30. 12. 2004

MEDIA NEWS STV

MEDIA NEWS STV Podľa informáci TASR sa Richard Rybníček rozhodol, že pracovníkom STV pripraví novoročný darček. STV zverejnila, že bude ďalej prepúšťať. Zverejnila to v najlepšom období, ktoré si mohla zvoliť, v období dovoleniek, keď to nikoho nezaujíma. Je to klasická metóda, ktorú Dr. Zahradník používa s obľubou skoro dva roky- dôležité rozhodnutia sa zverejňujú v piatok poobede, alebo podvečer. O dva dni vyprchajú. STV tým priznáva, že bude úplne rezignovat na akúkoľvek pôvodnú tvorbu a bude akceptovať iba podnety z vonkajšieho prostredia, kupovať licencie a možno aj outsourcovať spravodajstvo. Navyše sa vedenie môže obraňovať Organizačnou štruktúrou, ktorú nekompetentne schválila Rada STV a ktorá je neriaditeľná a kumuluje moc do rúk dvom ľuďom v STV. To je asi úmysel vedenia STV. A konečne sa môžu zbaviť posledných nepohodlných. Navyše o tomto kroku Rada STV vôbec nevie, čím Richard Rybníček opätovne dáva najavo, ako týmto najvyšším kontrolným orgánom pohŕda. Viem si predstaviť oveľa dôslednejšie úsporné opatrenia, akým sú početné a dobre platené štáby SuperStar a Vadkerti Show, oboch to ťažko stratových relácií. Ešte jedna drobnosť . Dr. Zahradník uviedol, že v prvom štvrťrokuSTV 2005 určí nové kvalifikačné požiadavky na riadny výkon dohodnutej práce pre viaceré pracovné pozície. STV umožní potrebné školenia zamestnancov a v prípade, že pracovník kvalifikačné skúšky nezvládne, bude s ním rozviazaný pracovný pomer. K tomu iba toľko. V STV nie je ani jeden pracovník, ktorý by dokázal pripraviť kvalifikačné požiadavky a už vôbec nie školenia. Zaujímavé kto a ako bude posudzovať kvalifikačné skúšky. Možno strážna služba v STV -DUG s.r.o., ul. Alexandra Markuša 22 ,Rimavská Sobota 979 01 , ktorá sa k jobu dostala ako slepé kura ku zrnu. Nie preto, že je z východu... To nie.Transparentným výberovým konaním. Je načase konať a razantne. Divák pod povrch nevidí, ale ďalšieho Kubiša si STV dovoliť nemôže. Image je nanič, dôvera je všetko ! V STV sa začala druhá vlna hromadného prepúšťania Bratislava 29. decembra (TASR) - V Slovenskej televízii sa dnes začala druhá vlna hromadného prepúšťania. Celkove 42 pracovných miest sa ruší vo všetkých organizačných zložkách STV vrátane regionálnych štúdií z dôvodu nadbytočnosti, menné zoznamy prepustených pracovníkov budú spracované v januári. Prvých 34 pracovných miest sa ruší k 17. januáru a ďalších osem miest k 31. máju 2005. Rozhodol o tom generálny riaditeľ STV Richard Rybníček. Podľa člena manažmentu STV Branislava Zahradníka ide o ďalší krok racionalizácie a reštrukturalizácie fungovania STV. Z toho dôvodu budú v STV kumulované pracovné náplne interných zamestnancov, práca bude racionalizovaná využívaním moderných informačných technológií a postupným outsourcingom v oblasti výroby programov. Keďže ide o hromadné prepúšťanie, bude STV postupovať podľa príslušných ustanovení ő 73 Zákonníka práce. V roku 2005 je možné očakávať ďalšie znižovanie počtu interných zamestnancov STV, ktoré bude výsledkom novej organizačnej štruktúry, účinnej od 1. januára 2005. Podľa Zahradníka STV taktiež v prvom štvrťroku 2005 určí nové kvalifikačné požiadavky na riadny výkon dohodnutej práce pre viaceré pracovné pozície. STV umožní potrebné školenia zamestnancov a v prípade, že pracovník kvalifikačné skúšky nezvládne, bude s ním rozviazaný pracovný pomer. Copyright © TASR 2004

TSUNAMI V STV

TSUNAMI V STV Richard Rybníček rozhovore pre agentúru SITA bilancoval včera rok 2004 . Nie je isté, či aj sledoval Spravodajstvo „svojej „ televízie počas uplynulých 4 dní, kde sa katastrofe v južnej Ázii, najväčšej za posledné desaťročia venovalo celkovo 9 minút ! / ranné správy, vzhľadom na ich dosah , nerátam / Keďže na sviatky sa zrušili aj Denné správy a Správy a komentáre, nikoho v STV ani nenapadlo začať s mimoriadnym vysielaním. A mal náš koncesionár možnosť sledovať ostatné televízie , musel byť šokovaný. Lenže v Slovenskej televízii to nie je nič mimoriadne. Južná Ázia je predsa ďaleko a podľa vedenia STV zahraničné správy aj tak divákov nelákajú, takže je to vlastne v poriadku A v súlade s Projektom riadenia. Len na osvieženie pamäti zopár vážnych „ výpadkov Spravodajstva STV : -Prezidentské voľby – nedostatočná a neskorá informácia. STV ako spoľahlivý zdroj informácií v prezidentských voľbách zlyhala. Ťažkou prehrou spravodajstva (skôr celej STV) bolo nezvládnutie a ignorácia prezidentskej kampane zo strany STV, kde došlo k popretiu zákona o STV a aj samotného poslania STV. Je neprípustné, aby sa divák dozvedel výsledky volieb a referenda zo spravodajstva súkromnej spravodajskej televízie Slovenská televízia sa rozhodla konkurovať súkromným staniciam. Dôveryhodnosť inštitúcie v oblasti spravodajstva zúročuje len minimálne. Verejnoprávna televízia sa musí snažiť predstihnúť svojich potencionálnych konkurentov pri uplatňovaní práva spoločnosti na informácie. -Dolapenie Saddáma Hussajna – úplná absencia breaking news, -Výročie vylodenia v Normandii – nezaradenie priameho prenosu, -Rukojemnícka dráma v Beslane – úplné zlyhanie, absencia breaking news, prvý deň drámy až DRUHÁ správa v hlavnom spravodajstve (unikát v svetovom spravodajstve), v ďalších dňoch žiadni kontaktní žurnalisti v Rusku. Ale, asi to tak má byť, čo tam po nejakej Ázii, Naši tam nezomreli a nejakých 100.000 neznámych, čo to je ? V našom štáte je totiž všetko vysvetliteľné. Aj neskorý odlet vládneho špeciálu. Čo tam po nejakom spravodajstve z neznámych nám to krajín. Hlavne , že sme zdraví a bilančne spokojní.

29. 12. 2004

10%

10 % Vyhlásenie Richarda Rybníčka o navýšení limitu reklamy na 10 % je síce legtímne, ale najskôr sa treba spýtať niekoľko vecí. -Kto je Richard Rybníček a čo tým sleduje ? -Konzultoval túto iniciatívu s Ministerstvom kultúry -Konzultoval túto iniciatívu so Slovenským rozhlasom ? -Konzultoval túto iniciatívu s Radou STV ? -Predchádzala tejto iniciatíve dôkladný rozbor mediálneho trhu ? -Kde ostala novela o koncesionárskych poplatkoch? -Kde ostala Rybníčkova iniciatíva na predloženie Zákona o
verejnoprávnych inštitúciách ? Na všetky otázky sa dá odpovedať už teraz . NIE. Potom je však zrejmé, že ignoruje všetky relevantné subjekty na trhu a zakrýva neschopnosť naplniť svoj Projekt riadenia STV Pre úplnosť dodávame niekoľko faktov : Spôsoby výberu koncesionárskych poplatkov: -TV si vyberá poplatky sama -TV má vlastnú spoločnosť na výber poplatkov -Výber poplatkov uskutočňuje regulačný alebo štátny orgán -Poplatok vyberá tretie strana zo zákona (Pošta , elektrické
rozvodné podniky ) -Iný spôsob výberu cez tretiu stranu cez transparenrné výberové
riadenie Najrozšírenejším spôsobom je výber cez vlastnú agentúry verejnoprávnym médiom na zaistenie výberu koncesionárskych poplatkov Vysielanie reklamy V krajinách, kde je vysoký príjem z koncesionárskych poplatkov a indexácia inflácie sa reklama nevysiela :Škandinávia a Veľká Británia. V Nemecku už ARD i ZDF vysielajú reklamu, ale mimo večerného prime timu a to iba 1 % a úplný zákaz je vo večernom primetime. Zdroj: EBU
Limity reklamy :
Belgicko 10 % (15 %) * ČR 1 % Dánsko 15 % Fínsko 0 % Francúzsko 10 % Chorvátsko 15 % Írsko 10 % Taliansko 4 % Maďarsko 10 % Nemecko 1,4 % Holandsko 15 % Poľsko 15 % Rakúsko 2,7 % Slovensko 3 % Slovinsko 15 % *Údaj za Flámsko. Zdroj: EBU a Television 2002, International Key
Vývoj reklamného trhu SR :
2001 Objem reklamy v médiách (cenníkový) mld. Sk 11,41
2002 Objem reklamy v médiách (cenníkový) mld. Sk 12,6 2003 Objem reklamy v médiách (cenníkový) mld. Sk 14,11 2001 Reálne výdavky na reklamu v médiách mld. Sk 4,25 2002 Reálne výdavky na reklamu v médiách mld. Sk 4,53
2003 Reálne výdavky na reklamu v médiách mld. Sk 5,09
Zdroj : Stratégie

Vizitka Slovenskej televízie

Vizitka Slovenskej televízie Zase sa nič nezmenilo. Diskusie, ktoré sú na verejnoprávnom portále www.stv.sk, platené z koncesionárskych poplatkov, nie sú vôbec moderované, nikto nefiltruje nič a výsledok je šokujúci. A pred Vianocami... Ospravedlňujem sa za výrazy, ale TOTO je výsledok práce Slovenskej televízie. Pozor - nielen tých, ktorí prispievajú, pretože filter je normálnou praxou na nete. Je to vizitka STV a spoločnosti Fatchilli. Anna Selecka 20.12.2004 2:44 pm ty hamba ocových vajec.bodaj by ti deti krivo štali.Ty bastardny buzerantsky dinosaurus. Vyserem sa ti pred tvoju vilu a potom ti už ani ten tvoj špak nepomoze-nech sa stopori ako chce-aj ked v to nedufam ty impotent..... Ty saso pocmáraný bodaj Vlasta Knížetová 20.12.2004 2:39 pm Ty bastard tučný... Ako mozes moderovat taku homosexualnu a pritrtkanu relaciu. Ty teply hroch.... Byt tebou, nechal by som STV skrachovat, moderatorky pretrtkať a seba vykastrovať.... TY CHUJ PLEŠATÝ..... TY IMPOTENT............ NO COMMENT

28. 12. 2004

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS Magazín Broadcast urobil vo Veľkej Británii prieskum o najlepšiu a najhoršiu televíznu show, ktoré boli vysielané vo Veľkej Británii. Prieskum sa robil pri príležitosti 50 výročia vysielania prvej americkej show v britskej televízii - "I Love Lucy" 10 NAJLEPŠÍCH US Shows 1. 'The Simpsons'. 2. 'Dallas'. 3. 'M*A*S*H'. 4. '24'. 5. 'The Larry Saunders Show'. 6. 'Hill Street Blues'. 7. 'The X-Files'. 8. 'I Love Lucy'. 9. 'Twin Peaks'. 10. 'Star Trek/ Next Generation'. 10 NAJHORŠÍCH US SHOWS. 1. 'Baywatch'. 2. 'The Anna Nicole Smith Show'. 3. 'The Dukes of Hazzard'. 4. 'Wild Palms'. 5. 'Manimal'. 6. 'The Jerry Springer Show'. 7. 'Knots Landing'. 8. 'Falcon Crest'. 9. 'The Bold and the Beautiful'. 10. 'Extreme Makeover'. Zdroj : Broadcast November 2004

27. 12. 2004

CESTA DO PEKLA ?

CESTA DO PEKLA ? V dnešnej Národnej obrode vyšiel rozhovor s generálnym riaditeľom STV Richardom Rybníčkom, kde, okrem iného, uviedol, že jedným z hlavných cieľov do budúcnosti je : "Finančne ju / STV /stabilizovať, najmä čo sa týka jej príjmov. Preto je nevyhnutné prijať nový zákon o koncesiách, ktorý by sprísnil ich výber. Kvôli súčasnému zákonu televízia stráca ročne okolo 350 až 400 miliónov korún. STV by v záujme zvýšenia zdrojov na výrobu pôvodnej tvorby potrebovala zvýšiť povolený limit reklamy aspoň na 10 percent vysielania. " Ak by sa Richard Rybnček sústredil na to podstatné ,a tým bolo prijatie Zákona o koncesionárskych poplatkov, ktoré odtorpédoval osobne on svojou aktivitou v parlamente a straníckych kluboch, mohol mať po probléme. Verejne proklamovať cieľ navýšenia limitu reklamy je naivné a nezodpovedné. Richard Rybníček začína pripomínať človeka, ktorý nevie, kde sa nachádza a nepozná súvislosti a ani trh. Svojimi predčasnými názormi o navýšení limitu reklamy pre STV , o čom Rada STV nevie ani zbla, nasmeroval STV na Highway to Hell. Dajte mu, prosím, túto skladbu od AC/DC zahrať. Najlepšie v jeho najobľúbenejšom rádiu- Slovenskom rozhlase.

26. 12. 2004

Viliam Klimáček: KOMIKS

Prečo má vo svete úspech každá reality show – viď Big Brother? Lebo je to naozaj. Viliam Klimáček: KOMIKS Ukážka: HEREČKA: Čo keby som prišla bez županu? KAMERAMAN : Najprv ťa musia vidieť oblečenú, rozumieš. Aby si ťa mohli začať predstavovať. Musíš im dať čas. Na začiatku je pomalé tempo strašne dôležité. Budeš len tak normálne chodiť, urobíš si vlasy, pozrieš do zrkadla a dáš si dole župan. HEREČKA: Takto? (pomaly si rozväzuje župan) KAMERAMAN : To je rýchlo. HEREČKA: Neviem to pomalšie. KAMERAMAN: Mysli na ruku. Na každý prst osobitne. Ako sa pomaly ohýba... jeden za druhým... kĺb za kĺbom... dlaň sa otvára... a zrazu sa dotkne drsnej látky... uskočí ako popálená... a zasa sa vráti... pohladí župan... HEREČKA: (rozplače sa) Ja na to nemám. KAMERAMAN : Máš. Ty na to máš, áno? Máš na to. Ti hovorím. Máš na to. HEREČKA: Ale čoby! KAMERAMAN : Máš. Jasné? Máš na to. HEREČKA: Pozri sa, ako vyzerám! KAMERAMAN: Tisíckrát som ti vysvetľoval, že v tejto brandži nie je dôležité, ako vyzeráš. Teda je, ale nie zase až tak! Je to celé o výraze! Musíš byť zaujímavá, a ty si! Poznám toľko mladých báb, čo dobre vyzerajú, ale nemajú to v sebe! A ty to v sebe máš! Máš to v tvári, v perách, v očiach to máš! Muži to hneď vycítia. Oni hneď vedia, ktorá to má a ktorá nie. A tie, čo to v sebe majú, môžu pred kameru. A ty to v sebe máš a preto pred kameru môžeš! HEREČKA : Naozaj dobre vyzerám? KAMERAMAN : Skvele, zlato. HEREČKA : Pribrala som cez Vianoce. KAMERAMAN: Nezačínaj. HEREČKA: Musím na to myslieť. KAMERAMAN: Toto sme si už vysvetlili, nie? HEREČKA : Ja strašne chcem byť pomalá... strašne chcem byť dobrá... ako jaguár... nemôžem za to, že nie som jaguár! KAMERAMAN: Musíš si veriť! Divák už chce konečne vidieť normálne ženy! Ženy z mäsa a kostí, aké stretáva každý deň! Tie supermanky mu berú sebavedomie. Pornopriemysel je v kríze. Vieš, že Dolly Buster naspievala Carmen? A Rocco Sifredi hrá Hamleta! Je to normálne?! Oni už nevedia, čo ďalej! Nemajú kam ísť! Prišiel náš čas, hovorím ti! My musíme sadnúť na tú vlnu! Všade milujú amatérky. Ženy ako ty, čo to majú v sebe! Ver mi! Všetci chcú obrázky z obyčajných spální! Prečo má vo svete úspech každá reality show? Big Brother alebo Osbournovci? Lebo je to naozaj! A aj my to dnes nakrútime naozaj! S láskavým dovolením a s úctou k Viliamovi Klimáčkovi Hádam ho to neurazí