Najsledovanejšiu volebnú
noc na Markíze si
zaplo až 1 130 000 divákov
Volebné vysielanie TV
Markíza sa tešilo mimoriadne vysokej diváckej pozornosti, skvelé výkony počas
víkendu zaznamenávala aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny či online
portál TVNOVINY.sk.
V sobotu, 30. septembra 2023, Slovensko
rozhodlo o víťazoch a porazených v predčasných parlamentných voľbách.
Politická udalosť roka výrazne zvýšila
divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa
tešili aj víkendové volebné špeciály.
V oboch hlavných cieľových
skupinách trávilo volebnú noc jednoznačne
najviac divákov v spoločnosti televízie
Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2023 - Volebná noc dosiahlo so začiatkom o 21:50 hod.
v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 výborný rating 6,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,2 %.
Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine výrazne
nižší trhový podiel 11,0 %, na TV Joj ešte slabších 7,5 % a na
spravodajskej stanici TA3 priemerný podiel na trhu 6,2 %. Najväčší záujem
vyvolal nočný volebný maratón v cieľovej skupine mladých žien vo veku
od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase jeho vysielania zabezpečili
podiel na trhu až 48,6 %.
Viac než štvorhodinový program s
moderátormi Zlaticou Švajdovou
Puškárovou, Michalom Kovačičom, Viktorom
Vinczem a ich zaujímavými hosťami, politickým komentátorom Mariánom
Leškom a sociológom Martinom Slosiarikom, v rámci ktorého TV
Markíza priniesla aj výsledky
exkluzívneho exit pollu agentúry Focus, sledovalo celkovo 330-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V čase
vysielania však malo mimoriadne volebné vysielanie na Markíze dosah až na
1 130 000 divákov (AvRch v CS 12+).
Suverénne najsledovanejším sobotným programom sa v oboch
hlavných cieľových skupinách stali Televízne
noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli vynikajúci rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %.
Nenechalo si ich ujsť 488-tisíc divákov
vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahli až 724-tisíc
divákov (AvRch v CS 12+).
V nedeľu, 1. októbra 2023, priniesla Markíza so začiatkom o
9:55 hod. vôbec prvú povolebnú diskusiu
s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Mimoriadna
relácia s názvom Voľby 2023 - Víťazi
volieb dosiahla v cieľovej skupine 12-54 vynikajúci rating 6,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,3 %.
Exkluzívna debata moderovaná Zlaticou
Švajdovou Puškárovou a Michalom
Kovačičom k obrazovkám pritiahla, s prihliadnutím na predpoludňajší
vysielací čas, nadštandardne vysoký
počet divákov, ktorých bolo v rámci širšej cieľovej skupiny 12+ až 321-tisíc. Aspoň tri minúty ju sledovalo
461-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Vynikajúco sa darilo aj popoludňajšej relácii Na telo, v ktorej hosťami moderátora Michala Kovačiča boli novozvolení poslanci Michal Truban
(PS), Denisa Saková (Hlas-SD), Michal Šipoš (OĽaNO a priatelia) a
Tomáš Taraba (SNS). V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo špeciálne
vydanie relácie skvelý rating 5,6 % aj
trhový podiel 25,3 %. Na telo si pozrelo 344-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah malo až na
649-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Jednoznačne najsledovanejším nedeľným programom v oboch
hlavných cieľových skupinách stali Televízne
noviny. Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku,
dosiahlo v komerčnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,3 %.
Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si nenechalo ujsť celkovo až 561-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aspoň na
tri minúty si ju zaplo dokonca až 814-tisíc divákov (AvRch v
CS 12+).
Predčasné parlamentné voľby výrazne
zvýšili záujem aj o online spravodajstvo. Počas volebného víkendu navštívilo
spravodajský videoportál TVNOVINY.sk
vyše 405 000 unikátnych návštevníkov. Diváci mali možnosť sledovať mimoriadnu
reláciu Volebná noc 2023 televízie Markíze aj na webe Televíznych novín
bezplatne, počas víkendu si vysielanie naživo do celého sveta zaplo vyše
65 000 ľudí, čo je najvyššie zaznamenané číslo v meraní webu.
Celkovo počas volebného víkendu TVNOVINY.sk
zaznamenali vyše 311 000 pozretí reportáží a videí.