Pripravovaný seriál saudskoarabskej televízie o židoch žijúcich v oblasti Perzského zálivu vyvolal kritiku medzi niektorými Arabmi, ktorí tvrdia, že "normalizuje" vzťahy s Izraelom. Informovala o tom v piatok agentúra DPA.
Kritika sa na tvorcov dokumentárneho seriálu Umm Harún (Harúnova matka) zniesla po zverejnení upútavky. Niektorí kritici tvrdia, že dokument by sa nemal odvysielať, iní vyzvali na jeho bojkot.
Seriál by sa mal odvysielať počas pôstneho mesiaca ramadán, ktorý sa začína budúci týždeň. Dej sleduje život židovskej ženy v 40. rokoch minulého storočia.
"Chceli sme ukázať spolunažívanie dvoch náboženstiev. Bol to čas, keď židia, kresťania a moslimovia žili ako susedia v jednej oblasti," povedal bahrajnský autor Muhammad Šams, ktorý napísal scenár k seriálu spolu so svojím bratom Alím. "Vyzýva na toleranciu," pokračoval Šams. "Očakávali sme útok, ale neviem, ako môžu ľudia súdiť seriál ešte predtým, ako si ho pozrú," dodal.
Seriál produkovala saudskoarabská televízia MBC, ktorá ho aj odvysiela.
Diplomatické styky s Izraelom majú v oblasti Blízkeho východu iba Egypt a Jordánsko. V uplynulých rokoch štáty arabsky hovoriaceho sveta naznačili ochotu uvoľniť svoj postoj k židovskému štátu.
"Za týmto projektom je politická vôľa normalizovať vzťahy (s Izraelom). Dráma je cestou ako zamaskovať chystajúce sa politické praktiky," napísal jeden z používateľov na Twitteri.
Sociálna sieť Facebook od budúceho týždňa umožní svojim užívateľom odoslať symbolické objatie v podobe nového emodži.
Vytvorenie symbolu vyplynulo z aktuálnej situácie, keď sú ľudia následkom pandémie COVID-19 nútení zotrvávať v domácej izolácii.
Emodži s prezývkou Hug (objatie) má podobu známej okrúhlej žltej tváre, ktorá rukami nežne objíma červené srdce, informovala v piatok tlačová agentúra AFP.
Facebook zároveň pridá ďalšiu možnosť reakcie na zdieľané príspevky a komentáre - pôjde o ikonku Care (Starám sa). Tá doplní existujúce piktogramy Páči sa mi to, Super, Haha, Žasnem, Je mi to ľúto a Štve ma to.
Komunikačná aplikácia Messenger dostane aj špeciálne emodži s grafikou bijúceho srdca viacerých odtieňov modrej a červenej farby.
"Novými ikonkami budú môcť ľudia jeden druhému lepšie vyjadriť svoju podporu v týchto nebývalých časoch," uviedol hovorca Facebooku.
Používanie tejto sociálnej siete, ktorú tvoria viac než dve miliardy ľudí na celom svete, sa výrazne zvýšilo so zavedením karanténnych opatrení súvisiacich s pandémiou.
Copyright © TASR 2020
Legendárna britská rocková kapela Rolling Stones vystúpi v sobotňajšej televíznej a internetovej show hudobných hviezd na podporu zdravotníkov a Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) v boji proti koronavírusu. Oznámili to dnes podľa časopisu Variety organizátori akcie One World: Together at Home (Jeden svet: Spoločne doma).
Zatiaľ nie je jasné, či chce zrejme najslávnejší rocková kapela vystúpiť spoločne, alebo sa každý z jej členov pripojí na diaľku. Každopádne sa zúčastní všetkých päť členov skupiny: Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts aj Ronnie Wood, potvrdil hovorca organizácie Global Citizen, ktorá akciu spoluorganizuje.
"Je nám cťou, že sme boli pozvaní k časti na programe One World: Together at Home - z našich domovov v izolácii," uviedla slávna kapela v spoločnom vyhlásení.
Jasné nie je ani to, ktorú pieseň Rolling Stones vo vysielaní niekoľkých televíziou a internetových služieb zahrajú. Onedlho mali po severoamerických mestách pokračovať vo svojom turné No Filter.
Rolling Rolling Stones rozširujú celú plejádu hviezdnych mien, ktoré zaplnia najmenej dvojhodinový program relácii One World: Together at Home. Už skôr boli ohlásení napríklad Taylor Swiftová, Lady Gaga, Paul McCartney, Billie Eilish, Elton John, Andrea Bocelli, Celine Dion, Jennifer Lopezová, Alanis Morissette alebo Stevie Wonder.
Program budú v noci zo soboty na nedeľu vysielať medzi inými televízie vrátane ABC a NBC alebo tiež internetové portály, služby a siete ako YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Yahoo, Twitch, Amazon Prime Video alebo Apple Music.
Akcia One World: Together at Home má byť oslavou zdravotníkov v prvej línii v boji proti koronavírusy. Organizácia Global Citizen v spolupráci so speváčkou Lady Gaga už vybrali od sponzorov a filantropov desiatky miliónov dolárov, ktoré majú pomôcť úsilie WHO o zabezpečenie ochranných pomôcok pre zdravotníkov.
2020 © ČTK Copyright
Firma TikTok venuje britskej zdravotníckej odborovej organizácii Royal College of Nursing Foundation (RCN) päť miliónov libier (v prepočte približne 5,7 milióna eur) v snahe pomôcť im bojovať proti koronavírusu. RCN plánuje použiť peniaze na podporu sestier v prvej línii.
BBC uvádza, že je to doteraz najväčšia finančná podpora zo strany sociálnych médií pre britskú organizáciu bojujúcu s pandémiou. Dar je pritom súčasťou celosvetového fondu vo výške 325 miliónov dolárov (zhruba 298 miliónov eur), ktorý firma zriadila na pomoc proti vírusu. Z toho 125 miliónov dolárov (115 miliónov eur) predstavujú reklamné kredity pre malé a stredne veľké podniky, mimovládne organizácie, lokálne a zdravotnícke orgány.
TikTok chce aj takto prejaviť solidaritu so zdravotnými sestrami, ktoré za uplynulý mesiac poslali prostredníctvom tejto aplikácie množstvo videí. Videá s hashtagom #NHS majú na TikToku viac ako 189 miliónov pozretí. Medzi nimi sú aj príspevky, v ktorých sestry alebo lekári tancujú. "Napriek obrovským výzvam, ktorým každý deň čelia zdravotníci v prvej línii, ma neskutočne prekvapuje, čo vidím na našej platforme," povedal zástupca firmy pre Veľkú Britániu.
Z podpory od TikToku sa teší aj britský minister zdravotníctva Matt Hancock. "Teší ma, že TikToku podporuje RCN, ktorá pomáha mnohým ľuďom," vyjadril sa.