29. 6. 2008

ART FILM NEWS

ART FILM NEWS
Dojatý egyptský herec Omar Sharif dnes pripevnil tabuľku so svojím menom na Most slávy v Trenčianskych Tepliciach. "Ďakujem, je to pre mňa obrovská česť ale okrem toho, že sa cítim poctený chcem povedať, že sa mi veľmi páči toto mesto a ten pokoj, ktorý som tu našiel za posledné dva-tri dni. Určite sem zoberiem svoju rodinu, svojho syna, svojich vnukov, aby sa sem pozreli pretože tu na tomto moste nechám aj kus svojho srdca," povedal krátko predtým, ako svoju plaketu pripevnil medzi tabuľky s menami Sophia Loren a Chiara Caselli. Stovkám svojich priaznivcom, ktorý ho prišli pri preberaní ceny podporil ďakoval a posielal imaginárne bozky. Na 16. ročníku Medzinárodného filmového festivalu Artfilm získal prestížne ocenenie Hercova misia, ktorá sa osobnostiam udeľuje za herecký prínos. Sharif je známy tým, že pri každej možnej príležitosti si zaspomína na svoju matku, ktorú veľmi miloval. Inak tomu nebolo ani dnes pri preberaní ocenenia. "Mama ma v prvom rade priviedla na tento svet. A vzťah medzi matkou a synom je veľmi špecifický. Matku si vlastne nesiem všade so sebou," povedal. Všetkým prítomným prezradil spomienku na to, ako ho mama ako malého bila po zadku brmbolcami, ktoré mala na svojich ružových papučiach. Ako jedenásťročný Omar vraj veľmi pribral. Jeho matke sa to nepáčilo, a preto ho poslala do anglickej školy, lebo bola presvedčená, že horšia strava ako tam neexistuje. "Naozaj sa to podarilo, ja som zostal štíhly a stal som sa hercom. Takže to všetko vďaka mojej mame," zdôraznil. Napriek tomu, že Sharif mal počas svojho života iba jednu manželku, jeho meno je spájané so ženami. Ako dnes na Moste slávy prezradil, stretol ju ako 21-ročný pri nakrúcaní prvého filmu. "Zamilovali sme sa do seba, vzali sme sa a zostali sme spolu celých 15 rokov. A za tých 15 rokov som ju ani jediný raz nepodviedol s inou ženou," zdôraznil. Dodal, že jej bol verný aj napriek tomu, že ho naháňalo veľa žien, ktoré s ním chceli byť. Nakoniec sa však rozhodol, že sa po dlhoročnom manželstve odlúčia práve preto, aby ju raz neopustil, keď bude staršia. "Boh ma potrestal, pretože odvtedy som už nikdy nemiloval naozaj nijakú ženu. Mal som len štyri, nazvime to dobrodružstvá so štyrmi rôznymi ženami. Každý ten vzťah trval už len tri mesiace, ale už to nebola naozajstná láska," povedal. Sharif tiež prezradil, že mnohokrát je pre herca ťažké, keď celý deň nakrúca s jednou herečkou, vyznáva jej lásku a bozkáva sa s ňou. "Nie je jednoduché, keď sa vypnú kamery, zatvoriť aj srdce. Tá láska tam jednoducho zostane," uviedol. Herec dnes vyslovil i poľutovanie nad tým, že na svete nie je veľa spravodlivosti. Je veľa násilia a nenávisti. "Mňa moji rodičia učili láske, vyrastal som v jej dostatku. Moja mama i otec žili spolu po celý život. Mal som všetkého dosť, ale to mi možno pomohlo v tom, že som porovnal seba s inými," uviedol. Dodal, že sa stále snaží, aby sa svet moslimov a židov priblížil a aby sa zbližoval svet moslimov a kresťanov. "Bohužiaľ nie vždy to tak ide," povedal s poľutovaním. Na odľahčenie slávnostnej atmosféry si dnes zaspomínal i na úsmevný príbeh. "Mám jedno dobrodružstvo, ktoré je asi najväčším za celú moju kariéru. Nakrúcali sme film v Rakúsku. Boli sme tam v jednom krásnom lyžiarskom stredisku, boli tam herci, kameraman, všetci okrem režiséra. Režisér vtedy ešte stále dopisoval scenár. Keď konečne prišiel aj so scenárom, tak ten scenár bol príšerný. Zahodili sme scenár, ale vyhodili aj režiséra. Takže sme zostali bez scenára aj bez režiséra. A vtedy sme zavolali môjmu priateľovi Ivanovi Paserovi, ktorý pochádza z Čiech, ale žil a žije v New Yorku. Vtedy sme mu zavolali, či nechce natočiť film. Povedali sme mu, že sme tam všetci, ale nemáme scenár a budeme improvizovať. On súhlasil a prišiel. A tak prišiel a takpovediac sa zahral na Boha. Pretože prvé, čo urobil, začal sa modliť, aby zajtra snežilo. To sa mu podarilo, začalo snežiť a on mal celé tri dni na napísanie scenára. Napísal prvú scénu, tú sme nakrútili a takto to pokračovalo ďalej. Urobili sme teda celý film, urobili sme nádherné scény, ale bohužiaľ, keď sa to dá celé dokopy, tak ten film je celý zlý. Vy ste ho určite nevideli a v podstate ho nevidel nikto," povedal so smiechom. Tiež zdôraznil, že od roku 1975 sa s Paserom nestretol, ale stretol ho až na otváracom ceremoniáli MFF Artfilm.
Copyright © TASR 2008