30. 3. 2005

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS Jan Mojto získal Kirchovu filmovú knižnicu Slovenský rodák Jan Mojto ukončil úspešný obchod a získal časti flmovej knižnice po zbankrotovanej spoločnosti Kirch Media , kde predtým pôsobil celých 21 rokov. Cena celej transakcie sa odhaduje na 60 až 70 miliónov dolárov. Kirch Media a spoločnosť Jana Mojta EOS vytvoria novú spoločnosť so sídlom v Mníchove. Súhlasili s tým aj veritelia Kirch Media. Knižnica obsahuje práva na 12.000 filmov a seriálov Medzi nimi sú aj Felliniho "La Strada," ,kolekcia Laurela a Hardyho, filmy Hal Roacha a Luchina Viscontiho, 5000 amerických filmov ako Veľký Gatsby, Občan Kane a 2000 rakúskych a nemeckých filmov . Jan Mojto po svojom odchode z Kirch Media v roku 2002 spoluprodukoval také tituly ako DER UNTERGANG/ nominácia na tohtoročného Oscara/, Augustus, Soraya,Nero . Konkurzný správca Kirch Media Michael Jaffe už pred rokom predal Mojtovej firme EOS spoločnosť Beta Film, čo sa ukázalo ako prezieravé. Mojtovi sa podarilo udžať biznis a aj pracovné miesta . Jan Mojto patril medzi najbližších Lea Kircha a dlho určoval vkus i trendy televíznej produkcie v celej Európe.