29. 4. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Mark Thompson
Generálny riaditeľ BBC Mark Thompson varoval, že BBC riskuje navždy stratu jednej generácie , ak sa okamžite neadaptuje na rapídne sa meniaci mediálny svet. BBC musí okamžite tvrdo pracovať na nových službách- mobilných, broadbandových a interaktívnych, aby upútala pozornosť mladej generácie. Z projektu Creative Future vyplynuli niektoré zajímavé nové kanály- Electric Proms, ktorý by sa mal venovať súčasnej hudbe a webová stránka Eyewitness , kde ľudia budú môcť zverejňovať svoje spomienky za posledných 100 rokov. Creative Future ukazuje , ako bude vyzerať vysielanie v roku 2012, kedy je naplánovaný digital switchover .Thompson tvrdí, že budúcnosť je v "Martini Media" - prevádzkovaní služby programov, ktoré chcú diváci v TV, rádiu a inetrnete .News 24 sa stane pre BBC centrom pozornosti. Hudobná politika BBC musí byť prehdnotená a viac má korešpondovaťs rádiom. Bude dostupná aj cez broadband, cez mobily a aj ako podcasting. Má umožniť , aby si ľudia tvorili svoje vlastné virtuálne rozhlasové stanice.
Michael Apted
Walt Disney Co. dosiahol dohodu s hollywoodskymi odbormi na tvorbu mobisode spinoffu z ABC hitu Lost. Lost Video Diaries, ktoré sa majú vysielať cez mobilné telefóny ako mini-epizódy, sú pripravované na november a distribútorom bude Verizon. Screen Actors Guild, Directors Guild of America a Writers Guild of America súhlasili z dosiaľ nevídanou dohodou na vzor kompenzácie práv , ktorá má pokryť nové digitlne platformy. Potvrdil to prezident DGA Michael Apted.