15. 9. 2006

Hledá se řídící II.

Hledá se řídící II.

Bývalý riaditeľ internetového serveru Česká média Radim Hreha, ktorý veľmi krátko pôsobil aj ako vedúci sekretariátu generálneho riaditeľa Českej televízie Jiřího Janečka, podal včera osobne v podateľni STV prihlášku do výberoveho konania na post generálneho riaditeľa STV . Tvrdí to sám Hreha a dodala, že pre svoj projekt získal šesť odborných konzultantov. Jeho CV a mediálna prax začal kolovať medzi členmi rady STV z "neznámej adresy " .

Mediálna prax • Mediálny poradca – konzultant 07 - doposiaľ • Riaditeľ sekretariátu Generálneho riaditeľa Českej televízie 02-06/2006 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Česká média spol. sro 10/2001- 01/2006 • Vrchný mediálny analytik spoločnosti CEPRA a.s. Praha 10/1998 – 09/2001 • Obchodný námestník riaditeľa pobočky Pragobanky a.s. 01/1997 – 09/1998

Mediálnou problematikou som sa začal profesionálne zaoberať v Pragobanke. Medzi kompetencie obchodného námestníka totiž patrila i komunikácia s médiami. Okrem štandardných prehlásení vedenia banky som so svojím týmom spracovával i mediálne analýzy výstupov z monitoringu tlače a informácii elektronických médii. V tejto pozícii ma oslovila spoločnosť CEPRA a.s. (Central European Public Relations Agency), ktorá v závere roku 1998 začala budovať svoju divíziu mediálnych analýz. Od roku 1999 sa klientmi Cepry stali renomované české i nadnárodné firmy na čele s TV Nova. V roku 2001 som využil príležitosť od počiatku vybudovať mediálnu agentúru Česká média (ďalej ČM), ktoré sa v Česku presadili do takej miery, že dnes si bez jej spravodajstva ťažko dokážu predstaviť svoj ranný štart šéfredaktori novín, či ostatní mediálni manažéri. Dôkazom sú samotné webové stránky http://www.ceska-media.cz/, ktorých spravodajstvo sa skladá z monitoringu najrelevantnejších informácii externých zdrojov v kombinácii s vlastnými správami redakcie či z iných serióznych zdrojov. V roku 2001 ČM v spolupráci s Českým rozhlasom a Vysokou školou J.A.Komenského začali organizovať mediálne semináre formou verejných diskusií, ktorých zámerom bola verejná konfrontácia názorov prizvaných diskutérov so skúsenosťami prítomných zástupcov verejnosti. Snahou ČM od počiatku bolo pozývať diskutérov, ktorí prezentovali protichodné, či odlišné názory. Spočiatku sporadické akcie sa v priebehu roku 2003 stali štandardnou súčasťou českej mediálnej krajiny. Organizovanie seminárov prebieha od roku 2004 v budove Ministerstva kultúry ČR v Nostickom paláci. Od počiatku tak na týchto akciách nie je prekvapením účasť ministra kultúry, o pracovníkoch rezortu ani nehovoriac. Ostatne, chronologické informácie o seminároch od roku 2003 ponúka server ČM v archíve v sekcii žurnalistika. Od roku 2002 spoločnosť ČM organizuje v starobylom Českom Krumlove mediálne workshopy, ktoré sú pozitívne hodnotené v mediálnych i politických kruhoch. Počiatočné „ostychy“ predstaviteľov niektorých komerčných ale i verejnoprávnych médií pominuli a českokrumlovské semináre sú dnes synonymom festivalu komunikácie reprezentantov elektronických médií, členov mediálnych rád, telekomunikačných organizácií a pod. K najzaujímavejším oficiálnym i kuloárnym bodom programu tradične patria vystúpenia poslancov, ktorí sa mediálnou problematikou zaoberajú. Posledná konferencia (25. – 26.11.2005) na téma Budúcnosť elektronických médií verejnej služby v digitálnej ére bola výsledkom spolupráce ČM s Českou televíziou. Za hlavný prínos akcie jej účastníci považovali odstránenie viacerých rozporov, ktoré Ministerstvo informatiky v prípravnej fáze nedokázalo riešiť. K mojím nepravidelným aktivitám patrí spolupráca vo forme prednášok s Vysokou školou J.A.Komenského v Prahe a inými inštitúciami. Od 1. februára tohto roku úzko spolupracujem s generálnym riaditeľom Jiřím Janečkom, ktorý Českú televíziu v uplynulých troch rokoch skonsolidoval a v ostávajúcich troch rokoch svojho funkčného obdobia hodlá z ČT vytvoriť komplexnú televíziu verejnej služby s maximálnym využitím potenciálu digitálneho vysielania, na ktoré je česká verejnoprávna televízia technicky pripravená už teraz.

Časť CV Vzdelanie: vysokoškolské ( VŠT Košice ukončená št. skúškou v r. 1977)

Prax:

• V súčasnej dobe podnikateľ – externý poradca v mediálnej oblasti. Medzi mojich klientov patria i manažéri z nemediálnej sféry. • Riaditeľ sekretariátu Generálneho riaditeľa Českej televízie 02-06/2006 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Česká média spol. sro 10/2001- 01/2006 • Vrchný mediálny analytik spoločnosti CEPRA a.s. Praha 10/1998 – 09/2001 • Obchodný námestník riaditeľa pobočky Pragobanky 01/1997 – 09/1998 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Služby mesta Český Krumlov 01/1996 – 12/1996 • Koncepčný ekonóm Úradu mesta Český Krumlov 03/1994 – 12/1995 • Riaditeľ závodu Drobný tovar Košice ( 1988 – 1994) • Vedúci autoservisu, Košice (1983 – 1988) • Vedúci zásobovania, Hutné stavby Košice (1978 – 1983)

Jazykové znalosti: angličtina, ruština