2. 10. 2023

Najsledovanejšiu volebnú noc na Markíze si zaplo až 1 130 000 divákov

 Najsledovanejšiu volebnú noc na Markíze si

 zaplo až 1 130 000 divákov

Volebné vysielanie TV Markíza sa tešilo mimoriadne vysokej diváckej pozornosti, skvelé výkony počas víkendu zaznamenávala aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny či online portál TVNOVINY.sk.


V sobotu, 30. septembra 2023, Slovensko rozhodlo o víťazoch a porazených v predčasných parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.

V oboch hlavných cieľových skupinách trávilo volebnú noc jednoznačne najviac divákov v spoločnosti televízie Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2023 - Volebná noc dosiahlo so začiatkom o 21:50 hod. v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 výborný rating 6,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,2 %. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 11,0 %, na TV Joj ešte slabších 7,5 % a na spravodajskej stanici TA3 priemerný podiel na trhu 6,2 %. Najväčší záujem vyvolal nočný volebný maratón v cieľovej skupine mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase jeho vysielania zabezpečili podiel na trhu až 48,6 %. 

Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom, Viktorom Vinczem a ich zaujímavými hosťami, politickým komentátorom Mariánom Leškom a sociológom Martinom Slosiarikom, v rámci ktorého TV Markíza priniesla aj výsledky exkluzívneho exit pollu agentúry Focus, sledovalo celkovo 330-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V čase vysielania však malo mimoriadne volebné vysielanie na Markíze dosah až na 1 130 000 divákov (AvRch v CS 12+).

Suverénne najsledovanejším sobotným programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli vynikajúci rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %. Nenechalo si ich ujsť 488-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahli až 724-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V nedeľu, 1. októbra 2023, priniesla Markíza so začiatkom o 9:55 hod. vôbec prvú povolebnú diskusiu s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Mimoriadna relácia s názvom Voľby 2023 - Víťazi volieb dosiahla v cieľovej skupine 12-54 vynikajúci rating 6,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,3 %. Exkluzívna debata moderovaná Zlaticou Švajdovou Puškárovou a Michalom Kovačičom k obrazovkám pritiahla, s prihliadnutím na predpoludňajší vysielací čas, nadštandardne vysoký počet divákov, ktorých bolo v rámci širšej cieľovej skupiny 12+ až 321-tisíc. Aspoň tri minúty ju sledovalo 461-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Vynikajúco sa darilo aj popoludňajšej relácii Na telo, v ktorej hosťami moderátora Michala Kovačiča boli novozvolení poslanci Michal Truban (PS), Denisa Saková (Hlas-SD), Michal Šipoš (OĽaNO a priatelia) a Tomáš Taraba (SNS). V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo špeciálne vydanie relácie skvelý rating 5,6 % aj trhový podiel 25,3 %. Na telo si pozrelo 344-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah malo až na 649-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Jednoznačne najsledovanejším nedeľným programom v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny. Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, dosiahlo v komerčnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,3 %. Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si nenechalo ujsť celkovo až 561-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 814-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Predčasné parlamentné voľby výrazne zvýšili záujem aj o online spravodajstvo. Počas volebného víkendu navštívilo spravodajský videoportál TVNOVINY.sk vyše 405 000 unikátnych návštevníkov. Diváci mali možnosť sledovať mimoriadnu reláciu Volebná noc 2023 televízie Markíze aj na webe Televíznych novín bezplatne, počas víkendu si vysielanie naživo do celého sveta zaplo vyše 65 000 ľudí, čo je najvyššie zaznamenané číslo v meraní webu. Celkovo počas volebného víkendu TVNOVINY.sk zaznamenali vyše 311 000 pozretí reportáží a videí.