooku bola uložená pokuta 210 miliónov eur, zatiaľ čo Instagram dostal pokutu 180 miliónov eur.
Je to najnovší finančný trest pre spoločnosť Meta za porušenie ochrany osobných údajov. Európska komisia udelila spoločnosti od roku 2021 pokuty v celkovej výške viac ako 900 miliónov eur.
Meta, ktorá má v rámci Európy svoje sídlo v Írsku, uviedla, že sa proti rozhodnutiu odvolá.
DPC pri rozhodnutí vychádza zo sťažností podaných po tom, ako v máji 2018 nadobudli účinnosť pravidlá ochrany osobných údajov v Európskej únii (EÚ), známe ako všeobecné nariadenie o ochrane údajov alebo GDPR.
DPC začala vyšetrovanie po sťažnostiach používateľov Facebooku a Instagramu, ktorí nemohli pokračovať vo využívaní ich služieb bez súhlasu s príslušnými podmienkami poskytovania služieb. Meta tým efektívne prinútila používateľov súhlasiť s tým, že ich údaje môžu byť použité na cielené reklamy. To porušuje pravidlá ochrany súkromia v EÚ.
Charlie Hebdo's satirical writings & drawings, in English - Charlie Hebdo
Irán si v stredu predvolal francúzskeho veľvyslanca, aby slovne odsúdil "urážlivé" karikatúry najvyššieho iránskeho vodcu ajatolláha Alího Chameneího vo francúzskom satirickom magazíne Charlie Hebdo. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AP.
Satirický týždenník publikoval v najnovšom čísle desiatky karikatúr Chameneího, ktorý je najvyšším náboženským aj politickým predstaviteľom islamského režimu v Teheráne. Karikatúry vytvorili rôzni autori v rámci súťaže na podporu súčasnej vlny protivládnych protestov v Iráne.
Charlie Hebdo publikoval výsledky súťaže karikaturistov v špeciálnom vydaní pri príležitosti nadchádzajúceho výročia smrtiaceho útoku na svoju parížsku redakciu zo 7. januára 2015, ktorý si vyžiadal 12 mŕtvych a desať zranených. Prihlásili sa k nemu militanti z al-Káidy ako pomstu za karikatúry proroka Mohameda v magazíne Charlie Hebdo
.

 

Copyright  © TASR 2023

 

Facebook - log in or sign up

Najvyšší počet interakcií na sociálnej sieti Facebook mal za uplynulý rok nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Milan Uhrík (Republika), celkom 5,23 milióna. Za ním sa umiestnil poslanec Robert Fico (Smer-SD), ktorý za rok 2022 dosiahol 5,17 milióna interakcií. Trojku poslancov s najvyšším počtom interakcií uzatvára nezaradený poslanec Tomáš Taraba (Život - NS) s 3,57 milióna interakciami. Údaje vyplývajú zo stránky Politics.social. Medzi politikov s najviac interakciami sa zaradila aj prezidentka SR Zuzana Čaputová, nezaradený poslanec Milan Mazurek (Republika), nezaradený poslanec Peter Pellegrini (Hlas-SD), bývalý predseda NR SR Andrej Danko (SNS) či premiér SR Eduard Heger (OĽaNO).
Najviac interakcií za posledných 24 hodín mal nezaradený poslanec Ondrej Ďurica (Republika), celkom 2,68-tisíca. Ďaleko za ním sa umiestnil poslanec Peter Kremský (OĽaNO) so 415 interakciami a europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová s 337 interakciami. Medzi poslancov s najviac interakciami na Facebooku za posledných 24 hodín možno zaradiť aj poslanca Jozefa Pročka a Milana Vetráka (obaja OĽaNO), nezaradeného poslanca Martina Klusa či poslankyňu Jarmilu Halgašovú (SaS).
Z politických strán za uplynulý rok dosiahlo najvyšší počet interakcií hnutie Republika s 9,96 milióna interakciami, nasledoval Smer - sociálna demokracia (Smer-SD) s 8,21 milióna interakciami a hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) s 6,21 milióna interakciami. Vysoko sa umiestnila i strana Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko či Hlas - sociálna demokracia. V počte interakcií za 24 hodín taktiež vedie hnutie Republika. Za jeden deň dosiahlo 2,68 tisíca interakcií. Za Republikou sa umiestnilo hnutie OĽaNO s 1,12 tisíca interakciami a strana Sloboda a Solidarita (SaS) s 403 interakciami. Medzi strany, ktoré dosiahli za uplynulý deň najviac interakcií možno zaradiť hnutie Sme rodina či stranu Aliancia.
Najviac výdavkov na reklamu na sociálnej sieti Facebook mal v uplynulom roku Smer-SD, a to 53,2-tisíca eur. Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula na reklamu 51,5 tisíca eur a strana SaS, ktorá za reklamu zaplatila 41,1 tisíca eur. Najviac výdavkov na reklamu v uplynulom roku malo i hnutie Progresívne Slovensko, Kresťanskodemokratické hnutie či strana Spolu - občianska demokracia.
 

 

Copyright SITA 2023

 

 TO JE TV!

 TO JE TV!


5. 1. 2023

RTVS pripravila víkendový program k 30. výročiu vzniku SR


RTVS pripravila víkendový program
 

 k 30. výročiu vzniku SR

Pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky (SR) pripravila RTVS víkendový program zameraný na toto výročie. TASR o tom informoval Filip Púchovský z RTVS.
V sobotu (7. 1.) o 20.30 h odvysiela na Jednotke galavečer, ktorý sa bude konať v budove Slovenského národného divadla (SND). Divákom sa počas neho prihovoria traja najvyšší ústavní činitelia – prezidentka SR Zuzana Čaputová, dočasne poverený predseda vlády SR Eduard Heger (OĽANO) a predseda Národnej rady (NR) SR Boris Kollár (Sme rodina). Medzi hosťami bude aj predseda vlády Českej republiky Petr Fiala.
V programe zaznejú klasické hudobné diela aj moderné skladby v podaní Štátneho komorného orchestra Žilina pod dirigentskou taktovkou Adriana Kokoša, operných spevákov Slávky Zámečníkovej a Pavla Remenára. Predstaví sa tiež napríklad Spevácky zbor Lúčnica.
V nedeľu (8. 1.) o 11.55 h na Jednotke a na spravodajskom okruhu :24 odvysiela diskusnú reláciu O 5 minút 12. Heger a Fiala v nej budú diskutovať o míľnikoch vývoja v oboch republikách od rozdelenia federácie po súčasnosť. Nevyhnú sa aktuálnej spolupráci medzi Slovenskom a ČR či výzvam pre obe krajiny a Európsku úniu v najbližšom období.

Zdroj: TASR

 Zomrel Ľudovít Lenoch 

Zomrel Ľudovít Lenoch 
 

V pondelok (2. 1.) zomrel fotograf Ľudovít Lenoch. Posledná rozlúčka s ním bude vo štvrtok na cintoríne v Piešťanoch. TASR o tom informoval piešťanský mestský poslanec Martin Valo.
Lenoch pôsobil dlhé roky ako fotograf pre viaceré periodiká. Mal aj niekoľko autorských výstav, naposledy v dome umenia. Už počas študentských rokov spolupracoval s bratislavským V - klubom, kde sa stretol s viacerými hudobníkmi a osobnosťami kultúrneho života. V týchto priestoroch mal i prvú autorskú výstavu.

Zdroj: TASR

Zomrela Fay Weldonová 

Zomrela Fay Weldonová 

 Fay Weldon, British Novelist Who Challenged Feminist Orthodoxy, Dies at 91  - The New York Times

Vo veku 91 rokov v stredu zomrela britská spisovateľka, esejistka a dramatička Fay Weldonová. Oznámila to jej rodina. TASR správu prevzala zo stanice BBC.
Weldonová sa narodila vo Veľkej Británii, ale vyrastala na Novom Zélande. Svoj prvý román vydala v roku 1967. Za svoje diela "Praxis" a "Worst Fears" sa dostala do užšieho výberu na prestížnu literárnu Bookerovu cenu a Whitbreadovu cenu.
Weldonovej vtipné a šibalské príbehy o živote a láskach žien často čerpali z jej vlastného pestrého a búrlivého súkromného života a vzťahov, píše BBC.
Skôr než sa Weldonová presadila ako spisovateľka, pracovala v reklamnej agentúre. V tom čase vymyslela známy reklamný slogan "Do práce na vajíčkový pohon" (Go to work on an egg).
Bola autorkou zbierok poviedok či novinových článkov. Na svojom konte mala aj viacero televíznych a rozhlasových titulov. V roku 1971 napísala prvý diel úspešného televízneho seriálu Upstairs, Downstairs.
Kniha "The Life and Loves of a She-Devil" (Život a lásky jednej diablice) z roku 1983 opisuje život Ruth Patchettovej, neatraktívnej ženy, ktorá sa rozhodne pomstiť manželovi za jeho pomer s elegantnou spisovateľkou. Dielo sa stalo predlohou britského televízneho seriálu a amerického filmu Diablica (1989) v hlavnej úlohe s Meryl Streepovou.
Weldonová uviedla, že zámerne písala o ženách, ktoré boli často prehliadané alebo neboli prezentované v médiách. Feminizmus zohral významnú úlohu vo veľkej časti Weldonovej diel, hoci niektoré jej názory na túto tému znamenali, že jej vzťah k feminizmu bol komplikovaný, dodáva BBC.

Zdroj: TASR

Skupina Markíza aj v roku 2022 suverénne kraľovala televíznemu trhu

 Skupina Markíza aj v roku 2022 suverénne 

 


kraľovala televíznemu trhu

 

Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stali seriálový megahit Druhá šanca, Televízne noviny a štedrovečerná filmová klasika Pelíšky.


Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2022 udržala svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 25,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,5 %) tak predstihla s rozdielom 5,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – 338, v porovnaní s rokom 2021 si tak polepšila o ďalších 6 líderských dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2022 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,8 %. Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala v rovnakom období o 4,0 percentuálne body slabší výsledok.


Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %) tak predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 301, v porovnaní s rokom 2021 si tak polepšila o ďalších 10 líderských dní.


Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 18,6 % a s rozdielom 2,7 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,9 %).


„Skupina Markíza má za sebou ďalší naozaj úspešný rok, pričom v počte líderských dní sme si medziročne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní. Veľmi ma teší, že diváci a diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej najnovšej stanice Markíza KRIMI,“ zhodnotila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza a dodala: „V rovnakom trende chceme pokračovať aj v roku 2023, už v najbližších dňoch prinesieme dve veľké seriálové novinky Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám. V príprave však máme aj množstvo ďalších atraktívnych nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov.“

Seriálový megahit Druhá šanca suverénne najúspešnejším vlaňajším programom TV Markíza

Absolútne najsledovanejším programom v rámci ponuky TV Markíza sa v roku 2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stal divácky mimoriadne obľúbený pôvodný seriál Druhá šanca. Výnimočný dramatický seriál z lekárskeho prostredia, ktorý vzniká podľa talianskej predlohy, robil divákom a diváčkam spoločnosť v jarnej aj jesennej sezóne, obe série pozostávali zo 16 epizód.

Najsledovanejšou v cieľovej skupine 12-54 bola 7. epizóda prvej série odvysielaná v pondelok 21. februára 2022, ktorá zaznamenala fantastický rating 13,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %. Túto časť si vychutnalo taktiež rekordných až 697-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Obe minuloročné série Druhej šance dosiahli vynikajúci priemerný rating 11,5 % ako aj trhový podiel 31,1 %. Divákmi aj kritikou nadšene prijatý seriál s výborným Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe prilákal k obrazovkám v priemere 612-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Druhá šanca si tak s obomi sériami pripísala status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.

Veľkolepý návrat obľúbenej tanečnej šou Let’s Dance

Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradila aj 7. séria úspešnej tanečnej šou Let’s Dance. Najväčší divácky úspech zožal 7. priamy prenos, ktorý v nedeľu 17. apríla 2022 dosiahol excelentný rating 10,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,1 %. Vychutnalo si ju 611-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejšou stala predchádzajúca 6. epizóda, ktorú si v nedeľu 10. apríla 2022 nenechalo ujsť až 647-tisíc divákov.

Tanečná súťaž Let's Dance sa na obrazovky TV Markíza vrátila po päťročnej prestávke a na jar 2022 sa stala jednoznačne najsledovanejšou zábavnou šou na celom trhu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo všetkých 10 priamych prenosov vynikajúci priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 28,9 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si vychutnávalo v priemere až 605-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Ján Koleník a Vanda Poláková.

Úspešné nové série osvedčených formátov

Nová séria úspešnej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko si aj uplynulú jeseň udržiavala výraznú divácku pozornosť. Všetkých 12 premiérových epizód zaznamenalo skvelý priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 25,3 %, v priemere si ich nenechalo ujsť 347-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najvyšší výkon v cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Extrémne premeny Slovensko v stredu 12. októbra 2022, kedy si pripísali rekordný rating 8,6 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 29,8 %. Túto časť si nenechalo ujsť taktiež rekordných 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Utorkové večery patrili na jeseň 2022 ďalšiemu mimoriadne obľúbenému rodinnému komediálnemu seriálu Pán profesor. Všetkých 13 vlani odvysielaných epizód tohto seriálového hitu zaznamenalo vynikajúci priemerný rating 8,4 % a rovnako aj trhový podiel 24,6 %.

Pán profesor si v utorok 1. novembra 2022 s desiatou epizódou štvrtej série pripísal rekord, keď v cieľovej skupine 12-54 dosiahol najvyšší rating 9,5 % a nadpriemerný trhový podiel 24,7 %. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť vychutnalo rekordných 416-tisíc divákov.

Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal ma jeseň 2022 k obrazovkám v priemere 363-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Farma potvrdila status najpopulárnejšej reality šou na celom trhu

Silnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza bola na jeseň 2022 dlhoročne úspešná reality šou Farma, ktorej 14. sezóna dosiahla priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 24,1 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 369-tisíc divákov starších ako 12 rokov.´

Absolútne najsledovanejším sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal záverečný priamy prenos, v ktorom v sobotu 17. decembra 2022 zápolila trojica najúspešnejších farmárov pod moderátorským vedením Mareka Fašianga. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo toto veľké finále rekordný rating 10,4 % a druhý najvyšší trhový podiel 32,5 %.

Rozprávkovú výhru vo výške 75 000 eur si napokon v napínavých finálových disciplínach vybojoval súťažiaci Filip „FiFqo“ Jánoš. Jeho záverečnú cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť v rámci 14. ročníka taktiež rekordných 525-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Počas vianočných sviatkov si divákov podmanili kultové filmové klasiky

Celkovo najsledovanejším filmom z celoročnej bohatej programovej nádielky TV Markíza sa na Štedrý deň, v sobotu 24. decembra 2022, stal legendárny český film Pelíšky, ktorý je už neodmysliteľne spätý s obdobím Vianoc. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol excelentný rating 12,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 26,0 %. Hviezdne obsadenú trpkú filmovú komédiu si nenechalo ujsť 508-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Prvý sviatok vianočný, nedeľa 25. decembra 2022, patril klasickej českej rozprávke Princezna se zlatou hvězdou, ktorá si zaknihovala titul druhého najsledovanejšieho tohtoročného filmu v rámci ponuky TV Markíza. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla Princezna se zlatou hvězdou fantastický rating 11,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,6 %. Nezabudnuteľnú filmovú rozprávku o krásnej princeznej Lade, ktorej čelo zdobila zlatá hviezda, si na Markíze pripomenulo až 611-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o celkovo najsledovanejší vlaňajší filmový titul na obrazovkách TV Markíza.

Už tradične zabodovala aj legendárna vianočná rozprávka Perinbaba, ktorá si v sobotu 24. decembra 2022 v cieľovej skupine 12-54 pripísala výborný rating 10,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,2 %. Sviatočný podvečer v jej spoločnosti strávilo 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Excelentné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2022 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá tak opäť potvrdila svoju úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný celoročný rating 6,6 % a trhový podiel 23,2 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v nedeľu 25. decembra 2022 pozrelo až 679-tisíc divákov.

Rekordný rating 12,7 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 32,5 % zaznamenalo aj v cieľovej skupine 12-54. Zároveň tiež išlo v oboch hlavných cieľových skupinách o najsledovanejší spravodajský program roku 2022 v rámci celého trhu.


Televízne noviny boli v roku 2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – až 329. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 23,7 %.

Nemenej výborne sa v roku 2022 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 6,9 % a trhový podiel 22,9 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 460-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, v roku 2022 zaznamenala skvelý priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 21,5 %. Zaujímavé debaty moderované Michalom Kovačičom lákali k obrazovkám Markízy v priemere 381-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najlepší vlaňajší výkon zaznamenalo Na telo s vydaním odvysielaným v nedeľu 10. apríla 2022, do ktorého po viac než troch rokoch prijal pozvanie predseda strany Smer-SD Robert Fico. V diskusnom dueli sa stretol s predsedom parlamentu a lídrom hnutia Sme rodina Borisom Kollárom. V cieľovej skupine 12-54 si táto politická tolkšou pripísala excelentný rating 8,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 31,8 % od obnovenia relácie na jeseň 2018. Zaujímavú debatu o v tom čase najhorúcejších témach, medzi ktoré patrila prebiehajúca vojna na Ukrajine a neutíchajúce zdražovanie, si nenechalo ujsť taktiež rekordných 578-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborná výkonnosť menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

V cieľovej skupine 12-54 si prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti televízie Doma suverénne vydobyl turecký seriálový hit Láska na prenájom, ktorý sa zaradil medzi historicky najúspešnejšie tituly tejto stanice.  V oboch cieľových skupinách sa divácky najúspešnejšou stala epizóda odvysielaná v pondelok 24. januára 2022, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla fantastický rating 3,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,9 %. Vychutnalo si ju celkovo 231-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o najsledovanejší vlaňajší program televízie Doma.

Divácku popularitu si zachováva tiež kulinárska relácia Varte s nami, najúspešnejšie vydanie v pondelok 7. marca 2022 dosiahlo skvelý rating 2,9 % a trhový podiel 7,6 % v rámci cieľovej skupiny 12-54.

Najsledovanejším filmom za celý uplynulý rok sa na Doma stal romantický titul Stačí pridať lásku, ktorý v sobotu 22. januára 2022 dosiahol v cieľovej skupine 12-54 výborný rating 2,9 % a trhový podiel 6,7 %.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý rok najviac divákov vybralo v stredu 20. júla 2022 priamy prenos z druhého kola kvalifikácie Ligy majstrov, v ktorom sa po tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan Bratislava s maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť. Druhý polčas tohto atraktívneho duelu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý rok 2022.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica zápasu excelentný rating 5,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 17,6 %. Napínavý futbalový súboj, ktorý sa po záverečnom obrate skončil fantastickým víťazstvom Slovana 2:1, si v priebehu rozhodujúceho druhého polčasu vychutnalo až 305-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Dajto najviac zabodoval hviezdne obsadený kinohit Muži v čiernom 3, ktorý v piatok 25. februára 2022 zaznamenal vynikajúci rating 3,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 % v rámci cieľovej skupiny 12-54.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného kriminálneho seriálu Mentalista, ktorá vo štvrtok 29. decembra 2022 dosiahla rating 1,4 % a trhový podiel 4,0 % v cieľovej skupine 12-54. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo s 69-tisíc divákmi pri obrazovkách epizóde českého seriálového hitu Policie Modrava, ktorá bola odvysielaná v sobotu 10. decembra 2022.


Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

4. 1. 2023

RTVS odvysiela pohrebnú omšu za zosnulého   emeritného pápeža Benedikta XVI.

RTVS odvysiela pohrebnú omšu za zosnulého 
 

 
emeritného pápeža Benedikta XVI.



RTVS odvysiela vo štvrtok (5. 1.) naživo pohrebnú svätú omšu za zosnulého emeritného pápeža Benedikta XVI., ktorú bude na Námestí sv. Petra vo Vatikáne celebrovať pápež František. TASR o tom informoval PR manažér RTVS Filip Púchovský.
"Rozlúčku s Benediktom XVI. budú môcť diváci sledovať už od 9.00 h vo štvrtok 5. januára na Jednotke a spravodajskom okruhu :24," priblížil. RTVS si zosnulého emeritného pápeža pripomenie aj dokumentárnym filmom Francesco a pápež, ktorý odvysiela na Jednotke po ukončení poslednej rozlúčky.


Zdroj :TASR

 

 Nenechajte si ujsť štart prvej  novinky RTVS v roku 2023 Hit roka

 Nenechajte si ujsť štart prvej 

 Veľké prekvapenie v novinke Hit roka: RTVS odhalila moderátora, stavila na  úplne novú tvár - Televízia - Mediaklik

 novinky RTVS v roku 2023 Hit roka

 

 


Už vo štvrtok 5. januára odštartuje na obrazovkách RTVS pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky nová zábavná relácia Hit roka. Každý štvrtok bude spomienkami na udalosti, ktoré na Slovensku rezonovali v rokoch 1993 -2023 bude sprevádzať moderátor Ján Žgravčák za účasti troch glosátorov a výnimočných hostí, ktorí si vtipne pripomenú tie najväčšie „hity“ z jednotlivých rokov. Relácia odštartuje spomienkami na rok 1993 už vo štvrtok 5. januára o 20.30 h na Jednotke.

Pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky pripravila RTVS pre divákov jedinečný zábavný spomienkový formát Hit roka. V každej z 25 epizód sa diváci môžu tešiť na trojicu glosátorov, výnimočných hostí a živé hudobné vystúpenia, ktoré im pripomenú tie najväčšie hity z jednotlivých rokov od vzniku Slovenskej republiky.

„Bude to zaujímavý prierez 30 rokmi našej republiky od roku 1993. Rok po roku, v každej relácii rozoberieme to, čo najviac rezonovalo. Nebude to len o hudbe, ale aj o celospoločenských udalostiach a nevyhneme sa ani politike. Bude odľahčené zamyslenie sa nad tým, čo všetko za sebou máme, s veľmi silnou paralelou k tomu, čo žijeme dnes. A možno zistíme, že časy sa veľmi nemenia a v podstate všetko sa len tak trochu s drobnými obmenami opakuje. A to je na tom to najkrajšie, že hoci bolo niekedy ťažšie, vždy sme sa mali z čoho tešiť,“ hovorí moderátor tejto relácie Ján Žgravčák.

V úlohe glosátorov sa v prvej epizóde venovanej roku 1993 predstavia Adela Vinczeová, Marián Leško a Michal Hudák.

Diváci sa v ďalších epizódach môžu tešiť na ďalších skvelých hostí, ako napríklad humoristická dvojica Elena Vacvalová a Oliver Andrásy, Michal Martikán, Štefan Skrúcaný a Miroslav Noga, skupina Vidiek a mnohí ďalší. V úlohe glosátorov sa predstavia aj Jozef Vajda, Zuzana Kubovčíková Šebová, Jana Kovalčíková či Michal Kubovčík a iní.

Ekonomická redakcia TASR  má nové vedenie

Ekonomická redakcia TASR 
TASR: Chýba nezávislé monitorovanie využívania eurofondov – Konzervatívny  inštitút M. R. Štefánika

má nové vedenie

Ekonomická redakcia Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) má od 1. januára nové vedenie. Šéfom redakcie sa stal Vlastimil Rezek, ktorý vo funkcii nahradil Vladimíra Jombíka.
"Vlastimil Rezek má dlhoročné agentúrne skúsenosti z práce v ČTK i TASR, ale i v komerčnej sfére. Nepochybujem, že jeho vízia redakcie bude prínosom pre ďalší rozvoj ekonomického spravodajstva TASR," skonštatoval generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala.
Zároveň sa poďakoval odchádzajúcemu vedúcemu Vladimírovi Jombíkovi za jeho doterajšiu prácu. "Zostáva s nami a svoje novinárske kvality uplatní naďalej ako člen redakcie," uviedol Puchala.

Zdroj: TASR