22. 2. 2023

Pôvodná tvorba TV Markíza žne úspechy

Pôvodná tvorba TV Markíza žne úspechy

KVÍZ: Nielen Markíza, svoje logo zmenili aj Apple a Instagram. Spoznáte  staré vizuály svetových značiek? | TVNOVINY.sk


 

Dobová rodinná sága Dunaj, k vašim službám si za minulý týždeň polepšila až o ďalších 49,4 % divákov, ktorý ju sledovali nelineárnym spôsobom, podvečerná Mama na prenájom vďaka trojdňovej oneskorenej sledovanosti zinkasovala ďalších 45,5 % divákov a nová reality šou Na nože 36,9 % divákov.


Televízia Markíza má úspešne za sebou šiesty týždeň vysielania veľkých seriálových noviniek Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám. V hlavnej a zároveň jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 oba seriály potvrdili v čase vysielania svoje vedúce postavenie na trhu. Medzitýždenne si výrazne polepšila nová stredajšia reality šou Na nože. Obľúbenosť týchto formátov ešte viac zvýrazňujú dáta aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, ktoré sú oficiálnou jednotnou menou pri predaji reklamy.

Denný rodinný seriál Mama na prenájom porazil konkurenčnú šou Bez servítky na TV Joj so všetkými piatimi epizódami, ktoré boli odvysielané v minulom týždni. So započítanou trojdňovou oneskorenou sledovanosťou dosiahli v cieľovej skupine 12-54 výborný priemerný rating 7,6 % a trhový podiel 27,9 %. Podvečerný seriálový hit si tak pri náraste o tisíc divákov udržal ratingovú hodnotu z predchádzajúceho týždňa a trhový podiel si vylepšil v priemere o jeden percentuálny bod. Bez servítky zaznamenalo v rovnakej cieľovej skupine o štyri percentuálne body nižší priemerný podiel na trhu 23,9 %.



V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak Mama na prenájom z hľadiska ratingu polepšila o 2,4 percentuálneho bodu a teda o 45,5 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si navýšila o 3,7 percentuálneho bodu.

Celkovo si Mamu na prenájom aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti v uplynulom týždni vychutnávalo v priemere 437-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si seriál polepšil priemerne o ďalších 109-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 33,2 %. 


 

Rovnako aj strhujúca dobová sága Dunaj, k vašim službám v cieľovej skupine 12-54 s obomi minulotýždňovými epizódami porazila konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli skvelý priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 23,8 %. Nemocnica v rovnakej cieľovej skupine zaznamenala nižší priemerný podiel na trhu 22,1 %.



Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu polepšil o 2,7 percentuálneho bodu a teda až o 49,4 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si vylepšil o 3,6 percentuálneho bodu.

Celkovo Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sledovalo uplynulý týždeň v priemere 474-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil priemerne o ďalších 142-tisíc divákov, čo predstavuje nárast až o 42,8 %. Medzitýždenne si seriál udržal rovnaký počet divákov.


 

V stredu 15. februára 2023 odvysielala TV Markíza druhú epizódu novej reality šou Na nože. So započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala opäť víťazom stredajšieho večera, keď porazila konkurenčný seriál Hranica na TV Joj.

V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo Na nože vynikajúci rating 8,1 % a trhový podiel 25,9 %, seriál Hranica na TV Joj zaostal s výrazne nižším podielom na trhu 15,0 %. Oproti úvodnej časti z predchádzajúceho týždňa si šou z hľadiska ratingu polepšila o 1,0 percentuálny bod a trhový podiel jej podrástol až o 4,1 percentuálneho bodu.

V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak novinka z hľadiska ratingu polepšila o 2,2 percentuálneho bodu a teda o 36,9 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si navýšila o 2,4 percentuálneho bodu.


Celkovo si Na nože aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti uplynulú stredu vychutnalo 364-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si šou s renomovaným šéfkuchárom Martinom Novákom, ktorý podáva pomocnú ruku reštauráciám v problémoch, polepšila o ďalších 83-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 29,5 %. Medzitýždenne získala na svoju stanu ďalších 10-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si minulý týždeň počínala aj hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny, ktorá je v čase vysielania stabilnou jednotkou na trhu. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli v cieľovej skupine 12-54 excelentný priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 27,7 %. V porovnaní so živým vysielaním získali ďalších 1,2 % ratingového bodu, čo predstavuje nárast o 17,8%.

Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta sledovalo na Markíze v priemere 513-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Oproti sledovanosti živého vysielania si tak polepšili v priemere o ďalších 60-tisíc divákov.

Oneskorená sledovanosť zahŕňa pozastavenie programu v čase jeho vysielania a sledovanie s oneskorením, alebo jeho nahratie a prehratie počas troch nasledujúcich dní od jeho nasadenia v lineárnom vysielaní, prípadne sledovanie z archívu prostredníctvom TV prijímača.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA