5. 5. 2007
Vláda zničila slovenské médiá !
Zomrel Marián Zednikovič
STV NEWS
SLOVAK RADIO NEWS
TASR REAGUJE
Spoločná budova Slovenskej televízie , Slovenského rozhlasu a Tlačovej agentúry Slovenskej republiky vytvorí priestor pre ich postupné zbližovanie. Uviedol to riaditeľ TASR Jaroslav Rezník v reakcii na úmysel Ministerstva kultúry využiť aktuálne priestory STV a SRo na financovanie stavby novej budovy, "šitej na mieru" všetkých troch médií. "Tá idea je mimoriadne produktívna v tom, že by zbavila STV, SRo a v širšom kontexte aj TASR danajských darov v podobe mimoriadne energeticky a prevádzkovo náročných budov," uviedol s dodatkom, že už minimálna spolupráca v podobe spoločných obslužných zložiek v budove by priniesla úspory. "Takéto riešenie by prinieslo zvýšenie efektivity týchto troch médií," súhlasí aj generálny riaditeľ STV Radim Hreha. Dnešná budova STV podľa neho už technologicky nevyhovuje potrebám televízie, jej prevádzka je navyše príliš nákladná. Spoluprácu so SRo a TASR si vie predstaviť napríklad v základnom informačnom servise, najmä zahraničnom. Podľa Rezníka má zmysel aj alokovanie budúcej budovy verejnoprávnych médií v blízkosti Slovenského národného divadla. "Je to úplne prirodzený spôsob, ako opäť vrátiť hercov našej prvej scény do STV a SRo v ďaleko vyššej miere, ako doteraz," vysvetlil. Ako dodal, TASR bude otázku nových priestorov riešiť už v najbližšej dobe. "Máme ambície znižovať naše prevádzkové náklady a musíme riešiť toto znižovanie ešte skôr, ako bude budova dostavaná, lebo tu pri všetkých optimistických variantoch hovoríme o časovom horizonte troch až piatich rokov," doplnil Rezník. Podľa ministra kultúry Mareka Maďariča sa k myšlienke spoločného sídla pozitívne vyjadrili všetky tri inštitúcie. "To je aj cesta na budúce prirodzené spojenie týchto inštitúcií. Nie direktívne spojenie, ale vytvorenie predpokladov na to, že ak k tomu samotné dospejú, možno sa v budúcnosti zlúčia," uzavrel Maďarič.
My dodávame, že jediným prvým a logickým krokom je privatitácia TASR. Prepojenie základného informačného servisuTASR a SRo, prípadne STV, by bola nekalá hospodárska súťaž.
Spravodajstvo a publicistika v STV
Úvod - Televízne spravodajstvo a publicistika boli a vždy budú v centre pozornosti divákov ale najmä ekonomických elít a decíznych politikov každého názorového zafarbenia V čase duálneho vysielania, keď po vzniku súkromných, komerčných staníc stratila STV monopol na televízne spravodajstvo i publicistiku, začalo sa zreteľné súperenie jednotlivých vysielateľov o priazeň diváka ( žiaľ často i politikov) a následne aj o peniaze z reklamy. Prepad sledovanosti spravodajstva a publicistiky STV po roku 1996 bol síce očakávaný ( existovali už skúsenosti z nástupu TV NOVA v Českej republike), ale nie až tak katastrofický, ako zaznamenali prieskumy na Slovensku. Na rozdiel od Českej televízie, ktorá bola dlhodobo pripravovaná na príchod súkromnej TV NOVA ( posilňovanie ekonomického a tvorivého zázemia vtedajším vedením ČT, energická podpora vlády a parlamentu, nielen verbálna ale najmä finančná)), tak na spravodajstvo a publicistiku STV bol dopad oveľa silnejší. Napriek všetkým vyhláseniam na Slovensku nejestvuje úplne rozvinutý systém duálneho vysielania elektronických médií. Najväčšie rozdiely sú ešte v rozhlasovom vysielaní. Slovenský rozhlas (SRo) stále nemá celoplošného konkurenta, tak ako je tomu v už spomínanej Českej republike – štátnemu rozhlasu konkuruje dlhodobo viacero celoštátnych staníc. O niečo lepšia situácia je v televíznom vysielaní, ale ani tu nemajú všetci občania SR možnosť naladiť si spolu s STV1, STV 2 aj TV Joj či TV Markíza, nehovoriac o spravodajskej stanici TA3. Pripomínam, že každoročne sa na Slovensku stabilne znižuje čítanosť denníkov (asi polovica dospelej populácie nečíta ani jeden denník) , prevažuje záujem o bulvár (pozri titulné strany a prílohy aj donedávna „serióznych“ denníkov Pravda, Sme ale už aj Hospodárskych novín)), sledovanosť bulvárnej televíznej produkcie je vysoká a stabilná (pozri známe podiely na trhu TV Markíza a TV Joj), stagnuje sledovanosť spravodajstva i publicistiky STV. Nerastie úroveň redaktorov a najmä editorov spravodajstva a publicistiky (chýbajú tzv. redaktori – seniori) vo všetkých médiách, čo výrazne napomáha ku skresľovaniu skutočnosti a k deformáciam verejnej mienky. Závažným momentom je aj to, že na Slovensku sa nikomu nepodarilo od roku 1993 udržiavať v chode Slovenský rozhlas či Slovenskú televíziu tak, ab boli profesionálnou normou, kultúrnym vzorcom, tými , ktorí sú jednoznačne na strane občana. Personálne rošády v STV po roku 1992 ( 7 riaditeľov, sic!) neprispeli k stabilite programovej a vďaka politickým elitám ani vice versa finančnej. Boj o reklamné peniaze prinášal a aj v istej miere, i keď podstatne menšej aj teraz do vysielania STV (SRo) isté nadkritické penzum v konečnom dôsledku nekorektných , expresis verbis - podpásových informácií. Navonok (naplnenie litery zákona) sú síce zabalené do formálne korektného hávu „inzercia“ , „reklama“, „program obsahuje komerčné informácie“, „tento program sponzoruje...“ , „program vám prináša“ ,...atď., avšak výsledkom je dezorientácia diváka (poslucháča), pretože pôsobia ešte silnejšie ako, tak hlasno odsudzovaná, skrytá politická a ekonomická reklama v spravodajstve a publicistike, „diskusných“ či tzv. „kontaktných“ programoch. Prítomnosť reklamy a sponzoringu predovšetkým v STV a SRo spolu s nedostatkom peňazí v rozpočte, je priamym a stálym ohrozovaním ich nezávislosti, objektívnosti a nepodplatiteľnosti v najširšom zmysle tohto pojmu. Slovenská televízia by zo zásady mala ísť vlastnou cestou pri tvorbe dramaturgie spravodajstva a ( predovšetkým aktuálnej) publicistiky, nemala by byť vo vleku tém a formátov, ako to ponúkajú TV JOJ a TV MARKÍZA. Správy verejnoprávnej STV boli a sú vnímané po roku 1998 ako slušná „náhrada“ predovšetkým spravodajstva TV Makríza, ktorá dovtedy ( pre všeobecne známe príčiny) nahradzovala verejnoprávnosť STV. Po roku 1998 však Televízne noviny TV Markíza sa stali pod vplyvom tvrdej konkurencie TV JOJ klasickým bulvárnym informačným blokom. Po nástupe Richarda Rybníčka za riaditeľa STV (január 2003) prešli spravodajské relácie niekoľkými formálnymi úpravami ( vzhľad štúdia, zmena prezentovania správ), avšak stratili dynamiku a stali sa akousi miernejšou obsahovou i formálnou „dvojičkou“ bulvárneho spravodajstva komerčných TV. Po pomerne ostrej kritike prešli Správy STV ďalšími zmenami, ktoré však nepriniesli zásadnú zmenu prezentácie a obsahu, najmä nedošlo k príklonu k ozajstnému spravodajstvu televízie verejnej služby. Viac menej fungovali v duchu: čím najmenej nahneváme svojím kritickým pohľadom politikov, tým bude nám lepšie... Jasné vymedzenie spravodajstva TV JOJ – jednoznačný ale úprimný bulvár, ktorý sa nehrá na mienkotvornosť, ďalej zmena vo vedení TV Markíza a na to nadväzujúce zmeny v spôsobe riadenia a dramaturgie spravodajstva – toto všetko dáva veľké šance STV, aby zaujalo znova miesto lídra vo sfére kvalitného spravodajstva na Slovensku. Peoplemetre priniesli do televízneho biznisu síce veľmi dobrý feed back pre manažérov, avšak v STV by sa výsledky sledovanosti nemali stať tým najdôležitejším atribútom riadenia. Pripomínam, že sledovanosť spravodajstva BBC nie je o nič lepšia ako STV, ale napriek tvrdej konkurencii s ITV či Sky News má BBC ako reprezentant čistej podoby televízie verejnej služby stále nadštandardné renomé. STV nesmie podľahnúť boju o reklamné peniaze v čase medzi 19.000 až 20.00, lebo toto súperenie len a len ešte viac zhorší kvalitu spravodajstva STV. „Boj o diváka“ sa musí preniesť na iné pole – metaforicky - toto koleso už vynašli v ČT... Ohlásené vybudovanie dvadsaťštyrihodinového samostatného televízneho spravodajsko -publicistického kanála, môže len a len pomôcť k zlepšeniu imidžu a obsahu spravodajstva a publicistiky STV.
O 5 minút 12 -Formát , ktorý v STV funguje fakticky osem rokov. Z diváckeho pohľadu – niekedy ( najmä po roku 2001) rozvláčna a do nudy často vyúsťujúca debata vo vzorci moderátor verzus štyria hostia a viacero tém ( dve až tri) - sa rozdelením relácie na dva tematické ( ergo i v obsadení hosťami) „polčasy “ však iba zdanlivo dynamizoval. Najväčšou slabinou je inkoherentné, sebadostredivé moderovanie Branislavom Závodským. Charakteristické je pre neho sugestívne kladenie uzatvorených otázok podľa vzorca: najprv vysvetlím svoj postoj a potom „vhodne “ naformulovanou otázkou sa pokúsim od hostí získať potvrdenie mojej vlastnej premisy...Vulgárne povedané, moderátor priveľmi hosťom uberá kyslík a potom ho nedostatok času „núti“ ku nekorektnému skracovaniu priestoru pre hostí. Divák má potom sumárny pocit : hostia sú tam iba na to, aby urobili kulisu moderátorovi Závodskému.
Správy a komentáre -Formát vznikol ako náhrada za už prežité Aktuality, netají inšpiráciu v obobnom programe na ČT. V súčasnosti ale trpí na nevyrovnanosť výkonov moderátorov, na ich strnulosť, kŕčovitosť a dodávam v záujme objektivity – najmä na nedostatok času na naozajstné analýzy hlavných spravodajských tém. Súčasná podoba je v podstate tiež klipovitá ako hlavné správy, hostia nemajú čas na širšiu a neskreslenú prezentáciu svojich pohľadov. Pramení to z prezentácie – moderátor i hostia stoja... Stačí sa pozrieť na podobné programy v okolitých štátoch a odtiaľ si vziať produktívne vzory. Tento formát by sa mal zásadným spôsobom odlišovať od hlavného spravodajstva. Teraz je jeho chabým doplnkom.
Reportéri -Formát nadväzuje na kvalitných ( či kvalitnejších?) predchodcov z nedávnej minulosti – Kaktus a Porucha. Lenže v období 2003 – 2006 napriek zaujímavým témam trpel na nevhodnosť obsadenia postu moderátora, ktorý svojimi neprofesionálnymi až infantilnými výkonmi v spojovacích textoch skôr odrádzal od sledovania reportáží. Príchodom Kataríny Začkovej nastal badateľný posun smerom hore pri uvádzaní reportáží. STV však potrebuje viacero podobných formátov občianskej publicistiky, tak ako tomu je napr. v ČT...
Ľudia na Jednotku -Je to fakticky remake formátu Doma s Markízou. Ku cti tohto programu slúži dobre zvládnutý ( na pomery STV) design štúdia. Istý ( a veľmi neprofesionálny) je lapsus v obsadení moderátorov – do minulého mesiaca ho moderovala osoba veľmi tesne previazaná na konkurečnú TV Markíza...Ak sa podarí udržať dramaturgiu tém a hostí, tak určite má veľkú budúcnosť a môže byť vážnym konkurentom pre komerčné TV
Família -Obsah formátu je prevzatý z programu SRo – Pozvete nás ďalej ?. V začiatkoch ho dokonca pripravovali tí istí redaktori z SRo. V súčasností pevná programová bašta STV, vhodný komplementárny program k predchádzajúcemu titulu- Ľudia na jednotku a nepriamo aj k Pošte pre teba.
Chilli, Extra -Tieto formáty v súčasnej podobe nemajú čo hľadať v programovej skladbe STV. Ak už chce STV mať stoj čo stoj vo svojej ponuke „klebetáreň“, tak by sa mala inšpirovať ORF a programom Seitenblicke.
Halali, Ryby, rybky,... Varení, pečení, Test -Asi nevyhnutný doplnok programovej štruktúry plnoformátovej TV. Pokiaľ nepríde externé prostredie s kvalitnejšou- najmä tým myslím formálny aspekt – ponukou, asi budú i naďalej trpeným formátom pre menšinových divákov – koníčkárov.
Záver –odporúčania
Publicistike STV chýba celá škála overených formátov z minulosti, ako napríklad Rozhovory na 13 minút – interview so zaujímavými osobnosťami zahraničnej politiky, kultúry a spoločenského života, či ďalšie diskusné relácie ako napríklad boli v rokoch 2000-2002 : 2+1, Piaty kút, Klub OS, ktoré takisto významne dopĺňali portfólio programov aktuálnej a analytickej publicistiky STV, dávali priestor relevantným občianskym združeniam – Pontis, Človek v ohrození, Ekopolis, Občianske oko a pod. Neúspech politickej talk show K veci, prosím! sa dal očakávať. Je to praktický dôkaz toho, že mechanické kopírovanie a kompilácia formátov komerčných televízií vedú vo väčšine prípadoch do slepej uličky diváckeho nezáujmu. Energiu je potrebné sústrediť na skvalitnenie formálnej vlajkovej lode spravodajstva a publicistiky – Správy a komentáre resp. O 5 minút 12. Tu je bohatý priestor na tvorivé inovácie či korekcie nedostatkov.
Peter Turčík
4. 5. 2007
Ivan, jasné !
SLOVAK MEDIA NEWS
HODNOTENIE VZDELÁVACÍCH PROGRAMOV
VÝROKY TÝŽDŇA
"Skupina Ventil RG vystupuje v ošarpaných odevoch, v bielych košeliach s úzkymi čiernymi viazankami a propaguje prevažne západnú hudbu. Skupinám Ventil RG a Metrum nešlo o politickú pieseň, ale o vstup do podvedomia mladých ľudí. Ventil RG chodila oblečená po vzore príslušníkov gestapa a v zákulisí sa medzi sebou zdravili nacistickým pozdravom zdvihnutím pravej ruky a zvolaním heil. Členovia skupiny svojím správaním a vystupovaním propagovali fašizmus a podobné správanie mali aj na festivale v Sokolove." Róbert Kazík , viceprimátor Banskej Bystrice a spevák pre ŠtB
"Všetci už vedia, prečo mal Robo toľko hitov a my sme ani nemohli vydať album.“
Ján Kuric
"Ja som s novinármi bojoval pätnásť rokov, kým som prišiel na to, že tento boj nemá význam, že to nemá víťaza. Nedovolím si to povedať aj Ficovi". Vladimír Mečiar
„Keď skončím svoju misiu v Európe, tak dobyjem Hollywood,“ vyhlási dnes v estévečkárskej relácii Chilli. Ja si vyberám mužov, ktorí nechodia MHD. Mám vysokú réžiu. Chlap môže chodiť na trabante, ale pre mňa by mal mať niečo lepšie.“ zdôrazňuje.
