11. 7. 2005
Však je to sladké jak hovno z nutrie
Však je to sladké jak hovno z nutrie*
TLAČOVÁ SPRÁVA – Bratislava 16.6.2005
Relácia „Slovensko hľadá SuperStar“ bola aj finančne úspešná
STV dokázala všetky náklady na show odfinancovať z komerčných príjmov
Zisk pôjde na dokumentárnu tvorbu
Relácia „Slovensko hľadá SuperStar“, ktorú STV vysielala s rekordnou sledovanosťou od októbra minulého roka do apríla 2005 dosiahla aj finančný úspech.
STV sa podarilo odfinancovať všetky náklady na výrobu tohto programu z komerčných zdrojov. Splnil sa tak cieľ, ktorý si manažment televízie dal pred spustením programu a to nefinancovať ho z koncesionárskych poplatkov, ale výlučne z komerčných príjmov samotnej relácie. Program dokonca vygeneroval prebytok – 4,5 mil. Sk, ktorý televízia plánuje použiť na dofinancovanie výroby novej pôvodnej slovenskej dokumentárnej tvorby.
Celkové náklady na výrobu programu, vrátane nákladov na licenciu a na propagáciu dosiahli 100 736 tis. Sk. Náklady boli čerpané v súlade so schváleným rozpočtom relácie – z toho tzv. prvotné (priame) náklady boli 91 889 tis. Sk a druhotné náklady (interné náklady STV) boli vo výške 8 847 tis. Sk.
Za túto čiastku bolo vyrobených 780 minút záznamov, 450 minút tzv. live-záznamov a 1150 minút priamych prenosov – spolu takmer 40 hodín hlavného programu „Slovensko hľadá SuperStar“. V nákladoch sú zahrnuté aj náklady na výrobu programu „Slovensko hľadá SuperStar – Magazín“, čo predstavovalo ďalších takmer 700 minút programu.
Komerčné výnosy relácie dosiahli celkovú výšku 105 236 tis. Sk. Najvyšší podiel na týchto príjmoch majú výnosy z reklamy vo výške 45 043 tis. Sk. Výnosy z televízneho sponzoringu dosiahli výšku 16 807 tis. Sk. Ostatné výnosy (SMS hlasovania, contenty, internetová reklama, merchandising, netelevízny sponzoring a pod.) dosiahli výšku 42 378 tis. Sk. Na výnosoch sa vo výške 1 008 tis. Sk podieľali aj príjmy z komerčných vystúpení členov tzv. Hviezdnej roty a semifinalistov.
Prebytok hospodárenia vo výške 4,5 mil. Sk použije STV na dofinancovanie výroby slovenskej dokumentárnej tvorby, ktorá bude odvysielaná tento rok na Dvojke.
Na celkovú ekonomickú bilanciu programu „Slovensko hľadá SuperStar“ malo vplyv
zákonné obmedzenie povoleného limitu reklamy pre STV na 3 % z vysielacieho času denne a na max. 8 minút reklamy v prime-time (komerčné stanice majú až 15 % povolený podiel a 12 minút v prime-time). Tento limit spôsobil, že STV mala takmer celý reklamný priestor okolo relácie vypredaný a nemohla uspokojiť ďalších záujemcov o vysielanie reklamy, čím by sa výnosy STV ešte zvýšili.
Za správnosť :
PhDr. Branislav Zahradník
člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou
tel. 02 / 60 61 33 24
fax 02 / 60 61 44 00
mobil : 0907 80 70 85
mail : zahradnik@stv.sk
UZNESENIE č. 62/2005
1. Podrobný rozpis jednotlivých nákladových položiek v členení na prvotné a druhotné náklady týkajúcich sa relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín, vrátane nákladov na nákup licencie a na propagáciu a reklamu.
Celkové náklady na výrobu 58,9 hodín programu sú nasledovné:
Prvotné náklady rok 2004: 24 971 tisíc SK
Prvotné náklady rok 2005: 42 470 tisíc SK
Prvotné náklady spolu: 67 441 tisíc SK
Druhotné náklady 2004: 4 623 tisíc SK
Druhotné náklady 2005: 4 224 tisíc SK
Druhotné náklady spolu: 8 847 tisíc SK
V druhovom členení podľa nákladových skupín je pomer nasledovný:
Tisíc SK
Materiál
1 638
Služby
63 182
Mzdy, odvody
356
Odpisy
2 214
Ostatné
51
Spolu
67 441
Náklady na SUPERSTAR spolu: 76 288 tisíc SK
2. Správu o všetkých zmluvách (vrátane marketingových), ktoré sa týkajú programu Slovensko hľadá Superstar a Slovensko hľadá Superstar – magazín, ktoré STV uzavrela so spoločnosťami FremantleMedia Licensing Worldwide, ako aj ďalšími spoločnosťami, ktoré sa podieľali na sprostredkovaní, príprave, realizácii, vysielaní, propagácii, obchodnej a reklamnej exploatácii relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s dôrazom na zmluvné podmienky týkajúce sa:
STV uzavrela v súvislosti s reláciou Slovensko hľadá Superstar celkovo 211 nákladových zmlúv v celkovej výške 65 631 tisíc SK .
-Práv výrobcu zvukových a zvukovoobrazových záznamov, ako napríklad CD, DVD, videoklipy a podiel STV na exploatácii týchto práv.
STV neuzatvárala zmluvy na zvukové záznamy, na vydaní troch CD Hviezdna rota ,finálová desiatka a šestka bola len mediálnym partnerom
- Vlastníctva merchandisingových práv
STV uzatvorila merchandisingové zmluvy so 4 partnermi , celkové výnosy boli vo výške 1 838 tisíc SK, netto výnosy pre STV predstavovali 597 tisíc SK, čiže 32%.
-Podielu na všetkých tržbách STV a využívanie reklamného času zmluvnými partnermi
Využitie reklamného času bolo 100%., výnosy z reklám tvorili sumu 45 043 tisíc SK, odvysielalo sa celkove 7 hodín 9 min. pre 111 klientov, podiel reklám spojených so Superstar v roku 2004 tvorilo 14 900 tisíc SK, čo tvorilo 3,3 %. Rok 2005 ešte nie je možné technicky vyhodnotiť .
Prípadnými zmluvami dcérskych spoločností a zmluvných partnerov v súvislosti s reláciami Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín.
Medzi STV a dcérskymi spoločnosťami neboli uzatvorené žiadne zmluvy.
- Iných benefitov pre inú zmluvnú stranu ako STV.
Neboli uzatvorené žiadne zmluvy.
3. Správu o reklamných a obchodných výnosoch z vysielania relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s uvedením percentuálneho podielu STV a finančným vyjadrením čistého podielu STV.
Prehľad výnosov na reláciu Superstar
Reklama
Total
45 043 365
Podiel STV
45 043 365
v %
100
Sponzoring
Total
16 806 980
Podiel STV
16 806 980
v %
100
STV/hlasovanie
Total
Podiel STV
32 687 608
11 390 418
v %
35
Internet
Total
605 376
Podiel STV
605 376
v %
100
Merchandising
Total
1 838 013
Podiel STV
575 250
v %
32
No TV sponzoring
Total
332 756
Podiel STV
332 756
v %
100
Bárter
Total
5 083 907
Podiel STV
5 083 907
v %
100
Vystúpenia Hviezdna rota
Total
1 008 450
Podiel STV
1 008 450
v %
100
Spolu
Total
103 406 486
Podiel STV
80 868 607
v %
78
Celkový zisk 4 580 tisíc SK
Oproti tlačovej správe zo 16.6.2005 STV znížila výnosy o cca 1,9 mil. Sk, náklady o cca 24,5 mil. Sk.Vychádza však stále deklarovaný zisk.
*KLIKNI
Citát z Dědictví aneb Kurvahošigutentag