Reklamná pauza,môžete sa...
9. 4. 2016
8. 4. 2016
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
V pripravovaných nových častiach seriálu Ženy z rodu Gilmorovcov (2000 - 2007) sa nakoniec predstaví aj americká herečka, komička, scenáristka a producentka Melissa McCarthy. Štyridsaťpäťročná predstaviteľka šéfkuchárky Sookie St. James to potvrdila v talkshow Ellen DeGeneres, hoci predtým niekoľko mesiacov špekulácie o svojom návrate do seriálu popierala s tým, že jej to časovo nevychádza.
V pokračovaní príbehu z fiktívneho mestečka Stars Hollow si opäť zahrajú pôvodné hlavné predstaviteľky Lauren Graham (Lorelai Gilmore) a Alexis Bledel (Rory Gilmore). Svoje úlohy si zopakujú aj Scott Patterson (Luke Danes), Kelly Bishop (Emily Gilmore), Keiko Agena (Lane Kim), Sean Gunn (Kirk Gleason), Milo Ventimiglia (Jess Mariano), Matt Czuchry (Logan Huntzberger), Liza Weil (Paris Geller), Yanic Truesdale (Michel Gerard), David Sutcliffe (Christopher Hayden), Jared Padalecki (Dean Foster) a Sebastian Bach (Gil). Štyri nové 90-minútové časti vzniknú pre spoločnosť Netflix pod režisérskou taktovkou americkej filmárky Amy Sherman-Palladino. Na tvorbe bude spolupracovať so svojím manželom, producentom Danielom Palladinom. Seriál Ženy z rodu Gilmorovcov priniesol príbeh slobodnej matky Lorelai a jej dospievajúcej dcéry Rory. Lauren Graham si v roku 2002 za výkon v seriáli vyslúžila nomináciu na Zlatý glóbus.
Melissa Ann McCarthy je okrem úlohy Sookie známa napríklad aj ako Dena zo sitkomu Samantha Who? (2007 - 2009) či Molly Flynn zo seriálu Mike a Molly (2010), za ktorý v roku 2011 získala cenu Primetime Emmy. Zahrala si tiež vo filmoch Magické deviatky (2007), Záložný plán (2010), Život je taký (2010), Vo štvorici po opici 3 (2013), Na cudzí účet (2013), Drsňáčky (2013), Miluj suseda svojho (2014) či Špión (2015). V roku 2012 si vyslúžila zatiaľ jedinú nomináciu na Oscara za výkon vo vedľajšej úlohe komédie Dámska jazda (2011).
Celebritný portál RadarOnline.com a bulvárny týždenník National Enquirer, ktoré spadajú pod spoločnosť American Media, odmietli vo štvrtok odovzdať vyšetrovateľom audionahrávku údajnej telefonickej konverzácie medzi americkým hercom Charliem Sheenom a neznámou ženou, v ktorej hovorí o likvidácii svojej bývalej snúbenice Scottine Ross. Obe médiá publikovali prepísané úryvky z telefonátu, samotnú audionahrávku však nezverejnili.
Losangeleská polícia začala 50-ročného predstaviteľa Charlieho Harpera zo seriálu Dva a pol chlapa (2003 - 2015) vyšetrovať za údajné vyhrážanie sa Ross po tom, ako niekdajšia pornoherečka, známa tiež pod pseudonymom Brett Rossi, nahlásila minulý týždeň bližšie nešpecifikovaný incident, ku ktorému došlo medzi ňou a Sheenom. Policajti preto podali žiadosť o sedemdňový núdzový zákaz približovania sa pre Sheena, pričom súd túto žiadosť schválil. Súd neskôr schválil aj povolenie na prehliadku sídla spomínanej spoločnosti American Media v New Yorku odkiaľ chceli získať audionahrávku. Ako však uviedol šéfredaktor oboch médií Dylan Howard, ani jedno z médií neplánuje vyšetrovateľom odovzdať audionahrávku ani prezradiť identitu svojho zdroja, ktorý im ju poskytol. Podľa neho je povolenie na prehliadku v tomto prípade nelegálne, pričom vyšetrovateľom odkázal, aby si identitu zdroja zistili sami.
Charlie Sheen, vlastným menom Carlos Irwin Estévez, je známy predovšetkým ako predstaviteľ spomínaného sukničkára a starého mládenca Charlieho Harpera zo seriálu Dva a pol chlapa, v ktorom účinkoval v rokoch 2003 až 2011. V čase nakrúcania bol najlepšie plateným televíznym hercom na svete a za svoj výkon získal štyri nominácie na ceny Primetime Emmy a dve na Zlatý glóbus. Sheen si okrem toho zahral aj v snímkach ako Čata (1986), Wall Street (1987), Mladé pušky (1988), Prvá liga (1989), Horúce strely (1991), Horúce strely 2 (1993), Traja mušketieri (1993), V koži Johna Malkovicha (1999), Scary Movie 3 (2003) či Scary Movie 5 (2013). Sheen a Ross sa zasnúbili vo februári 2014, pričom v novembri toho istého roka mali mať svadbu, mesiac predtým sa však rozišli. Po tom ako herec vlani v novembri oznámil, že je HIV pozitívny, naňho jeho bývalá snúbenica podala žalobu za ublíženie na zdraví, psychickú ujmu, neoprávnené väznenie a nedbanlivosť.
Obľúbený britský seriál Misfits (2009 - 2013) sa dočká
remakeu. Americká televízna spoločnosť Freeform oznámila, že pripravuje novú
verziu titulu, pričom sa na nej podieľajú tvorcovia série Gossip Girl (2007 -
2012) Stephanie Savage a Josh Schwartz. Podobne ako originál, prinesie novinka
príbeh skupiny nezodpovedných dvadsiatnikov odsúdených na verejnoprospešné
práce, ktorí nadobudnú rôzne nadprirodzené schopnosti. Na rozdiel od predlohy
však nové schopnosti nezískajú po zvláštnej búrke, ale po styku so záhadnou
chemikáliou. Ďalšie detaily zástupcovia spoločnosti Freeform nezverejnili.
Seriál Misfits, ktorého tvorcom bol Howard Overman,
priniesla na obrazovky britská televízia E4. Kým prvú sezónu sledovalo vo
Veľkej Británii 700-tisíc divákov, pri druhej sa tento počet zdvojnásobil. V
sérii sa spočiatku predstavili Antonia Thomas, Iwan Rheon, Lauren Socha, Nathan
Stewart-Jarrett a Robert Sheehan. Do tretej sezóny pribudol Joseph Gilgun,
ktorý nahradil Sheehana. Od štvrtej sezóny seriál pokračoval s vynoveným
obsadením, ktoré okrem Gilguna tvorili Karla Crome, Nathan McMullen, Matt
Stokoe a Natasha O'Keeffe. Seriál si v roku 2010 vyslúžil televíznu cenu BAFTA v
kategórii Najlepší dramatický seriál. O rok neskôr si túto cenu odniesli Lauren
Socha za herecký výkon vo vedľajšej úlohe a Tom Bowyer za výpravu.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Zomrel Igor Mráz
Zomrel Igor Mráz
Vo veku 86 rokov zomrel vo štvrtok 7. apríla športový novinár Igor Mráz. Informovala o tom oficiálna internetová stránka Slovenského futbalového zväzu (SFZ). Rodák z Chorvátskeho Grobu dlhé roky pôsobil ako žurnalista v periodikách Smena a Pravda, neskôr sa stal šéfredaktorom denníka Šport.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
SLOVAK MEDIA LAW NEWS
SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Liberalizovať prideľovanie rozhlasových licencií s cieľom podpory vzniku alternatívnych rádií navrhuje v novele zákona o vysielaní a retransmisii poslanec za OĽaNO-NOVA Jozef Viskupič. Zákon by po novom mal umožniť udelenie viacerých licencií jednej fyzickej alebo právnickej osobe na vysielanie rozhlasovej programovej služby. Dnes platná legislatíva uvádza, že jedna fyzická osoba alebo jedna právnická osoba môže mať v držbe len jednu licenciu na rozhlasovú programovú službu.
„Na slovenskom rozhlasovom trhu v súčasnosti nefungujú súkromné rádiá so zameraním na jazz, hip-hop, pôvodnú tvorbu alebo vážnu hudbu, čo je nesporne na škodu plurality a kvality mediálneho priestoru. Navrhovanou liberalizáciou sa podporí vznik alternatívnych rádií, vytvoria sa podmienky pre ich rast a reálne zotrvanie na slovenskom mediálnom trhu,“ vysvetľuje Viskupič. Tieto alternatívne rádiá by podľa neho mohli ponúknuť bohatšiu programovú štruktúru a informácie zamerané na daný typ poslucháča, čím by sa zvýšila rozmanitosť na trhu. Model umožňujúci udelenie viacerých licencií na rozhlasovú programovú službu jednej osobe funguje podľa Viskupiča s úspechom napríklad v Českej republike.
Pluralitu informácií a kvalitu mediálneho priestoru nezabezpečuje podľa poslanca OĽaNO-NOVA len liberalizácia udeľovania rozhlasových licencií, ale tiež väčšia prehľadnosť majetkových a personálnych vzťahov vo vysielaní. Novela preto zavádza povinnú identifikáciu majoritných vlastníkov žiadateľa o licenciu a posúva hranicu zisťovania informácií o majetkových a personálnych prepojeniach až na tretiu úroveň, t.j. na úroveň spoločníka alebo akcionára spoločníka alebo akcionára, ktorý je spoločníkom alebo akcionárom právnickej osoby, ktorá je držiteľom licencie. „Takýto posun zabezpečí Rade pre vysielanie a retransmisiu pri rozhodovaní o udelení licencie väčšiu slobodu rozhodovania, ktorej výsledkom by malo byť kvalifikovanejšie a objektívnejšie rozhodnutie o udelení licencie tak, aby pluralita informácií zostala zachovaná,“ argumentuje Viskupič.
Opozičný poslanec návrh presadzoval aj v minulom volebnom období, parlament ho v decembri 2015 zamietol.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
VÝROKY TÝŽDŇA
VÝROKY TÝŽDŇA
„ V mainstreamových médiách je spravodajstvo napriek snahe o objektivitu tendenčné a zavádzajúce. Práve alternatívne médiá sa snažia poskytovať vyvážené informácie, aby si divák či čitateľ vytvoril vlastný názor na základe faktov, ktoré má k dispozícii z viacerých strán. Zmluva v rámci televízie zaisťuje, že spravodajstvo nebude podliehať tlakom spolumajiteľov. Konečnú tvár mu bude dávať Norbert Lichner a ja. Poslucháči, ktorí poznajú Slovenský vysielač, vedia, že sa tam nekládli nijaké politické medze
Samotné spravodajstvo bude netradičné v tom, že udalosti, ktoré si to budú žiadať, budú komentovať hostia z rôzneho spektra bez obmedzení. Každý, kto má čo povedať k danej problematike, dostane priestor bez ohľadu na to, či je alebo nie je politicky korektný.
Cieľovou skupinou IN TV je uvažujúci divák, ktorý má záujem o určitú mieru vkusu.
Keďže ide o plnoformátovú televíziu, ako to bude v IN TV s reklamou?
na vás nenechávajú nitku suchú a pravidelne kádrujú vašu osobu. Obviňujú vás, že ste mali blízko ku komunistom, neskôr k „náckom“ a teraz ste konšpirátor. Z čoho vyplývajú tieto tvrdenia?
Celé to vyplýva zo strachu Denníka N a denníka SME o informačný monopol. Ak sa niekto vymyká z ich pohľadu na svet, stáva sa extrémistom a konšpirátorom. Snažia sa ho očierniť a spochybniť, nejdú však do priamych konfrontácií, v ktorých by museli
Tí, ktorí majú moc a finančné prostriedky, potrebujú systém, v ktorom môžu rozhodovať a ovládať masy pod rúškom demokracie. Na druhej strane sú žurnalisti, ktorí si zabezpečujú vyšší sociálny štandard, pokiaľ sú poslušní. Lebo keď kritizujete a idete proti. Máme značnú časť presstitútov, aspoň v tých oficiálnych médiách, a máme aj novinárov, ktorí chcú ísť za svojím cieľom a nenechajú sa zlomiť. Nie každý alternatívec je však tým svetlom. Aj na jednu, aj na druhú skupinu si treba dávať pozor a skúmať
Myslenie ľudí sa postupne posúva. Keď boli kedysi diskusie tzv. mienkotvorných denníkov, vyše 70 percent ľudí schvaľovalo oficiálnu propagandu. Dnes je to už rovnomerné, dokonca sa to miestami otáča v prospech tých, ktorí nesúhlasia s oficiálnymi názormi. Je to však beh na dlhú trať, lebo zmena uvažovania sa neuskutoční zo dňa na deň.“
Ľubomír Huďo
"Skupina civilních strážců přišla ohlásit, že když hlídkovali, všimli si nějakých chuligánů, jak se snaží uloupit auto. Pronásledovali je. Jednomu se však podařilo utéct, zatímco ten druhý se změnil v kozu. Událost nemůžeme potvrdit, ale kozu zadržujeme. Nemůžeme zakládat naše informace na záhadách. Musí se vědecky dokázat, že se člověk změnil v kozu."
Tunde Muhammad, hovorca polície nigérskeho štátu Kwara
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Výbor talianskeho parlamentu pre boj proti mafii si predvolal vedenie talianskej verejnoprávnej televízie RAI po tom, ako v hlavnom vysielacom čase odvysielala rozhovor so súdeným mafiánom a synom najbrutálnejšieho bosa sicílskej mafie Cosa Nostra, informuje agentúra AP.
Moderátor nočnej talkshow Bruno Vespa pozvanie Giuseppeho Salvatora Riinu, syna legendárneho mafiána Salvatoreho "Tota" Riinu, v relácii odvysielanej v noci včera obhajoval. Vespa sa v úvode svojej divácky obľúbenej šou s názvom "Porta a Porta" divákom prihovoril, že tento diel nemusí byť všetkým po vôli. "K tomu, aby ste mohli bojovať s mafiou, ktorá je stále mocná a teší sa ochrane, ju musíte poznať," dodal s tým, že sa pokúšal poukázať na dôležité postavenie rodiny v živote mafiánov.
Riina mladší, ktorý pochádza zo štyroch detí, nedávno vydal knižné pamäte s názvom Rodinný život Riinovcov. Opisuje v nich svoje detstvo a život ako potomka jedného z najhľadanejších mužov Talianska.
Počas polhodinového vopred nahratého rozhovoru Riina, ktorý nechodil do školy a učil sa doma, opisuje svoje detstvo ako "pekné" a spomína, ako musel klamať o svojej totožnosti, aby kryl otca. Ani raz počas tohto rozhovoru svojho otca ani mafiu nekritizoval, nepriznal ani existenciu mafie.
Riinu staršieho (85), jedného z hlavných vodcov mafie Cosa Nostra, talianske úrady chytili po rokoch na úteku v roku 1993. Súd ho uznal vinným z viacerých vrážd a odsúdil na doživotie. Jeho syna odsúdili za členstvo v mafii tiež a dostal deväť rokov väzenia. Momentálne je prepustený na podmienku. Vystúpením v relácii sa snažil propagovať svoju knižnú publikáciu.
Odvysielanie relácie vzápätí odsúdilo niekoľko talianskych politikov a protimafiánsky parlamentný výbor si preto dnes urgentne predvolal manažment RAI na okamžité vysvetlenie celej záležitosti.
Program slovenských kín spestril americký film Spotlight, ktorý tento rok získal sošku Oscara v prestížnej kategórii Najlepší film a Najlepší pôvodný scenár. Snímka režiséra Toma McCarthyho rozpráva strhujúci skutočný príbeh tímu reportérov denníka Boston Globe, držiteľov Pulitzerovej ceny, ktorí v roku 2002 šokovali mesto a celý svet, keď odhalili, že katolícka cirkev systematicky kryje široko rozšírenú pedofíliu, ktorej sa dopúšťalo viac ako 70 miestnych kňazov.
"Som veľmi znepokojený tým, ako málo kvalitnej investigatívnej žurnalistiky tu máme oproti tomu, čo tu bolo pred 15 rokmi," povedal Tom McCarthy ku genéze snímky o novinároch, ktorí odkryli zneužívanie detí duchovnými. Prípad nemal podľa neho dosah len na hŕstku obvinených duchovných, ale otriasol celou katolíckou cirkvou. "Videl som tento film ako príležitosť ukázať niečo ako: Tu je ten druh vplyvu, aký môže mať dobre financovaná žurnalistika vykonávaná skúsenými profesionálmi. Veď, čo by už mohlo byť dôležitejšie než osud našich detí?"
McCarthy taktiež priniesol osobný pohľad na tento príbeh. "Bol som vychovávaný ako katolík, takže mám veľké pochopenie, obdiv a úctu k tejto inštitúcií," vysvetľuje režisér a scenárista. "Tento príbeh nie je o napádaní cirkvi. Je o pýtaní sa, ako sa niečo takéto môže stať? Cirkev sa dopúšťala, a v niektorých prípadoch sa stále dopúšťa, činov inštitucionálneho zla nielen v zmysle zneužívania detí, ale taktiež tým, že toto zneužívanie kryje. Ako takéto niečo môže trvať celé desaťročia, bez toho, aby sa ľudia vzopreli a povedali niečo?"
Od 70. rokov je "Spotlight" investigatívnou spravodajskou jednotkou denníka The Boston Globe. Môžu stráviť mesiace na jedinom príbehu, ktorý si medzi sebou zvolia. Tým sú akosi anonymní pred zvyškom novín, zodpovedajúc sa jedine svojim nadriadeným. Pravidlom však je, že nesmú o svojej práci hovoriť s nikým iným, či už je to rodina, priatelia alebo ostatní zamestnanci. V roku 2001 tím vyšetruje sexuálne zneužívanie maloletého katolíckym kňazom, ktoré, ako sa zdá, kryje samotný kardinál bostonskej arcidiecézy. V priebehu ročného vyšetrovania odhaľujú desiatky rokov trvajúci problém, ktorý táto inštitúcia nielen utajuje, ale v skutočnosti nerobí nič pre to, aby mu zabránila a len ho prehliada. V tomto procese prichádzajú k smutnému poznaniu, že je to nielen arcidiecéza a katolícka cirkev vo všeobecnosti, kto nesie vinu za to, čo sa udialo.
Podľa vzoru usilovnosti skutočného Spotlight tímu strávil Tom McCarthy a spoluscenárista Josh Singer mesiace vedením rozhovorov s novinármi, obeťami a ďalšími ľuďmi v centre príbehu. Šéfa novinárskeho tímu Waltera "Robbyho" Robinsona si zahral Michael Keaton. Pod jeho vedením pracuje i hviezdny reportér Michael Rezendes, ktorého stvárnil Mark Ruffalo. Jeho postava sa sústreďuje na právne aspekty vyšetrovania. Sacha Pfeiffer v podaní Rachel McAdams, sa špecializuje na rozhovory s obeťami sexuálneho zneužívania. Za výborne zvládnutú úlohu reportérky získala tento rok nomináciu na Oscara v kategórii Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe. Posledným členom štvorčlenného tímu je výskumník zaoberajúci sa zhromažďovaním údajov Matt Carroll, ktorého stvárnil Brian d'Arcy James. Lieva Schreibera uvidia diváci v úlohe výkonného editora Boston Globe Martyho Barona. Drsného právnika Mitchella Garabediana - neoceniteľný prínos pre tím investigatívnych žurnalistov, na plátne zobrazuje Stanley Tucci.
"Som veľmi znepokojený tým, ako málo kvalitnej investigatívnej žurnalistiky tu máme oproti tomu, čo tu bolo pred 15 rokmi," povedal Tom McCarthy ku genéze snímky o novinároch, ktorí odkryli zneužívanie detí duchovnými. Prípad nemal podľa neho dosah len na hŕstku obvinených duchovných, ale otriasol celou katolíckou cirkvou. "Videl som tento film ako príležitosť ukázať niečo ako: Tu je ten druh vplyvu, aký môže mať dobre financovaná žurnalistika vykonávaná skúsenými profesionálmi. Veď, čo by už mohlo byť dôležitejšie než osud našich detí?"
McCarthy taktiež priniesol osobný pohľad na tento príbeh. "Bol som vychovávaný ako katolík, takže mám veľké pochopenie, obdiv a úctu k tejto inštitúcií," vysvetľuje režisér a scenárista. "Tento príbeh nie je o napádaní cirkvi. Je o pýtaní sa, ako sa niečo takéto môže stať? Cirkev sa dopúšťala, a v niektorých prípadoch sa stále dopúšťa, činov inštitucionálneho zla nielen v zmysle zneužívania detí, ale taktiež tým, že toto zneužívanie kryje. Ako takéto niečo môže trvať celé desaťročia, bez toho, aby sa ľudia vzopreli a povedali niečo?"
Od 70. rokov je "Spotlight" investigatívnou spravodajskou jednotkou denníka The Boston Globe. Môžu stráviť mesiace na jedinom príbehu, ktorý si medzi sebou zvolia. Tým sú akosi anonymní pred zvyškom novín, zodpovedajúc sa jedine svojim nadriadeným. Pravidlom však je, že nesmú o svojej práci hovoriť s nikým iným, či už je to rodina, priatelia alebo ostatní zamestnanci. V roku 2001 tím vyšetruje sexuálne zneužívanie maloletého katolíckym kňazom, ktoré, ako sa zdá, kryje samotný kardinál bostonskej arcidiecézy. V priebehu ročného vyšetrovania odhaľujú desiatky rokov trvajúci problém, ktorý táto inštitúcia nielen utajuje, ale v skutočnosti nerobí nič pre to, aby mu zabránila a len ho prehliada. V tomto procese prichádzajú k smutnému poznaniu, že je to nielen arcidiecéza a katolícka cirkev vo všeobecnosti, kto nesie vinu za to, čo sa udialo.
Podľa vzoru usilovnosti skutočného Spotlight tímu strávil Tom McCarthy a spoluscenárista Josh Singer mesiace vedením rozhovorov s novinármi, obeťami a ďalšími ľuďmi v centre príbehu. Šéfa novinárskeho tímu Waltera "Robbyho" Robinsona si zahral Michael Keaton. Pod jeho vedením pracuje i hviezdny reportér Michael Rezendes, ktorého stvárnil Mark Ruffalo. Jeho postava sa sústreďuje na právne aspekty vyšetrovania. Sacha Pfeiffer v podaní Rachel McAdams, sa špecializuje na rozhovory s obeťami sexuálneho zneužívania. Za výborne zvládnutú úlohu reportérky získala tento rok nomináciu na Oscara v kategórii Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe. Posledným členom štvorčlenného tímu je výskumník zaoberajúci sa zhromažďovaním údajov Matt Carroll, ktorého stvárnil Brian d'Arcy James. Lieva Schreibera uvidia diváci v úlohe výkonného editora Boston Globe Martyho Barona. Drsného právnika Mitchella Garabediana - neoceniteľný prínos pre tím investigatívnych žurnalistov, na plátne zobrazuje Stanley Tucci.
Copyright © TASR 2016
Spoločnosť Google, patriaca pod firmu Alphabet Inc, zvažuje podanie ponuky na odkúpenie kľúčového podnikania spoločnosti Yahoo. Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na zdroje oboznámené s problematikou. Spoločnosť Verizon Communications Inc, o ktorej sa hovorilo, že podá ponuku, podľa dostupných informácií plánuje predložiť ponuku na odkúpenie internetových aktivít spoločnosti Yahoo budúci týždeň. Spoločnosti AT&T Inc, Comcast Corp a Microsoft Corp tentoraz ponuku neurobia.
Spoločnosť Yahoo začala s predajom kľúčových aktív vo februári, ešte skôr zrušila plán predaja svojho podielu v čínskej firme Alibaba Group. Spoločnosti Verizon a Yahoo odmietli situáciu komentovať, nevyjadrili sa k nej ani spoločnosti Google, AT&T, Comcast a Microsoft.
Americký hudobník a herec Tom Waits sa predstaví v pripravovanom dramatickom seriáli Citizen. Šesťdesiatšesťročný rodák z kalifornskej Pomony stvárni kňaza menom Cesar, ktorý zo svojho kostola v losangeleskej štvrti Boyle Heights riadi gerilovú humanitárnu organizáciu. V projekte si zahrajú aj Alex Gonzalez, Augusto Aguilera a Ismael Cruz Cordova. O réžiu pilotnej epizódy sa postará Alfonso Gomez-Rejon, ktorý bude aj jedným z výkonných producentov.
Thomas Alan Waits debutoval v roku 1973 albumom Closing Time. Zatiaľ poslednú nahrávku Bad As Me ponúkol v októbri 2011. So štúdiovkou sa mu podarilo obsadiť tretiu priečku v americkom rebríčku Billboard 200, čo je zároveň jeho zatiaľ najväčší úspech v tejto hitparáde. Okrem toho vydal niekoľko kompilácií a tri koncertné záznamy. Na konte má tiež soundtracky filmov One from the Heart (1981) a Noc na Zemi (1991), pričom za prvý spomínaný ho nominovali na Oscara. Ako herec sa predstavil napríklad v snímkach Mimo zákon (1986), Dracula (2000), Káva a cigarety (2003), Imaginarium Dr. Parnassa (2009) či Kniha prežitia (2010). Waitsa, ktorý je známy aj vďaka charakteristickému hlasu, uviedli v roku 2011 do Rock'n'rollovej siene slávy.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
SLOVAK MEDIA NEWS
SLOVAK MEDIA NEWS
Reklamný trh narástol v roku 2015 o takmer jednu pätinu (18,3 %). Celkové výdavky v offline médiách presiahli sumu 1,27 miliardy eur. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre, bonusy a agentúrne provízie.
Tempo rastu reklamného trhu bolo vlani najrýchlejšie od roku 2008, informovala vedúca monitoringu Jana Tibenská. Najväčším akcelerátorom medziročného vývoja boli pritom televízie, ktoré zaznamenali až štvrtinový (24,9 %) nárast výdavkov na reklamu. Tento segment má pritom až trojštvrtinový podiel (73,4 %) na mediamixe tradičných médií.
Pozitívny vývoj zaznamenali aj investície do reklamy v rádiách (16,7%). Stagnovali výdavky do printu (-0,3 %) a outdorovej reklamy (-0,8 %). Medziročný prepad o šesť percent zaznamenala reklama v kinách.
Nárast reklamného trhu sprevádzal i objem využitého reklamného priestoru v jednotlivých médiách. V celoštátnych televíziách sa zvýšil objem odvysielaného reklamného času takmer o pätinu (19 %), v rádiách dokonca až o tretinu (32 %). Televízie tak odvysielali v roku 2015 celkovo 7255 hodín reklamy, rádiá 1797 hodín. V printoch počet inzertných strán poklesol o tri percentá na celkových 47.148.
Aj vlani boli najväčším zadávateľom reklamy banky (nárast 9 %), k ich prvenstvu prispeli najvýraznejšou mierou Prima banka, ČSOB a Tatra banka. Najväčší nárast výdavkov do reklamy, až 41 percent, zaznamenala TNS Slovakia v kategórii Obchod a služby. Zaslúžil sa o to najmä obchodný reťazec Kaufland. Dvojciferný nárast reklamných investícií zaznamenali i kategórie Telekomunikačné služby (14 %), Lieky (26%) a Autá (14%).
Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, druhým najväčším zadávateľom Orange. Mobilní operátori sú pritom na prvých dvoch priečkach v rovnakom poradí už od roku 2011. Lidl sa vlani posunul na pozíciu tretieho najväčšieho zadávateľa reklamy a vytlačil z tohto miesta mobilného operátora O2.
Desiatka najväčších zadávateľov pritom investovala do reklamy už pätinu z celkového objemu reklamných výdavkov v roku 2015, čo predstavuje medziročný nárast 12 percent. Deväť z desiatich zadávateľov sa pritom umiestnilo v tomto rebríčku aj v roku 2014. Nováčikom v TOP 10 je obchodný reťazec Kaufland, ktorý medziročne zvýšil svoje reklamné výdavky 30-násobne. Vypadla Poštová banka, ktorá sa prepadla na 21. miesto.
Copyright © TASR 2016
7. 4. 2016
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Vatikán zriadil nový úrad, úlohou ktorého bude podpora internetovej domény .Catholic v snahe o zlepšenie komunikácie v digitálnej ére. Informoval o tom v stredu webový portál denníka The Straits Times.
Zánovný úrad pozostávajúci z osemčlenného tímu expertov v oblasti výpočtovej techniky sa bude usilovať o rozšírenie danej internetovej domény prostredníctvom všetkých orgánov katolíckej cirkvi s cieľom uistiť používateľov internetu, že ide o oficiálne schválené webové stránky.
Vatikán získal internetovú doménu .Catholic koncom roka 2013, keď organizácia ICANN schválila tisíce nových špecializovaných domén so zámerom vyhovieť vzrastajúcemu dopytu po webových stránkach. Popri doméne .Catholic si Vatikán zabezpečil aj jej jazykové mutácie v arabčine, čínštine a ruštine.
Vatikánske ústredie pre komunikáciu prechádza v súčasnosti rozsiahlou reorganizáciou na príkaz pápeža Františka, ktorý považuje internet za dôležitý prostriedok pre spájanie sa sveta. Pápež je na sociálnej sieti Twitter jednou z najprominentnejších osôb a má približne 30 miliónov tzv. followerov.
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung (SZ), ktorého redaktori ako prví získali informácia o offshorových spoločnostiach mnohých svetových politikov, dnes oznámil, že sa nechystá zverejniť všetkých 11,5 milióna dokumentov z archívu právnickej spoločnosti Mossack Fonseca sídliacej v Paname.
Celý súbor dokumentov nemôže byť predložený verejnosti ani orgánom činným v oblasti vymáhania práva, uviedol dnes denník. Zdôraznil súčasne, že úrady majú právomoc získať tieto údaje od tých, ktorí sú podozriví zo spáchania protizákonných aktivít. Denník konštatuje, že v mnohých prípadoch ani nie je verejný záujem na odhalení offshorových spoločností či jednotlivcov.
V Mníchove sídliaci denník SZ získal dokumenty z neidentifikovaného zdroja viac ako pred rokom a zdieľal aspoň časť z nich s desiatkami ďalších médií po celom svete. Tie ich zverejnili v koordinácii s Medzinárodným konzorciom pre investigatívnu žurnalistiku (ICIJ).
Škandálom, ktorý vyvolalo zverejnenie tzv. Panamských dokumentov, sa bude na budúci týždeň zaoberať aj nemecký Spolkový snem (Bundestag). Informoval o tom dnes člen frakcie CDU/CSU Michael Grosse-Brömer.
Mossack Fonseca je jednou z popredných firiem, ktoré sa špecializujú na zakladanie offshorových bankových účtov pre bohatých a mocných. Uniknuté dokumenty odhaľujú podrobnosti o utajovaných schránkových spoločnostiach v daňových rajoch a o ľuďoch, ktorí tieto spoločnosti využívajú.
Pravosť Panamských dokumentov zatiaľ nie je oficiálne potvrdená. Odmieta ju potvrdiť aj samotná spoločnosť Mossack Fonseca, ktorá označila postup novinárov, ktorí dokumenty zverejnili, za trestný čin a mieni sa domáhať spravodlivosti pred súdmi.
Copyright © TASR 2016
Oznam KŠR SSN
Oznam KŠR SSN
Výbor Klubu športových redaktorov (KŠR) SSN oznamuje, že sa v zmysle stanov KŠR uskutoční vo štvrtok 28. apríla 2016 v bratislavskom Dome športu o 9.00 h členská schôdza aj s voľbou nových funkcionárov. V záujme oživenia práce KŠR žiadame redakcie, aby oznámili mená jednotlivcov (aj s ich súhlasom), ktorí by sa mohli (chceli) uchádzať o členstvo vo výbore KŠR. Uzávierka mien týchto kandidátov bude v utorok 12. apríla 2016. Agentúru SITA informoval predseda KŠR SSN Tomáš Grosmann.
Rišove a Ľubove mantry?
Rišove a Ľubove mantry?
Tradičné národné a kresťanské hodnoty, ktoré po stáročia formovali našu spoločnosť, sú čoraz viac nahrádzané konzumom a bezbrehým liberalizmom.
Kotleba - Ľudová strana Naše Slovensko nedovolí, aby boli naše deti ohlupované zvrátenosťami v médiách. Nechceme mať degenerovanú spoločnosť, ktorá sa ľahko ovláda tými, čo chcú vládnuť svetu. Nebojíme sa nazývať veci pravými menami. Uvedomujeme si nízku úroveň veľkej časti súčasnej tzv. kultúry.
Finančne aj legislatívne podporíme pôvodnú slovenskú filmovú aj umeleckú tvorbu. Zavedieme jasné pravidlá na kontrolu obsahu vysielania súkromných médií. Národno-štátne záujmy Slovenskej republiky povýšime nad záujmy lobistických a finančných skupín.
Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko- volebný program
6. 4. 2016
SLOVAK WEB NEWS
SLOVAK WEB NEWS
Viac ako 16 percent reklamných kampaní na Slovensku používa rich media bannery. Najvyššie CTR, teda pomer medzi počtom kliknutí na reklamný odkaz a počtom jeho zobrazení, dosahujú tieto bannery na tabletoch. Vyplýva to zo správy Admonitor od spoločnosti Gemius.
AdMonitor prináša informácie o trendoch v online reklame v štátoch strednej a východnej Európy a balkánskom regióne. "Podľa najnovších informácií sa viac ako 28 percent všetkých zobrazení v meraných slovenských kampaniach objavuje používateľom vo veku 25 až 34 rokov," uviedla Izabela Urbanová zo spoločnosti Gemius. "Táto skupina tiež najviac (26 percent) klikne na reklamu," dodala.
Rovnaká skupina vedie aj v počte impresií a kliknutí v ČR a Poľsku, iba v Maďarsku je na prvom mieste veková kategória užívateľov vo veku 35 až 44 rokov. Najvyššie CTR majú reklamy z oblastí Krása, Lieky, Jedlo a nápoje. "Prvé dve kategórie patria do prvej trojky vo všetkých štátoch V4," priblížila Urbanová. Najpoužívanejším reklamným formátom na Slovensku je square (300x300), ktorý možno nájsť v polovici kampaní.
Copyright © TASR 2016
SFÚ NEWS
SFÚ NEWS
Za prioritný projekt SFÚ roku 2015 Dubecký označil národný projekt Digitálna audiovízia, ktorý skončil 30. novembra 2015 a od 1. decembra je v režime udržateľnosti do roku 2020. "Všetky zmluvné záväzky, ktoré SFÚ mal, aj jeho partner RTVS, boli naplnené," konštatoval s tým, že SFÚ vďaka projektu zdigitalizoval 1001 kultúrnych objektov, 600 z nich tvoria spravodajské filmy, 198 animované, 158 dokumentárne a 45 hrané filmy. "Sme veľmi radi, že sme si vybudovali digitalizačné pracovisko, ktoré má už svoje renomé nielen v archívoch FIAFu, ale aj v rámci komerčnej sféry. K 80. výročiu scenáristu a režiséra Zdeňka Svěráka sa teraz digitalizovala Obecná škola, práve zvuk bol digitalizovaný v priestoroch nášho digitalizačného pracoviska," poznamenal šéf SFÚ k jeho novovybudovanému pracovisku, ktorého kredibilita je veľmi vysoká: "Bude to veľmi prínosné pracovisko nielen pre archívne zbierky SFÚ, ale aj pre činnosti súvisiace s postprodukciou novovznikajúcich audiovizuálnych diel."
Medzi dôležité projekty SFÚ v roku 2015 patril audiovizuálny informačný systém SK CINEMA, ktorý ústav realizuje od roku 2002. Databáza ponúka spravodajské materiály, prepisy šotov, obrazové i textové informácie a poznatky. "Má viac priaznivcov ako odporcov, aj keď možno nie každý je spokojný so spôsobom, ako sa vyhľadávajú potrebné dáta, ale kto má trpezlivosť, si tam všetky veci nájde," poznamenal k informačnému systému, ktorý poskytuje takmer pol milióna záznamov. V roku 2015 počet záznamov vzrástol o 71.511, dôvodom nárastu je aj 31.472 nových záznamov v projekte Digitálna audiovízia. "Za rok 2015 sa v ňom uskutočnilo viac ako 100.000 vyhľadávaní," doplnil k SK CINEMA.
V projekte Systematická obnova audiovizuálneho dedičstva SR a jeho sprístupňovanie, ktorý sa začal v roku 2006, bolo obnovených viac ako 330.000 metrov filmového materiálu. "Vláda tento projekt schválila, v tejto chvíli je projektovaný do roku 2020," uviedol Dubecký ku kľúčovému projektu pre záchranu, obnovu a sprístupňovanie slovenského audiovizuálneho dedičstva. "Teší nás, že sa znova podarilo v medzinárodnom tendri vysúťažiť dodávateľa tejto služby, ktorým sú certifikované filmové laboratóriá v Zlíne."
Dlhodobým projektom SFÚ je aj Prezentácia slovenskej kinematografie a audiovízie v zahraničí, v rámci ktorého sa vlani opäť predstavila slovenská filmová tvorba v Berlíne, Cannes a Karlových Varoch. "S našimi slovenskými filmami sme sa zúčastnili na 128 zahraničných podujatiach v 37 krajinách sveta," zdôraznil Dubecký s tým, že veľká prezentácia slovenskej kinematografie bola tiež na festivale v Austrálii či Írsku. Najviac uvádzaným filmom bol Koza (2015) Ivana Ostrochovského, celovečerný hraný debut známeho dokumentaristu.
Významnou sa pre SFÚ stala aj historicky najvyššia návštevnosť v Kine Lumiére, ktorého projekcie navštívilo viac ako 80.000 divákov. "Kino stále prechádza procesmi obnovy a rekonštrukcie, práce budú pokračovať aj v letných mesiacoch. Dúfam, že na jeseň sa tu stretneme a Kino Lumiére bude dôstojný stánok pre audiovizuálnych tvorcov a návštevníkov slovenských a európskych filmov," zdôraznil Dubecký a pripomenul tiež edukatívne aktivity kina, ktoré prevádzkuje SFÚ.
Z jeho edičných aktivít pripomenul knihu Eduarda Grečnera Film ako voľný verš či publikácie, pri ktorých SFÚ participoval - jazykovo-kritické reflexie Pavla Branka Úskalia a slasti jazyka či Dejiny slovenskej televízie Ivana Stadtruckera. V zahraničí sa SFÚ podarilo vydať dva slovenské filmy - Drak sa vracia (1967) a Obrazy starého sveta (1972) v londýnskom vydavateľstve Second Run. "Rovnako sme urobili reedíciu titulov, ktoré dlhodobo na trhu absentovali." Dubecký tiež upozornil na prípravu desaťdielnej blu-ray kolekcie na podporu predsedníctva SR v Rade Európskej únie v roku 2016. Kolekciu, ktorá vyjde koncom mája v šiestich jazykových mutáciách, budú tvoriť filmy ako Všetko čo mám rád (1992) Martina Šulíka, Papierové hlavy (1995) Dušana Hanáka, Sila ľudskosti - Nicolas Winton (2002) Mateja Mináča, Slepé lásky (2008) Juraja Lehotského a Pokoj v duši (2009) Vlada Balka doplnené o snímky "zlatej klasiky" z archívnych fondov SFÚ.
Najsledovanejším filmom v televíziách bola Perinbaba Juraja Jakubiska a Pacho, hybský zbojník (r. Martin Ťapák). "Sú to stálice a pridal sa k nim tretí titul Posledná bosorka z roku 1957 Vladimíra Bahnu, čo mňa veľmi potešilo, lebo tieto staršie žánrové filmy na televíznu obrazovku patria a vidieť, že diváci o ne majú záujem," zhodnotil generálny riaditeľ SFÚ, ktorý minulý rok opäť hospodáril so ziskom. "Situácia nebola veľmi ľahká, hospodárilo sa naozaj zložito, ale vďaka uplatňovaniu programu hospodárnosti a zvýšením vlastných výnosov sme zaznamenali zisk vo výške 8995,59 eura," uzavrel Dubecký.
Copyright © TASR 2016
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Raffaele Sollecito, ktorý sa stal známym ako bývalý priateľ americkej študentky Amandy Knoxovej a bol spolu s ňou zbavený viny za vraždu Meredith Kercherovej, bude poradcom v talianskej televíznej kriminálnej šou.
Ako dnes informovali talianske médiá, Sollecito sa objaví raz do týždňa v programe Il Giallo della Settimana (Záhada tohto týždňa), ktorú vysiela televízna stanica TgCom24, jedna zo súčastí mediálneho impéria rodiny bývalého premiéra Silvia Berlusconiho.
Riaditeľ TgCom24 Paolo Liguori pre denník Corriere della Sera vysvetlil, že "Sollecito bol oslobodený... bol vo väzení, prešiel si odvolaniami a lepšie ako ktokoľvek iný vie, ako funguje justícia, a nám bude rozprávať o svojich snaženiach".
Sollecita s Knoxovou zatkli v talianskom meste Perugia štyri dni po objavení Kercherovej tela. Telo sa našlo v byte, kde mladé ženy spoločne bývali ako účastníčky výmenného študentského pobytu na univerzite v Perugii.
V súvislosti s vraždou Sollecito a Knoxová strávili štyri roky v talianskom väzení, pričom talianske súdy nad nimi vyriekli päť navzájom si protirečiacich verdiktov: najprv boli uznaní za vinných a odsúdení, potom boli označení za nevinných, vzápätí bolo rozhodnuté o obnovení procesu, v ktorom boli znova obvinení, a napokon boli pre nedostatok dôkazov vlani v marci oslobodení.
Sollecito, ktorý vyštudoval počítačové inžinierstvo, sa začiatkom tohto roka dostal na prvé stránky novín, keď oznámil vytvorenie start-upu a sociálnej siete určenej pre ľudí, čo si chcú uctiť pamiatku svojich zosnulých príbuzných či priateľov. Sieť sa má volať Memories, ale zatiaľ nie je funkčná.
V dostatočnom predstihu pred tohtoročnými TV Upfronts dnes spoločnosť AOL oznámila uvedenie samoobslužného nákupného programu TV Buying na trh s cieľom poskytnúť obchodníkom jasnejší pohľad na cenné nákupné príležitosti, aby mohli lepšie plánovať, nakupovať a merať svoje investície do televíznej reklamy. Tento samoobslužný modul rozširuje službu ONE by AOL: televízny modul, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2014 a je súčasťou spojenej verejnej programovej platformy ONE by AOL™, ktorá bola sprístupnená v apríli 2015.
„Našim lineárnym televíznym nákupcom a predajným partnerom prinášame revolučnú príležitosť, ktorá zmení spôsob oceňovania, nákupu a predaja televíznych médií,“ povedal služobne najvyššie postavený podpredseda programovej TV spoločnosti AOL Dan Ackerman. „TV sa zvyčajne nakupuje v silách a s rozsiahlou demografiou, čomu chýba potrebné stanovenie cieľa. Dnes maximalizujeme silu patentovaných nástrojov prvých strán na určovanie cieľov a postrehy a analytiku zverujeme priamo do rúk našich nakupujúcich. V spojení s našou prepojenou platformou ONE by AOL sme teraz schopní ponúknuť inzerentom ucelenejší prístup ku kampaniam prostredníctvom TV, mobilov a videa.“
Pre kupujúcich a pre partnerov v oblasti vysielania a káblových televíznych sietí je samoobslužný programový modul televízneho predaja k dispozícii v dostatočnom predstihu pred začiatkom tohtoročných TV Upfronts. Pre samoobslužné plánovanie a nákup bude v 3. štvrťroku v novom jesennom televíznom programovaní k dispozícii lineárny televízny katalóg.
Samoobslužný program televízneho nákupu využíva bohaté údaje prvej strany o inzerentoch, údaje tretích strán o účastníkoch a osvedčený patentovaný spôsob merania televíznej sledovanosti s cieľom dodať mediálne plány pre vysielanie štátnej televízie ako aj partnerov káblových televíznych sietí. Inzerenti môžu mediálny plán vytvoriť priamo cez modul. Získajú rôzne pohľady na dopad kampane prostredníctvom komplexného spočítavania investícií do televíznych, mobilných a digitálnych služieb.
Ako súčasť platformy ONE by AOL nový samoobslužný program TV Buying ponúka efektívny prístup k aktivácii dát a technológií pre zlepšenie výkonu televíznej reklamy a návratnosti investícií. Medzi výhody patrí:
Transparentnosť a kontrola: Inzerenti, ktorí kupujú lineárnu televíziu cez samoobslužný modul spoločnosti AOL si môžu vybrať ciele pre publikum, zaviesť KPI, nastaviť parametre kampane a potom plánovať, nakupovať a merať výkon kampaní s úplnou transparentnosťou inventarizácie a cenotvorby.
Automatizácia: Automatizovaná výmena dát modulu neguje časové obmedzenia na plánovanie kampaní a nákup, čo skracuje dobu uvedenia na trh a zvyšuje efektivitu práce.
Bohaté údaje: Samoobslužné programové televízne nákupné kampane ovplyvňujú patentované prediktívne nástroje prvej strany na vytýčenie cieľov a pokročilé segmenty tretej strany na tvorbu televíznych cieľov.
Prémiový inventár: Prostredníctvom partnerstva so štátnymi televíziami a káblovými sieťami bude prémiový katalóg k dispozícii pre samoobslužné programové plánovanie a nákupy v treťom kvartáli v novom jesennom televíznom programovaní.
Celostné merania: Ako súčasť platformy ONE by AOL: TV modul, kampane prechádzajúce cez samoobslužný nákup získajú komplexný reporting vrátane analýzy spojenia medzi televíznou reklamou a reklamou v mobile, tablete a na navštívených webových stránkach; telefonická odpoveď; a tzv. full-stack multi-touch prisudzovanie cez televíziu, mobilné aplikácie a videokampane prostredníctvom služby Convertro.
Omnicom Media Group je výhradný partner spustenia samoobslužného televízneho modulu ONE by AOL. Začne testovanie novej platformy v mene svojich klientov svetových značiek.
„Našim klientom to dáva možnosť postupne si uvedomiť výhody pokročilej tvorby cieľov v lineárnej televízii,“ povedal John Swift, generálny riaditeľ sekcie pre investície v Severnej Amerike v spoločnosti Omnicom Media Group. „Je to rozhodujúci prvý krok na našej ceste k lepšej adresnosti v televízii na úrovni domácností.“
Tento tzv. machine-to-machine model televízneho nákupu sa osvedčil v AOL v Austrálii spustením súkromného programového trhu pre televízne vysielanie v júni 2015. Bol to míľnik pre globálny mediálny priemysel. Toto oznámenie je rozšírenie tejto iniciatívy na najväčšom trhu s televíznou reklamou na svete, čo umožňuje severoamerickým inzerentom využiť dáta a automatizáciu na riadenie investícií do programových kanálov.
O spoločnosti AOL
AOL je mediálna technologická spoločnosť, ktorej poslaním je spájať spotrebiteľov a tvorcov prostredníctvom otvorených trhov. AOL využíva údaje na lepšiu produkciu dát, distribúciu a speňaženie. Spoločnosť spája vydavateľov s inzerentmi na celej svojej globálnej a programovej platforme, načiera do inventára Microsoftu a originálnych obsahových značiek ako TechCrunch, The Huffington Post a MAKERS, ktoré mesačne zasahujú viac ako 500 miliónov globálnych spotrebiteľov. V rámci svojej mobilnej reklamnej siete má AOL dosah na približne 800 miliónov užívateľov. Dcérska spoločnosť Verizon, AOL má v rukách digitálnu budúcnosť.
Turecký premiér Ahmet Davutoglu včera povedal,
že jeho krajina nebude tolerovať akékoľvek urážky na cti voči prezidentovi
Recepovi Tayyipovi Erdoganovi. V reakcii na nemecké televízne programy, ktoré
sa Erdoganovi vysmievali, dnes Davutoglu vyhlásil, že akékoľvek urážky
prezidenta urážajú aj česť tureckých občanov a nezostanú "bez
odozvy", informovala tlačová agentúra AP.
Turecko si minulý mesiac predvolalo nemeckého veľvyslanca a protestovalo uňho voči satirickej piesni, ktorá si robila posmech z Erdogana. Pieseň odvysielala nemecká štátna televízia NDR. Nemecký komik Jan Böhmermann neskôr prečítal vo vysielaní televíznej stanice ZDF báseň zosmiešňujúcu tureckého prezidenta.
Davutoglu povedal, že hovoril o tejto básni s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou a privítal vyjadrenie jej hovorcu, ktorý v pondelok povedal, že "satira patrí k slobode tlače a médií v našej krajine, ale nie je neobmedzená".
Copyright © TASR 2016
Turecko si minulý mesiac predvolalo nemeckého veľvyslanca a protestovalo uňho voči satirickej piesni, ktorá si robila posmech z Erdogana. Pieseň odvysielala nemecká štátna televízia NDR. Nemecký komik Jan Böhmermann neskôr prečítal vo vysielaní televíznej stanice ZDF báseň zosmiešňujúcu tureckého prezidenta.
Davutoglu povedal, že hovoril o tejto básni s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou a privítal vyjadrenie jej hovorcu, ktorý v pondelok povedal, že "satira patrí k slobode tlače a médií v našej krajine, ale nie je neobmedzená".
Zomrela Barbara Turner
Zomrela Barbara Turner
Vo veku 79 rokov zomrela americká herečka, scenáristka a producentka Barbara Turner. Rodáčka z New Yorku skonala v utorok v Los Angeles. Príčina úmrtia zatiaľ nie je známa.
Barbara Turner sa narodila 14. júla 1936. Kariéru odštartovala v 50. rokoch ako herečka, pričom účinkovala prevažne v seriáloch. Objavila sa v snímkach ako Two-Gun Lady (1955), Monster from Green Hell (1957), Wink of an Eye (1958) či La vuelta del Mexicano (1967). Ako scenáristka sa podieľala na filmoch Georgia (1995), Pollock (2000), Company (2003) alebo Hemingway a Gellhornová (2012). Venovala sa tiež produkcii. Na konte má dve nominácie na ceny Primetime Emmy. V rokoch 1957 - 1964 bola vydatá za režiséra Vica Morrowa, s ktorým mala dve dcéry, z ktorých jedna je herečka Jennifer Jason Leigh. V rokoch 1968 až 1985 bol jej manželom režisér Reza Badiyi, s ktorým mala jednu dcéru.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Bohatý športový rok s RTVS
Bohatý športový rok s RTVS
Rok 2016 sa nesie vo vysielaní RTVS v znamení domácich, ale aj svetových športových podujatí. Vysielacie práva na najvýznamnejšie športové prenosy z MS v hokeji, ME vo futbale, Tour de France, ale aj Letných olympijských hier v Riu, to všetko prinesie divákom a poslucháčom tím športovej redakcie RTVS.
Všetky spomínané podujatia si fanúšikovia športu budú môcť exkluzívne užiť len s RTVS. „Mimoriadne nás teší, že naša deklarácia o tom, že RTVS má byť mediálnou súčasťou všetkých veľkých domácich a svetových športových podujatí, sa stáva realitou,“ uviedol k bohatému športovému roku 2016 generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
Po úspešnom zvládnutí projektov ME v krasokorčuľovaní v Bratislave, ale aj náročných priamych prenosov Svetového pohára v alpskom lyžovaní v Jasnej, kde RTVS pripravovala medzinárodný signál pre všetkých vysielateľov, sa športová redakcia RTVS, ale aj technické zložky vysielania pripravujú na sériu priamych prenosov tých najvýznamnejších športových zápolení.
Všetkých športových priaznivcov čaká množstvo športového obsahu na Jednotke, Dvojke a v Rádiu Slovensko. Mimoriadne štúdiá, analýzy odborníkov a komentátorov k zápasom, v mimoriadnych reláciách priblížime profily významných športovcov a nebudú chýbať ani súťaže o hodnotné ceny. Na každom z podujatí bude mať RTVS naživo tímy redaktorov, ktorí prinesú aktuálne informácie v športovom spravodajstve. K máju už tradične patria mimoriadne obľúbené MS v hokeji, tentoraz v Rusku, kde bude mať šampionátovú premiéru nový tréner nášho národného tímu Zdeno Cíger. Pre všetkých futbalových fanúšikov bude nesporným vrcholom letný futbalový festival ME vo futbale, na ktorý sa prebojovala aj slovenská reprezentácia. RTVS od 10. júna do 10. júla divákom prinesie priame prenosy všetkých 51 zápasov v 45 priamych prenosoch a 6 záznamoch. Tohtoročné olympijské hry v brazílskom Riu sa začínajú 5. augusta a potrvajú do 21. augusta. RTVS má zakúpené práva na všetky priame prenosy vrátane otváracieho a záverečného ceremoniálu. RTVS pripravuje k podujatiam špeciálne webové stránky. K vysielaniu z Ria bude mať mimoriadnu microsite, ktorá divákom ponúkne až 8 živých streamov.
Športový rok RTVS podporí aj kampaňou, ktorá bude rezonovať ako v televízii, tak aj v rozhlase. Komunikuje top športové udalosti tohto roka, ktoré budú exkluzívne vo verejnoprávnom vysielaní.
5. 4. 2016
RIK NEWS
RIK NEWS
Od 5. apríla pribudla detská stanica RiK z portfólia JOJ Group aj do ponuky digitálnej televíznej platformy Plustelka spoločnosti Towerhome, a.s., ktorá už ponúka divákom terestriálneho vysielania cez anténu tiež filmovú stanicu JOJ Cinema.Program televízie RiK, ktorá ako prvá detská stanica vysiela v slovenčine, pozostáva z európskej produkcie a vlastnej tvorby - deti sa zabavia pri veselých príbehoch kohútika Kikiriki a naučia sa rôzne triky v šou Kúzlovanie či v relácii Zabi nudu. A exkluzívne iba v TV RiK môžu deti sledovať úplne nové príbehy dvoch nešikovných kutilov Pat a Mat. Stanica RiK je tak od dnešného dňa dostupná pre viac ako 85 % slovenských domácností - cez anténu a televízny prijímač s podporou MPEG-4 a CI+ slotom pre bezkartové moduly Plustelka. RiK vysiela vo 4. celoplošnom multiplexe a prvé dva týždne bude dostupný pre všetkých zákazníkov Plustelky (vrátane Plustelky Mini) v rámci bezplatného promo vysielania. Pre zákazníkov s balíkom Plustelka Štandard alebo DUO bude RiK dostupný automaticky a bez zmeny mesačného poplatku. Detská televízia RiK je distribuovaná od 1. januára 2015 ako prémiový kanál, zaradený do spoplatnených balíkov v ponuke operátorov Skylink, ANTIK Telecom, SWAN, Slovanet, Orange Slovensko, DSI DATA, ARTOS, BDTS, e-Net, Gecom, ISPER, Káblová televízia Komjatice, Kalná KTR, MARTICO, MIKOTEL, PROGRES-T, Sinet CTV, Stastel, TFM, Telly CE a oddnes aj Towerhome. Viac informácií nájdete na webovej stránke rik.joj.sk.
Zomrel Štefan Vraštiak
Zomrel Štefan Vraštiak
V pondelok 4. apríla 2016 vo veku nedožitých 74 rokov zomrel filmový publicista, historik a organizátor Štefan Vraštiak, neúnavný propagátor kinematografie na Slovensku. Niekdajší riaditeľ a dlhoročný pracovník Slovenského filmového ústavu (SFÚ) celý svoj život zasvätil filmu. Za mapovanie bielych miest v dejinách slovenskej kinematografie bol pred tromi rokmi ocenený Cenou ministra kultúry za celoživotný prínos pre slovenskú kinematografiu.
Štefan Vraštiak sa narodil 23. apríla 1942 v obci Žaškov v okrese Dolný Kubín. Vyštudoval filmovú vedu na pražskej FAMU, ktorú absolvoval v roku 1967 diplomovou prácou na tému Zrod a vývoj slovenského filmu a kinematografie. Po skončení štúdia sa presťahoval do Bratislavy, kde po vojenčine začal svoje dlhoročné pôsobenie v Slovenskom filmovom ústave. V SFÚ pôsobil nepretržite od roku 1969 do polovice roku 2004, kedy odišiel na dôchodok. Aj v dôchodkovom veku sa v SFÚ venoval vybraným činnostiam a svoj pracovný pomer v ústave definitívne ukončil v polovici roka 2011.
Diapazón činností Štefana Vraštiaka bol mimoriadne bohatý. Bol predsedom Slovenského filmového zväzu, predsedom Kruhu priateľov českej kultúry v Bratislave, tajomníkom Klubu filmových novinárov pri Slovenskom syndikáte novinárov, členom sekcie Literárneho fondu pre televíziu, film, video. Bol aj jedným zo spoluzakladateľov festivalov Etnofilm Čadca, Art Film Trenčianske Teplice, Gay Film Festival Tajov, spolupracoval tiež s MFF Karlovy Vary a Festivalom českých a slovenských filmov. Na mnohých domácich a zahraničných festivaloch pôsobil ako porotca. Založil časopis Kinoinformácia/Kinema, vydal 52 zväzkov edície Dokumenty, bol spoluautorom publikácií Malá encyklopédia filmu
a Encyklopédia filmu a podpísal sa pod vyše sto rôznych bulletinov a skladačiek o slovenskom filme. V roku 1992 založil bulletin Klubu filmových novinárov (KFN) Informácie, ktorý nadväzoval na osemnásťročnú tradíciu Kinemy, bol aj členom redakčnej rady mesačníka Film.sk. S menom Štefana Vraštiaka sa spája udeľovanie najstaršej filmovej ceny na Slovensku Igric a Cien slovenskej filmovej kritiky. Všetky tieto aktivity sú výsledkom jeho dlhoročnej, aktívnej a neúnavnej faktografickej práce v slovenskej kinematografii.
Jednou z najvýznamnejších udalostí v pôsobení Štefana Vraštiaka v kontexte dejín slovenskej kinematografie bolo objavenie originálneho filmu Jánošík z roku 1921 režiséra Jaroslava Siakeľa, ktorý ležal vyše päťdesiat rokov v garáži producenta Jána Závodného v Chicagu. Téme Jánošíka vo filme sa venoval dlhé roky, v roku 1991 napísal publikáciu Jánošík 1921 – historická rekonštrukcia o prvom slovenskom celovečernom hranom filme, ktorá vyšla pri príležitosti 70. výročia vzniku Siakeľovho filmu. Vraštiak stál aj pri objave filmov, ktoré nakrútila Matica slovenská v Juhoslávii v rokoch 1938 – 1942 alebo dokumentov k slovenským filmom Hanka sa vydáva a Strídža spod Hája.
Štefan Vraštiak za svoju prácu a úsilie získal viacero ocenení. V roku 2006 Cenu slovenskej filmovej kritiky za pätnásťročné redaktorské práce v mesačníku KFN (SSN) a v roku 2005 mu bola udelená Cena Karla Čapka za propagáciu diela bratov Čapkovcov na Slovensku i za aktivity súvisiace s česko-slovenskou vzájomnosťou. Cenu ministra kultúry SR za celoživotný prínos pre slovenskú kinematografiu a audiovíziu v oblasti histórie a filmografie a za mapovanie bielych miest z dejín slovenskej kinematografie získal v roku 2013.
Zdroj: Slovenský filmový ústav
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Pripravovanú seriálovú adaptáciu románu Ostré predmety (2006) americkej spisovateľky Gillian Flynn bude vysielať televízia HBO. Jej predstavitelia si objednali zatiaľ prvú sezónu, ktorá bude pozostávať z ôsmich epizód.
Príbeh románu sleduje reportérku Camille Preaker, ktorú v seriáli stvárni Amy Adams. Tá sa po krátkom pobyte na psychiatrickej liečebni vracia do rodného mestečka, aby napísala reportáž o vraždách dvoch miestnych dievčat. O réžiu projektu sa postará kanadský filmár Jean-Marc Vallée, autorkami scenára sú samotná Flynn spoločne s Marti Noxon. Štyridsaťpäťročná spisovateľka bude tiež jednou z výkonných producentiek.
Hovorca dodal, že kancelárka sa cez víkend telefonicky zhovárala o tejto básni s tureckým premiérom Ahmetom Davutoglom.
Nemecký komik Jan Böhmermann prečítal báseň v programe televízie ZDF najprv vo štvrtok 31. marca a potom znova v sobotu 2. apríla, pripomenula tlačová agentúra DPA.
Seibert vyhlásil, že Berlín pokladá báseň za nactiutŕhačskú, čo zákony v Nemecku nepovoľujú. Hovorca dodal, že obsah básne je úderom pod pás.
Ankara začiatkom tohto mesiaca nahnevane reagovala na ďalšiu televíznu satiru, ktorá si uťahovala z Erdogana a ktorú odvysielala nemecká štátna stanica NDR. Ankara vtedy vyjadrila nevôľu nad dvojminútovou satirickou piesňou známou v Berlíne, po ktorej si Turecko predvolalo nemeckého veľvyslanca na ministerstvo zahraničných vecí, aby mu vyjadrilo svoj protest.
Americká moderátorka Ellen DeGeneres predstavila na internete tanečnú webovú sériu pre deti tWitch and Allison’s Dance Challenge. V novinke skupina šiestich tanečníkov vo veku od 10 do 14 rokov súťaží o možnosť naživo vystúpiť v jednej z májových epizód televízneho programu The Ellen DeGeneres Show. Moderátormi a zároveň aj porotcami seriálu sú choreograf, tanečník, herec a dídžej spomínanej talkšou Stephen “tWitch” Boss a jeho manželka, tanečnica Allison Holker. Osemdielny projekt budú postupne zdieľať prostredníctvom moderátorkinej webstránky Ellentube, pričom premiérová epizóda je už k dispozícii. Prvé tri časti budú vysielať aj v televízii.
Ellen DeGeneres je jednou z najznámejších televíznych osobností v USA. Spomínaná talkšou The Ellen DeGeneres Show (2003) má úspech u kritiky i divákov, čoho dôkazom je aj zisk vyše troch desiatok cien Daytime Emmy od začiatku vysielania relácie. Venuje sa aj bytovému dizajnu. V auguste 2008 si vzala za manželku herečku Portiu de Rossi. ©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Ruský web Sputnik si už v Lotyšsku svojej priaznivcov nenájde. Zablokovať ho nechala tamojšia vláda. Server vraj porušoval legislatívu Európskej únie, keď vo svojich článkoch šíril ruskú propagandu. Moskva vyhlásila, že ide o jasný prejav cenzúry.
"Obvinenia z porušenia uznesenie Rady EÚ o reštriktívnych opatreniach v súvislosti s ohrozením územnej celistvosti, suverenity a nezávislosti Ukrajiny pokladáme za ničím nepodložené a politicky motivované", uviedol odbor informácií a tlače ruského MZV. "Týmto spôsobom lotyšskej vedenie bezprostredne porušuje právo médií na zhromažďovanie informácií a ich šírenia", vyhlásila šéfredaktorka Sputnika Margarita Simoňanová.
Sputnik svojej správy šíria v tridsaťjeden štátoch, v Česku funguje presne rok. Práve teraz, v čase ukrajinskej krízy, funguje na plné obrátky. Tento web, pomenovaný podľa prvej umelej družice Zeme úplne otvorene priznáva, že je dielom ruského štátneho mediálneho koncernu.
Ďalším takým príkladom je podľa serveru Neovlyvní aj Aeronet, Svet okolo nás alebo ac24.cz. Dokopy ich v Česku funguje okolo štyroch desiatok. Ide o weby anonymné, ich správy sú ale vytvorené profesionálne. Niekedy sú dobre rozpoznateľné podľa zlé češtiny, ale tiež podľa veľkého množstva informácií, ktorými sa snaží vytvoriť chaos a zmiasť čitateľa, ktorý si toľko správ nemôže overiť.
Zdroj: Česká televize
Krátke vyjadrenie vďaky zverejnené v miestnych novinách rodičmi kopilota leteckej spoločnosti Germanwings Andreasa Lubitza, ktorý zámerne s lietadlom havaroval vo francúzskych Alpách a zabil tak všetkých 150 ľudí na palube, vyvolalo dnes v Nemecku búrlivú a rozhnevanú diskusiu. Informovala o tom tlačová agentúra DPA.
V inzeráte, ktorý vyšiel prvýkrát v sobotu 2. apríla v denníku Rhein-Zeitung, sa Lubitzovi rodičia poďakovali priateľom, rodine, duchovnému a miestnym obyvateľom za podporu, ktorej sa im dostalo po synovej smrti.
"Chceme sa poďakovať každému, kto nás podporoval a pomáhal nám v roku plnom hrôzy, strachu, nedôvery, nepokoja, ochromenia, zúfalstva a žiaľu, s ktorým sme sa museli vyrovnávať, s tou obrovskou stratou a so všetkým, čo sa stalo," napísali Lubitzovi rodičia a brat. "Stratili sme milého a drahocenného človeka," dodala rodina v inzeráte.
Toto osobné vyznanie však rozhnevalo rodičov obetí, uviedol nemecký bulvárny denník Bild, ktorý zverejnil spomínaný inzerát v dnešnom vydaní.
"Svoje zavraždené deti môžeme navštíviť iba pri ich hroboch. A Lubitzova rodina v poďakovaní ešte označí syna za drahocenného človeka. Náš hnev sa teraz ani nedá vyjadriť slovami," povedali denníku Bild rodičia jednej obete prostredníctvom právnika Elmara Giemullu.
Otec ďalšej obete prejavil pochopenie pre Lubitzovu rodinu, ale sťažoval sa na skutočnosť, že v inzeráte nie je vôbec zmienka o ľuďoch zabitých pri havárii. "Nie som schopný slova nad touto ignoranciou a nedostatkom úcty voči mŕtvym," povedal.
Denník Rhein-Zeitung medzitým bránil svoje rozhodnutie inzerát zverejniť. Pochopenie s Lubitzovou rodinou vyjadrili aj užívatelia sociálnych sietí.
Copyright © TASR 2016
NR SR: Komunikačný odbor bude viesť Z. Čižmáriková
NR SR:
Komunikačný odbor bude viesť Z. Čižmáriková
Novou riaditeľkou odboru komunikácie s médiami a verejnosťou Kancelárie Národnej rady (NR) SR sa dnes stala Zuzana Čižmáriková. TASR o tom informovala Kancelária NR SR.
Čižmáriková doposiaľ pracovala na Ministerstve zdravotníctva SR. Začínala na poste hovorkyne, neskôr bola na čele komunikačného odboru. Pred svojím vstupom do štátnej správy pracovala ako rozhlasová a televízna redaktorka.
Copyright © TASR 2016
RTVS vyhlasuje ponuku na programový formát - dramatický seriál
RTVS vyhlasuje ponuku na programový formát -
dramatický seriál
Rozhlas a televízia Slovenska vyhlasuje súbeh námetov na pôvodnú televíznu tvorbu v zmysle Zmluvy o zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania (MK 138/2012/M) na roky 2013–2017 a podľa Zákona o vysielaní a retransmisii č. 308/2000 § 3, písmeno k.
Zadanie:
Originálny príbeh s vyprofilovanými, psychologicky prepracovanými charaktermi postáv, odohrávajúci sa v zaujímavom prostredí, by mal mať podobné kompozično-dramatické atribúty ako seriály RTVS Kolonáda a Tajné životy.
Programový typ: dramatika
Žáner: dramatický seriál
Minutáž: 52
Počet dielov: 13-16
Obsahové zameranie: seriál zo súčasnosti
Kľúčové prvky: zaujímavé prostredie, komorný príbeh
Technológia: 16:9, HD
Forma: námet, treatment alebo scenár
Predkladatelia projektov môžu byť nielen autori, ale aj producentské spoločnosti.
Povinné položky projektu:
• Meno a adresa predkladateľa
• Kontaktná adresa
• Spôsob spolupráce: koprodukcia, vlastná výroba, objednávková výroba, iné
• Rozšírený námet a explikácia
Nepovinné položky projektu:
• Aproximatívny rozpočet, požiadavky na finančné a/alebo vecné plnenie od RTVS položky vrátane DPH
• Predbežný plán výroby
• Licenčné podmienky
• Tvorivý tím
• Výrobný štáb
Termín odovzdania námetov: do 30. 06. 2016
Termín vyhodnotenia: 31. 08. 2016
Kritériá súbehu:
1. Námety musia byť pôvodné a nezverejnené.
2. Autor alebo producentská spoločnosť môže prihlásiť do súbehu len taký námet, na ktorý má v plnom rozsahu autorské práva, teda neboli postúpené inej právnickej osobe.
3. Ak RTVS prejaví záujem o námet, autori sú povinní podpísať s RTVS výhradnú zmluvu o neobmedzenej licencii na použitie námetu.
4. Námety musia byť v slovenskom jazyku a odovzdať ich treba v troch exemplároch v rozsahu približne piatich normostrán. Námety bude posudzovať komisia, ktorej zloženie je výlučne v kompetencii RTVS.
5. Vybrané námety sa budú honorovať podľa platných finančných kritérií RTVS.
Zadanie:
Originálny príbeh s vyprofilovanými, psychologicky prepracovanými charaktermi postáv, odohrávajúci sa v zaujímavom prostredí, by mal mať podobné kompozično-dramatické atribúty ako seriály RTVS Kolonáda a Tajné životy.
Programový typ: dramatika
Žáner: dramatický seriál
Minutáž: 52
Počet dielov: 13-16
Obsahové zameranie: seriál zo súčasnosti
Kľúčové prvky: zaujímavé prostredie, komorný príbeh
Technológia: 16:9, HD
Forma: námet, treatment alebo scenár
Predkladatelia projektov môžu byť nielen autori, ale aj producentské spoločnosti.
Povinné položky projektu:
• Meno a adresa predkladateľa
• Kontaktná adresa
• Spôsob spolupráce: koprodukcia, vlastná výroba, objednávková výroba, iné
• Rozšírený námet a explikácia
Nepovinné položky projektu:
• Aproximatívny rozpočet, požiadavky na finančné a/alebo vecné plnenie od RTVS položky vrátane DPH
• Predbežný plán výroby
• Licenčné podmienky
• Tvorivý tím
• Výrobný štáb
Termín odovzdania námetov: do 30. 06. 2016
Termín vyhodnotenia: 31. 08. 2016
Kritériá súbehu:
1. Námety musia byť pôvodné a nezverejnené.
2. Autor alebo producentská spoločnosť môže prihlásiť do súbehu len taký námet, na ktorý má v plnom rozsahu autorské práva, teda neboli postúpené inej právnickej osobe.
3. Ak RTVS prejaví záujem o námet, autori sú povinní podpísať s RTVS výhradnú zmluvu o neobmedzenej licencii na použitie námetu.
4. Námety musia byť v slovenskom jazyku a odovzdať ich treba v troch exemplároch v rozsahu približne piatich normostrán. Námety bude posudzovať komisia, ktorej zloženie je výlučne v kompetencii RTVS.
5. Vybrané námety sa budú honorovať podľa platných finančných kritérií RTVS.
REGISTRÁCIA NÁMETOV/PROJEKTOV:
Prostredníctvom elektronického systému RTVS prístupného na: http://www.rtvs.org/centralny-register-nametov
alebo prostredníctvom e-mailovej adresy: crn@rtvs.sk
a zároveň 3 exempláre zaslať poštou na adresu:
Centrálny register námetov
Rozhlas a televízia Slovenska
Mlynská dolina 28
845 45 Bratislava
HESLO: Dramatický seriál
Rozhlas a televízia Slovenska
Mlynská dolina 28
845 45 Bratislava
HESLO: Dramatický seriál
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)