5. 5. 2023

Skupina Markíza si v apríli 2023 medziročne výrazne polepšila

Skupina Markíza si v apríli 2023

 medziročne výrazne polepšila

Najsledovanejším seriálom mesiaca sa stalo dramatické Klamstvo, zabodovali však aj Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom. Ako obrovský divácky hit sa vrátila originálna zábavná šou 2 na 1.


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom apríli 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 29,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,0 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 8,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s marcom 2022 si zároveň výrazne polepšila o 5,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 30 aprílových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,7 %. Konkurenčná TV Joj (14,1 %) vykázala v rovnakom období o 5,6 percentuálneho bodu slabší výsledok.


Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %) tak predstihla až o 8,3 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila až o 4,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v apríli 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,3 % a s rozdielom 6,4 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,9 %).


Skupina Markíza bola v apríli 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,3 % a odstupom 5,1 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2 %). V porovnaní s aprílom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,4 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola taktiež každý v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,0 % a náskokom 5,2 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,8 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 3,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 26 z 30 aprílových dní.

Tanečná horúčka si podmanila Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 9. apríla 2023 v komerčnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 9,8 % aj trhový podiel 27,3 %.

Najvyšší podiel na trhu až 34,0 % zaznamenalo 7. kolo, ktoré TV Markíza naživo odvysielala v nedeľu 16. apríla 2023. Päť aprílových epizód veľkolepej tanečnej šou nedalo v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 30,3 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v apríli 2023 vychutnávalo v priemere 562-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo taktiež najsledovanejšie 6. vydanie, ktoré si v nedeľu 9. apríla 2023 nenechalo ujsť až 595-tisíc divákov.

Dunaj, k vašim službám, Klamstvo a Mama na prenájom pokračovali v úspešnom ťažení

V uplynulom apríli 2023 sa vynikajúco darilo aj všetkým trom tohtoročným seriálovým novinkám TV Markíza. Diváci a diváčky si mohli vychutnať ďalšie tri premiérové epizódy strhujúceho dramatického seriálu Klamstvo. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali výborný priemerný rating 8,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,2 %.

Bravúrne herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám v priemere rovných 505-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najviac zabodovala ôsma epizóda odvysielaná v pondelok 17. apríla 2023, ktorá si pripísala najvyšší aprílový rating 9,3 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 29,8 % v cieľovej skupine 12-54. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 536-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V oboch hlavných cieľových skupinách zároveň pre Klamstvo získala status najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu.

Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac prvý dobový seriál TV Markíza s názvom Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli vynikajúci priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 26,3 %.

Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 501-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V cieľovej skupine 12-54 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 4. apríla 2023, ktorá zaznamenala najvyšší aprílový rating 9,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,4 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 521-tisíc divákov.

Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v apríli 2023 v cieľovej skupine 12-54 skvelý priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 29,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 417-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najvyššiu aprílovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v pondelok 3. apríla 2023, ktorá si pripísala excelentný rating 8,0 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %. Vychutnalo si ju celkovo 468-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Originálna zábavná šou 2 na 1 sa vrátila ako obrovský divácky hit

Stredajšie večery patrili v apríli 2023 štyrom premiérovým epizódam originálnej zábavnej šou 2 na 1 autorskej a moderátorskej dvojice Adela VinczeováDano Dangl, ktorá sa na obrazovky TV Markíza vrátila ako obrovský divácky hit.

Absolútne najsledovanejšia bola v cieľovej skupine 12-54 hneď prvá epizóda s hosťom Patrikom „Rytmusom“ Vrbovským odvysielaná v stredu 5. apríla 2023, ktorá dosiahla excelentný rating 8,9 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodovala záverečná štvrtá epizóda s hostkou Janou Kovalčíkovou, keď si ju pozrelo rekordných 454-tisíc divákov. V priemere všetky štyri časti zaznamenali vynikajúci rating 8,4 % a trhový podiel 30,4 %.

Televízne noviny jednotkou na trhu v drvivý počet aprílových dní

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok 10. apríla 2023, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo výborný rating 8,4 % a trhový podiel 22,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 512-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.


Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v apríli 2023 zvíťazila nad konkurenciou v 28 aprílových dňoch. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 24,7 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok 4. apríla 2023. V komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,4 % a trhový podiel 27,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 511-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri aprílové vydania dosiahli priemerný rating 5,3 % a trhový podiel 28,0 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 393-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 2. apríla 2023 fantastický rating 6,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,2 %. Zaujímavú diskusiu moderátora Michala Kovačiča s predsedom strany Hlas-SD Petrom Pellegrinim a povereným ministrom vnútra za OĽaNO Romanom Mikulcom si nenechalo ujsť celkovo 472-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v apríli 2023 v cieľovej skupine 12-54 najlepšie počínala veľkonočná klasika, kultový rodinný seriál Anna zo Zeleného domu. Konkrétne išlo o druhú epizódu 1. série, ktorá vo štvrtok 6. apríla 2023 dosiahla skvelý rating 2,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,1 %. Vychutnalo si ju celkovo 102-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V tejto univerzálnej cieľovej skupine sa ešte o niečo lepšie taktiež legendárnemu slovenskému filmu Pásla kone na betóne, ktorý si v sobotu 15. apríla 2023 vychutnalo 104-tisíc divákov.

Televízia Dajto v nedeľu 9. apríla 2023 výrazne zabodovala s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Fortuna ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá ŠK Slovan Bratislava a FC DAC 1904 Dunajská Streda. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v širšej cieľovej skupine 12+ stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac, keď si ho nenechalo ujsť 155-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica tohto duelu výborný rating 2,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,5 %.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz obľúbenejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darilo epizóde seriálového hitu Myšlienky vraha, ktorá bola odvysielaná v utorok 4. apríla 2023. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 0,9 % a trhový podiel 3,7 %. Výborné výkony však dosahovali aj ďalšie obľúbené kriminálne seriály ako Špecialisti, Kosti či Bostonské vraždy.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA