16. 7. 2005

Peštová odmieta

Peštová odmieta

"Teraz je nám jasné, že ju nedokážeme zaplatiť," Branislav Zahradník.

Agentúra BESTFORSTV však ponúka skvelé celebrity do poroty súťaže Slovensko hľadá SuperStar . A hneď štyri ! Ich výhodou je, že sú to absolútne odborníčky na šoubiznis. Úpný heavymetal.

Kontakt BESTFORSTV P.O. BOX 666 Alofi Niue

Zhoda mien

Zhoda mien

Zhoda mien , alebo intendant na faktúru.

VÝPIS ZO ZOZNAMU PODNIKATEĽSKÝCH SUBJEKTOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY IVeS Košice A. Podnikateľský subjekt. Obchodné meno: Barbara Štubňová IČO: 40185427 Miesto podnikania: Košice 4 Fibichova 13 Podnikateľa v registri vedie: ObÚ v Košiciach Číslo živnostenského registra: 805- 13011 B. Predmety podnikania. 1. VYDÁVANIE NAHRANÝCH NOSIČOV ZÁZNAMU ZVUKU Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002 2. VYDAVATEĽSKÉ ČINNOSTI Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002 3. ČINNOSŤ KULTÚRNYCH A UMELECKÝCH AGENTÚR, ORGANIZOVANIE KULTÚRNYCH A SPOLOČENSKÝCH AKICÍ Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002 4. TECHNICKÉ SLUŽBY SÚVISIACE S PRODUKCIOU FILMOV ALEBO VIDEOZÁZNAMOV (ZVUK, STRIH, DABING, TITULKOVANIE, ŠPECIÁLNE EFEKTY, KOLOROVANIE) Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002 5. VÝROBA AUDIOVIZUÁLNYCH ZÁZNAMOV Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002 6. NAKLADANIE S VÝSLEDKAMI TVORIVEJ ČINNOSTI SO SÚHLASOM AUTORA Deň vzniku oprávnenia: 01.06.2002

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA "Je smutné, že štát za viac ako jeden a pol roka aj napriek zákonu o SRo nedokázal určiť či a ako bude prispievať na zahraničné vysielanie, aj keď v minulom roku peniaze na tento účel poskytol v koncoročnej dotácii." Predseda Rozhlasovej rady Michal Dzurjanin "Za dôležité nepovažujeme nie značku a výrobné číslo karosérie, ale obsah aktivity Modrého autobusu." Martin Maťko ,hovorca SDKÚ na otázku, či si SDKÚ kúpila alebo prenajala autobus Mercedes-Benz na kampaň Modré leto , ktorého cena sa podľa katalógu pohybuje od 180-tisíc eur, čo je približne 6,8 milióna korún. "Pýtajte sa Riša Rybníčka, on počúva mladých ľudí." Moderátor Štefan Hríb na Pohode. "Nič zaujímavejšie sa tu už nedozviete." Milan Lasica na Pohode v tom istom stane. A odišiel aj s Jaromírom Nohavicom Národní třídou neznámo kam. .

Zabudnuté

Zabudnuté Verejnosť za súčasnú STV Odstránená anketa Dnes sme sa rozhodli odstrániť anketu. Neurobili sme tak na základe toho, žeby nám nevyhovoval výsledok, čiže pomer medzi súhlasmi a nesúhlasmi. Sme otvorení iným názorom aj z radov našich oponentov. Pohľad na STV a právo na vyjadrenie sa na jej smerovanie má predsa každý. Anketa bola však evidentne zneužívaná. Neočakávali sme takéto reakcie, možno to bolo dosť naivné. Uznávame iba konštruktívny dialóg a pre toho, kto má záujem vyjadriť svoj nesúhlas voči nám, máme iba dve odporúčania: buď nech napíše rozumný príspevok do fóra, alebo nech pošle svoj podporný hlas iným iniciatívam. [ autor: Patrik Lučan ] [ pridané: 9. jún 2005 ]

15. 7. 2005

Slovenská televízia buduje

Slovenská televízia buduje
Slovenská televízia si tvrdo buduje imidž televízie verejnej služby. Získala hviezdu prvej veľkosti-Andreu Ušiakovú . Bývalá rosnička , moderátorka erotickej relácie TV Markíza Láskanie a bezkonkurenčná víťazka našej súťaže o Najtrápnejšiu CELEBRITU Televíznej Obrazovky 2004 bude od septembra hviezdiť vo verejnoprávnom programe o životnom štýle našich i zahraničných celebrít . Andrea Ušiaková sa asi nedohodla s Martinom Baldaufom na inom projekte. Ten, podľa českej tlače dohadzoval Gottovi modelky z Čiech a Nemecka a postavil svoju kariéru na na prsiach Lolo Ferrari . Úprimne sa tešíme na dar reči,šarm a bezprostrednosť Andrei Ušiakovej . Už nám chýba len tá Ábelová.

Nesvojprávni ?

Nesvojprávni ? Rada STV sa niekedy rada zbavuje možnosti byť informovaná i možnosti povedať pravdu. Rada hlasovala proti uzneseniam, napriek tomu, že STV zjavne nedodržiava zákony, či svoje vlastné dokumenty. Rada STV v súvislosti s hodnotením publicistických programov vysielaných Slovenskou televíziou v roku 2004 konštatuje, že STV nevysielala publicistické programy v celkovom objeme a podiele na celkovej vysielacej ploche v súlade s plánom na rok 2004 a v nedostatočne širokom tematickom i žánrovom zábere. Rada STV zároveň s tým konštatuje, že vo vysielaní STV v roku 2004 chýbalo výraznejšie zastúpenie občianskej publicistiky. Publicistika Plán 16,6% Skutočnosť 14,3% Rozdiel -2,2%

V roku 2005 to nebolo o nič lepšie :

Publicistika hod-2 111 Plán prvý štvrťrok-528 Skutočnosť prvý štvrťrok-404,0 Rozdiel - mínus 123,6

Rada nedprijala ani toto uznesenie :

Rada STV v súvislosti s hodnotením publicistických programov vysielaných Slovenskou televíziou v prvom štvrťroku 2005 konštatuje, že STV nedodržiava podiel vysielania publicistických programov schválený v programovom koncepte na rok 2005. Súčasne s tým konštatuje, že vysielanie publicistických programov sa nerealizuje v súlade so schválenou Programovou stratégiou STV na roky 2005 – 2007, a preto žiada GR STV, aby prijal opatrenia, ktorými zabezpečí plnenie programového konceptu v III. a IV. štvrťroku. Ďalším vtipom je, že z 502 hodín vzdelávacích programov za rok 2004 bolo v skutočnosti iba cca 50 aj s dvoma reprízami... Ale to je už iná kapitola. O číslach- nečíslach.

14. 7. 2005

BREAKING NEWS-Phantom Fury

BREAKING NEWS Phantom Fury
Podľa nášho vyslaného infiltrátora STV zvolila novú koncepciu pôvodne 22 dielneho seriálu. Jeho ideová rovina sa rodila v LA PALME D'OR v hoteli Martinez 73 ,la Croisette, Cannes. Po dobrom obede Pumpkin soup, ”hot and cold” with a poached egg and black truffle 60 €, Spit-roasted guinea fowl ”verzeni”, 190 €,green cabbage flavoured with black truffles(for 2 persons) desserts “Palme d’Or”, sa sa však zmenila na 17 dielov. Dramaturgia sa presunula do AMIRA BARU a pri piáne JIMMIEHO mC KISSIEHO dramaturgia v zložení Mgr. Richard Rybníček, Ing. Marcel Para ,PhDr. Branislav Zahradník a občasne poradne aj Ing. Ľubor Košút rozhodla , že seriál bude mať 34 dielov. Máme však pre Vás úplnú novinku . Slovenská televízia sa rozhoda, že seriál Rodinné tajomstvá sa premenuje na VyValení. Seriál bude mať 421 a pol časti po 7 minútach A nielen to. Seriál bude animovaný ! V hlavných úlohách sa predstavia animovaný Mr.Bean, a práva naň poskytla FremantleMedia Ltd. výmenou za Roba Miklu. Katarína Koščová sa bude nápadne podobať na Popolušku ,avšak avizovaného Mira Jaroša nahradí Abúd Musaba al-Zarkaví. Sponzor odmietol aj animované pozadie Izraelu a tak sa jedna časť odohrá v bagdadskej štvrti Karáda. STV navyše sľúbila, že zanimuje aj všetkých 1200 pracovníkov, ktorých v roku 2003 prepustila. Budú hrať 1200 trpazlíkov, ale dramaturgia STV ešte čaká na povolenie Walt Disney Pictures na uvoľnenie Snehulienky. Budeme Vás čoskoro informovať ! Dôverujte nám. Skupina Sancheza Illicha Ramireza CARLOSA

Čísla, čísla, čísla

Čísla, čísla, čísla Slovenský tabloid uverejnil, že víťazka Slovensko hľadá SuperStar Katka Koščová má dôvod na radosť. Po pomalom rozbehu sa jej debutovému singlu Katka začína v rádiách vraj dariť. Nuž, závisí to od uhlu pohľadu. Poznámočka nezasväteného čitateľa hovorí, že podľa najnovšieho rebríčka IFPI "padla" Katka Koščová o päť priečok nižšie a predbehla ju Zuzka Smatanová s novinkou. A taká Zázrivcová s Najkrajšou sms je na 48. mieste. Treba opäť zdôrazniť, že debutový singel Katka je nevydarený, vlažný ,nudný a podpriemerný. Rozhodne nie taký, aý by si viťazka Slovensko hľadá SuperStar zaslúžila. Obávam sa, že supy, ktoré sa zlietli na superstaristov ich tlačia tam, kde nepatria. Airplay Top 50 4.7. - 10.7.2005 1. 1. Shakira/Alejandro Sanz - La Tortura 2. 5. Stansfield, Lisa - Treat Me Like A Woman 3. 2. Imbruglia, Natalia - Shiver 4. 3. Bárta, Dan - On My Head 5. 4. Thomas, Rob - Lonely No More 6. 15. Coldplay - Speed Of Sound 7. 8. K Maro - Crazy 8. 7. Akon - Lonely 9. 6. Bedingfield, Natasha - I Bruise Easily 10. 9. Powter, Daniel - Bad Day 11. 10. Connor, Sarah - From Zero To Hero 12. 11. Lemar - If There´s Any Justice 13. 14. Nuo, Patrick - Beautiful 14. 13. Nelly/McGraw, Tim - Over and Over 15. 18. Mario - Let Me Love You 16. 22. Zimmer, Joana - I Believe... 17. 21. Blunt, James - You´re Beautiful 18. 19. Ruslana - Dance With The Wolves 19. 16. Langerová, Aneta - Hříšná těla, křídla motýlí 20. 17. Backstreet Boys - Incomplete 21. 25. Black Eyed Peas - Don´t Phunk With My Heart 22. 24. Texas - Getaway 23. 26. Smatanová, Zuzana - Nech sa deje čo sa má 24. 30. Moody Ben/Anastacia - Everything Burns 25. 28. Ringside - Tired Of Being Sorry 26. 27. Simple Plan - Untitled 27. 34. Melanie C - Next Best Superstar 28. 23. Koščová, Katka - Katka 29. 32. Snoop Dogg/Timberlake, Justin - Signs 30. 31. U2 - City Of Blinding Lights 31. 29. Paparizou, Helena - My Number One 32. 36. Maroon 5 - Must Get Out 33. 33. Moby - Lift Me Up 34. 48. Carey, Mariah - We Belong Together 35. NEW Buble, Michael - Home 36. 37. Wonder, Stevie - So What The Fuss 37. 42. Hex - Život 38. 39. New Order - Jeststream 39. 35. Gorillaz - Feel Good Inc. 40. NEW 2 Pac/Elton, John - Ghetto Gospel 41. 38. Stefani, Gwen - Hollaback Girl 42. 43. Pras Michel/McQuee, Sharli - Haven´t Found 43. 40. Halliwell, Geri - Desire 44. 49. Papp, Robo - Give It/Miliónový tanec -Hymna/ 45. 41. Polemic - Blázni 46. 47. I.M.T. Smile - Besame Mucho 47. RE Shapeshifters - Back To Basic 48. 50. Zázrivcová Monika - Najkrajšia sms-ka 49. 45. Desmod - Aby bolo jasné 50. RE Bodies Without Organs - Sixteen Tons Of Hardware Foto : BASHA

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK IFORMAT.SK 17. 3. 2003 STV je v krize Vo verejnopravnej televizii je od minuleho tyzdna kvoli hroziacemu financnemu kolapsu nudzovy rezim. Riaditel STV Richard Rybnicek oznamil, ze planuje prepustit 1 200 zamestnancov. Odstupne zatial vycislili na 250 milionov, rocne sa vsak takto uspori 300 milionov korun. "Osemsto ludi, ktori v STV zostanu, bude zabezpecovat zakladne programove minimum, ktore musi verejnopravna televizia podla zakona ponukat," vyhlasil statutar STV Marcel Para. To je podla neho spravodajstvo, publicistika a sport. Manazment televizie chce tiez obmedzit vyrobu programov na 50 percent a vystahovat sa z vyskovej budovy televizie. Vsetky tieto zmeny suvisia s reformou STV, ktora sa bude tykat aj financovania. Rybnicek rokuje o tom, ze by vlada posledny raz oddlzila televiziu. Potrebuje na to okrem penazi na odstupne aj dalsich priblizne 700 milionov, ktore dodnes STV dlhuje roznym subjektom. Rata s tym, ze sa koncesionarske poplatky zvysia na sto korun mesacne. V takom pripade by podla neho STV na buduci rok mohla fungovat uz len z koncesionarskych poplatkov a prijmov z reklamy. Rozpoctova kapitola STV by sa mala uplne zrusit. Para dokonca tvrdi, ze za fungovania tohto modelu by mohla byt STV hospodarit so ziskom okolo 300 milionov korun uz na buduci rok. Prečo Paľba snežila Vo štvrtok večer odvysielala Markíza v relácii Paľba reportáž o Fakultnej nemocnici s poliklinikou na Terase. Značná časť Košičanov, ktorí sledujú televíziu prostredníctvom spoločnosti Kabel Plus Východné Slovensko, však Paľbu nemohla vidieť. O 21.40 - teda dvadsať minút pred reláciou - začala Markíza "snežiť". Signál nabehol až desať minút po skončení Paľby. "Bola to klasická porucha, ktorá sa stane raz za čas. Vypadol blok štyroch programov, medzi nimi aj Markíza," vysvetlil riaditeľ Kabel Plus Marcel Para. Menej klasické, dá sa povedať až podozrivé, sú nasledujúce okolnosti "sneženia". V reportáži sa konštatuje, že prednosta neurochirurgie prijal pred operáciou od manžela pacientky úplatok 500 mariek. Po operácii (mimochodom neúspešnej) ich síce poštou vrátil, ale podľa ministerstva zdravotníctva je takýto postup lekára v rozpore so zákonom. Podľa našich informácií nemocnica vyvíjala rôzne tlaky, aby reportáž nebola odvysielaná. Vysielač, ktorým Kabel Plus pokrýva 60 až 70 percent košických domácností, je práve na budove fakultnej nemocnice. Dokonca priamo v budove nemocnice mal Kabel Plus pred časom svoje štúdio. "K naším zariadeniam v nemocnici majú prístup výhradne naši pracovníci. Vylučujem nejaký úmyselný zásah ľudí z nemocnice," dodal M. Para. Z jeho slov vyplýva, že ak by teoreticky niekto mal záujem sabotovať reláciu, muselo by to byť s vedomím pracovníkov Kabel Plus. Ale riaditeľ za svojich ľudí ručí: "Garantujem vám, že pred Paľbou nikto hore nebol."

