Skupina Markíza si v
apríli 2023
medziročne výrazne polepšila
Najsledovanejším seriálom mesiaca sa stalo dramatické Klamstvo, zabodovali
však aj Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom. Ako obrovský divácky
hit sa vrátila originálna zábavná šou 2 na 1.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom apríli 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila
stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej,
obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný
celodenný trhový podiel 29,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,0 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 8,4
percentuálneho bodu. V porovnaní s marcom 2022 si zároveň výrazne
polepšila o 5,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina
Markíza v 29 z 30 aprílových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2023 suverénne najsilnejšou
spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,7 %.
Konkurenčná TV Joj (14,1 %) vykázala v rovnakom období o 5,6 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom
prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %)
tak predstihla až o 8,3 percentuálneho
bodu. Zároveň si medziročne polepšila až o 4,7 percentuálneho bodu.
Jednotkou na trhu bola taktiež v 29
z 30 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v apríli 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,3 % a s rozdielom 6,4 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj
(15,9 %).
Skupina Markíza bola v apríli 2023
jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom
25,3 % a odstupom 5,1 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2
%). V porovnaní s aprílom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej
skupine polepšila o 3,4 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola taktiež každý v 29 z 30 dní uplynulého
mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo
taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na
trhu 28,0 % a náskokom 5,2 percentuálneho bodu pred skupinou Joj
(22,8 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 3,3 percentuálneho
bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 26 z 30 aprílových
dní.
Tanečná horúčka si podmanila Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance
kraľuje nedeľným večerom
Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných
cieľových skupinách sa stala dlhoročne
obľúbená tanečná šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu
9. apríla 2023 v komerčnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním
trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický
rating 9,8 % aj trhový podiel 27,3 %.
Najvyšší podiel na trhu až 34,0 % zaznamenalo 7. kolo, ktoré TV Markíza naživo odvysielala v nedeľu 16.
apríla 2023. Päť aprílových epizód veľkolepej tanečnej šou nedalo v nedeľné večery konkurencii najmenšiu
šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,8
% a trhový podiel 30,3 %.
Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych
osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v apríli 2023 vychutnávalo v priemere 562-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej
cieľovej skupine bolo taktiež najsledovanejšie
6. vydanie, ktoré si v nedeľu 9.
apríla 2023 nenechalo ujsť až 595-tisíc
divákov.
Dunaj, k vašim službám, Klamstvo a Mama na prenájom
pokračovali v úspešnom ťažení
V uplynulom apríli 2023 sa vynikajúco darilo aj všetkým
trom tohtoročným seriálovým novinkám TV Markíza. Diváci a diváčky si
mohli vychutnať ďalšie tri premiérové epizódy strhujúceho dramatického seriálu
Klamstvo. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali výborný priemerný
rating 8,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,2 %.
Bravúrne herecké výkony Tomáša
Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám v priemere rovných
505-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najviac zabodovala ôsma
epizóda odvysielaná v pondelok 17. apríla 2023, ktorá si pripísala najvyšší
aprílový rating 9,3 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 29,8 % v cieľovej
skupine 12-54. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 536-tisíc divákov
vo veku nad 12 rokov. V oboch hlavných cieľových skupinách zároveň pre Klamstvo
získala status najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu.
Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac prvý dobový seriál TV
Markíza s názvom Dunaj, k vašim
službám, ktoré dosiahli vynikajúci priemerný rating 8,5 % a trhový
podiel 26,3 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne
pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými
hviezdami nabitým obsadením prilákal
k obrazovkám v priemere fantastických 501-tisíc divákov vo veku nad
12 rokov.
V cieľovej skupine 12-54 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok
4. apríla 2023, ktorá zaznamenala najvyšší
aprílový rating 9,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,4 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+
išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 521-tisíc divákov.
Podvečerný seriálový hit Mama
na prenájom dosiahol v apríli 2023
v cieľovej skupine 12-54 skvelý
priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 29,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 417-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyššiu aprílovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v pondelok 3. apríla 2023, ktorá si pripísala excelentný rating 8,0 % a rovnako
aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %. Vychutnalo si ju celkovo 468-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
Originálna zábavná šou 2 na 1 sa vrátila ako obrovský divácky hit
Stredajšie večery patrili v apríli 2023 štyrom premiérovým epizódam originálnej zábavnej šou 2 na 1 autorskej a moderátorskej dvojice Adela Vinczeová a Dano Dangl, ktorá sa na obrazovky TV Markíza vrátila ako
obrovský divácky hit.
Absolútne najsledovanejšia bola v cieľovej skupine 12-54 hneď prvá
epizóda s hosťom Patrikom „Rytmusom“
Vrbovským odvysielaná v stredu
5. apríla 2023, ktorá dosiahla excelentný
rating 8,9 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+
najviac zabodovala záverečná štvrtá epizóda s hostkou Janou Kovalčíkovou, keď si ju pozrelo rekordných 454-tisíc divákov. V priemere všetky štyri časti zaznamenali vynikajúci rating 8,4 % a trhový podiel 30,4 %.
Televízne noviny jednotkou na trhu v drvivý počet aprílových
dní
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci
celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej
spravodajskej relácie Televízne noviny
odvysielané v pondelok 10. apríla 2023, ktoré aj so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahlo výborný rating 8,4 % a trhový podiel 22,9 %. Súhrn
najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň
Markíza sprostredkovala 512-tisíc divákom
vo veku nad 12 rokov.
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza
Televízne noviny v apríli 2023 zvíťazila nad konkurenciou v 28 aprílových
dňoch. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 24,7 %. Sumár spravodajských
aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 432-tisíc divákov starších
ako 12 rokov.
Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch
hlavných cieľových skupinách stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok 4. apríla 2023. V komerčne
najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,4
% a trhový podiel 27,1 %. Aktuálne informácie o
počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala
až 511-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Vynikajúco si počínala aj politická
diskusná relácia Na telo, štyri aprílové vydania dosiahli priemerný
rating 5,3 % a trhový podiel 28,0 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere
393-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšie vydanie uplynulého
mesiaca dosiahlo v nedeľu 2. apríla 2023 fantastický rating 6,6 % a vysoko
nadpriemerný trhový podiel 31,2 %. Zaujímavú diskusiu moderátora Michala
Kovačiča s predsedom strany Hlas-SD Petrom Pellegrinim a povereným
ministrom vnútra za OĽaNO Romanom Mikulcom si nenechalo ujsť celkovo 472-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v apríli 2023 v cieľovej skupine
12-54 najlepšie počínala veľkonočná klasika, kultový rodinný seriál Anna
zo Zeleného domu. Konkrétne išlo o druhú epizódu 1. série, ktorá vo
štvrtok 6. apríla 2023 dosiahla skvelý rating 2,0 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 8,1 %. Vychutnalo si ju celkovo 102-tisíc divákov vo
veku nad 12 rokov.
V tejto univerzálnej cieľovej
skupine sa ešte o niečo lepšie taktiež legendárnemu slovenskému filmu
Pásla kone na betóne, ktorý si v sobotu 15. apríla 2023 vychutnalo
104-tisíc divákov.
Televízia Dajto v nedeľu 9. apríla 2023 výrazne zabodovala s
priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Fortuna ligy, v ktorom sa vo vzájomnom
súboji stretli mužstvá ŠK Slovan Bratislava a FC DAC 1904 Dunajská
Streda. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v širšej cieľovej
skupine 12+ stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac,
keď si ho nenechalo ujsť 155-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54
dosiahla druhá polovica tohto duelu výborný rating 2,8 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 8,5 %.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz obľúbenejšej
televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darilo epizóde seriálového
hitu Myšlienky vraha, ktorá bola odvysielaná v utorok 4.
apríla 2023. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 0,9 % a trhový
podiel 3,7 %. Výborné
výkony však dosahovali aj ďalšie obľúbené kriminálne seriály ako Špecialisti,
Kosti či Bostonské vraždy.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA