Musím povedať, že Vyvolení , ale ani Big Brother vo mne nevzbudzujú, okrem nudy, nič. Ba, vlastne áno. Presvedčenie o tom, že so západnou civilizáciou nie je niečo v poriadku.
Ale iné ma zarazilo, aj keď tým dámam a pánom nemožno uprieť slobodu ich názoru.
Iniciátori protestu Network Slovakia a Hnutie katolíckych žien Slovenska poslali listy s ultimátom prvým takmer 30 firmám, ktoré sa prezentujú ako reklamní partneri relácie TV JOJ VyVolení alebo inzerujú v spätosti s jej vysielacím časom. Ak svoju reklamu nestiahnu do 9. októbra, katolícke ženy a mladí novinári vyzvú na bojkot produktov týchto firiem. „Oslovíme všetkých ľudí dobrej vôle, nielen veriacich,“ povedala predsedníčka Hnutia katolíckych žien Slovenska Anna Kolková s odôvodnením, že doteraz odvysielané časti, a to už aj do 22:00, sú v rozpore s ubezpečeniami vedenia TV JOJ o morálnej neškodnosti pre mladistvých. „Podobne budeme postupovať voči všetkým, ktorí meno svojej firmy spoja s VyVolenými,“ dodal podpredseda Networku Tomáš Hupka. V tejto fáze kampane oslovili organizátori ďalšie občianske združenia s masovou členskou základňou. Ako prvé sa pridalo Fórum pre verejné otázky (FVO), ktoré poslalo generálnemu riaditeľovi TV JOJ Milanovi Kňažkovi vlastné vyhlásenie. „Vaša relácia sa dá pochopiť ako exkurzia do prahistórie, keď ľudia žili ešte v tlupách v ťažkých podmienkach a jediným potešením bol pre nich sex, pričom nechápali súvislosť medzi pohlavným životom a plodením detí,“ napísalo. Sexualita ako jeden zo zdrojov lásky musí podľa podpredsedu FVO Ernesta Gézeho dodržiavať pravidlá intimity a dôstojnosti človeka. „Vzhľadom na to sa nám pre Vašu reláciu zdá priliehavejší názov Návrat do praveku,“ uviedol v liste.
Nuž, a po dnešnom vyhlásení Katolíckej cirkvi na Slovensku , namierenej evidentne proti TV JOJ a slovách hovorcu KBS Mariána Gavendu a riaditeľa TK KBS Jozefa Kováčika : " Po odvysielaní časti Živím sa svojím telom, kde boli porušené psychologické základy zdravej spoločnosti, sa zástupcovia KBS rozhodli odmietnuť akúkoľvek účasť v tejto relácii. Ak sú intímne oblasti ľudského života manipulované na čisto komerčné ciele, považujú takú reláciu celú za hrubo nemorálnu," sa zdá byť všetko jasnejšie. Avizovaná vojna liberalizmu ministrom Palkom sa začína cvičením. Zatiaľ je pokuskným cieľom JOJka. Potom príde kaťušový nálet na Markízu.
Iste, téma relácie Soňa talkshow v čase , kedy sa deti posadia pred televízory po návrate zo školy je nanajvýš nevhodná. Pýtam sa však, kde boli plamenní zástancovia morálky a kde bola ich síra, keď sa relácia Vadkerti talkshow s podobnou témou a v podobnom čase vysielala verejnoprávna STV ?!
Aha, tí sú naši, tí môžu...
Navyše, čo je to Fórum pre verejné otázky ? Občianske združenie, sponzorované spoločnosťou Maana, a.s., ktorá sa preslávila kúpou
budovy sídla KDH na Žabotovej v hodnote asi 14 mil. Sk a schválilo jej to bratislavské zastupiteľstvo v roku 1996. Neskôr však vyšli najavo nerovnosti medzi dikciou schváleného uznesenia a skutočnosťou. Doteraz nebola ani vyjasnená spojitosť medzi podnikateľom Mojžišom, firmou Maana, KDH a exprimátorom Petrom Kresánkom. František Gabura z Maana, a.s. bol do odchodu Jána Čarnogurského z predsedníckej funkcie v KDH jej financmajstrom.Tak, vo co gou ? O morálku našich detí asi nie.