7. 1. 2023

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

meta: The Meta transformation of Facebook - The Economic Times
Írske regulačné úrady udelili v stredu americkej spoločnosti Meta, pod ktorú patria sociálna sieť Facebook a Instagram, pokutu 390 miliónov eur za porušenie pravidiel ochrany údajov. A zakázali spoločnosti nútiť používateľov v Európe, aby súhlasili s personalizovanými reklamami na základe ich on-line aktivity. TASR o tom informuje na základe správ AP a RTÉ.
Írska komisia pre ochranu údajov (Irish Data Protection Commission, DPC) uložila vo svojom rozhodnutí dve pokuty v celkovej výške 390 miliónov eur, ktoré by mohli otriasť obchodným modelom spoločnosti Meta. Facebooku bola uložená pokuta 210 miliónov eur, zatiaľ čo Instagram dostal pokutu 180 miliónov eur.
Je to najnovší finančný trest pre spoločnosť Meta za porušenie ochrany osobných údajov. Európska komisia udelila spoločnosti od roku 2021 pokuty v celkovej výške viac ako 900 miliónov eur.
Meta, ktorá má v rámci Európy svoje sídlo v Írsku, uviedla, že sa proti rozhodnutiu odvolá.
DPC pri rozhodnutí vychádza zo sťažností podaných po tom, ako v máji 2018 nadobudli účinnosť pravidlá ochrany osobných údajov v Európskej únii (EÚ), známe ako všeobecné nariadenie o ochrane údajov alebo GDPR.
DPC začala vyšetrovanie po sťažnostiach používateľov Facebooku a Instagramu, ktorí nemohli pokračovať vo využívaní ich služieb bez súhlasu s príslušnými podmienkami poskytovania služieb. Meta tým efektívne prinútila používateľov súhlasiť s tým, že ich údaje môžu byť použité na cielené reklamy. To porušuje pravidlá ochrany súkromia v EÚ.
Charlie Hebdo's satirical writings & drawings, in English - Charlie Hebdo
Irán si v stredu predvolal francúzskeho veľvyslanca, aby slovne odsúdil "urážlivé" karikatúry najvyššieho iránskeho vodcu ajatolláha Alího Chameneího vo francúzskom satirickom magazíne Charlie Hebdo. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AP.
Satirický týždenník publikoval v najnovšom čísle desiatky karikatúr Chameneího, ktorý je najvyšším náboženským aj politickým predstaviteľom islamského režimu v Teheráne. Karikatúry vytvorili rôzni autori v rámci súťaže na podporu súčasnej vlny protivládnych protestov v Iráne.
Charlie Hebdo publikoval výsledky súťaže karikaturistov v špeciálnom vydaní pri príležitosti nadchádzajúceho výročia smrtiaceho útoku na svoju parížsku redakciu zo 7. januára 2015, ktorý si vyžiadal 12 mŕtvych a desať zranených. Prihlásili sa k nemu militanti z al-Káidy ako pomstu za karikatúry proroka Mohameda v magazíne Charlie Hebdo
.

 

Copyright  © TASR 2023

 

Facebook - log in or sign up

Najvyšší počet interakcií na sociálnej sieti Facebook mal za uplynulý rok nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Milan Uhrík (Republika), celkom 5,23 milióna. Za ním sa umiestnil poslanec Robert Fico (Smer-SD), ktorý za rok 2022 dosiahol 5,17 milióna interakcií. Trojku poslancov s najvyšším počtom interakcií uzatvára nezaradený poslanec Tomáš Taraba (Život - NS) s 3,57 milióna interakciami. Údaje vyplývajú zo stránky Politics.social. Medzi politikov s najviac interakciami sa zaradila aj prezidentka SR Zuzana Čaputová, nezaradený poslanec Milan Mazurek (Republika), nezaradený poslanec Peter Pellegrini (Hlas-SD), bývalý predseda NR SR Andrej Danko (SNS) či premiér SR Eduard Heger (OĽaNO).
Najviac interakcií za posledných 24 hodín mal nezaradený poslanec Ondrej Ďurica (Republika), celkom 2,68-tisíca. Ďaleko za ním sa umiestnil poslanec Peter Kremský (OĽaNO) so 415 interakciami a europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová s 337 interakciami. Medzi poslancov s najviac interakciami na Facebooku za posledných 24 hodín možno zaradiť aj poslanca Jozefa Pročka a Milana Vetráka (obaja OĽaNO), nezaradeného poslanca Martina Klusa či poslankyňu Jarmilu Halgašovú (SaS).
Z politických strán za uplynulý rok dosiahlo najvyšší počet interakcií hnutie Republika s 9,96 milióna interakciami, nasledoval Smer - sociálna demokracia (Smer-SD) s 8,21 milióna interakciami a hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) s 6,21 milióna interakciami. Vysoko sa umiestnila i strana Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko či Hlas - sociálna demokracia. V počte interakcií za 24 hodín taktiež vedie hnutie Republika. Za jeden deň dosiahlo 2,68 tisíca interakcií. Za Republikou sa umiestnilo hnutie OĽaNO s 1,12 tisíca interakciami a strana Sloboda a Solidarita (SaS) s 403 interakciami. Medzi strany, ktoré dosiahli za uplynulý deň najviac interakcií možno zaradiť hnutie Sme rodina či stranu Aliancia.
Najviac výdavkov na reklamu na sociálnej sieti Facebook mal v uplynulom roku Smer-SD, a to 53,2-tisíca eur. Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula na reklamu 51,5 tisíca eur a strana SaS, ktorá za reklamu zaplatila 41,1 tisíca eur. Najviac výdavkov na reklamu v uplynulom roku malo i hnutie Progresívne Slovensko, Kresťanskodemokratické hnutie či strana Spolu - občianska demokracia.
 

 

Copyright SITA 2023