13. 7. 2005

100 mínus 3 je 100

100 mínus 3 je 100 Konečne sme sa dozvedeli sme sa 100 dôvodov, prečo je predseda NR SR Pavol Hrušovský nespokojný so Slovenskou televíziou . Patria medzi ne : 1.Nedostatok pôvodnej tvorby 2.Niektoré prvky v spravodajstve 3.Záležitosti okolo fungovania Rady STV Chýba mi tých zvyšných 97. Prvý viem pochopiť. Druhému nerozumiem Tretí chápem, ale ide o neskoré servírovanie chlebíčkov na Rade STV, alebo tým myslel niečo vážnejšie ? Stačilo by v Rade STV dohovoriť svojim.

BEZ KONCESIONÁRSKYCH ?

BEZ KONCESIONÁRSKYCH ? Minister kultúry František TÓTH nie je spokojný s výberom koncesionárskych poplatkov, ale nepáči sa mu ani podoba navrhovaných noviel tejto legislatívy. Uprednostnil by inú formu príspevkov na verejnoprávne médiá od občanov. Dagmar VANEČKOVÁ, redaktorka: "Koncesionárske poplatky, ktorých výber je zložitý a neefektívny, by mohla podľa Františka TÓTHA nahradiť nová daň." František TÓTH: "Keby sme úplne dajme tomu úplne zrušili koncesionárske poplatky a Slovenský rozhlas a Slovenská televízia by dostávali tie peniaze priamo zo štátneho rozpočtu, to znamená z daní, ale samozrejme tak, aby nemohla vzniknúť kritika v tom, že by boli nejakým spôsobom politicky vydierateľné. To znamená, nespravili by sme to tak, že by poslanci hlasovali, koľko dostane rozhlas a koľko dostane televízia, lebo naozaj potom by boli pod politickým tlakom." D. VANEČKOVÁ: "A preto by odporučil prijať univerzálny vzorec, podľa ktorého by sa každý rok prideľovali peniaze rozhlasu a televízii zo štátneho rozpočtu. Minister financií Ivan MIKLOŠ sa k tejto otázke zatiaľ vyjadriť nevie." Ivan MIKLOŠ: "To budem vedieť posúdiť až keď uvidím taký návrh. Samozrejme v ňom by mali byť analyzované výhody a nevýhody terajšieho systému, prípadne nového systému." D. VANEČKOVÁ: "Aké majú názory odborníci, ale aj občania, ktorých sa platby za služby verejnoprávnych médií priamo dotýkajú si povieme vo večernom vydaní Rádiožurnálu." Rozhlasová stanica Slovensko; Rádiožurnál

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS Hrušovský má sto dôvodov byť nespokojný s STV Predseda NR SR Pavol Hrušovský sa dnes pre zástupcami občianskeho združenia Verejnosť za verejnoprávnosť (VZV) vyjadril, že má sto dôvodov byť nespokojný so Slovenskou televíziou (STV). "Na dnešnom stretnutí s nami súhlasil s tým, že riaditelia verejnoprávnych inštitúcii nemajú prečo prekračovať prah NR SR a zbytočne spolitizovávať mnohé veci, týkajúce sa inštitúcií, ktoré by mali byť nezávislé," povedala hovorkyňa výzvy VZV Ľudmila Farkašovská. Podľa jej slov predseda NR SR zástupcov občianskeho združenia VZV ubezpečil, že v parlamente je vôľa zmeniť niektoré veci súvisiace s STV a SRo ešte pred voľbami. Niektoré ich problémy považuje za spoločné. Hrušovský uznal za opodstatnené obavy svojich hostí týkajúce sa zloženia Rady STV, kontrolného orgánu STV, do ktorého by mali byť volení ľudia na základe profesionálnych kritérií. "Myslím, že za veľa hovorí aj to, že pán Hrušovský povedal, že rád pozerá ČT2," uzavrela Farkašovská. Milan Markovič z VZV bol s prijatím u Hrušovského spokojný, pretože tu zaznamenali "úprimný záujem Hrušovského a jeho ľudí". Na stretnutí s predsedom NR SR bol aj člen Rady STV Bohumír Bobocký a bývalý hovorca prezidenta Ján Füle. Snahám Verejnosti za verejnoprávnosť už vyjadril svoju podporu prezident SR Ivan Gašparovič, z trojice najvyšších ústavných činiteľov sa zatiaľ s nimi nestretol premiér Mikuláš Dzurinda. Zdroj :TASR Skupina Sancheza Illicha Ramireza CARLOSA našla zo sto dôvodov len dva. Rybníček nemá čo chodiť do parlamentu a Rada STV je nanič. Teraz treba čakať na reakcu samotného predsedu NR SR, ktorý svoje slová isto upresní. Možno o tom, ako meniť Radu STV. Nebude prvý. O tom -potom

SuperSTV

SuperSTV Rada STV si od generálneho riaditeľa STV vyžiadala dodatočné informácie o nákladoch relácie Slovensko hľadá SuperStar. Rada žiada upresniť nízke druhotné nálady za rok 2005, príliš nízke náklady na mzdy / v porovnaní z rokom 2004/, náklady na vysielanie relácie , ktoré nie sú obsiahnuté v správe, nlady na reklamu relcie i pruduktov Slovensko hľadá SuperStar a spôsobu účtovana provízie medzi STV a 1.2 media, s.r.o. V tejto súvislosti je opäť potrebné zdôrazniť, že Slovenská televízia dostala od Rady pre vysielanie a retransmisiu pokuty za SuperStar v celkovej výške 6,5 milióna korún . Napriek tvrdeniam Richarda Rybníčka o 4,5 miliónovom zisku sa zisk STV z relácie Slovensko hľadá Superstar môže skončiť predbežnou stratou 2 milióny korún. A nielen to. Podľa Valéria Agócs, predsedníčky Rady pre vysielanie a retransmisiu to vôbec nemusí byť posledná pokuta . Radu pre vysielanie a retransmisiu čakajú ešte sťažnosti na vydania SuperStar odvysielané v marci a apríli . A tu sa pokuta môže vyšplhať na 5 miliónov. Možno za jednu reláciu... Slovenská televízia sa spolieha na Najvyšší súd. Podľa slov Valérie Agócs "prevažnú väčšinu verdiktov rady Najvyšší súd v minulosti potvrdil. Rada totiž postupuje v intenciách zákona." Bude to mať na krku niekto iný ?

12. 7. 2005

Pozvánka

Pozvánka
Mimomediálna...

Slovensko hľadá rodinné tajomstvá

Slovensko hľadá rodinné tajomstvá Slovensko hľadá rodinné tajomstvá Ústrednými postavami sú matka a psychoanalytička MUDr. Eva Košická s manželom, úspešným právnikom JUDr. Drahošom Košickým a ich deti, súrodenci, priatelia a známi. Postavy príbehu ukrývajú svoje väčšie či menšie tajomstvá za stenami veľkej vily na predmestí Bratislavy. Typické slovenské problémy s typickým slovenským povolaním-psychoanalytičkou. Držme palce. Na nohách.

Microsoft Industry Awards 2005

Microsoft Industry Awards 2005 Spoločnosť LCS Noris uspela v súťaži Microsoft Industry Awards 2005 s projektom pre Slovenskú televíziu. LCS dokončila implementáciu informačného systému LCS Noris, ktorý nahradil 5 predošlých rôznych systémov. Riešenie bolo ocenené ako "finalista " v kategórii najlepšie riešenia pre štátnu administratívu v Microsoft Industry Awards 2005 . LCS Noris je postavený na platforme Microsoft . Slovenská televízia je jedinou televíziou v Európe, ktorá používa aplikácie na báze Microsoft .NET Technology. LCS Noris importuje dáta zo systému PROVYS- vysielací produkčný systém a REKAG-u- systému na mediálne plánovanie. Moduly obsahujú navyše systém autorských odmien,programovú produkciu, vysielanie, dramaturgiu a tzv. Licencee Register . LCS Noris pracuje na 120 pracovných miestach. LCS Noris tvrdí, že aplikácia bola úspešne ukončená, my tvrdíme, že systémy ešte stále nedodávajú všetky relevantné informácie v relevantnom čase. Vot Majkrosoft. Chce to čas. Koľko? Ešte nevieme.

11. 7. 2005

Však je to sladké jak hovno z nutrie

Však je to sladké jak hovno z nutrie* TLAČOVÁ SPRÁVA – Bratislava 16.6.2005 Relácia „Slovensko hľadá SuperStar“ bola aj finančne úspešná STV dokázala všetky náklady na show odfinancovať z komerčných príjmov Zisk pôjde na dokumentárnu tvorbu Relácia „Slovensko hľadá SuperStar“, ktorú STV vysielala s rekordnou sledovanosťou od októbra minulého roka do apríla 2005 dosiahla aj finančný úspech. STV sa podarilo odfinancovať všetky náklady na výrobu tohto programu z komerčných zdrojov. Splnil sa tak cieľ, ktorý si manažment televízie dal pred spustením programu a to nefinancovať ho z koncesionárskych poplatkov, ale výlučne z komerčných príjmov samotnej relácie. Program dokonca vygeneroval prebytok – 4,5 mil. Sk, ktorý televízia plánuje použiť na dofinancovanie výroby novej pôvodnej slovenskej dokumentárnej tvorby. Celkové náklady na výrobu programu, vrátane nákladov na licenciu a na propagáciu dosiahli 100 736 tis. Sk. Náklady boli čerpané v súlade so schváleným rozpočtom relácie – z toho tzv. prvotné (priame) náklady boli 91 889 tis. Sk a druhotné náklady (interné náklady STV) boli vo výške 8 847 tis. Sk. Za túto čiastku bolo vyrobených 780 minút záznamov, 450 minút tzv. live-záznamov a 1150 minút priamych prenosov – spolu takmer 40 hodín hlavného programu „Slovensko hľadá SuperStar“. V nákladoch sú zahrnuté aj náklady na výrobu programu „Slovensko hľadá SuperStar – Magazín“, čo predstavovalo ďalších takmer 700 minút programu. Komerčné výnosy relácie dosiahli celkovú výšku 105 236 tis. Sk. Najvyšší podiel na týchto príjmoch majú výnosy z reklamy vo výške 45 043 tis. Sk. Výnosy z televízneho sponzoringu dosiahli výšku 16 807 tis. Sk. Ostatné výnosy (SMS hlasovania, contenty, internetová reklama, merchandising, netelevízny sponzoring a pod.) dosiahli výšku 42 378 tis. Sk. Na výnosoch sa vo výške 1 008 tis. Sk podieľali aj príjmy z komerčných vystúpení členov tzv. Hviezdnej roty a semifinalistov. Prebytok hospodárenia vo výške 4,5 mil. Sk použije STV na dofinancovanie výroby slovenskej dokumentárnej tvorby, ktorá bude odvysielaná tento rok na Dvojke. Na celkovú ekonomickú bilanciu programu „Slovensko hľadá SuperStar“ malo vplyv zákonné obmedzenie povoleného limitu reklamy pre STV na 3 % z vysielacieho času denne a na max. 8 minút reklamy v prime-time (komerčné stanice majú až 15 % povolený podiel a 12 minút v prime-time). Tento limit spôsobil, že STV mala takmer celý reklamný priestor okolo relácie vypredaný a nemohla uspokojiť ďalších záujemcov o vysielanie reklamy, čím by sa výnosy STV ešte zvýšili. Za správnosť : PhDr. Branislav Zahradník člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou tel. 02 / 60 61 33 24 fax 02 / 60 61 44 00 mobil : 0907 80 70 85 mail : zahradnik@stv.sk UZNESENIE č. 62/2005 1. Podrobný rozpis jednotlivých nákladových položiek v členení na prvotné a druhotné náklady týkajúcich sa relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín, vrátane nákladov na nákup licencie a na propagáciu a reklamu. Celkové náklady na výrobu 58,9 hodín programu sú nasledovné: Prvotné náklady rok 2004: 24 971 tisíc SK Prvotné náklady rok 2005: 42 470 tisíc SK Prvotné náklady spolu: 67 441 tisíc SK Druhotné náklady 2004: 4 623 tisíc SK Druhotné náklady 2005: 4 224 tisíc SK Druhotné náklady spolu: 8 847 tisíc SK V druhovom členení podľa nákladových skupín je pomer nasledovný: Tisíc SK Materiál 1 638 Služby 63 182 Mzdy, odvody 356 Odpisy 2 214 Ostatné 51 Spolu 67 441 Náklady na SUPERSTAR spolu: 76 288 tisíc SK 2. Správu o všetkých zmluvách (vrátane marketingových), ktoré sa týkajú programu Slovensko hľadá Superstar a Slovensko hľadá Superstar – magazín, ktoré STV uzavrela so spoločnosťami FremantleMedia Licensing Worldwide, ako aj ďalšími spoločnosťami, ktoré sa podieľali na sprostredkovaní, príprave, realizácii, vysielaní, propagácii, obchodnej a reklamnej exploatácii relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s dôrazom na zmluvné podmienky týkajúce sa: STV uzavrela v súvislosti s reláciou Slovensko hľadá Superstar celkovo 211 nákladových zmlúv v celkovej výške 65 631 tisíc SK . -Práv výrobcu zvukových a zvukovoobrazových záznamov, ako napríklad CD, DVD, videoklipy a podiel STV na exploatácii týchto práv. STV neuzatvárala zmluvy na zvukové záznamy, na vydaní troch CD Hviezdna rota ,finálová desiatka a šestka bola len mediálnym partnerom - Vlastníctva merchandisingových práv STV uzatvorila merchandisingové zmluvy so 4 partnermi , celkové výnosy boli vo výške 1 838 tisíc SK, netto výnosy pre STV predstavovali 597 tisíc SK, čiže 32%. -Podielu na všetkých tržbách STV a využívanie reklamného času zmluvnými partnermi Využitie reklamného času bolo 100%., výnosy z reklám tvorili sumu 45 043 tisíc SK, odvysielalo sa celkove 7 hodín 9 min. pre 111 klientov, podiel reklám spojených so Superstar v roku 2004 tvorilo 14 900 tisíc SK, čo tvorilo 3,3 %. Rok 2005 ešte nie je možné technicky vyhodnotiť . Prípadnými zmluvami dcérskych spoločností a zmluvných partnerov v súvislosti s reláciami Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín. Medzi STV a dcérskymi spoločnosťami neboli uzatvorené žiadne zmluvy. - Iných benefitov pre inú zmluvnú stranu ako STV. Neboli uzatvorené žiadne zmluvy. 3. Správu o reklamných a obchodných výnosoch z vysielania relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s uvedením percentuálneho podielu STV a finančným vyjadrením čistého podielu STV. Prehľad výnosov na reláciu Superstar Reklama Total 45 043 365 Podiel STV 45 043 365 v % 100 Sponzoring Total 16 806 980 Podiel STV 16 806 980 v % 100 STV/hlasovanie Total Podiel STV 32 687 608 11 390 418 v % 35 Internet Total 605 376 Podiel STV 605 376 v % 100 Merchandising Total 1 838 013 Podiel STV 575 250 v % 32 No TV sponzoring Total 332 756 Podiel STV 332 756 v % 100 Bárter Total 5 083 907 Podiel STV 5 083 907 v % 100 Vystúpenia Hviezdna rota Total 1 008 450 Podiel STV 1 008 450 v % 100 Spolu Total 103 406 486 Podiel STV 80 868 607 v % 78 Celkový zisk 4 580 tisíc SK Oproti tlačovej správe zo 16.6.2005 STV znížila výnosy o cca 1,9 mil. Sk, náklady o cca 24,5 mil. Sk.Vychádza však stále deklarovaný zisk. *KLIKNI Citát z Dědictví aneb Kurvahošigutentag

10. 7. 2005

VyValení

VyValení Podľa tlačovej agentúry SITA žiada Spoločenstvo mladých katolíkov aktívnych v médiách Network Slovakia a Katolícke hnutie žien Slovenska (NHŽS) v otvorenom liste riaditeľovi televízie Joj Milanovi Kňažkovi zastaviť výrobu a nevysielať reláciu VyVolení . Podľa pisateľov je relácia "v príkrom rozpore s kultúrou, dobrými mravmi, etikou, slušnosťou a taktiež by negatívne vplývala na mravný vývin detí a mládeže" a "už dnes ho ohrozuje početnými upútavkami, sériami platených aj neplatených článkov v slovenskej tlači. O liste informovala Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska. Podľa Network Slovakia a KHŽS bude táto reality show "masovo propagovanou pornografiou" a "manažment televízie JOJ bude zodpovedný za to, že tento brak svojou perverznosťou a vulgárnosťou zamorí celé Slovensko"
NETWORK SLOVAKIA – Spoločenstvo mladých katolíkov aktívnych v médiách má zaujímavé zloženie-Rada Spoločenstva:
Predseda: Michal Dyttert
Podpredseda:
Terézia Kolková-Katolícke noviny
Ďalší členovia : Peter Farkaš- tlačový tajomník KBS ,
Slavomír Kontúr-šéfredaktor časopisu ZRNO-Kresťanský týždenník pre mladých duchom-Cirkevné schválenie: Rímskokatolícky arcibiskupský úrad Košice, č. 2049/94 zo 16. decembra 1994, Oľga Petrášková Katolícke noviny,Čajka – mesačník pre dievčatá, Vydavateľ: Saleziáni dona Bosca vo vydavateľstve Don Bosco, Juraj Sedláček-GORAZD, časopis nitrianskych bohoslovcov. Vydávajú bohoslovci Kňazského seminára sv. Gorazda v Nitre. Ročník VIII., akad. rok 1997/98. VEĽKÁ NOC 1998- Šéfredaktor
Anna Kolková-Šéfredaktorka LÚČ - vydavateľské družstvo Bratislava , aktivistka ženského katolíckeho hnutia ,presedníčka Združenia katolíckych vydavateľstiev Slovenska
NETWORK SLOVAKIA - Spoločenstvo mladých katolíkov aktívnych v médiách je občianskym združením s cieľom združiť mladých katolíckych novinárov. Rôznymi aktivitami chceme podporovať a prehlbovať osobnostné, duchovné, teoretické aj praktické žurnalistické kvality našich členov. Našim členom ponúkame vzájomné poznanie sa a budovanie kontaktov, vzdelávanie, možnosti praxe v domácich i zahraničných katolíckych médiách a duchovnú a morálnu podporu. Združenie je schválené Konferenciou biskupov Slovenska a patrí medzi katolícke organizácie.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK Včera sme vás informovali o vyjadreniach viacerých svedkov, že mediálny expert SDK Ján Budaj údajne loboval v prospech TV Markíza, za čo mal aj finančne profitovať. Spolu s ďalšími spoločníkmi mal vlastniť 10% spoločnosti Markíza Slovakia, ktoré neskôr Siloš Pohánka postúpil firme Gamatex. Ján Budaj tieto informácie nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. V celej kauze sa objavilo aj meno Milana Kňažka, pretože jeho švagor Anton Mrázek bol tiež jedným zo spoločníkov Siloša Pohánku a Jána Budaja. Minister kultúry Milan Kňažko nás v tejto súvislosti požiadal o možnosť reagovať: „Rád by som zdôraznil, že nemám žiadne podnikateľské aktivity v médiách so žiadnym zo svojich kolegov z politiky. A pokiaľ ide o mojich tzv. príbuzných, či švagrov, chcel by som povedať, že ja mám troch bratov, tí majú manželky. Moja manželka má dve sestry, tie majú svojich manželov a ani manželky mojich bratov ani manželia mojich sestier, nespadajú do mojej kompetencie a s nikým z nich nepodnikám. Takže automatické spájanie, konkrétne osoby pána Mrázka s mojou osobou považujem za veľmi nevhodné a dištancujem sa od akejkoľvek indície, že by som mohol figurovať v nejakej podnikateľskej aktivite, či už vo vzťahu k SP alebo k televízii alebo k Markíze." Pán minister, čo sa týka vyjadrení pána Pohánku, ako aj ďalších svedkov na adresu pána Budaja, je vám v tomto smere niečo známe? „Nie je mi nič známe. A pravdu povediac mám veľa inej práce a nezaujíma ma to. Pokiaľ ide o moju osobu, vyjadril som sa jasne a zrozumiteľne. Ak by sa predsa len niekto našiel, kto by ma chcel priamo nejakým spôsobom usvedčovať alebo proste pripomínať, že mám nejaké aktivity, prosím aby ste ma s ním skontaktovali, aby som mu to mohol náležite vysvetliť." - Čo sa týka pána Budaja, niektorí politici opozície sa vyjadrili, že by sa celá kauza mala prešetriť možno aj na pôde parlamentu a v prípade dokázania vecí, ktoré tvrdia dnes niektorí svedkovia, že by malo dôjsť k vyvodeniu dôsledkov. Aký je váš názor? „No to je právo poslancov, samozrejme ako sa dohodnú, nech tak konajú. Ak uznajú za vhodné, ja budem rád ak to vyšetria aj v mojom prípade a nadovšetku pochybnosť vynesú nejaké rozhodnutie i za účasti svedkov. Ja osobne sa takejto konfrontácie nebojím. Naopak, ja by som bol rád." TV Sever bola vôbec prvou súkromnou televíziou na Slovensku, keď je prevádzkovateľ získal časť vysielacieho spektra bývalej TA3 a začal zo Žiliny vysielať vo februári 1994. Svojim signálom pokrývala asi 36% územia. Táto časť vysielacích frekvencií potom chýbala TV Markíze na väčšie pokrytie Slovenska svojim signálom. Ako to už na Slovenskom televíznom trhu býva zvykom, hneď po skvelom začiatku sa regionálna televízia dostala do finančných problémov. Novou majiteľkou 34-percentného podielu v TV Sever sa stala Diana Dubovská, manželka podnikateľa Jozefa Majského. Medzi majiteľmi Severu figuruje aj Anton Mrázek, ktorý kontroloval aj licenciu bratislavskej TV Slavín, a Marcel Děkanovský, ktorý je aj menšinovým majiteľom košickej TV Naša a TV Global. K spojeniu týchto televízií napriek rokovaniam neprišlo a televízia Sever prestala vysielať, na čom sa podľa majiteľov podpísali problémy s distribúciou signálu. Keďže vysielanie načas neobnovila, prišla o licenciu. Dnes je prípad na súde a frekvencia je blokovaná. Dlhy dosahujú 120 mil. Sk.