12. 7. 2006

....also sprach Materazzi 3

....also sprach Materazzi 3
Ikona francúzskeho futbalu Zinedine Zidane sa v stredu ospravedlnila za svoj čin v nedeľňajšom finálovom stretnutí futbalových MS, keď hlavou doslova knokautoval Taliana Marca Materazziho. Podľa vyjadrení Zidana si však túto inzultáciu plne zaslúžil, pretože údajne použil "tvrdé slová", ktorými pošpinil Francúzovu matku a sestru. Vyhlásil však, že svoj čin neľutuje, pretože ak by tak urobil, uznal by, že Materazzi mal pravdu. "Chcel by som požiadať všetky deti, ktoré tento incident sledovali, o odpustenie. Na moje správanie neexistuje ospravedlnenie. Ohľadom tejto záležitosti chcem byť otvorený, pretože ju sledovali približne tri miliardy ľudí na celom svete, z toho boli milióny detí," povedal v rozhovore pre francúzsky televízny kanál Canal plus Zidane. Na otázku, aké boli presne Materazziho slová, Zidane iba vyhýbavo odpovedal, že to boli veľmi osobné veci týkajúce sa jeho matky a sestry. Vzápätí sa však opäť rozhovoril: "Počul som tie slová raz, pre únavu som však kráčal preč. Keď som ich však počul druhýkrát a tretíkrát, nedokázal som sa ovládnuť." Počas rozhovoru nepadlo ani slovo, kde by sa rozoberala jedna z prvých verzií prípadu, podľa ktorej Materazzi označil 34-ročného Zidana ako tuniského teroristu. Po vylúčení francúzskeho futbalového génia v 110. min finálového stretnutia to Taliani dotiahli do víťazného konca, keď po výsledku 1:1 v riadnom hracom čase aj po predlžení vyhrali v rozstrele zo značky pokutového kopu 5:3. Zidane zároveň potvrdil svoje rozhodnutie ukončiť profesionálnu kariéru.