Silvia Horváthová
"Čo je to intelektuálna elita? Je to človek, ktorý tancuje v televíznej súťaži alebo sa ukazuje v smotánkach? Alebo sú to ľudia, ktorí svojou vzdelanosťou významne prispeli k šíreniu dobrého mena Slovenska v zahraničí? Navyše nedelím ľudí na intelektuálnu elitu a tých ostatných. Ľudia sú buď dobrí, alebo zlí. Poznám skvelých ľudí so základným alebo učňovským vzdelaním, ktorým niektorí tzv. umelci nesiahajú ani po päty. Pozerám televíziu len zriedkavo. Keď som minule prepínal, narazil som na jednu skupinu kvázi celebrít, ktoré sa zabávali na vzdialenom ostrove. Mali mimoriadne hodnotnú súťaž. Kto ústami odtrhne najväčší kus mäsa z upečeného zvieraťa a odnesie ho na váženie na stôl. Skoro som odpadol, ako hlboko dokážu niektorí ľudia klesnúť. A takých si ja osobne nepotrebujem hýčkať. Nečítam noviny, lebo si chcem zachovať duševné zdravie. A keď zapnem televíziu, tak vidím, ako celebrity trhajú zubami upečenú ovcu, ako s pološialenými umastenými tvárami sledujú, či dosť odtrhli... Takže z hľadiska mediálneho tlaku som celkom v pohode." Robert Fico
"Samotní ľudia hovoria o tom, že sa na to už nedá pozerať a nedá sa to čítať, čo sa veľakrát objavuje na adresu vlády a iných vecí."
Robert Fico
„Prednedávnom som podobnú tanečnú súťaž absolvovala aj ja, a viem, čo všetko to prináša. Okrem chuti tancovať sú to aj príležitosti nových vzťahov, nového života. Zlatica, nebráň sa ničomu, čo ti príde do cesty, možno to bude práve to, na čo celý život čakáš.“ Marianna Boučková
"Útoky na cirkev sú terorizmom. Podnecovanie zaslepeného a iracionálneho hnevu proti človeku, ktorý vždy prihovára v mene lásky, je terorizmus."
Vatikánsky denník L'Osservatore Romano
„Určite si trúfam, pretože skúsenosti mám. Ibaže sa o tom nikdy nepísalo.“ Miriam Kalisová
"Ja osobne som mal aj dokumenty, ktoré dokumentovali o tom, ako Eduard Beneš dal príkaz k zavraždeniu Milana Rastislava Štefánika. Slovenskí vojaci pod velením českých dôstojníkov začali strieľať na Štefánikovo lietadlo. Streľbu odôvodnili tým, že si pomýlili označenie stroja a považovali ho za nepriateľské - maďarské. Štefánik navyše zomrel až po tom, ako ho po leteckej katastrofe zastrelili. Mám indíciu, že Milan Rastislav Štefánik, keď lietadlo dopadlo na zem, ešte bol živý a bol dostrelený do hlavy českým dôstojníkom." Ján Slota
3. 5. 2007
MEDIA NEWS
Štyri dni pred druhým kolom francúzskych prezidentských volieb sa v stredu stretli v televíznom štúdiu postupujúci kandidáti Ségolene Royalová a Nicolas Sarkozy. Socialistická politička Royalová, ktorá v prieskumoch zaostáva za svojim pravicovým rivalom, kritizovala bývalého ministra vnútra Sarkozyho za podiel na hospodárskych a sociálnych problémoch krajiny. Sarkozy na druhej strane poukazoval na podľa neho "katastrofálnu situáciu", ktorú po sebe v roku 2002 zanechala vláda socialistického premiéra Lionela Jospina. Televízny duel, ktorý pritiahol k obrazovkám okolo 20 miliónov divákov, podľa analytikov nemal jednoznačného víťaza. V diskusii prezidentských kandidátov rezonovali témy ako vnútorná bezpečnosť, 35-hodinový pracovný týždeň alebo znižovanie počtu zamestnancov v štátnej správe. Rozhodnutie socialistickej vlády z 90-tych rokov o skrátené pracovného času označil Sarkozy za "zásadný omyl", Royalová naopak 35-hodinový pracovný týždeň obhajovala ako sociálnu vymoženosť. Sarkozyho ďalej kritizovala za ohlasované plány znižovania počtu zamestnancov v štátnej správe, čo sa podľa nej dotkne najmä školstva a zdravotníctva. Royalová na Sarkozyho najostrejšie zaútočila potom, čo pravicový politik hovoril o pláne zabezpečiť postihnutým deťom vyučovanie v bežných školách. Socialistická politička to označila za prejav pokrytectva a "politickej nemorálnosti" s poznámkou, že vláda, ktorej bol Sarkozy členom, všetky opatrenia predchádzajúcej socialistickej vlády v prospech postihnutých občanov likvidovala. "Nespochybňujem vašu úprimnosť, vy nespochybňujte moju morálnosť .... veľmi ľahko strácate rovnováhu," reagoval na to Sarkozy Televízny duel bol pre Royalovú jednou z posledných príležitostí, ako prekonať náskok pravicového kandidáta, ktorý naďalej vedie v prieskumoch verejnej mienky. Podľa prieskumu inštitútu BVA zverejnených v stredu by Sarkozy Royalovú porazil v pomere 52 percent ku 48 percentám. Podľa komentátorov duel nemal jednoznačného víťaza. "Sú dvaja víťazi, miernu výhodu mal možno Sarkozy. Ani jeden z nich sa nenechal chytiť do pasce, ktorú naňho pripravil konkurent. Sarkozy nestratil rovnováhu a Royalová nepôsobila ako nevýrazná alebo nekompetentná," komentoval televízny duel Christophe Barbier zo spravodajského magazínu l'Express. Francúzske denníky komentujú vo štvrtok televíznu debatu medzi prezidentskou kandidátkou ľavice Ségolene Royalovou a kandidátom konzervatívcov Nicolasom Sarkozym. Len niektoré noviny sa odvážili určiť jasného víťaza takmer trojhodinovej napätej diskusie. "Nicolas Sarkozy neprehral, ale Ségolene Royalová zvíťazila," píše ľavicový denník Libération". "V debate, ktorú poznačili studené vášne a agresívne sebaovládanie, zvíťazila socialistická kandidátka v dôležitom bode - v otázke vlastnej legitimity," pokračuje denník. Podľa Libération dokázala Royalová verejnosti, že je "schopná byť prezidentom Republiky", uzatvárajú noviny. Pravicové Le Figaro je naopak presvedčené že "Sarkozy dokázal, ako dôsledne ovláda všetky diskutované témy, zatiaľ čo Royalová sa uchyľovala k zovšeobecňovaniu, sľubom a zjavným chybám." Denník blízky Sarkozymu uzatvára komentár konštatovaním, podľa ktorého "je šanca stať sa prezidentom jasne na Sarkozyho strane". Kresťanský denník La Croix si všíma, že prvá televízna debata medzi kandidátmi za posledných 12 rokov, "sa odohrala podľa obráteného scenára. Royalová bola ofenzívna, zatiaľ čo Sarkozy sa veľmi ovládal".Ekonomický denník Les Echos píše o "neobyčajne násilnej debate". "Myslím, že to bola dôstojná debata a že Francúzov zaujala," komentoval vo štvrtok pre rozhlasovú stanicu RTL Nicolas Sarkozy. Zároveň ale vyhlásil, že "výsledok volieb nezáleží od jednej televíznej relácie".Ségolene Royalová v rozhovore pre rozhlasovú stanicu France Inter uviedla, že "mala z debaty dobrý pocit". Kandidáti kampaň ukončia vo štvrtok. Na kľúčovú otázku, či sa im podarilo získať v televíznej debate podporu nerozhodnutých voličov, odpovedia prieskumy verejnej mienky vo štvrtok večer. Podľa štvrtkového vydania pravicového týždenníka Le Point by Sarkozy zvíťazil pomerom 53,5 percenta ku 46,5 percenta. Prieskum zrealizoval inštitút Ipsos deň pred televíznou debatou. Konzervatívny prezidentský kandidát Nicolas Sarkozy zapôsobil na 53 percent Francúzov v televíznej debate so socialistkou Ségolene Royalovou presvedčivejšie. Royalovú považuje za presvedčivejšiu 31 percent opýtaných a 16 percent nepovažuje za presvedčivého ani jedného kandidáta. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky inštitútu Opinionway pre pravicový denník Le Figaro zverejnený vo štvrtok. Prieskum robil inštitút po skončení televíznej diskusie na vzorke 878 ľudí.
Najčítanejší francúzsky mienkotvorný denník Le Monde podporil vo štvrtok socialistickú kandidátku Ségolene Royalovú. "Jej víťazstvo umožní nový začiatok," píše sa v úvodníku reformistického večerníka. "Jej víťazstvo by bolo stávkou, ktorú si krajina zaslúži vyhrať," pokračuje Le Monde. Podľa novín je politický projekt konzervatívca Nicolasa Sarkozyho "príliš inšpirovaný súcitným americkým konzervativizmom," vysvetľuje denník svoju voľbu. Hlavnú kritiku si ale Sarkozy vyslúžil za "revanšistický prístup k histórii". "Kampaň postavená na kritike odkazu mája '68 je jasným znakom túžby po ideologickom revanši," uzatvára Le Monde, ktorý napriek podpore Royalovej vidí istý nedostatok v solídnosti jej programu. Najväčšia mediálna skupina na svete Time Warner zaznamenala v prvom štvrťroku 9-percentný nárast tržieb na 11,2 mld. USD. Výsledky spoločnosti podporil rast predplatiteľov káblovej televízie, internetového pripojenia a telefonických liniek spolu s príjmami z reklamy na portáli AOL. Reklamné tržby AOL, ktoré sú pozorne sledované, vyskočili v prvom kvartáli o 40 % na 549 mil. USD.Zisk mediálnej skupiny za tri mesiace poklesol na 1,2 mld. USD, resp. 31 centov v porovnaní s 1,5 mld. USD, resp. 32 centov na akciu pred rokom. Po odpočítaní príjmov z predaja aktív, ako napríklad nemeckej divízie AOL pre telefonické pripojenie k internetu, zisk spoločnosti predstavoval 22 centov na akciu. Výsledky za prvý kvartál 2006 zahŕňali zisk 6 centov na akciu z predaja aktív a podielu vo firmách.
Americká mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises (CME) zaznamenala v prvom štvrťroku 24-percentný nárast konsolidovaných tržieb na 147,9 mil. USD. Firma v sledovanom období znížila čistú stratu na 0,3 mil. USD, pričom v prvom kvartáli minulého roka CME evidovala stratu vo výške 18,3 mil. USD. Výsledok i napriek výraznému zlepšeniu sklamal analytikov, ktorí predpovedali čistý zisk na úrovni 2,1 mil. USD. "CME pokračuje v dosahovaní výnimočných výsledkov. V tomto roku očakávame vyše 35-percentný rast zisku pred započítaním úrokov, daní, odpisov a amortizácie (EBITDA) z televízneho vysielania, ktorý nás opäť spraví jednou z najrýchlejšie rastúcich mediálnych spoločností na svete," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Michael Garin. CME dodala, že v tomto roku očakáva nárast tržieb o 27 až 30 %.
SLOVAK MEDIA NEWS
Štefan Dlugolinský -bývalý riaditeľ neslávne známej TV Marika , bývalý trojmesačný generálny riaditeľ Koliba , a.s. a za Igora Kubiša I. námestník ústredného riaditeľa STV