5. 7. 2008
Nedeľné rezne a káva
SLOVAK RADIO NEWS
Zomrel Sir Charles Wheeler
Zomrel Sir Charles Wheeler
Vo veku 85 rokov zomrel na rakovinu pľúc legendárny korešpondent BBC Sir Charles Wheeler . Sir Charles Wheeler bol zahraničným korešpondentom BBC vo Washingtone. Spracoval témy ako zavraždenie Martina Luthera Kinga a Roberta Kennedyho. Bol pri afére Watergate . Podľa generálneho riaditeľa BBC Marka Thompsona bol Sir Charles Wheeler legendou .
SLOVAK MEDIA NEWS
Superstar Sk vs. svet again
4. 7. 2008
ROBERT MEDIA NEWS
MFF Karlovy Vary 2008
ART FILM NEWS
MINÁRIK OUT
STV and HZDS NEWS
STV NEWS
MEDIA NEWS
Všetky tri české celoplošné programy - Prima, Nova aj Česká televízia - dostali od Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie státisícové pokuty. Rada im ich uložila za to, že vo svojich reportážach a programoch odvysielali zábery týraného nahého chlapca z Kuřimi. Prima má zaplatiť celkovo 900.000 korún, Nova 600.000 a ČT 200.000 korún, lebo podľa rady porušili povinnosť "bezdôvodne nezobrazovať osoby umierajúce alebo vystavené ťažkému telesnému či duševnému utrpeniu spôsobom znižujúcim ľudskú dôstojnosť". Uvádza to dnes server Novinky.cz. Televízie zábery odvysielali vo svojich hlavných spravodajských a publicistických reláciách či v diskusnom programe v januári tohto roku. Za tento delikt hrozí televíziám pokuta od 5000 do 2,5 milióna korún. Rada televíziám udelila pokutu vo výške 100.000 Kč za jedno odvysielanie "nevhodných" záberov. Spôsob referovania českých médií o týranom chlapcovi kritizoval aj Syndikát novinárov ČR. "Informovanie bulvárnych médií, ale taktiež médií, ktoré sami seba označujú za seriózne, prekročilo vo vzťahu k maloletým obetiam nielen novinársku etiku, ale aj všeobecné medze slušnosti," uviedla etická komisia v júni v stanovisku na internetových stránkach syndikátu. "Novinár má v popise práce získavať informácie, ale vždy musí uvážiť, či ich publikovaním trvalo nepoškodí nevinné obete. V tomto prípade médiá zverejnením podrobností nivelizovali všeobecne platné morálne pravidlá," mieni komisia.
Renomovaný americký denník The Los Angeles Times má problémy s klesajúcimi príjmami z reklamy, v dôsledku čoho musí zrušiť 250 pracovných miest. Šéfredaktor Russ Stanton v stredu pripustil, že príjmy navyše z internetu nepokryli straty reklamných príjmov printového vydania periodika a tak popri znížení počtu zamestnancov budú mať noviny týždenne o 15 percent stránok menej ako doteraz. Materská spoločnosť periodika Tribune iba v uplynulom týždni informovala, že zvažuje predaj svojho hlavného sídla v Chicagu a sídla The Los Angeles Times v centre kalifornskej metropoly. Viacero veľkých amerických printových médií avizovalo v ostatnom čase zrušenie celkovo okolo 900 pracovných miest.
3. 7. 2008
ART FILM NEWS
Pasca zvaná audiovizuálny fond IV.
Návrh Zákona o Audiovizuálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Čl. IV - Zákon č. 308/2000 Z. z o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z o telekomunikáciách v znení zákona č. 147/2004 Z. z., v znení zákona č. 206/2002 Z. z., v znení zákona č. 289/2005 Z. z., v znení zákona 95/2006 Z. z., v znení zákona č. 121/2006 Z. z., v znení zákona č. 13/2007 Z. z., v znení zákona č. 220/2007 Z. z., v znení zákona č. 343/2007 Z. z. a v znení zákona č. 654/2007 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. 1. V § 36 odsek 2 znie: „Časový rozsah vysielanej reklamy vo vysielaní televíznej programovej služby vysielateľa na základe zákona nesmie spolu presiahnuť 0,5 % denného vysielacieho času. Tento časový rozsah sa môže zvýšiť až na 2,5 % denného vysielacieho času, a to o čas vyhradený telenákupným šotom. Obmedzenie podľa prvej vety sa nevzťahuje na vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti, pri ktorej je vysielanie reklamy nevyhnutnou podmienkou pre nadobudnutie práv k televíznemu vysielaniu športovej alebo kultúrnej udalosti. Vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti podľa predchádzajúcej vety nesmie vo vysielaní všetkých televíznych programových služieb vysielateľa na základe zákona spolu presiahnuť 15 % denného vysielacieho času.“
2. 2. Za § 76da sa vkladá nový § 76db, ktorý znie:
„§ 76db
(1) (1) Časový rozsah vysielanej reklamy vo vysielaní televíznej programovej služby vysielateľa na základe zákona v období od 1.1.2009 do 31.12.2009 nesmie spolu presiahnuť 2 % denného vysielacieho času. Tento časový rozsah sa môže zvýšiť až na 10 % denného vysielacieho času, a to o čas vyhradený telenákupným šotom. Obmedzenie podľa prvej vety sa nevzťahuje na vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti, pri ktorej je vysielanie reklamy nevyhnutnou podmienkou pre nadobudnutie práv k televíznemu vysielaniu športovej alebo kultúrnej udalosti. Vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti podľa predchádzajúcej vety nesmie vo vysielaní všetkých televíznych programových služieb vysielateľa na základe zákona spolu presiahnuť 15 % denného vysielacieho času.
(2) (2) Časový rozsah vysielanej reklamy vo vysielaní televíznej programovej služby vysielateľa na základe zákona v období od 1.1.2010 do 31.12.2010 nesmie spolu presiahnuť 1,5 % denného vysielacieho času. Tento časový rozsah sa môže zvýšiť až na 7,5 % denného vysielacieho času, a to o čas vyhradený telenákupným šotom. Obmedzenie podľa prvej vety sa nevzťahuje na vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti, pri ktorej je vysielanie reklamy nevyhnutnou podmienkou pre nadobudnutie práv k televíznemu vysielaniu športovej alebo kultúrnej udalosti. Vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti podľa predchádzajúcej vety nesmie vo vysielaní všetkých televíznych programových služieb vysielateľa na základe zákona spolu presiahnuť 15 % denného vysielacieho času.
(3) (3) Časový rozsah vysielanej reklamy vo vysielaní televíznej programovej služby vysielateľa na základe zákona v období od 1.1.2011 do 31.12.2011 nesmie spolu presiahnuť 1 % denného vysielacieho času. Tento časový rozsah sa môže zvýšiť až na 5 % denného vysielacieho času, a to o čas vyhradený telenákupným šotom. Obmedzenie podľa prvej vety sa nevzťahuje na vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti, pri ktorej je vysielanie reklamy nevyhnutnou podmienkou pre nadobudnutie práv k televíznemu vysielaniu športovej alebo kultúrnej udalosti. Vysielanie reklamy v priamom spojení s vysielaním športovej alebo kultúrnej udalosti podľa predchádzajúcej vety nesmie vo vysielaní všetkých televíznych programových služieb vysielateľa na základe zákona spolu presiahnuť 15 % denného vysielacieho času.“
Čl. V-Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2009, okrem ustanovení § 32, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2010, ustanovení § 23 ods. 4 a 5, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. augusta 2010 a čl. IV bod 1, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2012.
MFF Karlovy Vary 2008
STV NEWS
V programovom riaditeľstve sa pohybuje ako pravá ruka Petry Kolevskej Slavomír Grúber . Bol členom predstavenstva TV House, a.s nebohého Siloša Pohanku. S Pohankom bol , ale v inej firme- ESPÉ Bratislava, a.s. ,aj poradca GR STV Ing. Jaroslav Hlinický ,tiež ako člen predstavenstva . V roku 2006 Grúber neúspešne kandidoval za člena rady STV . Nominovala ho Asociácia filmových amatérov a videoamatérov.
Branko Cap údajne prechádza na Trojku ako PR manažér.Nedávno bol poverený vedením kreatívy .
K 15. júlu údajne dala výpoveď vedúca útvaru komunikácie STV Miriam Žiaková. Výpoveď dal údajne aj Juraj Monošík z kreatívneho oddelenia STV.
Slovenská televízia chce v budúcom roku participovať na súťaži Eurovízie . Spôsob účasti zatiaľ nie je jasný.