5. 1. 2023

Skupina Markíza aj v roku 2022 suverénne kraľovala televíznemu trhu

 Skupina Markíza aj v roku 2022 suverénne 

 


kraľovala televíznemu trhu

 

Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stali seriálový megahit Druhá šanca, Televízne noviny a štedrovečerná filmová klasika Pelíšky.


Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2022 udržala svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 25,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,5 %) tak predstihla s rozdielom 5,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – 338, v porovnaní s rokom 2021 si tak polepšila o ďalších 6 líderských dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2022 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,8 %. Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala v rovnakom období o 4,0 percentuálne body slabší výsledok.


Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %) tak predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 301, v porovnaní s rokom 2021 si tak polepšila o ďalších 10 líderských dní.


Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 18,6 % a s rozdielom 2,7 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,9 %).


„Skupina Markíza má za sebou ďalší naozaj úspešný rok, pričom v počte líderských dní sme si medziročne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní. Veľmi ma teší, že diváci a diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej najnovšej stanice Markíza KRIMI,“ zhodnotila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza a dodala: „V rovnakom trende chceme pokračovať aj v roku 2023, už v najbližších dňoch prinesieme dve veľké seriálové novinky Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám. V príprave však máme aj množstvo ďalších atraktívnych nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov.“

Seriálový megahit Druhá šanca suverénne najúspešnejším vlaňajším programom TV Markíza

Absolútne najsledovanejším programom v rámci ponuky TV Markíza sa v roku 2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stal divácky mimoriadne obľúbený pôvodný seriál Druhá šanca. Výnimočný dramatický seriál z lekárskeho prostredia, ktorý vzniká podľa talianskej predlohy, robil divákom a diváčkam spoločnosť v jarnej aj jesennej sezóne, obe série pozostávali zo 16 epizód.

Najsledovanejšou v cieľovej skupine 12-54 bola 7. epizóda prvej série odvysielaná v pondelok 21. februára 2022, ktorá zaznamenala fantastický rating 13,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %. Túto časť si vychutnalo taktiež rekordných až 697-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Obe minuloročné série Druhej šance dosiahli vynikajúci priemerný rating 11,5 % ako aj trhový podiel 31,1 %. Divákmi aj kritikou nadšene prijatý seriál s výborným Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe prilákal k obrazovkám v priemere 612-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Druhá šanca si tak s obomi sériami pripísala status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.

Veľkolepý návrat obľúbenej tanečnej šou Let’s Dance

Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradila aj 7. séria úspešnej tanečnej šou Let’s Dance. Najväčší divácky úspech zožal 7. priamy prenos, ktorý v nedeľu 17. apríla 2022 dosiahol excelentný rating 10,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,1 %. Vychutnalo si ju 611-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejšou stala predchádzajúca 6. epizóda, ktorú si v nedeľu 10. apríla 2022 nenechalo ujsť až 647-tisíc divákov.

Tanečná súťaž Let's Dance sa na obrazovky TV Markíza vrátila po päťročnej prestávke a na jar 2022 sa stala jednoznačne najsledovanejšou zábavnou šou na celom trhu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo všetkých 10 priamych prenosov vynikajúci priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 28,9 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si vychutnávalo v priemere až 605-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Ján Koleník a Vanda Poláková.

Úspešné nové série osvedčených formátov

Nová séria úspešnej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko si aj uplynulú jeseň udržiavala výraznú divácku pozornosť. Všetkých 12 premiérových epizód zaznamenalo skvelý priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 25,3 %, v priemere si ich nenechalo ujsť 347-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najvyšší výkon v cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Extrémne premeny Slovensko v stredu 12. októbra 2022, kedy si pripísali rekordný rating 8,6 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 29,8 %. Túto časť si nenechalo ujsť taktiež rekordných 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Utorkové večery patrili na jeseň 2022 ďalšiemu mimoriadne obľúbenému rodinnému komediálnemu seriálu Pán profesor. Všetkých 13 vlani odvysielaných epizód tohto seriálového hitu zaznamenalo vynikajúci priemerný rating 8,4 % a rovnako aj trhový podiel 24,6 %.

Pán profesor si v utorok 1. novembra 2022 s desiatou epizódou štvrtej série pripísal rekord, keď v cieľovej skupine 12-54 dosiahol najvyšší rating 9,5 % a nadpriemerný trhový podiel 24,7 %. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť vychutnalo rekordných 416-tisíc divákov.

Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal ma jeseň 2022 k obrazovkám v priemere 363-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Farma potvrdila status najpopulárnejšej reality šou na celom trhu

Silnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza bola na jeseň 2022 dlhoročne úspešná reality šou Farma, ktorej 14. sezóna dosiahla priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 24,1 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 369-tisíc divákov starších ako 12 rokov.´

Absolútne najsledovanejším sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal záverečný priamy prenos, v ktorom v sobotu 17. decembra 2022 zápolila trojica najúspešnejších farmárov pod moderátorským vedením Mareka Fašianga. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo toto veľké finále rekordný rating 10,4 % a druhý najvyšší trhový podiel 32,5 %.

Rozprávkovú výhru vo výške 75 000 eur si napokon v napínavých finálových disciplínach vybojoval súťažiaci Filip „FiFqo“ Jánoš. Jeho záverečnú cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť v rámci 14. ročníka taktiež rekordných 525-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Počas vianočných sviatkov si divákov podmanili kultové filmové klasiky

Celkovo najsledovanejším filmom z celoročnej bohatej programovej nádielky TV Markíza sa na Štedrý deň, v sobotu 24. decembra 2022, stal legendárny český film Pelíšky, ktorý je už neodmysliteľne spätý s obdobím Vianoc. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol excelentný rating 12,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 26,0 %. Hviezdne obsadenú trpkú filmovú komédiu si nenechalo ujsť 508-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Prvý sviatok vianočný, nedeľa 25. decembra 2022, patril klasickej českej rozprávke Princezna se zlatou hvězdou, ktorá si zaknihovala titul druhého najsledovanejšieho tohtoročného filmu v rámci ponuky TV Markíza. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla Princezna se zlatou hvězdou fantastický rating 11,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,6 %. Nezabudnuteľnú filmovú rozprávku o krásnej princeznej Lade, ktorej čelo zdobila zlatá hviezda, si na Markíze pripomenulo až 611-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o celkovo najsledovanejší vlaňajší filmový titul na obrazovkách TV Markíza.

Už tradične zabodovala aj legendárna vianočná rozprávka Perinbaba, ktorá si v sobotu 24. decembra 2022 v cieľovej skupine 12-54 pripísala výborný rating 10,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,2 %. Sviatočný podvečer v jej spoločnosti strávilo 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Excelentné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2022 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá tak opäť potvrdila svoju úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný celoročný rating 6,6 % a trhový podiel 23,2 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v nedeľu 25. decembra 2022 pozrelo až 679-tisíc divákov.

Rekordný rating 12,7 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 32,5 % zaznamenalo aj v cieľovej skupine 12-54. Zároveň tiež išlo v oboch hlavných cieľových skupinách o najsledovanejší spravodajský program roku 2022 v rámci celého trhu.


Televízne noviny boli v roku 2022 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – až 329. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 23,7 %.

Nemenej výborne sa v roku 2022 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 6,9 % a trhový podiel 22,9 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 460-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, v roku 2022 zaznamenala skvelý priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 21,5 %. Zaujímavé debaty moderované Michalom Kovačičom lákali k obrazovkám Markízy v priemere 381-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najlepší vlaňajší výkon zaznamenalo Na telo s vydaním odvysielaným v nedeľu 10. apríla 2022, do ktorého po viac než troch rokoch prijal pozvanie predseda strany Smer-SD Robert Fico. V diskusnom dueli sa stretol s predsedom parlamentu a lídrom hnutia Sme rodina Borisom Kollárom. V cieľovej skupine 12-54 si táto politická tolkšou pripísala excelentný rating 8,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 31,8 % od obnovenia relácie na jeseň 2018. Zaujímavú debatu o v tom čase najhorúcejších témach, medzi ktoré patrila prebiehajúca vojna na Ukrajine a neutíchajúce zdražovanie, si nenechalo ujsť taktiež rekordných 578-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborná výkonnosť menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

V cieľovej skupine 12-54 si prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti televízie Doma suverénne vydobyl turecký seriálový hit Láska na prenájom, ktorý sa zaradil medzi historicky najúspešnejšie tituly tejto stanice.  V oboch cieľových skupinách sa divácky najúspešnejšou stala epizóda odvysielaná v pondelok 24. januára 2022, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla fantastický rating 3,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,9 %. Vychutnalo si ju celkovo 231-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o najsledovanejší vlaňajší program televízie Doma.

Divácku popularitu si zachováva tiež kulinárska relácia Varte s nami, najúspešnejšie vydanie v pondelok 7. marca 2022 dosiahlo skvelý rating 2,9 % a trhový podiel 7,6 % v rámci cieľovej skupiny 12-54.

Najsledovanejším filmom za celý uplynulý rok sa na Doma stal romantický titul Stačí pridať lásku, ktorý v sobotu 22. januára 2022 dosiahol v cieľovej skupine 12-54 výborný rating 2,9 % a trhový podiel 6,7 %.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý rok najviac divákov vybralo v stredu 20. júla 2022 priamy prenos z druhého kola kvalifikácie Ligy majstrov, v ktorom sa po tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan Bratislava s maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť. Druhý polčas tohto atraktívneho duelu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý rok 2022.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica zápasu excelentný rating 5,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 17,6 %. Napínavý futbalový súboj, ktorý sa po záverečnom obrate skončil fantastickým víťazstvom Slovana 2:1, si v priebehu rozhodujúceho druhého polčasu vychutnalo až 305-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Dajto najviac zabodoval hviezdne obsadený kinohit Muži v čiernom 3, ktorý v piatok 25. februára 2022 zaznamenal vynikajúci rating 3,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 % v rámci cieľovej skupiny 12-54.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného kriminálneho seriálu Mentalista, ktorá vo štvrtok 29. decembra 2022 dosiahla rating 1,4 % a trhový podiel 4,0 % v cieľovej skupine 12-54. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo s 69-tisíc divákmi pri obrazovkách epizóde českého seriálového hitu Policie Modrava, ktorá bola odvysielaná v sobotu 10. decembra 2022.


Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA