Záhorská Story
Tiefe Brunnen muss man graben
wenn man klares Wasser will.
Preddchádzalo tomu veľa známych, ale i neznámych vecí. Kandidátov na miesto generálneho riaditeľa TV Markíza bolo viac.
Najväčším samokandidátom bol Matej Ribanský, riaditeľ Centra reklamy TV Markíza, ktorý robil všetko preto ,aby Vladimír Repčík odišiel. Bol horúcim kandidátom aj pre CME, ktoré mu však ponúklo pozíciu riaditeľa reklamy pre strednú a východnú Európu. Jeho pozícia sa však zlomila po tom, ako nepochopiteľne podcenil silu Petra Dvořáka, generálneho riaditeľa TV Nova, ktorý má blízko ku hlavnému akcionárovi skupiny PPF Petrovi Kellnerovi. No, a potom sa prevalila aféra o jeho blízkych vzťahoch ku Ivanovi Kmotríkovi. Panická reakcia v New Yorku na seba nenechala dho čakať. A Ribanský takisto nelenil. Situácia je taká, že Ribanský je stále ešte zamestnancom TV Maríza / má trojmesačnú výpovednú lehotu / a pracuje v TV JOJ. Asi tiež trpí náhlym syndrómom borovského... Richard Rybníček. Áno, bol kandidátom CME a zúčastnil sa aj pohovoru. Podľa našich informácií zvnútra CME však urobil zásadnú chybu. Stačila jedna veta, ktorá mu skalila nádeje : " Ja a môj tím ". V preklade to malo znamenať, že ako predvoj by prišiel Marcel Para. Neuveritelne naivná predstava. A tak tu máme Václava Miku, nového generálneho riaditeľa TV Markíza. Zo sebou si priviedol Tibora Búzu / bývalý riaditeľ spravodajstva STV a výkonný riaditeľ Rádia Expres/ , ktorý je riaditeľom Centra spravodajstva a publicistiky. Bude to dosť náročné ,pretože centrum vyrába a vysiela všetky spravodajské relácie, športové relácie a publicistiku. Momentálne tam pracuje okolo 200 ľudí. Kto však priviedol Františka Borovského ? Zdá sa, že Václav Mika to nebol . Bola to Radka Doehring . A Radka Doehring , ako zástupkyňa väčšinového majiteľa je zároveň aj zástupkyňou generálneho riaditeľa TV Markíza, konateľkou , ale i finančnou riaditeľkou. Nezdá sa, že by Václav Mika bol momentálne v pozícii muža číslo 1 tejto televíznej stanice. Mužom číslo jedna je žena.... A kto sa zatiaľ zachránil ? Riaditeľ Centra techniky a správy Rudolf Šimko, čo je pochpiteľné. Kto by sa tým, napokon , zaoberal ? Prekvapivo ostala na pozícii riaditeľky Centra marketingu Zuzana Ťapáková. Nielen to, je takmer pravou rukou Václava Miku. Václav Mika sa momentáne sústreďuje na oblasť reklamy a saturuje tak činnosť Centra reklamy. A ostatní ? Väčšina riaditeľstiev spadla v hierarchii o stupeň nižšie, alebo boli vytvorené pozície šéfproducentov. Minulú stredu odišiel z pozície riaditeľa Centra umeleckej tvorby Roman Lipták. Odišiel aj z TV Markíza. Centrum bude tiež priamo riadiť Borovský. František Borovský preberá funkciu riaditeľa Centra programu, ktoré zastrešovala Jana Vašutová, aj keď sa venovala viac akvízíciám. Borovský tak nebude mať tiež ľahkú úlohu. Bude priamo zodpovedný za prípravu vysielacej štruktúry, zabezpečenie umeleckej a odbornej úrovne literárnej prípravy a realizáciu vlastnú tvorbu. Bude riadiť a koordinovať spoluprácu jednotlivých oddelení podieľajúcich sa na tvorbe vysielania. Takisto bude zodpovedný za prípravu vysielacej štruktúry a jej stratégie, výber nakupovaných titulov a bude realizovať aj nákup licenčných práv pre vysielanie. Za umeleckú tvorbu, na pozícii šéfproducenta , bude zodpovedať Judita Gembická, ktorá sa tak vracia na" miesto činu. " TV Markíza má dobrú pozíciu. TV JOJ je otrasená a nemá jasnú programovú stratégiu a Slovenská televízia sa ocitla v manažérskom a personálnom exode a očakávaní možnéh odchodu Richarda Rybníčka. Po prečistení zmluvných vzťahov zefektívnení výroby a vysielania sa tak TV Markíza môže do dvoch rokov stať zlatonosnou sliepkou pre CME.