5. 9. 2023

Triumfálny návrat seriálového hitu Pán profesor, fantastický štart novej Farmy aj Mamy na prenájom

 Triumfálny návrat seriálového hitu Pán profesor, 


fantastický štart novej Farmy aj Mamy na prenájom

Skupina Markíza v pondelok prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.


Ostrý štart jesennej televíznej sezóny v pondelok 4. septembra 2023 potvrdil, že tú najlepšiu televíznu ponuku nájdu diváci jedine na Markíze. Večerné programové menu trhového lídra nedalo konkurencii najmenšiu šancu a ovládlo rebríčky sledovanosti. Skupina Markíza zároveň včera prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.

Suverénne najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa stala úvodná epizóda 5. série diváckeho hitu Pán profesor. Pripísala si vynikajúci rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,1 % a doslova tak prevalcovala ponuku konkurencie. Seriál Hranica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 13,1 % a film Tancovať ďalej zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,5 %. Pán profesor si doslova podmanil najmä cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 60,0 %.

Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách, ktorý aj vo svojej novej sezóne dáva opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých talentov, pritiahol k obrazovkám TV Markíza celkovo 352-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Pán profesor zasiahol až 527-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Fantastickým štartom sa môže pochváliť aj nasledujúca, v poradí už 15. sezóna dlhoročne obľúbenej reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola jasnou jednotkou na trhu s výborným ratingom 4,4 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 26,9 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala so zábavnou šou Inkognito v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 13,8 %.

Prvú epizódu Farmy s novým konceptom súboja troch generácií si nenechalo ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mala na 332-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola Markíza aj podvečer s premiérou úvodnej časti 2. série úspešného denného rodinného seriálu Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa uviedla s výborným ratingom 4,4 % aj trhovým podielom 24,9 %. Taktiež výrazne oslovila cieľovú skupinu cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 41,3 %.

Ďalšie osudy obľúbených seriálových postáv si vychutnalo celkovo 284-tisíc divákov starších ako 12 rokov, aspoň na tri minúty si Mamu na prenájom zaplo 371-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Tradične vynikajúco si počínali aj večerné spravodajské relácie TV Markíza. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ sa najsledovanejším pondelkovým programom stala relácia Počasie, ktorú si pozrelo 423-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 jej patrila druhá priečka v pondelkovom rebríčku sledovanosti so skvelým ratingom 6,6 % a trhovým podielom 26,0 %. Štvoricu divácky najúspešnejších včerajších programov uzatvárajú Televízne noviny (rating 6,6 % / share 30,5 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,2 % / share 23,0 % v CS 12-54).

Markíza robí divákom príjemnú spoločnosť už od skorého rána, keď stabilne úspešné Teleráno (share 30,3 % v CS 12-54) nedalo žiadnu šancu konkurenčným Ranným Novinám (share 13,4 % v CS 12-54) na TV Joj.

Výrazne zabodovala aj televízia Dajto, ktorej patrilo až sedem najvyšších priečok v pondelkovom rebríčku sledovanosti menších staníc. Prvé miesto obsadil kultový komediálny seriál Susedia (rating 1,6 % / share 6,5 % v CS 12-54). Ďalšie priečky patrili večernej akčnej komédii Zabijakov osobný strážca (rating 1,4 % / share 6,4 % v CS 12-54) a legendárnemu sitkomu M*A*S*H (rating 1,2 % / share 8,3 % v CS 12-54 a rating 1,2 % / share 7,0 % v CS 12-54). Nočná repríza akčného filmu 22 výstrelov zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný trhový podiel až 16,5 %.

Na obrazovkách televízie Doma si nadpriemerne počínala kultová telenovela Rosalinda, ktorá si popoludní pripísala podiely na trhu 6,9 % a 8,3 % v cieľovej skupine 12-54. Výborne sa darilo aj nasledujúcim seriálom Chicago Fire (rating 1,0 % / share 5,7 % v CS 12-54)  a V hre je láska (rating 1,0 % / share 4,6 % v CS 12-54), turecká romantika tak dosiahla nadpriemer aj v ostrej konkurencii hlavných spravodajských relácií.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 prekonávala rekordy. Celodenne dosiahla fantastický trhový podiel 38,5 %, ktorý naposledy pokorila v septembri 2016. V komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00 zaznamenala ešte vyšší trhový podiel 39,2 %, ktorý je najlepší od októbra 2016.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE+TS0-3+HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA