5. 8. 2022

Skupina Markíza bola v júli 2022 suverénnym trhovým lídrom celodenne aj v prime-time

Skupina Markíza bola v júli 2022 suverénnym 

 


trhovým lídrom celodenne aj v prime-time

Mimo spravodajstva a športu si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 pozrelo obľúbenú reality šou Utajený šéf a slovenskú premiéru kinohitu Muži v čiernom 4.   


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI v uplynulom júli 2022 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 23,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (16,8 %) tak predstihla s rozdielom až 6,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza až v 30 z 31 júlových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júli 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 13,8 %. Konkurenčná TV Joj (10,5 %) vykázala v rovnakom období o 3,3 percentuálneho bodu slabší výsledok.


Júlové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,7 %) tak predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v júli 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 15,0 % a s rozdielom 1,3 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (13,7 %).


Skupina Markíza bola v júli 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 21,3 % a odstupom 5,0 percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny Joj (16,3 %). Trhovým lídrom bola v 29 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 23,7 % a náskokom 3,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (20,7 %), ktorú porazila v 27 z 31 júlových dní.

Počasie najsledovanejším programom mesiaca, Televízne noviny obhájili líderskú pozíciu

Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok 5. júla 2022, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 7,7 % a trhový podiel 24,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 526-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší júlový program.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v júli 2022 zvíťazila nad konkurenciou v 21 z 31 dní. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 4,3 % a trhový podiel 19,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 320-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 oslovilo vydanie odvysielané v nedeľu 10. júla 2022, v cieľovej skupine 12-54 si pripísalo rating 6,1 % a trhový podiel 21,1 %. K obrazovkám pritiahlo celkovo 402-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ešte o niečo vyššiu sledovanosť v rámci univerzálnej cieľovej skupiny zaznamenalo vydania z utorka 5. júla 2022, ktoré si pozrelo 421-tisíc divákov.


Najsledovanejším zábavným programom Utajený šéf, z filmov najviac zabodovali Muži v čiernom 4

Divácky najúspešnejším júlovým programom mimo spravodajstva a športu sa v cieľovej skupine 12-54 stala obľúbená reality šou Utajený šéf na obrazovkách TV Markíza. Konkrétne išlo o premiérovú českú epizódu odvysielanú v utorok 5. júla 2022, ktorá zaznamenala rating 5,8 % a trhový podiel 17,1 %. Na to, ako si majiteľ dopravnej firmy vyskúša život kamionistu, bolo zvedavých celkovo 288-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Z júlovej filmovej ponuky si najviac divákov zvolilo slovenskú premiéru kinohitu Muži v čiernom 4, ktorú TV Markíza odvysielala v sobotu 30. júla 2022. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol tento hviezdne obsadený film rating 5,6 % a trhový podiel 19,5 %. Zabodovala však aj ďalšia premiérová snímka s názvom Smrtiace safari, ktorá si v nedeľu 3. júla 2022 pripísala zhodný rating 5,6 % a trhový podiel 19,2 %.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v júli 2022 v rámci cieľovej skupiny 12-54 najúspešnejšie počínala česká komédia Hodinový manžel, ktorá v nedeľu 10. júla 2022 dosiahla rating 2,0 % a trhový podiel 6,1 %. Ďalšie priečky už patrili obľúbeným seriálom, druhé miesto obsadili turecké Zachránené životy (rating 1,6 % / share 5,7 % v CS 12-54) s epizódou zo štvrtka 7. júla 2022 a trojicu najsledovanejších programov uzatvára legendárna telenovela Divoký anjel (rating 1,6 % / share 10,2 % v CS 12-54) s prvou z dvojice častí odvysielaných v stredu 20. júla 2022.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac stali so zhodným počtom 142-tisíc divákov epizódy tureckého seriálu Zachránené životy odvysielané vo štvrtok 7. júla 2022 a v utorok 12. júla 2022.

Televízia Dajto v stredu 20. júla 2022 výrazne zabodovala s priamym prenosom z druhého kola kvalifikácie Ligy majstrov, v ktorom sa po tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan Bratislava s maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť. Druhý polčas tohto atraktívneho duelu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším tohtoročným programom stanice Dajto.

V cieľovej skupine 12-54 sa druhá polovica zápasu stala tiež najsledovanejším programom dňa s excelentným ratingom 5,1 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 17,6 %. Napínavý futbalový súboj, ktorý sa po záverečnom obrate skončil fantastickým víťazstvom Slovana 2:1, si v priebehu rozhodujúceho druhého polčasu vychutnalo rovných 305-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 447-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Priemerný rating celého zápasu dosiahol v cieľovej skupine 12-54 vynikajúcu hodnotu 4,0 % a podiel na trhu sa vyšplhal na fantastickú hodnotu 15,3 %.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Dajto si v júli najviac divákov zvolilo hviezdne obsadenú komédiu My sme Millerovci, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci rating 2,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,0 %.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darí obľúbenému kriminálnemu seriálu Myšlienky vraha. V cieľovej skupine 12-54 patrilo prvenstvo druhej epizóde z pravidelnej večernej dvojporcie odvysielanej vo štvrtok 28. júla, ktorá zaznamenala rating 1,3 % a trhový podiel 5,0 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA