10. 7. 2005

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK Včera sme vás informovali o vyjadreniach viacerých svedkov, že mediálny expert SDK Ján Budaj údajne loboval v prospech TV Markíza, za čo mal aj finančne profitovať. Spolu s ďalšími spoločníkmi mal vlastniť 10% spoločnosti Markíza Slovakia, ktoré neskôr Siloš Pohánka postúpil firme Gamatex. Ján Budaj tieto informácie nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. V celej kauze sa objavilo aj meno Milana Kňažka, pretože jeho švagor Anton Mrázek bol tiež jedným zo spoločníkov Siloša Pohánku a Jána Budaja. Minister kultúry Milan Kňažko nás v tejto súvislosti požiadal o možnosť reagovať: „Rád by som zdôraznil, že nemám žiadne podnikateľské aktivity v médiách so žiadnym zo svojich kolegov z politiky. A pokiaľ ide o mojich tzv. príbuzných, či švagrov, chcel by som povedať, že ja mám troch bratov, tí majú manželky. Moja manželka má dve sestry, tie majú svojich manželov a ani manželky mojich bratov ani manželia mojich sestier, nespadajú do mojej kompetencie a s nikým z nich nepodnikám. Takže automatické spájanie, konkrétne osoby pána Mrázka s mojou osobou považujem za veľmi nevhodné a dištancujem sa od akejkoľvek indície, že by som mohol figurovať v nejakej podnikateľskej aktivite, či už vo vzťahu k SP alebo k televízii alebo k Markíze." Pán minister, čo sa týka vyjadrení pána Pohánku, ako aj ďalších svedkov na adresu pána Budaja, je vám v tomto smere niečo známe? „Nie je mi nič známe. A pravdu povediac mám veľa inej práce a nezaujíma ma to. Pokiaľ ide o moju osobu, vyjadril som sa jasne a zrozumiteľne. Ak by sa predsa len niekto našiel, kto by ma chcel priamo nejakým spôsobom usvedčovať alebo proste pripomínať, že mám nejaké aktivity, prosím aby ste ma s ním skontaktovali, aby som mu to mohol náležite vysvetliť." - Čo sa týka pána Budaja, niektorí politici opozície sa vyjadrili, že by sa celá kauza mala prešetriť možno aj na pôde parlamentu a v prípade dokázania vecí, ktoré tvrdia dnes niektorí svedkovia, že by malo dôjsť k vyvodeniu dôsledkov. Aký je váš názor? „No to je právo poslancov, samozrejme ako sa dohodnú, nech tak konajú. Ak uznajú za vhodné, ja budem rád ak to vyšetria aj v mojom prípade a nadovšetku pochybnosť vynesú nejaké rozhodnutie i za účasti svedkov. Ja osobne sa takejto konfrontácie nebojím. Naopak, ja by som bol rád." TV Sever bola vôbec prvou súkromnou televíziou na Slovensku, keď je prevádzkovateľ získal časť vysielacieho spektra bývalej TA3 a začal zo Žiliny vysielať vo februári 1994. Svojim signálom pokrývala asi 36% územia. Táto časť vysielacích frekvencií potom chýbala TV Markíze na väčšie pokrytie Slovenska svojim signálom. Ako to už na Slovenskom televíznom trhu býva zvykom, hneď po skvelom začiatku sa regionálna televízia dostala do finančných problémov. Novou majiteľkou 34-percentného podielu v TV Sever sa stala Diana Dubovská, manželka podnikateľa Jozefa Majského. Medzi majiteľmi Severu figuruje aj Anton Mrázek, ktorý kontroloval aj licenciu bratislavskej TV Slavín, a Marcel Děkanovský, ktorý je aj menšinovým majiteľom košickej TV Naša a TV Global. K spojeniu týchto televízií napriek rokovaniam neprišlo a televízia Sever prestala vysielať, na čom sa podľa majiteľov podpísali problémy s distribúciou signálu. Keďže vysielanie načas neobnovila, prišla o licenciu. Dnes je prípad na súde a frekvencia je blokovaná. Dlhy dosahujú 120 mil. Sk.