K návrhu zákona o Rozhlase a televízii Slovenska . Prinášame niekoľko pripomienok generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského k textu návrhu zákona o Rozhlase a televízii Slovenska a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý pripravilo Ministerstvo kultúry a cestovného ruchu SR. Návrh zákona o Rozhlase a televízii Slovenska a o zmene a doplnení niektorých zákonov V závere Predkladacej správy sa hovorí: "Z dôvodu hrozby značnej hospodárskej škody (podľa vykonávacieho plánu a programového konceptu Slovenskej televízie počíta táto inštitúcia v roku 2011 s deficitom až 37 miliónov eur) sa navrhuje predložiť návrh zákona na skrátené legislatívne konanie." Tento záver má vlastne zdôvodňovať, prečo je nevyhnutné prijať navrhnutý zákon. Avšak v Zákone č. 198/2007 Z. z. v platnom znení (§ 26, ods. 6, písm. j/) sa o škode hovorí: "Na účely zákona o účtovníctve sa škodou rozumie neodstrániteľné poškodenie, zničenie, odcudzenie alebo strata majetku. Inventarizáciou zistené odcudzenie alebo strata majetku je manko". Nevieme si vôbec predstaviť, akú inú škodu pod týmto označením (keď ju označuje odborným ekonomickým termínom) môže mať predkladateľ na mysli, keď hovorí o údajnej ´hospodárskej škode´ a nie o nejakej inej (napr. poistnej, technickej a pod.). Takéto najdôležitejšie resp. aj hlavné zdôvodnenie, ktorým sa má akože odborne zdôvodňovať nevyhnutnosť predloženého zákona na prerokovanie v skrátenom legislatívnom konaní, v žiadnom prípade nie je možné považovať za vecne a formálne pravdivé, za odborne zdôvodnené, za hodnoverné, za argumentačne doložené a za právne, terminologicky a ekonomicky a akokoľvek ináč obhájiteľné... Predkladateľ zákona totiž nič nehovorí o tom, na základe akých konkrétnych dokladov a argumentov k takémuto svojmu tvrdeniu (že hrozí údajne ´značná hospodárska škoda´) dospel a čo ho k takémuto veľmi závažnému tvrdeniu v tak závažnom materiáli, akým je návrh zákona, oprávňuje. Preto musíme vysloviť podozrenie, či takéto tvrdenie nenapĺňa aj skutkovú podstatu trestného činu ohovárania, nepravdivého obviňovania, osočovania a poškodzovania dobrého mena STV a jej pracovníkov. Máme podozrenie, že jednoznačným účelom takéhoto ničím nepodloženého tvrdenia verejného činiteľa je len dehonestovať, ublížiť a poškodiť Slovenskú televíziu, jej pracovníkov, členov manažmentu STV a Rady STV, a to s jednoznačným zámerom vymeniť celé súčasné vedenie tejto verejnoprávnej inštitúcie a možno aj s cieľom mocensky ju ovládnuť. A teraz k podstate problému: Návrh vykonávacieho plánu a programového konceptu je štandardný plánovací materiál, v ktorom sa Slovenská televízia štandardným spôsobom snaží zosumarizovať a zosúladiť na jednej strane požiadavky a potreby tejto verejnoprávnej inštitúcie (výkony vo výrobe a vysielaní programov), ktoré si musí plniť, a to v zmysle platných zákonov (svojich úloh, poslania a postavenia), na druhej strane sa Slovenská televízia snaží tieto zákonom stanovené úlohy, požiadavky a potreby aj finančne vyjadriť. Toto sa deje práve v návrhu vykonávacieho plánu a programového konceptu na príslušný rok. A že v takomto materiáli (návrhu) vzniká disproporcia, tak toto najlepšie ukazuje na to, aký nesúlad je medzi vecným a finančným vyjadrením toho, čo by Slovenská televízia aspoň v minimálnom vyjadrení mala plniť, a medzi tým, koľko na to dostáva a získava peniazi... Môžeme ubezpečiť Ministerstvo kultúry SR, že všetky manažmenty STV a Rady STV vždy hľadali a hľadajú to najlepšie riešenie. A to také, ktoré by na jednej strane nepoškodzovalo divákov, ale zároveň umožňovalo STV plniť si svoje zákonom stanovené úlohy a poslanie. O tom, že manažment STV a Rada STV sa aj teraz snažia túto neľahkú (často až syzifovskú) úlohu riešiť, hovoria aj prijímané uznesenia z jednotlivých ich rokovaní (bližšie pozri príslušné zápisnice). Pritom zákonom stanovené úlohy si neurčili ani manažment STV a ani Rada STV, pričom stále platný zákon dokonca ukladá STV začať vysielanie ešte aj na štvrtom vysielacom okruhu... Preto manažment STV a Rada STV dôrazne odmietajú takéto ničím nepodložené, klamlivé a lživé tvrdenia. Upozorňujeme, že manažment STV a Rada STV v prípade zisteného nehospodárneho nakladania s pridelenými finančnými prostriedkami, zisteného poškodzovania majetku STV a pod. vždy vyvodzovali voči konkrétnym osobám, ktoré to spôsobili a zlyhali, prísne sankčné postihy. Avšak ani pochybenie takýchto jednotlivcov z radov STV nikoho neoprávňuje takýmto zovšeobecňujúcim a hrubým spôsobom poškodzovať dobré meno celej STV, jej manažmentu a Rady STV. Preto proti nemu dôrazne protestujeme. Je to podobný druh obvinenia, ako keby niekto Vládu SR pri zostavení deficitného rozpočtu na nasledujúci rok tiež obvinil z údajnej ´hospodárskej škody´. Aj STV aj vláda zápasia s podobnými problémami - ako zabezpečiť plnenie úloh, a to pri tých istých finančných zdrojoch. Rovnako ako STV ani vláda to v súčasnosti tiež nedokáže... Do podobnej zložitej hospodárskej situácie, v akej sa nachádza STV, sa v súčasnosti - v období hospodárskej krízy - dostali aj viaceré mestá, obce, štáty, ale aj verejnoprávnej televízie z okolitých krajín, ale nikto ich neobvinil z toho, že tým spôsobili hospodársku škodu... Aj STV je v takejto situácii nie preto, že by manažment a Rada STV hospodárili (nakladali s finančnými zdrojmi) nezodpovedne, ale preto, že postupne vznikala a vzniká až príliš veľká disproporcia (t. j. až príliš sa otvorili nožnice) medzi tým, čo má STV plniť na jednej strane a aké finančné zdroje na to má na druhej strane. Je preto veľmi zavádzajúce a skresľujúce tvrdiť, že súčasnú ekonomickú situáciu STV spôsobil manažment a Rada STV. Manažment a Rada STV totiž nestanovili pre STV úlohy, ktoré má plniť na jednej strane, ani na druhej strane nestanovujú výšku tzv. koncesionárskych poplatkov, neobmedzili reklamu v televíznom vysielaní, neoslobodili platcov tzv. koncesionárskych poplatkov od ich platenia, nespôsobili hospodársku krízu atď. Veľmi zjednodušené vysvetlenie rozdielu, prečo STV nedokáže postupovať pri pokrývaní takejto disproporcie podobne ako rozhlas, možno vysvetliť aj nasledovne: Kým rozhlas poskytovaní svojej služby vysiela iba zvuk, televízia vysiela okrem zvuku aj obraz. Kým opakovanie tej istej hudobnej skladby v rozhlase poslucháčom tak veľmi nevadí a dokonca viaceré opakovanie momentálne populárnej hudobnej skladby pritiahne ešte viac poslucháčov, v prípade reprízy televízneho programu takéto počínanie STV televízneho diváka odoženie a ten potom prepne na iný vysielací kanál. Preto STV nemôže pri riešení spomenutej disproporcie v žiadnom prípade postupovať rovnakým spôsobom, ako postupuje rozhlas. O tom sa účelovo vôbec nehovorí, ale postup Slovenského rozhlasu sa hodnotí ako zodpovedný a správny. Pritom je to len časť pravdy, aj keď sa tým vôbec nechceme dotknúť kolegov v Slovenskom rozhlase. Navyše, porovnávať nákladovosť výroby pri rozhlasovom vysielaní a pri televíznom vysielaní je ako porovnávať neporovnateľné. Pripomíname, že v dôsledku poddimenzovaného financovania STV hľadala a hľadá riešenia a východiská, a to ako pokryť rozsah vysielania na jednotlivých vysielacích televíznych okruhoch v zmysle úloh, postavenia a poslania STV. Ide totiž aj o to, aby STV sa postupne nestavala iba tzv. reprízovou televíziou (keďže na výrobu kvalitných a vysielanie kvalitných televíznych programov nemá dostatok finančných zdrojov), aby nemusela časovo obmedzovať vysielanie na jednotlivých televíznych okruhoch, aby nemusela zastavovať vysielanie na niektorom z vysielacích televíznych okruhov a pod. Avšak ani o tom nikto nehovorí. Kvalitný televízny program sa bez potrebných finančných prostriedkov na ich výrobu nedá zabezpečiť. Ak tvrdí niekto niečo iné, potom nehorázne klame a verejnosť účelovo zavádza. V súčasnosti sa niektoré médiá a tzv. mediálni odborníci snažia pripísať všetku zodpovednosť za súčasné problémy STV, jej manažmentu a Rade STV, čo nie je pravda, a preto proti tomu dôrazne protestujeme. V ďalších sprievodných materiáloch predkladaného návrhu zákona (príloha13. c/ - sociálne vplyvy) sa napríklad hovorí, že predložený návrh zákona nebude mať vplyv na domácnosť. Nie je to však pravda. Televízni diváci (domácnosti) za tie isté platby dostanú menej služieb (bez Trojky resp. možno aj bez niektorej ďalšej verejnoprávnej rozhlasovej stanice). V skutočnosti to teda jednoznačne svojím spôsobom znamená nepriame zdražovanie poskytovanej služby, a teda má to negatívny (nepriamy) vplyv na domácnosti. Ak však niekto tvrdí, že zrušením tzv. koncesionárskych poplatkov obyvatelia ušetria, tak to nie je pravda, tie isté náklady opäť zaplatia iba obyvatelia, ale z iného vrecka... V doložke zlučiteľnosti právneho predpisu s právom Európskych spoločenstiev a právom Európskej únie sa žiada dodať, že vo svojej podstate ide predložený návrh tohto zákona asi predsa len proti niektorým uzneseniam a odporúčaniam Európskej únie. Tie totiž hovoria o potrebe posilňovať verejnoprávne vysielanie v krajinách EÚ, a nie o ich oslabovaní. Znižovanie rozsahu verejnoprávneho vysielania je totiž proti takýmto uzneseniam a odporúčaniam inštitúcií a orgánov EÚ. K jednotlivým ustanoveniam príslušného návrhu zákona asi ani nemá význam predkladať konkrétne pripomienky, pretože v celom svojom koncepte, východiskách, prístupe, spôsobom riešenia navrhnutého zlučovania STV a SRo a pod. je pripravený zle a neodborne. Navrhujeme ho preto úplne prepracovať. Ak z takto navrhnutého zákona vzniknú značné a nezvratné hospodárske škody, potom sa vôbec nebudeme čudovať. Avšak dôrazne protestujeme proti veľmi krátkemu času na pripomienkovanie tak veľmi závažného a dôležitého návrhu zákona, ktorý rozhodujúcim spôsobom v budúcnosti ovplyvní, obmedzí a zníži nielen vysielanie niektorých žánrových a typových druhov verejnoprávneho televízneho vysielania STV (od náboženského, cez športové, vzdelávacie, menšinové, detské, umelecké a pod.), ale aj rozhodným spôsobom zasiahne do platného duálneho systému televízneho vysielania u nás. Tým významne zasiahne aj do demokratickej podstaty a budovaného demokratického systému v našej krajine. Upozorňujeme aj na názor jedného z televíznych divákov, ktorý sa sťažoval, že mu bolo upreté dôležité občianske a ľudské právo, a to právo na informácie, pretože nemal dostatok času oboznámiť sa s predloženým návrhom zákona...
Mgr. Štefan Nižňanský , generálny riaditeľ STV
Z usnesení ÚV KSČ o stavu a nových úkolech Československé televize Ústřední výbor KSČ konstatuje, že se televize v Československu stala prostředkem politické a kulturní výchovy pracujících. Působí současně a názorně na milióny diváků, zasahuje do jejich života. Spojuje v sobě přednosti filmu a rozhlasu, dovede účinně mobilizovat milióny pracujících. Televize v rozvoji kulturní revoluce je prostředkem k odstraňování rozdílů mezi městem a venkovem. Protože se předpokládá další rozvoj televize, jde o jeden z nejdůležitějších nástrojů výchovy lidu v komunistickém duchu. Usnesení ÚV KSČ o nové organizaci na úseku rozhlasu a televize, přímé řízení Ústředním výborem KSČ se osvědčuje. Nové uspořádání vytvořilo příznivé podmínky pro rozvoj těchto důležitých nástrojů politiky strany. ÚV KSČ je přesvědčen, že po přijetí zásadní směrnice pro otázky výstavby a techniky Ústředním výborem KSČ bude možno zaznamenat další všestranný rozvoj televize. ÚV KSČ konstatuje, že se televize za 7 let své existence zařadila mezi nejpřednější kulturně politické a výchovné instituce v zemi a stala se nezbytnou součástí kulturního a politického života lidu. Dosáhla mnoha úspěchů a vyvolává stále větší zájem pracujících. Díky televizi mají nejširší vrstvy možnost seznámit se s novou, zvlášť účinnou formou s úspěchy naší socialistické výstavby, s důležitými mezinárodně politickými událostmi, se životem lidu SSSR a ostatních bratrských socialistických zemí. V televizních pořadech se pracujícím přibližují kulturní a umělecké hodnoty minulosti i současnosti v nebývalé šíři a dosahu. ÚV KSČ oceňuje práci Československé televize i obětavost pracovníků, kteří se zasloužili o její rozvoj a překonali řadu potíží. Před Československou televizí však stále stojí úkol vytýčený XI. sjezdem KSČ - pracovat výhradně v komunistickém duchu. To klade vysoké nároky zejména na program, na technickou stránku Československé televize. /.../ Ústřední výbor zdůrazňuje, že Československá televize je televizí socialistickou a celá její činnost musí být založena na politice KSČ. Program Československé televize je jediným nedílným celkem, který ve všech studiích a v jejich programotvorných složkách sleduje stejné politické a kulturněvýchovné cíle strany. Posláním Československé televize je vychovávat pracující v idejích komunismu, v duchu proletářského internacionalismu a socialistického vlastenectví, nové společenské morálky a pokrokového estetického vkusu, zobrazovat rozmanitost života společnosti a vyzvedávat nové jevy a procesy, které se v ní uskutečňují. Úkolem televize je šířit učení marxismu-leninismu a poznatky materialistické vědy, organizovat masy pracujícího lidu k plnění úkolů socialistické výstavby, k účasti na prohlubování principů socialistické demokracie, k vědomí socialistické státnosti, provádět ateistickou propagandu a vést občany k rozvíjení nového, pokrokového, k překonání přežitků a vlivů buržoazní ideologie. /.../ (24. května 1960)
Copyright © TASR 2010
„ Ak sa stanem primátorom Bratislavy pred Úradom vlády SR nechám postaviť sochu veľkomoravského kniežaťa Rastislava. Bude to súčasť koncepcie Bratislavy, ako výkladnej skrine slovenskej histórie, kultúry a tradícií.Mám návrh, aj sochára, ktorý už má spravený model."My sme to reálne mali, môžem vám ukázať list, kde mi to Robert Kaliňák zakazuje. S Ivanom Gašparovičom som o Rastislavovi rozprával už v roku 2004. Rátal som, že mi bude v týchto aktivitách pomáhať. Zistil som, že nie. Prečo Bratislava na jednej strane stavia sochy Schöne Naziho, tatíčka Masaryka či Márie Terézie a na strane druhej bráni dôstojnému vyobrazeniu velikánov slovenských dejín? Len kolónie a závislé územia .“ Stanislav Pánis
"Do parlamentu sme boli zvolení nie na to, aby sme hrali koalično-opozičné hry, ale na to, aby sme prijímali dobré zákony. Takže, ak by sa zrodil z dielne SNS alebo Smeru, tak ho určite nebudeme mať problém podporiť." Juraj Droba
" Pošlite pána Kordu, netraste sa tu ako žížala malá. Dobroslav Trnka
„Ušetríte si čas a dožijete sa dlhšieho veku. Dobrá káva ráno, pohrabanie záhradky, vyvenčenie psa, pobozkanie babky je stále niečo lepšie, než čítať niektoré médiá. Dokonca sa vám upraví aj tlak.“ Dobroslav Trnka
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Na úvod je korektné povedať, že slovenská realita ukazuje, že súčasná podoba médií verejnej služby v SR je dlhodobo neudržateľná. V prípade médií verejnej služby v SR – Slovenskej televízie, Slovenského rozhlasu (a ak plne akceptujme súčasný legislatívny stav – aj Tlačovej agentúry SR) je nevyhovujúce, nefunkčné a opakovane zlyhávajúce v podstate všetko, či už ide o ich legislatívne postavenie , alebo spôsob ich zriadenia – zadefinovania ich obsahu, systém a spôsob ich riadenia a kontroly a takisto spôsob a výška financovania. Takisto je korektné povedať, že situácia v STV je ńeudržeteľná a dlhy narastajúce.
Konečne som však pochopil, že tento závažný problém sa dá riešiť tak, že vytvorím ešte závažnejší problém a budem sa tváriť, že predchádzajúci je vyriešený. Naakumulujem tak predošlé problémy, navýšim ich o nové a spokojne to predhodím verejnosti.
Konečne som pochopil, že také programové vyhlásenie Vlády SR je iba obyčajným zdrapom papiera. V programovom vyhlásení vlády SR sa v podkapitole Kultúra – Média a audiovízia píše, že: Vláda SR zruší koncesionárske poplatky a vytvorí nový legislatívny rámec financovania, organizácie a fungovania verejnoprávnych médií s cielom zvýšiť efektivitu ich činnosti a posilniť ich verejnoprávny charakter. Bude komplexne riešiť jednotný systém označovania televíznych programov s dôrazom na ľudskú dôstojnost a ochranu maloletých. Vláda SR prehodnotí uplatňovanie tlačového zákona a vykoná potrebné legislatívne zmeny, najmä zrušenie práva na odpoveď, najmä verejného činitela. Vláda SR transformuje Tlačovú agentúru SR. Na medzinárodnej úrovni podporí lepšiu ochranu detí pred nástrahami internetu (šikanovanie, násilie, obťažovanie, pornografia). Vláda SR bude aj naďalej vytvárať podmienky na záchranu a obnovu audiovizuálneho dedičstva, na jeho zachovanie pre ďalšie generácie a na jeho systematické sprístupňovanie na kultúrne, vzdelávacie, prezentačné aj obchodné účely.
O spojení STV s SRo v programovom vyhlásení nič nehovorí.
Nevadí, aj horšie sa môže prihodiť.
Konečne som pochopil, že na Ministerstve kultúry pracujú géniovia. Vyriešili všetky problémy za 11 dní ! Odborná pracovná skupina na reformu verejnoprávnych médií zasadla 15. októbra a 26. októbra bol Zákon na svete. Kto ho priparavoval ?
Ministerstvo ?
Alebo títo, ktorí si to z krku už nikdy nesnímu : Ing. Miroslav Galamboš ,PhDr. Miloslava Zemková ,prof. PhDr. Miloš Mistrík, DrSc ,doc. PhDr. Samuel Brečka, PhD. ,Pavol Múdry, Andrej Miklánek , Miroslav Kollár Peter Abrahám a Vladimír Klimeš .
Toto sú tvorcovia Zákona, alebo dodali podklady ? Odobrili návrh Zákona ?
Videli návrh Zákona ?
Súhlasia s návrhom Zákona ?
Na odpoveď majú DVA DNI !
Pripomienky k nemu prijíma miniterstvo dnes do štvrtej poobede . Prečo nie do tretej, alebo do pol piatej. Alebo...
Konečne som pochopil, že nie je nutné vyčísliť dopady na štátny rozpočet, keďže nová organizácia bude mať okamžitý dlh , a väčšinou splatný do konca roku 2011, vo výške 36. 969. 000 EUR / tvoria ho platby z minulých období, platby za spor Omega Plus- istina+ trovy + úroky z omeškania+ odmena za vyhratý spor Beta štúdio/ . Zaplatí to nová organizácia , lebo si môže zobrať úver a všetko sa vyrieši? Asi ťažko. Nakoniec to padne na štát, len minister financií to nebude vedieť. Zatiaľ. aby všetko vyzeralo dobre. Nepríjemným faktom je zjednodušovanie Výpočtov vplyvov na verejné financie, kde ktosi zámerne nespomenul vyvolané dopady zo zlučovania / hromadné prepúšťanie, rebranding- zs všetkým, čo to obnáša a novými zmluvami, predovšetkým autorskými./ Namiesto deklarovanej úspory v prvom roku- 1. 653. 725,-,EUR tak dôjde k ďalším nákladom a minimálnemu zaťaženiu vo výške cca 1.800.000,- EUR. Nehovoriac o znižujúcom sa trende počtu platiteľov úhrady, ktorý takisto zníži ministerstvom očakávané čísla. Na efektívne vymáhanie nová spoločnosť nebude mať prostriedky a všetci neplatiči sa spoliehajú na generálny pardon, na ktorom SaS asi bude stavať svoje ďalšie politické prežitie Minister Krajcer predložil potrebné legislatívne opatrenia na novembrovú schôdzu parlamentu. Pripomienkové konanie najdôležitejšej zmeny v histórii novodobého televízneho a rozhlasového vysielania na Slovensku po roku 1989 je- DVA DNI. To je všetko, čo sa dá o papieroch, ktoré zaslali z Námestia SNP ,povedať. DVA DNI. Bez analýzy, bez štúdie uskutočniteľnosti. Iba podľa pocitov. S bulharskou konštantou a politickou /z/ vôľou. Minister chce, aby parlament zvolil generálneho riaditeľa SRTV už v decembri tohto roka tak, aby Rozhlase a televízii Slovenska začala fungovať od začiatku budúceho roka. Ak si pozrieme výroky minulých období „ Nižňanský nemá miesto v STV, STV je dnes nepozerateľná, nekvalitná, stranícka a v prospech politikov, šíri nenávisť. Chceme ho vymeniť a dať tam človeka, ktorý by sa správal rovnako ale v opačnom garde“; „Absolútne nezvládol riadenie STV,“ tak je jasné, že problém je zástupný , pričom sa dá riešiť rýchlo a zodpovedne. A potom pristúpiť ku kroku DVA.
Nie za DVA DNI.
Ozaj, tiež by ste chceli vidieť analýzu, ako vytvoriť z rozhlasovej budovy Guggenheimovo múzeum ? Alebo tú, ktorá hovorí, že budova STV sa rozpadá ? Neuvidíte, lebo neexistuje. Tak, ako neexistuje žiadne ďalšia predstava o zlúčení. A to je desivé.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
KRAJCERORBÁN !
Zlúčením Slovenského rozhlasu (SRo) a Slovenskej televízie (STV) by sa mala v roku 2011 dosiahnuť úspora v minimálnej výške 1,65 milióna eur. Predpokladá to návrh Zákona o Rozhlase a televízii Slovenska (RTS), ktorý dnes zverejnilo ministerstvo kultúry a cestovného ruchu. Zlúčené verejnoprávne médiá bude viesť generálny riaditeľ, jeho voľba sa vracia späť do parlamentu. Rezort vysvetľuje, že ho poslanci budú voliť preto, aby sa posilnila jeho vážnosť, podpora a význam novej inštitúcie. Orgánom dohľadu bude deväťčlenná Rada v zastúpení odborníkov z oblasti práva, ekonómie, rozhlasového a televízneho vysielania. Členov budú na šesť rokov voliť a odvolávať takisto poslanci na základe návrhov odborníkov. "Vzhľadom na to, že činnosť ako aj odbornosť doterajších orgánov SRo a STV boli a sú dlhodobo spochybňované, návrhom zákona dochádza k redukcii orgánov verejnoprávneho vysielateľa a mení sa aj doterajší spôsob ich kreovania," píše rezort v návrhu zákona. Návrh legislatívy chce ministerstvo preložiť v skrátenom legislatívnom konaní, pripomienky k nemu prijíma do štvrtka 28. októbra. Minister Daniel Krajcer chce zlúčiť SRo a STV najmä pre zlú ekonomickú situáciu v televízii. V dôvodovej správe ministerstvo uvádza, že STV počíta v budúcom roku s deficitom 37 miliónov eur. Návrh zákona vymedzuje postavenie a poslanie RTS ako verejnoprávnej inštitúcie s ponechaním všetkých atribútov súčasných verejnoprávnych vysielateľov, t. j. ako národnej, nezávislej, kultúrnej, informačnej a vzdelávacej inštitúcie. Ministerstvo plánuje v nasledujúcom období zmeniť aj systém jej financovania a zadefinovať pojem služba verejnosti. Neskôr má riešiť tiež spoločné priestory. "Nový systém financovania verejnoprávnych vysielateľov bude zohľadňovať pravidlá štátnej pomoci pre oblasť verejnoprávneho vysielania stanovené Európskou úniou a jeho zavedeniu budú predchádzať konzultácie s Európskou komisiou," uvádza ministerstvo.
Copyright © TASR 2010
Copyright © TASR 2010
Jednotka Dvojka a Trojka lepšie.
JOJ lepšie, JOJ PLUS o totálny chĺpok lepšie.
Markíza oveľa horšie, ledva nad 30 %. TV DOMA tiež zle.
TA 3 zle.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je stále strašný- 12,86 %.
Markíza - 30,13 %
TV DOMA - 2,09 %
Jednotka - 13,23 %
Dvojka - 2,67 %
Trojka - 0,76 %
TV JOJ – 22,39 %
JOJ PLUS- 3,18 %
TA 3 - 1,79 %
Koalíciu rozhádala voľba generálneho prokurátora; padli aj ostré slová o začiatku konca či prielome jednoty vládneho štvorlístka. Aké vyvrcholenie bude mať aktuálny vývoj? Pozvanie do diskusnej relácie O 5 minút 12 v nedeľu 24. októbra 2010 od 11.55 h Jednotke prijali predseda Klubu poslancov SaS Jozef Kollár a predseda Klubu poslancov SNS Rafael Rafaj. MEDZI 4 OČAMI bude hosťom moderátora Radovana Slobodníka podpredseda NR SR a predseda strany Smer-SD Robert Fico.
Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 24. októbra 2010 bude poslanec NR SR Igor Matovič (SaS). Témami sú Čierna ovca v politike alebo obyčajný človek? a Aktuálna politická situácia. Strana Smer-SD oficiálne odmietla s I. Matovičom diskutovať, a preto do relácie Na telo neposlala žiadneho svojho zástupcu. Stolička pre 2. diskutujúceho ostane preto prázdna.