Skupina Markíza bola v júli
2022 suverénnym
trhovým lídrom celodenne aj v prime-time
Mimo
spravodajstva a športu si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej
skupiny 12-54 pozrelo obľúbenú reality šou Utajený šéf a slovenskú premiéru
kinohitu Muži v čiernom 4.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI v uplynulom júli 2022 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra
na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine
12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový
podiel 23,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (16,8 %) tak predstihla s rozdielom až 6,3 percentuálneho bodu. Jednotkou
na trhu bola skupina Markíza až v 30 z 31 júlových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júli 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine
12-54 zaznamenala priemerný celodenný
trhový podiel 13,8 %. Konkurenčná TV Joj (10,5 %) vykázala v rovnakom
období o 3,3 percentuálneho bodu
slabší výsledok.
Júlové víťazstvo patrilo skupine
Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď
zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,9
% a konkurenčnú skupinu Joj (20,7 %) tak predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v júli 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 15,0 % a s rozdielom 1,3 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj
(13,7 %).
Skupina Markíza bola v júli 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým
podielom 21,3 % a odstupom 5,0 percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny
Joj (16,3 %). Trhovým lídrom bola v 29
z 31 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v
prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 23,7 % a náskokom 3,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (20,7 %), ktorú
porazila v 27 z 31 júlových dní.
Počasie najsledovanejším programom mesiaca, Televízne noviny obhájili
líderskú pozíciu
Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého
trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie
Počasie odvysielané v utorok 5.
júla 2022, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo
rating 7,7 % a trhový podiel 24,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 526-tisíc divákom vo
veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší júlový
program.
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza
Televízne noviny v júli 2022 zvíťazila nad konkurenciou v 21 z 31
dní. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 4,3 % a trhový podiel 19,7 %. Súhrn
najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 320-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najviac divákov v rámci cieľovej
skupiny 12-54 oslovilo vydanie odvysielané v nedeľu 10. júla 2022, v cieľovej
skupine 12-54 si pripísalo rating 6,1 %
a trhový podiel 21,1 %. K obrazovkám pritiahlo celkovo 402-tisíc
divákov starších ako 12 rokov. Ešte
o niečo vyššiu sledovanosť v rámci univerzálnej cieľovej skupiny
zaznamenalo vydania z utorka 5. júla 2022, ktoré si pozrelo 421-tisíc
divákov.
Najsledovanejším zábavným programom Utajený šéf, z filmov najviac
zabodovali Muži v čiernom 4
Divácky najúspešnejším júlovým programom mimo spravodajstva a športu sa v cieľovej skupine 12-54 stala
obľúbená reality šou Utajený šéf na obrazovkách TV Markíza. Konkrétne išlo o premiérovú
českú epizódu odvysielanú v utorok 5. júla 2022, ktorá zaznamenala rating 5,8 % a trhový podiel 17,1 %. Na to, ako si majiteľ dopravnej firmy
vyskúša život kamionistu, bolo
zvedavých celkovo 288-tisíc divákov
vo veku nad 12 rokov.
Z júlovej filmovej ponuky si najviac divákov zvolilo slovenskú premiéru kinohitu Muži v čiernom 4, ktorú TV Markíza odvysielala v sobotu 30.
júla 2022. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol tento hviezdne obsadený film rating 5,6 % a trhový podiel 19,5 %. Zabodovala
však aj ďalšia premiérová snímka s názvom
Smrtiace safari, ktorá si v nedeľu 3. júla 2022
pripísala zhodný rating 5,6
% a trhový podiel 19,2 %.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v júli 2022 v rámci cieľovej
skupiny 12-54 najúspešnejšie
počínala česká komédia
Hodinový manžel, ktorá v nedeľu 10. júla 2022 dosiahla rating 2,0 %
a trhový podiel 6,1 %. Ďalšie priečky už patrili obľúbeným seriálom, druhé
miesto obsadili turecké Zachránené životy (rating 1,6 % /
share 5,7 % v CS 12-54) s epizódou zo štvrtka 7. júla
2022 a trojicu najsledovanejších programov uzatvára legendárna
telenovela Divoký anjel (rating 1,6 % / share 10,2 % v CS
12-54) s prvou z dvojice častí odvysielaných v stredu 20. júla
2022.
V širšej cieľovej skupine
12+ sa divácky najúspešnejším programom
stanice Doma za celý uplynulý
mesiac stali so zhodným počtom 142-tisíc divákov epizódy tureckého seriálu Zachránené
životy odvysielané vo štvrtok 7.
júla 2022 a v utorok 12. júla 2022.
Televízia Dajto v stredu 20. júla 2022 výrazne zabodovala s
priamym prenosom z druhého kola kvalifikácie Ligy majstrov, v ktorom sa po
tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan Bratislava s
maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť. Druhý polčas tohto
atraktívneho duelu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším
tohtoročným programom stanice Dajto.
V cieľovej skupine 12-54 sa druhá polovica zápasu stala
tiež najsledovanejším programom dňa s excelentným ratingom 5,1 % a vysoko
nadpriemerným trhovým podielom 17,6 %. Napínavý futbalový súboj, ktorý sa
po záverečnom obrate skončil fantastickým víťazstvom Slovana 2:1, si v
priebehu rozhodujúceho druhého polčasu vychutnalo rovných 305-tisíc divákov
starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 447-tisíc
divákov (AvRch v CS 12+). Priemerný rating celého zápasu
dosiahol v cieľovej skupine 12-54 vynikajúcu hodnotu 4,0 % a podiel
na trhu sa vyšplhal na fantastickú hodnotu 15,3 %.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Dajto si v júli najviac
divákov zvolilo hviezdne obsadenú komédiu My sme Millerovci, ktorá v cieľovej
skupine 12-54 dosiahla vynikajúci rating 2,4 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 9,0 %.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie
Markíza KRIMI sa najlepšie darí obľúbenému kriminálnemu seriálu Myšlienky
vraha. V cieľovej skupine 12-54 patrilo prvenstvo druhej epizóde z pravidelnej
večernej dvojporcie odvysielanej vo štvrtok 28. júla, ktorá zaznamenala rating
1,3 % a trhový podiel 5,0 %.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA