7. 12. 2004

GLORIA IN EXCELSIS !

Gloria in Excelsis ! Slovenská televízia je v reštrukturalizácii. Bola už aj po reinžinieringu, takže sme si zvykli. Slovenská televízia je však sledovanejšia a ľuďom ponúka to, čo sa im páči. Alebo vnúka ? Vianočné programy sa v slovenskej televízii pripravovali celý rok. Nešlo iba o koordinované akvizície, ale aj o hodnoty, príjemný pocit pre diváka a jeho stretnutie na obrazovke s osobnosťami, ktoré má rád. Aj s tými našimi, veru. Čo nám teda po celoročnom úsilí ponúka Slovenská televízia na tri Vianočné sviatky ? Okrem akvizičných tituloch, kde sa snaží konkurovať komerčným televíziám ? Diváci verejnoprávnej televízie uvidia 26. decembra v premiére aj novú slovenskú rozprávku Zlatý hlas v réžii Jozefa Banyáka, ktorá však vznikla dávno pre nástupom Richarda Rybníčka . Jej vysielací čas na premiéru je skutočne skvostný : Nedeľa 25 .12.2004 12:25 Zlatý hlas .Nová televízna rozprávka na rómske motívy o láske, slobode a babke-Smrtke. Nuž, to je celé Slovensko na Štefana na cestách a u rodín na obede a určite sleduje dychtivo slovenskú televíziu,... V predvečer Štedrého dňa nás pri príprave pokojných sviatkov pribije Slovensko hľadá SuperStar , aby sa nám na Štedrý pripomenulo až dva krát : o 05:55 a o 07:30 si živým hlasovaním. Hneď sa bude lepšie stavať stromček a bude to aj taká spevácka predpríprava na Polnočnú svätú omšu z kostola Najsvätejšej Trojice v Bratislave. Aby Vám nebolo smutno, Silvester je celý o Superstar. Štedrý deň na Jednotke bude pokračovať takými pôvodným titulmi ako : Polnočná svätá.omša z kostola Najsvätejšej Trojice v Bratislave.... Prvý sviatok vianočný pokračuje v trende pôvodných diel Správy STV, Góly - body – sekundy a licencovaná Pošta pre teba - Špeciál ! Výber najpútavejších príbehov . Škoda, lebo štatutárny zástupca generálneho riaditeľa Rybníčka a programový šéf Jednotky mohli pripraviť Domácu horúčku s podtitulom prírastok do rodiny o akom sa im ani nesnívalo. Satan u Ježiška. Po mojsejovcoch by to obrazovka Jednotky na Štedrý večer zniesla ...
Na Druhý sviatok vianočný nám STV na Jednotke pod stromček pripravila už spomínanú premiéru rozprávky Zlatý vlas, premiéry Elá hop, Správy STV ,Góly - body – sekundy a licencovanú Svadbu snov . / Sú chvíle, ktoré si ľudia pamätajú po celý život. Dni, ktoré sa už nikdy nezopakujú. Najväčší sviatok lásky najväčšej megashow, akú kedy Slovensko malo/. No, ja som si myslel , že najväčšou megashow je SuperStar. Gloria in Excelsis ! Program Dvojky je prijateľnejší z hľadiska originality, ale pôvodnej tvorby je opäť ako šafranu. Na Štedrý deň je pripravená nádielka v podobe Čas dohviezdny-čas ľúbezný ,televízne folklórne pásmo s tématikou vianočných vinšov a zábav z Liptova, 1976 ,Vianoce na Gemeri ,Vianočné zvyky na Gemeri, 1993,Tajomstvo Vianoc ,televízny dokument o zmysle, veľkosti a hĺbke vianočného tajomstva - inkarnácie Boha, 2001 ,Dohviezdny večer , rozprávka pre deti - prevzaté predstavenie divadla PIKI , ktorá je premiérou ,Narodil sa Kristus Pán ,hudobno - poetické pásmo vianočných veršov, piesní a kolied v interpretácii súrodencov Jendruchovcov na pozadí príbehov stvárnených v najväčšom slovenskom betleheme v Rajeckej Lesnej, 2002 , Rozmajrín ,televízna inscenácia klasickej slovenskej veselohry z dedinského prostredia 1969 ,Zázračná rosa ,pôvodná televízna rozprávka o spravodlivej odmene za láskavé srdce, ale i za chamtivosť a závisť, 1988 , Keď sa Kristus narodil , hudba a poézia 15.,16. a 17. storočia obdobia Vianoc v podaní súboru Chorus angelorum ,1999. Ani na Štedrý večer STV nedala krásny darček deťom na Jednotke, takže sa ŠTEDRÝ DEDUŠKO VEČERNÍČEK vysiela na Dvojke, samozrejme z repríz. Úspešných .
/ Ozaj, viete , že objem predaja animovaných relácií STV bol pred príchodom nového manažmentu 20 miliónov ročne ? / Výpočet všetkých programov je dlhý. Väčšinou ide o reprízy z rokov, kedy , podľa súčasného riaditeľa nič hodnotné nevznikalo a robili to parazitujúce tvorivé nátlakové skupiny. Z premiér na Dvojke tak zaujme Duchovné slovo, Evanjelické služby Božie. Priamy prenos z Modry – Kráľovej, Narodenie Pána , na prvý Sviatok Vianočná opäť Duchovné slovo a mnohí sa už tešia na perličku Sadneme si za stôl; Kuchynské hity od Samuela Ivašku Dvojku však obohatí aj reprezentačný dobročinný večer Slovenskej humanitnej rady, venovaný dobrovoľníkom, ktorí nezištne pomáhajú ľuďom v núdzi. Benefícium 2004, dlhodobý projekt Slovenmskej televízie. Premiérami sú aj dokumenty Maliar páter Teodor režiséra Karola Floreána, Kráľ Poľany, Trochu zmätočná je repríza relácie z roku 1999 Duchovné slovo , príhovor P.ThLic. Róberta Bezáka CSsR, provinciála Kongregácie Najsvätejšieho Vykupiteľa. Asi je nadčasová. Sviatky zakončí premiéra profilu o Petrovi Dvorskom. Televízia je o recyklácii. Recyklujú sa aj dokupované práva k akvizičným titulom, ale Slovenská televízia stojí predovšetkým na opakovaní vlastného archívu. Ak sa urýchlene nezačne vyrábať, nebude čo recyklovať. Vlastne- všetko už STV odvysielala v krízovom režime. Skoro. Peniaze na výrobu sú, treba ich hľadať v grantoch, koprodukciách a v šikovných ľuďoch. Ale treba tú výrobu aj chcieť. A to je problém. Slovenská televízia nie je IBA o nákupe programov a predaji reklamy. Gloria in Excelsis ! Ale na Funny Girl sa teším.
Nemám ju na DVD.

6. 12. 2004

Týždeň na STV

TÝŽDEŇ NA STV Dnes vyšlo prvé číslo nového spravodajsko-spoločenského časopisu Týždeň. Na hodnotenie jeho kvality je priskoro, napokon ju najlepšie zhodnotia čitatelia. Slovensko však už dlhodobo potrebuje časopis, s podobným zameraním ako český Týden alebo Reflex. Po márnych pokusoch Momentu, Formátu, vraj póorovského Live !, tu je časopis, ktorý chce zaujať prázdne miesto a chce osloviť presnú cieľovú skupinu. Otázne je, či to trh chce a unesie. Treba vydržať a aj fandiť novému a inteligentnému časopisu. Medzi zástupcami v dozornej rade sú aj zaujímavé mená : Fedor Gál , Vladimír Čečetka a Juraj Rehák. Je pochopiteľné, že podnikatelia budú sledovať svoje záujmy. Je celkom legitímne, ak sa reklamná kampaň začala napríklad v TA3, veď zástupcom šéfredaktora Š. Hríba je aj Róbert Žitňanský , pochopiteľná je kampaň aj v Rádiu Expres , veď členom dozornej rady je aj spolumajiteľ tohto rádia . Neverím, že Vladimír Čečetka, ako spolumajiteľ oi. spoločností FOCUS ,MARK/BBDO Bratislava, s.r.o, , Prvá mediálna spoločnosť s.r.o, nebude sledovať svoje záujmy. Opäť je to úplne legitímne. Oveľa zaujímavejšie bolo vidieť a vedieť, aké dohody sú medzi STV a W Presom-om. Práve z toho dôvodu, že podnikatelia budú sledovať svoje záujmy a STV má sledovať iné, ako ich záujmy. Domnievam sa, že verejnoprávnej televízii by reláciu Pod Lampou odteraz mal platiť W-press . Ale udbijú nás mediálnou spoluprácou, veď v Týždni je celostránkové Dotkni sa Jednotky... Myslm si, že ide o skrytú reklamu, keďže šéfredaktor Týždňa Štefan Hríb so zástupcom šéfredaktora Jurajom Kušnierikom moderujú reláciu Pod lampou na STV a isto sa tam neraz zjaví aj František Šebej, bývalý šéfredaktor Domino fóra,ktorý pripravuje kritickú prílohu Týždňa. Nuž a Michal Kaščák,najčastejšie prizývaný hudobný hosť do STV relácií pracuje v Týždni takisto. Je zvykom, že veľké a úspešné televízie spolupracujú s veľkými a úspešnými vydavateľstvami. Na rozdiel od STV to neskrývajú, ako napríklad Spigel TV , stern TV. Zažijeme týždeň spolu s Týždňom na STV?

5. 12. 2004

© 1945-2004 Kompost

NA HRANE

NA HRANE Je pochopiteľné, že v súčasnej ekoomickej situácii sa Slovenská televízia snaž získať čo najviac finančných prostriedkov . STV však nestačilo, že program Slovensko hľadá SuperStar umelo delila na dve časti, kvôli reklame. 3. decembra program Slovensko hľadá SuperStar rozdelila až na tri časti .Reklamné breaky tak vložila STV dva krát. V prípade udelenia pokuty pôjde o čistú stratu STV, ktorá nie je nákladovou položkou. Toľko o účtovníctve. Teraz o obavách, ktoré sa aj tak verejne vyslovujú. Komerčné televízie si budú onedlho klásť otázku, či vôbec platí Zákon o vysielaní a retransmisii a či sú vlastne koncesionárske poplatky oprávneným príjmom verejnoprávnej televízie. Potom ich začnú klásť iným. A na tieto aktivity by mohol doplatiť Slovenský rozhlas, pretože toľko sa budú kompetentní hádať o novele zákona, až to presadia silnejší. Čo potom ? Budeme mať opäť štátne médiá ? Na margo : Program zasadnutia RVR, dňa 07.12.2004 13/ Kontrolný monitoring Návrh na začatie správneho konania Správa č. 66/2004/TV o monitorovaní Slovenskej televízie (monitorovaný program Superstar zo dňa 29.10.2004) Vysielateľ: Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona 16/ Šetrenie sťažnosti Návrh na začatie správneho konania Sťažnosť č.2386/148-2004 zo dňa 2.11.2004 sťažovateľ: fyzická osoba (na prekročenie reklamného času dňa 21.10.2004 v čase 20:00-21:00 ) Správa o šetrení sťažnosti č. 2386/148 smerujúcej proti vysielaniu STV Vysielateľ: Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona 17/ Šetrenie sťažnosti Návrh na začatie správneho konania Sťažnosť č.2387/147-2004 zo dňa 2.11.2004 sťažovateľ: fyzická osoba (na prekročenie reklamného času dňa 28.10.2004 v čase 20:00–21:00) Správa o šetrení sťažnosti č.2387/147 smerujúcej proti vysielaniu STV Vysielateľ: Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona 18/ Šetrenie sťažnosti Návrh na začatie správneho konania Sťažnosť č. 2292/146-2004 zo dňa 19. 10. 2004 sťažovateľ: právnická osoba (na vysielanie programu Reportéri z dňa 22.9.2004, reportáž „Adopcie ako biznis“) Správa o šetrení sťažnosti č. 2292/146-2004 smerujúcej proti vysielaniu Slovenskej televízie Vysielateľ: Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona 19/ Šetrenie sťažnosti Materiál preložený zo zasadnutia Rady dňa 23.11.2004 Sťažnosť č. 2266/143-2004 zo dňa 18.10.2004 sťažovateľ: právnická osoba (na vysielanie programu Reportéri, reportáž Prísne tajné) Správa o šetrení sťažnosti č. 2266/143-2004 smerujúcej proti vysielaniu STV Vysielateľ: STV, vysielateľ na základe zákona 20/ Šetrenie sťažnosti Sťažnosť č. 2361/149-2004 z 27.10.2004 sťažovateľ: Úrad pre verejné obstarávanie (na vysielanie programu Správy STV zo 17.10.2004 ) Správa o šetrení sťažnosti č. 2361/149-2004 smerujúcej proti vysielaniu Slovenskej televízie Vysielateľ: Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona 21/ Sťažnosť č. 2494/161-2004 zo dňa 16.11.2004 sťažovateľ: právnická osoba (na formu sponzorského odkazu firmy AVON odvysielaného pred programom Svadba snov z 11.11.2004) Správa o šetrení sťažnosti č. 2494/161-2004 smerujúcej proti vysielaniu Slovenskej televízie Vysielateľ:Slovenská televízia, vysielateľ na základe zákona

4. 12. 2004

TV ON PAPER

TV ON PAPER Programová príloha Televízia na papieri je zatiaľ sklamaním. Symptomatickými sú partneri Slovenskej televízie. V tomto prípade Plus 7 dní- bulvár. V iných prípadoch -Nový čas, ťažký tabloid, Rádio Expres - hit rádio. Dajú sa pochopiť ciele týchto spojenectiev, ale sú krátkodobé. Slovenská televízia akoby nemala alebo nechcela mať prirodzených spojencov. Napríklad taký Slovenský rozhlas. Ale to by musel GR STV prestať urážať GR SRo a nevytvárať si tak "prirodzených nepriateľov." Niektoré čast televízie na papieri sú skvelé . Hlavne časť Slovníček – od slávneho Doc. PhDr. Pavel, CSc. alias Foxa. Vyzná sa aj v bosorkách Nabudúce bude prílohou aj Abeceda reklamy, TV od Z po A ", "Reklama - propagácia - public relations v 1, 2 médii", "Etika reklamy, etika žurnalistiky a etika spravodajstva STV", a "Reklama 2400". Prelomové diela. Televízia na paperi však nie je zlý / ani nový / nápad, ale chce to viac , možno by stačil lepší a invenčnejší editor. Ale, niet sa čo diviť : RIEKA Text: Tibor Kubička Plavil som sa riekou riekou čo sa volá život všetko sa tam dialo bielo, čierno, sivo Videl som tam múdrosť vtekať do radostí no aj vodu mútnu s tej ľudskej hlúposti S počiatku je vodapriezračná a čistádivý horský potok čo sa v rieku vliať chystá Časom tok zmohutnie z potoka je rieka rozrastá sa s každou kvapkouktorá do nej vteká S počiatku je voda priezračná a čistá to svet zabudol nie je čistota už čistá. Tak po špinavej rieke plavíme sa spoluna palube sveta nevidíme dolu Citát z istého draftu /some years before RR / : Stars -Marketing osobností STV.Budovanie hviezdneho systému STV- moderátori, redaktori, hlásateľky, cez premyslenú kampań a neustálu prítomnosť hviezd v médiách. Možnosť objednávania STV-Stars a moderátorov pre klientov na ich eventy iba prostredníctvom STV TRADE. Agentážna činnosť. Pre pracovníkov STV podmienka práce v STV. Možnosť pestrej ponuky rôznych žánrov- od kultúry , cez vedu , až po životný štýl. Profesionálny moderátori pre firemné oslavy, party, súkromné objednávky. STV , prostredníctvom obchodnej spoločnosti STV , musí vystupovať v obchode s klientami a predovšetkým zadávateľmi reklamy a reklamnými agentúrami proaktívne. Je potrebné ponúkať služby svojich zamestanancov a predovšetkým moderátorských hviezd na podlinkové aktivity. Táto činnosť by mohla byť prepojená na agentážnu činnosť pri obchodnej spoločnosti STV ktorá by ponúkala služby, evidovala a likvidovala objednávky od klientov na rôzne akcie, ktoré sú prepojené na PR a je možnosti zapojiť do nich osobnosti z STV, prípadne aj relácie STV / okrem spravodajstva/. V prípade previazanosti akcií priamo na STV je potrebné dodržiavať základné princípy design manuálu. STV si musí vypracovať potenciál osobností. Tento stav je potrebné zachytiť a ponúknuť osobnostiam, moderátorom, hercom, umeleckým i technickým pracovníkom možnosť zastupovania cez agentúru, ktorá bude vyhľadávať a sústreďovať ponuky z oblasti marketingovej komunikácie, výroby apod. Je potrebné, za adekvátnu províziu pre obchodnú spoločnosť STV , ponúknuť stálu externú prácu / primárnou je prevádzka STV / a solídne podmienky . Preto je viac ako nevyhnutné uviesť do života agentážnu činnosť pre zamestnancov/ aj externých/ STV. Je potrebné im ponúknuť solídne podmienky a zabezpečiť externú prácu, ktorá môže byť prínosom pre personálnu stabilizáciu, zaujímavú príjmovú položku pre STV . Obchodná spoločnosť STV musí mať svoj oficiálny cenník voči klientom / aj so zmluvne dohadovanými cenami za špeciálne mediamix produkty /. STVobraze Vydávanie alebo kúpa mesačníka a jeho marketing a crossmedia možnosti Štruktúra časopisu : · TV Program · Reportáže zo sveta · Reportáže z domova · STV Stars- o hviezdach STV · Pripravujeme- o programoch STV · TV na Slovensku- Info o iných televíznych staniciach- Markíza, JOJ, TA 3, iné · Peniaze- Aktuálne finančné a hospodárske info z programov STV · Krása a zdravie · Kuchyňa a varenie

3. 12. 2004

HORÍ ?!

HORÍ ?! Chvalabohu, nie... Ale- mohlo. Ešte minulý rok, vtedy ešte ÚR STV, informoval členov Rady STV, že uvedeným rozhodnutím v súvislosti s realizáciou hromadného prepúšťania v STV a po zohľadnení pripomienok príslušných odborových orgánov odborových organizácií pôsobiacich v STV vydal Dodatok č. 2 k Rozhodnutiu ústredného riaditeľa STV č. 28/03, ktorým bolo publikované rozhodnutie zamestnávateľa o znížení výroby, racionalizačných opatreniach a znížení počtu zamestnancov v znení Rozhodnutia ústredného riaditeľa č. 29/03 o dodatku č. 1 k Rozhodnutiu ústredného riaditeľa č. 28/03 s cieľom znížiť počet zrušených pracovných miest a zmeniť zrušenia niektorých pracovných miest zamestnancov zabezpečujúcich požiarnu ochranu. Ďalej ÚR STV uviedol, že k zníženiu počtu zrušených pracovných miest došlo preto, lebo tieto pozície sa nezhodovali s databázami ani s náplňami práce, ktoré boli k dispozícii v STV. Keďže vedenie túto skutočnosť zistilo, museli byť tieto pozície dodatočne ponechané. Pokiaľ ide o zrušené miesta požiarnikov, k zmene ich zrušenia došlo na základe podnetu Krajského požiarneho zboru. 26.novembra 2004 vydal už GR STV Rozhodnutie č. 26 o Zriadení Závodného hasičského zboru v STV Bratislava, na základe rozhodnutia Krajského raiditeľstva Hasičského a záchranného zboru. Takže k 1.12 /! / by mal chudák Ing. Jozef Holečko, zodpovedný za bezpečnosť a ochranu objektov ,zabezpečiť výber a obsadenie funkcií členov ZHZ / interne sú traja, potrebujú 13 /, ďalej odbornú prípravu a skúšky, novelu Požiarneho poriadku a zabezepčiť, aby toto fungovalo od 1. decembra, čiže už dva dni. No, klobúk dolu. Ale za týždeň sa toho stihnúť dá... Chvalabohu, že nehorelo. Hazard ako vyšitý, nezdá sa Vám. Hlavne, že o chvíľu ide Slovensko hľadá SuperStar. To je dôležité, ako inak.

2. 12. 2004

TVIN or TVOUT ?

TVIN or TVOUT ? Od 1. decembra naostro vysiela na Slovensku nová internetová televízia TVIN. Zatiaľ ma napadlo iba jediné triezve hodnotenie - ty vole. Technická úroveň je priemerná, design stránky mimoriadne nemoderný, moderátorky sú hybridom medzi TVA TV Ružinov a design štúdia neadekvátny médiu, akým je internet. Zatiaľ sme mali možnosť vidieť skôr masturbačné rozhovory, ktoré zaujali... Ukázal sa aj Braňo Král a technický riaditeľ Andrej Bartko. Ale chat je zaujímavý, ten sa sledovať dá. Zaujímavý by bol aj spôsob financovania, ktorý však jediný majiteľ spoločnosti Slovenská internetová televízna spoločnosť s.r.o Mgr. Branislav Král nechce prezradiť. Isto iste by to bolo zaujímavé. Osobne si myslím, že čiste internetová televízna stanica je predom určená na zánik. Na Slovensku 5 násobne. Bodaj by som sa mýlil. Pretože podľa toho, čo chcú ponúkať divákom ich príjmy nemôžu pokryť náklady. V programovej štruktúre by mali byť programové typy ako stabilné relácie Dobré ránko, Vitajte v práci a chat so známou osobnosťou. Od 10:00 do 12:00 bude obmieňať viaceré polhodinové bloky venujúce sa IT technológiám, právnemu poradenstvu, móde či motorizmu a súčasťou tejto štruktúry bude tiež politická talkshow, hitparáda a koncerty. Celý blok sa bude reprízovať od 12:00 do 16:00 a od 16:00 do 20:00. Televízia by zatiaľ mala vysielať od pondelka do piatku, cez víkend bude vysielať koncerty a zostrihy najzaujímavejších relácií z celého týždňa. Pevne dúfame, že Braňo Král nebude manipulovať tak ako sa mu to darilo v Markíze / napr. kauza minister Palko /.Potom môže zabudnúť na svoj sen , že sledovanosť televízie odhaduje rádovo na desaťtisíce divákov. Nepovedal však za aké obdobie. Ale , dajme im šancu. Internet, aj vďaka rýchlo rozvíjajúcemu DSL –ku má budúcnosť. Ich úspech by bol úspechom a povzbudením pre slovenský internet. Takže o rok, priatelia ,sa s hodnotením TVIN stretneme opäť Zaujímavé názory môžete nájsť aj na :http://borog.bloguje.cz/81947_item.php Rozhovor s Braňom Králom o televízii TVin si môžete prečítať na Mediálne.skhttp://www.medialne.sk/clanok.php?clanok=139&vrubrike=3

NO COMMENT

NO COMMENT K nasledujúcemu, veľmi starému materiálu z rokovania Vlády SR minulý rok iba toľko- bez komentára. Niektoré záväzky vytvoril krízový manažment sám. Oni vedia, ktoré. Ktoré záväzky boli uhradené z peňazí poskytnutých štátom vie MF SR a vedenie STV. Aspoň dúfam. Bude zaujímavé odsledovať v Rozpočte STV na rok 2005 záväzky a pohľadávky minulých období, ak sa tam zjavia Informácia o štruktúre záväzkov Slovenskej televízie k 31.12.2003 Slovenská televízia znížila v priebehu roka 2003 stav svojich záväzkov zo 650 950 tis. Sk (stav k začiatku roka 2003) na 465 613 tis. Sk (stav ku koncu roka 2003). Zároveň STV dosiahla podľa predbežných údajov kladný výsledok hospodárenia v bežnom roku v objeme 186 440 tis. Sk. Podarilo sa to najmä vďaka podstatnému zníženiu nákladov Slovenskej televízie z 1 978 mil. Sk v roku 2002 na 1 745 mil. Sk v roku 2003. Za predpokladu zníženia úrovne zadlženosti STV a s tým spojenej redukcie nákladov na obsluhu dlhu je možné očakávať vyrovnané hospodárenie Slovenskej televízie v roku 2004 a v nasledujúcich rokoch, bez potreby ďalších zdrojov zo štátneho rozpočtu vo forme prevádzkovej dotácie. Všetky hospodárske ukazovatele svedčia o stabilizovaní finančnej situácie v Slovenskej televízii. Sme presvedčení, že prijaté opatrenia zo strany manažmentu STV a vlády SR vytvárajú priestor na reálne dosiahnutie vyrovnaného hospodárenia Slovenskej televízie v roku 2004 a nasledujúcich rokov. Ministerstvo financií SR týmto považuje reformné kroky smerujúce k finančnej stabilizácií STV za ukončené. V prílohe materiálu sa nachádza podrobný rozpis záväzkov Slovenskej televízie k 31. 12. 2003 podľa veriteľov a dlžnej sumy. Vzhľadom na to, že štruktúra záväzkov Slovenskej televízie sa vyvíja v čase, Ministerstvo financií SR obmedzí použitie prostriedkov určených na úhradu záväzkov STV iba na splatenie istiny. Úhrady záväzkov budú pritom umožnené iba voči tým subjektom, ku ktorým Slovenská televízia evidovala svoj záväzok k 31.12.2003. VERITEĽ ZÁVÄZOK SLOV TELEKOM 169 566 318 EBU UER 70 058 433 SOZA 36 666 667 SPORT PROGRESS 5 23 880 000 FIMA ENTERTAINMENT 12 110 719 ING.ZDENEK HUML 9 647 707 CENTRON SLOVAKIA 8 174 208 TRIGON PRODUCTION 9 8 121 731 SLOVGRAM 7 139 915 PRO-HOKEJ 6 600 000 SLOVGRAM 5 932 359 OSOP 5 350 842 DREAM WORKS SKG 4 075 517 MAYA 3 693 161 INFRONT SPORTS & MEDIA 3 603 293 HATTRICK 3 503 500 KREDIT SLOVAKIA PLUS 4 497 634 ATTACK 3 390 500 TIMUR PARTNERS 2 582 312 WIZJA TV B.V. 2 371 800 EUREST 2 354 503 DYNEX 2 200 000 GRANADA 2 179 895 FRANCE TELEVISION DISTRIB 1 846 079 INTERLAN 2 1 819 243 BBC WORLDWIDE 1 467 570 AKIS STUDIO 1 440 000 ORACLE SLOVENSKO 1 436 608 SOUND STUDIO EXCELLENT 3 1 381 600 JMB FILM TV PRODUCTION 1 356 348 LITA 1 186 485 UNION DES ASSOCIATENS 1 158 063 TATRA ABB 2 1 147 200 COLNY SKLAD 1 110 117 DELOITTE & TOUCHE 1 028 674 AVDIGITAL 924 582 DODA MEDIA LLC 868 576 ELLIPSE DISTRIBUTION 842 618 ZED 740 376 TASR 606 000 ELVIA PRO SLOVAKIA 2 557 720 MARTIN SARVAS PRODUCTIO 509 200 INFOMET 395 265 OSTATNÉ - 164 položiek 34 122 007 ISTINA 452 645 345 + PENÁLE 12 967 451 ZÁVÄZKY celkom 465 612 796

Nech to para tlačí

Nech to para tlačí.

Kto riadi

Slovenskú televíziu ? Richard Rybníček je ideálnou postavou na prezentáciu STV navonok, občas doplnený / nešťastne a arogantne , ale novinárkam sa vraj páči/ ,hovorcom , komunikátorom a poslancom. Skutočným vládcom STV je však asi výkonný riaditeľ, štatutárny zástupca, riaditeľ projektu Slovensko hľadá SupeStar, riaditeľ projektu Domáca horúčka , riaditeľ projektu Provys, konateľ spoločností : STV Production & Technology, s.r.o., STV Broadcasting, s.r.o. Tak ako platilo, že Materák má svojho Fila , Rybníček má tiež svojho. Tento päť, až sedemjedinný muž, dnes dokáže veľa :

  • Kontroluje všetky účty STV
  • Rozhoduje o programoch
  • Kontroluje všetky toky peňazí
  • Rozhoduje o dovolenkách zamestnancov
  • Riadi personálnu politiku STV
  • Určuje podmienky zmlúv
  • Priznáva odmeny či príplatky tak komplikované, že v posledných mesiacoch výplaty niekoľko dní meškali.
  • Rozhoduje o manažérskych a individuálnych platoch
  • Prezerá si a odpovedá na zaujímavé maily zamestancov
  • ETC. ETC.ETC A ešte jedna vec. V roku 2004 STV prenajala KID, a.s za nejasných a doteraz nevysvetlených podmienok TELETEXT STV. V tom istom čase kúpila KID a.s. spoločnosť S- Team- , s.r.o, . kde boli spoločníkmi : Ing. Jana Bucková ,Cottbuská 8 ,Košice , Ing. Igor Caban ,Viedenská 11 ,Košice 040 13 , Ing. Alena Parová ,Komenského 61 ,Košice 040 01 A nie je Vám to tak známe ? A nie je Vám vôbec divný fakt, že tam figurovala jedna spoločnosť takto : ANTIK computers & communications s.r.o. , od: 06.04.2004 do: 14.06.2004 ? Mne ešte stále a opäť áno divné to je... Ako to ten človek stíha ? Je teda supermanagerom 22. storočia ? Pozor na neho. Nech to para tlačí.

1. 12. 2004

QUO VADÍŠ ?

QUO VADÍŠ ? Ad programová stratégia STV na roky 2005-2007 Na úvod musím podotknúť , že Programová stratégia STV na roky 2005-2007 sa od predošlého konceptu zmenila a je ambiciózna. Jej základné parametre sa nám však objavia v konkrétnych činoch až v návrhu rozpočtu Slovenskej televízie na rok 2005 vrátane návrhu programového konceptu vysielania Slovenskej televízie na rok 2005. Jedinou chybou materiálu je jeho všeobecnosť a odkladanie reaizácie programových typov na neskoršie obdobia V stratégii je potrebné si najskôr stanoviť cieľ- a tým je napĺňanie Zákona o STV. Všetko ostatné sú prostriedky k dosiahnutiu tohto cieľa. Treba si uvedomiť, že v činnosti verejného vysielateľa nie je prioritou otázka ziskovosti či stratovosti, ale to, či a na akej kvalitatívnej úrovni plní verejný záujem, ktorý je v tomto prípade najvyššou normou. * Rád by som vedel, čo vedenie STV robí preto, aby na najbližšie obdobie získalo štátnu dotáciu, keďže zistenie Európskej komisie konštatovalo, že štátne dotácie sa poskytujú verejnoprávnym médiám plne v súlade s európskou zmluvou, pretože pokrývali straty, ktoré vznikli verejným vysielateľom týchto dvoch štátov pri plnení úloh vo verejnom záujme. K rovnakému výsledku dospela EK aj pri prešetrení sťažnosti skupiny komerčných vysielateľov na španielsky štát za údajné neoprávnené dotácie verejnoprávnej RTVE. Európska komisia i Európsky súdny dvor v Haagu prišli k záveru, že nie je v rozpore s článkom 86(2) zmluvy, ak sa verejnej televízii alebo rozhlasu poskytne osobitná dotácia na pokrytie strát, ktoré plynú z plnenia úloh vo verejnom záujme. Týka sa to napríklad zavádzania nových technológií (urýchlenie digitalizácie), programových projektov verejného záujmu, ktoré sú stratové, ako je napríklad tvorba hraných a animovaných filmov a pod. V činnosti verejného vysielateľa teda nie je prioritou otázka ziskovosti či stratovosti, ale to, či a na akej kvalitatívnej úrovni plní verejný záujem, ktorý je v tomto prípade najvyššou normou. Takisto v stratégii absentuje : · Cieľ, ktorým je napĺňanie verejnej služby, tak ako je definovaná v Zákone o STV a to v rozsahu, aký umožňuje súčasné financovanie STV. · Chýbajú konkretizované programové zámery v rámci jednotlivých programových typov s presnejším časovým vymedzením v rámci stanoveného trojročného obdobia. · Takisto mi chýba jednoznačný názor, čo s takým fenomén, akým Večerníček nesporne je , ak sa šport presunie na programový okruh Dvojka. · Absentuje analýza mediálneho prostredia a tým aj podiel, aký chce STV dosiahnuť na televíznom trhu z pohľadu efektívneho plnenia verejnej služby * Z rozhodnutia Európskej komisie i Európskeho súdneho dvora v Haagu · Chýbajú mi konkrétne nástroje, ktorými chce STV predpokladaný podiel dosiahnuť · Absentuje aj konkrétny pomer vlastných kapacít a spolupráce s nezávislými producentmi · Chýba v nej analýza slovenského trhu, trendy a stratégie. Pojem verejnoprávnosť je nešťastne prevzatý z nemeckého modelu a preto by som radšej hovoril o modele verejnej služby. Verejná služba by mala zaistiť prístup k informáciám, kultúre, vzdelaniu, zábave pre všetkých občanov. STV by mala byť otvoreným priestorom pre konfrontáciu skúseností, postojov, zážitkov, ktoré sú vlastné rôznym ľuďom a skupinám v SR. Mala by tým aj napomáhať pri informačnej a kultúrnej sebarealizácii rôznych menšín, ktoré sú mimo tzv. hlavný prúd / alebo nie sú tzv. väčšinový divák / názorov kultúry a zábavy. Skúsme sa pozrieť, čo nám dokument Programová stratégia STV na roky 2005-2007 hovorí. V októbri 2004 došlo bez vedomia rady STV k úplnému oddeleniu Jednotky od Dvojky. Súčasná STV , predovšetkým jej Jednotka nie je ničím odlíšená od ktorejkoľvek súkromnej TV stanice. Pri filozofii Jednotky ma zarazil fakt, že s detskými programami sa vlastne nepočíta, určite nie s vlastnými. Málo konkrétne vety o oživení animovanej tvorby sú nedostatočné. Chýba mi analýza, odberateľ, cieľová skupina a, samozrejme, nákladovosť. O nejasnosti smerovania spravodajstva najvýstižnejšie hovorí bezmocne bezobsažný odstavec Spravodajstvo. Dramatická tvorba bude niesť nový rozmer kvality- oddych a zábavu, niet ani náznaku o kvalite. Ak má toto byť smerovaním dramatickej tvorby, potom bude lepšie, ak STV v tomto období nebude dramatickú tvorbu radšej ani pripravovať. Dlhodobé zameranie sa na mladú generáciu / ani tu nie je jasne definovaná cieľová skupina / nie je pri dramatickej tvorbe najvhodnejším cieľom. Lpenie na vlastných nápadoch a strategické neakceptovanie externých podnetov a koprodukčných ponúk je výsostne neeurópskym prvkom a závažnou chybou. V oblasti zábavy sa prejavila scestné hlavné smerovanie filozofie Slovenskej televízie, keďže práve túto oblasť považuje za najperspektívnejšiu pre rozvoj vlastnej tvorby a príležitosť pre nové osobnosti. Očakával by som to u súkromnej televízie, nie u verejnoprávnej. Po zverejnení strategických cieľov jednej zo súkromných televízií sa obávam legitímnych otázok : Potrebuje STV reklamu a musí mať vôbec príjem z koncesionárskych poplatkov ? hľadiska dlhodobej stratégie to považujem za hrubú chybu, ktorá môže ohroziť záujmy i postavenie STV. A Dvojka- každý šport naruší jej koncepciu a homogénnosť. Úplný presun športu na Dvojku je pochopiteľný krok z hľadiska marketingu i programmingu , ale môže to Dvojku, ako nosný program z hľadiska verejnej programovej služby , úplne ochromiť. Stačí si zobrať rok , kde budú prenosy typu hokej - MS, Extraliga, futbal - liga, Liga majstrov, kvalifikácie, MS , olympiáda, ľahká atletika ap. A to už nespomínam fenomén Večerníček. Dvojka nebude Dvojkou, ale Päťkou, ak STV bude robiť self promo iba Jednotke na jednotke a Dvojke na Dvojke, ak sa bude divák , vďaka kampaniam v médiách stotožňovať iba s Jednotkou a heslom Nájdi sa. Nikto / len tí, ktorí chcú hľadať / sa aj Nájdu na Dvojke. Ale o tých presvedčených nejde . Na nerovný prístup ku Dvojke stačí porovnať grafiku, Dvojka akoby z oka vypadla grafike zo začiatkov farebného televízneho vysielania a bola z dielne úplne inej televízie. Z hľadiska Rady STV je však nemysliteľné , aby sa presunula drvivá časť verejnej programovej služby iba na Dvojku . STV si musí stanoviť hranicu, kde sa zabezpečovanie verejnej služby pre menšiny nebude meniť na plytvanie prostriedkov. To však z preloženej koncepcie nevyplýva, hranica sa nestanovuje, skôr z toho vyplýva, že Hírek treba už zajtra stiahnúť z obrazovky, pretože ide o enormné plytvanie peňazí. Pevne dúfam, že oblasť dokumentárnej tvorby, pri cielenej a vlastnej dramaturgii sa môže stať pilierom STV . Na to je však potrebné zmeniť vnútorné ekonomické prostredie STV, znalosť „plánovačov a úkolárov „ procesu tvorby, významu a dosahu dokumentu aj v prepojení na jeho cenu pre archív STV. Vlastnú tvorbu publicistiky na Dvojke som odčítal úplne jednoznačne - pôjde o prevahu konfesijných relácií. O vzdelávacích programoch sú päť mimoriadne nič nehovoriacich viet. Alarmujúcim je tvrdenie, že STV bude „ vyvíjať projekt s tématikou spolužitia majoritného obyvateľstva s menšinami, ktorý bol STV ponúknutý z externého prostredia. Pevne dúfam, že nejde projekt známy ako jemne grafomanské blúznenie. Som rád, že sa stratégia oprostila od predstavy televízie atakovanej vonkajším prostredím, prvý krát sa objavil ústretový krok k externému prostrediu a istá pokora. Treba dúfať, že je to myslené aj úprimne. Európske trendy sú odlišné od toho, čo je prezentované v Programovej stratégii STV na roky 2005-2007 a tým je pôvodná dramatická tvorba / seriál, sitcom, filmy/ , kvalitná zábava a publicistika. A to hovorím predovšetkým o trendoch súkromných európskych staníc, ktoré smerujú predovšetkým k vytváraniu vlastných programov i formátov. Je smutné, že v oblasti dramatickej tvorby zatiaľ saturuje verejnú programovú službu TV Markíza svojimi vkladmi do filmov Jááánošííík , Človečina, Na betóne, The Tube v koprodukcii so SAT1, PRO7, ORF a prípravou dlhodobého seriálu. Je trochu trápne, že práve TV Markíza a nie STV určuje trend v oblasti vlastnej tvorby, podporuje tvorivý potenciál a rozvoj pôvodnej dramatickej tvorby na Slovensku. A ešte jeden názor na záver- pri súčasnej obrovskej nákladovosti a neefektívnosti , či neprehľadnosti časti výroby Jednotky / Vadkerti talkshow, Svadba snov, Superkvíz a Slovensko hľadá Superstar/ a 3 % limitu reklamy je predstava o financovaní Dvojky Jednotkou ilúzia. A dosť nebezpečná. Z diskusie na Rade STV : V diskusii, ktorá sa k prerokovávanej problematike potom rozvinula striedavo vystúpili E. Bachletová (k otázke presunutia Večerníčkov na Dvojku; k problematike profilovania obsahovej náplne Jednotky a Dvojky v rámci návrhu programového konceptu vysielania STV na rok 2005; vyjadrila výhrady voči tomu, že pri označení Jednotka a Dvojka chýba identifikácia – STV), M. Slovák (vyjadril pochybnosti s tým, či má rada na prebiehajúcom zasadnutí uvedenú problematiku uzatvoriť resp. počkať s tým do budúceho zasadnutia po zapracovaní prípadných ďalších pripomienok členov rady do uvedeného materiálu), GR STV (informoval členov rady, že mnohé pripomienky P. Maleca boli už zapracované do predloženého materiálu; predložená programová stratégia úzko súvisí s ekonomickými možnosťami STV, ktoré sú zasa priamo závislé najmä na koncesionárskych poplatkoch (novela zákona o koncesionárskych poplatkoch); plánovaný výpadok koncesionárskych poplatkov na tento rok je v sume 90 – 100 mil. Sk; nakoľko STV funguje od začiatku tohto roka bez dotácie zo ŠR, uvedenú stratu sa snaží manažment nahradiť z reklamných príjmov, ktoré z veľkej časti sanujú výpadky koncesionárskych poplatkov; ak chce STV mať vyrovnané hospodárenie (tak, aby sa nezadlžovala), potrebuje súrne nový zákon o koncesionárskych poplatkoch, aby tým mohla získať minimálne 360 mil. Sk, ktoré z veľkej miery môžu byť a aj budú investované do programu; manažment STV sa straty z konc. poplatkov snaží sanovať istým zvýšením podielu na trhu, najmä na Jednotke, ktorý umožňuje získavať také finančné prostriedky, aby straty boli vykryté), M. Slovák (je potrebné v danom prípade rozlíšiť medzi zásadnými neplatičmi, ktorí sa chcú vyhnúť plateniu koncesionárskych poplatkov a ľuďmi, ktorí sa rozhodli takýto program nepodporovať svojimi koncesionárskymi poplatkami), GR STV (vyjadril stanovisko k názoru M. Slováka; myslí si, že STV pozerá ďaleko viac ľudí, ktorí zároveň súhlasia s týmto programom ako predtým než nastúpilo súčasné vedenie), L. Jurgová (povinnosť platiť konc. poplatky stanovuje občanovi zákon), GR STV (zaujal stanovisko k diskusnému príspevku E. Bachletovej; presun Večerníčka na Dvojku je otázka jej stratégie, ale samozrejme s dôsledkami, ktoré to má; problémom je, že Večerníček v tom čase na Jednotke sledovalo asi približne 40 tis. ľudí; to znamená, že sledovanosť bola absolútne nízka; Večerníček na Dvojke má momentálne celkom slušnú sledovanosť), P. Malec (k otázke zákona o konc. poplatkoch, pokiaľ ide o umožňovanie ich legálneho neplatenia), GR STV (objasnil prítomným podstatu návrhu novely zákona o konc. poplatkoch z dielne STV), J. Greššo (k otázke možností financovania STV cestou dotácie cez daňové odvody), K. Habšudová (vyjadrila nespokojnosť s presunom Večerníčkov na Dvojku, najmä s ich pohyblivým vysielacím časom (z dôvodov športových prenosov zaradených do vysielania na Dvojke), GR STV (k označeniu programov STV ako Jednotka a Dvojka) a L. Straka (k otázke príjmov STV z konc. poplatkov a vynaložených finančných prostriedkov na pôvodnú tvorbu). Po skončení diskusie L. Jurgová navrhla UZNESENIE č.76/2004 Rada STV schvaľuje Programovú stratégiu STV na roky 2005 – 2007 a ukladá generálnemu riaditeľovi STV, aby jej náčrty boli pevne zapracované do návrhu rozpočtu Slovenskej televízie na rok 2005 vrátane návrhu programového konceptu vysielania Slovenskej televízie na rok 2005. T : ihneď Z : R. Rybníček P.S. Škoda, že STV na svojom webe nezverejňuje dôležité dokumenty i všetky súvisiace zákony. Niekedy by to pomohlo.

Keď sa na Slovensku hádajú dve verejnoprávne inštitúcie.....

Keď sa na Slovensku hádajú dve verejnoprávne inštitúcie..... ... tak v Čechách spolupracujú. Digitalizácia ich nenechala chladnými a tak ČT plánuje spolu s Českým rozhlasom vytvoriť multiplex verejnej služby. Počítajú so štyrmi programami pre televíziu a s piatimi až šiestimi pre rozhlas. Spoločný multiplex ČT a ČRo je po obsahovej, ekonomickej aj technickej stránke tou najvýhodnejšou variantou. Pracovať by sa malo dátovým tokom ako celkom. ČT by tak mohla okrem štyroch plánovaných programov vysielať aj na ďalšom kanály v prípade výnimočných spoločenských a športových udalostí.. Česká televízia pripravuje na budúci rok spustenie dvoch nových programov – 24-hodinový kanál ČT3 zameraný na spravodajstvo a publicistiku a ČT4, ktorá má vysielať vzdelávacie a dokumentárne programy. Martin Krafl, hovorca Českej televízie hovorí : „Prechod na štruktúru štyroch programov však chápe ČT ako plynulý proces, nie ako zmenu skokom. Preto aj finančné nároky na zavedenie digitálneho vysielania v multiplexe verejnej služby nestúpnu naraz, ale v závislosti na postupnom rozširovaní služieb TV divákom,“ Všetko by mala ešte potvrdiť novelizácia zákona o ČT. Všeobecná spoločenská a politická vôľa je. U nás nie je vôľa na nič ? Uvidíme, kto sa o čo pobije. Ak hovoríme o verejnoprávnych médiách , tak na zreteli by mali mať verejný záujem. Mohli by sa , napríklad, dohodnúť na spoločnom zákone o koncesionárskych poplatkoch. Pretože , ak bude prevládať neskonalé ego jedného z generálov , neprijatie tohto zákona môže do budúcnosti úplne ochromiť obe inštitúcie.